Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

błąd p12161


pawelz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to sobie narobilem klopotu

Po sprawdzeniu wtryskow pojawia mi sie blad jak w temacie.

Komputer nie potrafi opisac bledu i nie potrafi go skasowac.

Zapala sie kontrolka check engine, ale auto nie jedzie jakos inaczej

Po podpieciu do kompa i probie skasowania lampka gasnie ale po zgaszniu i ponownym uruchomieniu samochodu zapala sie od nowa.

Ma ktos jakis pomysl co z tym robic ?

Zrobilo sie to po wyjeciu sprawdzeniu i zamontowaniu wtryskow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest źle podłączone, lub się rozłączyło. Sprawdź wszystkie możliwe wtyczki pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To posprawdzam dopiero w poniedzialek.

Ale dziwna sprawa. Bo zrobilem test opisany tutaj:

błedy

I wg tego testu pokazal mi blad p1261. Oczywiscie reset tez dziala tylko do drugiego uruchomienia auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy od p1260 do p1267 dotyczą rezystora regulującego we wtrysku.

 

P1261 to pierwszy wtrysk od lewej stojąc na wprost silnika. Albo źle styka wtyczka albo zniszczyli Ci jeden wtrysk. Wtrysk możesz sprawdzić miernikiem. Ustawiasz na brzęczyk, lub jeśli go nie ma to na Ohmy i zakres nie większy niz 1k Ohm. miernikiem dotykasz dwóch górnych pinów we wtrysku - jeśli brzęczyk brzęczy lub jeśli opór jest mniejszy niż 200Ohm to jest ok i trzeba szukać w kablu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem wtrysk. NIestety jest chyba uwalony, ale jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Teraz komputer pokazuje dwa bledy:

p1261 i p1265, Przeciez nie ma 5 cylindra.

Zaczynam miec juz dosc. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0261 Cylinder 1 Injector Circuit Low

P0262 Cylinder 1 Injector Circuit High

P0263 Cylinder 1 Contribution/Balance Fault

P0264 Cylinder 2 Injector Circuit Low

P0265 Cylinder 2 Injector Circuit High

P0266 Cylinder 2 Contribution/Balance Fault

P0267 Cylinder 3 Injector Circuit Low

P0268 Cylinder 3 Injector Circuit High

P0269 Cylinder 3 Contribution/Balance Fault

P0270 Cylinder 4 Injector Circuit Low

P0271 Cylinder 4 Injector Circuit High

P0272 Cylinder 4 Contribution/Balance Fault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz problem z wtryskiem na 1 i 3 cylindrze

 

błędy są po dwa na cylinder dotyczące rezystora.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze tak marudze sle czy jesli dwa wtryski maja problem, to samochod nie powinien jakos inaczej sie zachowywac ?

A on ani nie stracil mocy ani nie telepie czy nie dymi. Poza ta kontrolka swiecaca na pomaranczowo nic innego sie nie dzieje

Sprawa dla mnie o tyle pilna, ze musze miec sprawne auto na piatek :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może a nie musi. Rezystory odpowiedzialne są za regulację dawki wtrysku, więc jeśli ulegną uszkodzeniu może być podawane za mało lub za dużo paliwa. Za mało to brak mocy, za dużo to czasem nawet więcej mocy ale i mozliwe dymienie przy przyspieszaniu.

 

Ale skoro po sprawdzeniu pojawiły się błędy to ja bym jechał do tych magików co to robili i niech naprawiają co zepsuli. Może gdzieś uszkodzili wiązkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozna jakos pomierzyc wtyczki i przewody ?. Czy tylko organoleptycznie

Można,

odpinasz wiązkę od wtrysków, potem od ECU i sprawdzasz przejścia i szukasz czy nie ma zwarcia. Ale i tak bym posprawdzał czy nie ma uszkodzonej gdzieś izolacji bo przy pomiarach wiązka będzie inaczej ułożona niż gdy będzie podłączona do wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nic z tego nie rozumiem.

Zrobilem takie myko. Zamienilem tryski 1 i 2 miejscami.

Pojawil sie blad p1263 ale p1261 nie znikl. Zglupialem do reszty. Czyzby i wtrysk i przewody ?.

Wpakowalem sie w niezle g..o



No i sprawa sie wyjasnila. Niech ten post bedzie przestroga dla innych.

Zamowilem juz 2 wtryski u goscia polecanego na tym forum. Porozmawialem z nim chwile i powiedzial, ze wcale nie tak rzadko przy sprawdzaniu wtryskow na stole uszkada sie elektronike. Ja dokladnie sie nie znam, ale podobno podajac jakies za wysokie cisnienie na wtrysku upier.. mozna cewke czy cos takiego, i wlasnie to sie u mnie stalo :(

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy "nowe" wtryski przed wlozeniem jakos sie programuje czy tylko przeklada i koniec roboty.

Boje sie juz oddac samochod jakiemus ciolkowi zeby znowu czegos nie namieszal.

Jesli samo przelozenie to mam znajomego mechanika ktory nie tyka elektroniki w autach, i jemu zaufam. Ale jak jeszcze trzeba cos pogrzebac przy elektronica to d..a. W tym zas... miescie nie ma normalnego mechanika :(

Edytowane przez pawelz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz AW400 to tylko przekładasz.

 

Po przekładce wykasuj błędy z kompa i musi hulać!

