Gość hugo1 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Witam. Czy ktos wie jaką kompresję na zimnym i cieplym silniku powinien miec nissan 350z? Szukalem wszedzie ale nie moge tego znalezc Ostatnio mierzylem kompresje w barach na zimnym silniku i wyszla jeden cylinder 12, jeden 13,5 a reszta posrednio. Jak oceniacie takie wyniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 kolego hugo1 kompresje mierzy się na dogrzanym silniku ze względu na "kasowanie" luzów w układzie TPC (tłok-pierścienie-cylinder). Rozróżnia się dwie próby...na sucho i na mokro. Z czego na mokro robię tylko wtedy gdy na sucho wyjdą za duże rozbieżności. Na sucho oznacza, że masz ciepły silnik, zdjęty filtr powietrza, w pełni otwartą przepustnicę oraz jeżeli występuje to rozłączone sprzęgło (pedał sprzęgła wciśnięty) oraz wykręcone wszystkie świece. Dla każdego cylindra co najmniej 3 pomiary a następnie wyciągasz średnią arytmetyczną. Robisz to dla każdego cylindra. Rozbieżności pomiędzy cylindrami nie powinny być większe niż ok 2bar. Jeżeli masz większe odstępstwa od normy dokonujesz pomiaru na mokro czyli wlewasz do cylindra niewielką ilość oleju aby uszczelnić układ TPC. Następnie kolejne pomiary. Metoda ta służy do określania miejsca gdzie występuje nieszczelność...albo zawory albo TPC...jeżeli przy próbie na mokro masz takie same wskazania co na sucho oznacza to, że masz nieszczelne gniazda zaworowe. Co do ciśnienia sprężania...nie wiem jak wstawić tu zdjęcie:) jak coś to daj email to ci wyślę screenshota. Stan normalny to: 9,81-12,75bar. Każdy wynik w normie lub większy od podanej wyżej wartości jest OK. Zazwyczaj zdrowe silniki mają więcej niż podje "książka". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.