Lanc Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, od niedawna śmigam sobie Primerką P11 99r 2.0lpg 96kw kombi i jak to zwykle u mnie bywa zaczęło się wszystko psuć. Przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą i teraz pytanie jakich firm uszczelki polecacie? Jakich unikać? Co jeszcze trzeba lub można wymienić przy okazji tej wymiany i rozbierania? Myślałem nad nowymi śrubami głowicy, uszczelniaczami zaworów i łańcuchem rozrządu, niby 200k na liczniku ale wiadomo że minimum 100k trzeba dodać. Może jakieś uszczelniacze wału czy rozrządu lub coś jeszcze? Świece i kable mam już nowe NGK. Macie może jakiś sprawdzony sklep internetowy gdzie dostanę wszystkie te części? Może ktoś z was handluje? Edytowane 7 Czerwca 2013 przez Lanc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Uszczelki i uszczelniacze tylko z erlinga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanc Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Hmm. Wychodzi że najtańsza jaka może być http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damgulin Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 polecam założyć uszczelki reinza, do tego koniecznie sprawdzenie głowicy pod wzgledem szczelnosci od razu pewnie do wymiany uszczelniacze, nowe sruby głowicy moga byc elringa, nowe uszczelki pokrywy pamietaj tez na swiece zeby kupic, od aparatu uszczelniacz, od razu wymieniał bym pierscienie olejowo pozniej moze się okazać że bedzie Ci brać olej dużo przypadków takich jest, a zawsze juz masz rozebrane auto to pomierzyć cylinder i najwyzzej zrobić honowanie nowe pierscienie i smigac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanc Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Mechanior powiedział że mu to zajmie 2 dni (wymiana uszczelki + planowanie głowicy) a z pierścieniami to już nie tak hop siup bo spód silnika trzeba dodatkowo rozbierać i więcej czasu wsio zajmie a do pracy trzeba jeździć, kurde zastanawiam się czy gra warta świeczki :/ Jeżeli chodzi o uszczelki to myślę nad kupnem całego kompletu http://www.motointegrator.pl/produkty/292327-kompletny-zestaw-uszczelek-silnika-gora-elring-265030 To chyba najlepsze rozwiązanie a nie kupować po 1dnej jak się zacznie sypać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damgulin Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 i jak auto oddane ? cena nawet na te uszczelki co podałes, wiem że dużo wiecej roboty z pierscieniami ale żeby później nie było Fakt faktem że nie musi się tak stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanc Opublikowano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Wizyta u kolejnego mechanika podniosła mnie trochę na duchu bo stwierdził że on by się wstrzymał z rozbieraniem tego wszystkiego, zrobił mi kreskę na zbiorniczku płynu i kazał przyjechać za tydzień. Co dzień oglądam jego stan i nic się nie zmienia... Staremu mechanikowi podziękowałem już za współpracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 A nie napisałeś powodu dla którego chciałeś wymieniać uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lanc Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) Mechanik który "zdiagnozował" popsutą uszczelkę bazował na innym odcieniu świecy kiedy je wymieniał. Twierdził nawet że była mokra czy coś w tym stylu. Na domiar złego dzień przed tą wymianą opaska na którymś tam wężu z cieczą chłodzącą puściła (wyleciało wsio) i trochę przegrzałem silnik więc to był kolejny powód aby mu uwierzyć. Niedawno sprawdzam rano poziom płynu/wody w zbiorniczku i patrzę jest centymetr poniżej kreski którą zrobił mi mechanik (już inny) ileś tam dni temu. Zaspany byłem i nie zajarzyłem od razu że kreska była robiona na ciepłym silniku, po rozgrzaniu poziom chłodziwa wzrósł idealnie do poziomu mojej kreski więc wedle mnie uszczelka jeszcze trochę pojeździ. Mam natomiast inne problemy w postaci zamulenia samochodu ale to później... Edytowane 24 Czerwca 2013 przez Lanc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Ja zauważyłem jedno a mianowicie większość mechaników nie potrafi odpowietrzyć sr20 ponieważ nie wiedzą że ten silnik sam się odpowietrza jak stygnie. Druga sprawa że jak płyn chłodniczy wyleci bo np spadł wąż, to wskazówka temperatury stoi jak wryta nie pokazując faktycznej temperatury i szkoda bo wiele sr20 z p10 p11 zakończyło tak swój żywot . przegrzanie można zauważyć na postoju jak i w trakcie jazdy objawy są takie że silnik sam dodaje gazu 2-4 tyś obr . Znam przypadek że sr20 prawie się zapalił był tak gorący że stopiły się fajki od swiec z gardzieli wydłubywałem takie stopione skwarki . Nowa pompa wody nowe przewody WN + oring przy aparacie zapłonowym i silnik ciągle jezdzi mało możliwe ale prawdziwe. pamiętam że winna była pompa wody a wystarczy się zabezpieczyć zwykły piszczek i termisor wystarczy żeby się przed tym uchronić . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Ja zauważyłem jedno a mianowicie większość mechaników nie potrafi odpowietrzyć sr20 ponieważ nie wiedzą że ten silnik sam się odpowietrza jak stygnie. Druga sprawa że jak płyn chłodniczy wyleci bo np spadł wąż, to wskazówka temperatury stoi jak wryta nie pokazując faktycznej temperatury i szkoda bo wiele sr20 z p10 p11 zakończyło tak swój żywot . przegrzanie można zauważyć na postoju jak i w trakcie jazdy objawy są takie że silnik sam dodaje gazu 2-4 tyś obr . Znam przypadek że sr20 prawie się zapalił był tak gorący że stopiły się fajki od swiec z gardzieli wydłubywałem takie stopione skwarki . Nowa pompa wody nowe przewody WN + oring przy aparacie zapłonowym i silnik ciągle jezdzi mało możliwe ale prawdziwe. pamiętam że winna była pompa wody a wystarczy się zabezpieczyć zwykły piszczek i termisor wystarczy żeby się przed tym uchronić . Pozdrawiam Witam czy mógłbyś rozwinąć tą myśl odnośnie zabezpieczenia "a wystarczy się zabezpieczyć zwykły piszczek i termisor wystarczy żeby się przed tym uchronić ." ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Oczywiscie potrzebny jest termisor lub termostat bądź zwykły bezpiecznik termiczny który mocujesz za głowicą od strony kolektora ssącego . po przekroczeniu np temp 130C załączający piszczek albo jakąś diode które znajdują się w kabinie i i w chwili gdy wystąpi taka sytuacja że wąż spada i woda sobie wyleci z układu chłodzenia w zależności od tego czy zastosowałeś diodę czy piszczek masz pewność że coś Cię o tym powiadomi . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.