 

Może ścignij ten warsztat o zwrot kosztów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie mam :(.

Tzn wiem ze jakies 4pinowe (czy to oznacza AW400 ?).

Jak zamawialem to gosc tylko spytal o rocznik i ile pinow.

Jak nie trzeba programowac, to byloby super. Dam rade. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie mam :(.

Tzn wiem ze jakies 4pinowe (czy to oznacza AW400 ?).

Jak zamawialem to gosc tylko spytal o rocznik i ile pinow.

Jak nie trzeba programowac, to byloby super. Dam rade. :)

jak 4 piny to AW400 - więc możesz działać sam z wymianą.

 

Przy okazji możesz cyknąć kilka fotek i wrzucić na forum z krótkim opisem - przyda się innym uzytkownikom w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wyrazy współczucia, w Twoim przypadku spełniły się moje koszmary zwiazane z serwisowaniem X-a przez naszych "mechaników".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zaufanego mechanika, ale niestety od czystej mechaniki. Gosc jak czegos nie jest pewien czy nie potrafi to po prostu mowi. Ale w dobie wszechobecnej elektroniki i reszty szajsu w autach robi sie duzy problem. Miec dobrego mechanika to jak skarb. A w mojej okolicy to juz w 2000 roku jezdzilem z peugeotem 306 do Lodzi bo w Tomaszowie nie potrafili naprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwupinowe też się przekłada i hula hop :)

Sam przekładałem i nic nie programowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sie wyjasnila. Niestety wyszla ze mnie ostatnia glupota a z tych co sprawdzali wtryski najgorsze partactwo.

Ale po kolei. Zamowilem dwa wtryski i wymienilem (tzn nie ja ale znajomy mechanik). Bledy zniknely.

Mialem dwa wtryski w pudelku i dzisiaj odwozac z**e do pracy przejezdzalem obok jeszcze innego serwisu pomp i wtryskow.

Pomyslalem ze podjade i pokaze im te wtryski. Moze odkupia, moze zregeneruja. Co mi szkodzi.

Gosc wziol wtrysk do reki, usmiechnal sie i pokazal co jest grane. W obu przygiety byl ten sam pin :angry: .

Obcazki naprawily wtryskiwacz. Wlozyl jeszcze do kostki i wyjal, zeby sprawdzic czy nic sie nie podgina. I wszystko bylo OK.

I tak oto przez taka bzdure wywalilem 820zl niepotrzebnie na wtryski. Teraz mam dwa w zapasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sie wyjasnila. Niestety wyszla ze mnie ostatnia glupota a z tych co sprawdzali wtryski najgorsze partactwo.

Ale po kolei. Zamowilem dwa wtryski i wymienilem (tzn nie ja ale znajomy mechanik). Bledy zniknely.

Mialem dwa wtryski w pudelku i dzisiaj odwozac z**e do pracy przejezdzalem obok jeszcze innego serwisu pomp i wtryskow.

Pomyslalem ze podjade i pokaze im te wtryski. Moze odkupia, moze zregeneruja. Co mi szkodzi.

Gosc wziol wtrysk do reki, usmiechnal sie i pokazal co jest grane. W obu przygiety byl ten sam pin :angry: .

Obcazki naprawily wtryskiwacz. Wlozyl jeszcze do kostki i wyjal, zeby sprawdzic czy nic sie nie podgina. I wszystko bylo OK.

I tak oto przez taka bzdure wywalilem 820zl niepotrzebnie na wtryski. Teraz mam dwa w zapasie.

 

Podejrzewama że każdy użytkownik samochodu kiedyś miał podobną przygode że wydał większą kase ... niepotrzebnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej wkurza to ze sprawa byla tak banalna. Zagiety pin.!!! Wystarczylo spojrzec na kostke we wtrysku , wziasc szczypce i po sprawie. A ja w sumie wywalilem 1000zl na wtryski, wymiane i wczesniej diagnoze (sam sprawdzilem, ale wolalem potwierdzic czy te bledy to na pewno elektryka wtryskow).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten mechanik co wymieniał to nie zauważył zagiętego pina???

Coś jest źle podłączone, lub się rozłączyło. Sprawdź wszystkie możliwe wtyczki pod maską.

;)

 

Jak kiedyś kupiłem hondę z błędem ABS to przy okazji wymiany oleju w mostach w ASO zaproponowali mi wymianę pompy i jednego czujnika za drobne 4kzl... nie skusiłem się a przyczyną dwóch błędów ABSu był ułamany kontakt we wtyczce.

Wyciąłem badziewie, założyłem kostkę za 50gr i więcej problemów nie miałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ostatecznie zakonczylem przygode z bledem p1261 :)

Nie wiem jak to bylo wogole mozliwe, zeby zgiac dokladnie w ten sam sposob 1 pin w trzech wtryskach.

Cala naprawa mogla sie odbyc w 10min (majac zdjety intercooler) od momentu wystapienia bledu.

A naszym wspanialym fachowcom zajelo 5 dni i dwa kupione wtryski. A wystarczyly szczypce i lusterko zeby dokladniej zobaczyc co jest w kostce wtrysku bez jego wykrecania.

Nie wiem czy jest gorsze miasto niz Tomaszow jesli chodzi o naprawy aut. Jak nie pokazesz co maja zrobic to najwyzej wymienia ci pol samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...