Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana uszczelki pod głowicą, coś jeszcze?


Lanc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna śmigam sobie Primerką P11 99r 2.0lpg  96kw kombi i jak to zwykle u mnie bywa zaczęło się wszystko psuć.

 

Przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą i teraz pytanie jakich firm uszczelki polecacie? Jakich unikać? Co jeszcze trzeba lub można wymienić przy okazji tej wymiany i rozbierania?

 

Myślałem nad nowymi śrubami głowicy, uszczelniaczami zaworów i łańcuchem rozrządu, niby 200k na liczniku ale wiadomo że minimum 100k trzeba dodać. Może jakieś uszczelniacze wału czy rozrządu lub coś jeszcze?

Świece i kable mam już nowe NGK.

 

Macie może jakiś sprawdzony sklep internetowy gdzie dostanę wszystkie te części?

Może ktoś z was handluje? :)

Edytowane przez Lanc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam założyć uszczelki reinza, do tego koniecznie sprawdzenie głowicy pod wzgledem szczelnosci od razu pewnie do wymiany uszczelniacze, nowe sruby głowicy moga byc elringa, nowe uszczelki pokrywy pamietaj tez na swiece zeby kupic, od aparatu uszczelniacz, od razu wymieniał bym pierscienie olejowo pozniej moze się okazać że bedzie Ci brać olej dużo przypadków takich jest, a zawsze juz masz rozebrane auto to pomierzyć cylinder i najwyzzej zrobić honowanie nowe pierscienie i smigac :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanior powiedział że mu to zajmie 2 dni (wymiana uszczelki + planowanie głowicy) a z pierścieniami to już nie tak hop siup bo spód silnika trzeba dodatkowo rozbierać i więcej czasu wsio zajmie a do pracy trzeba jeździć, kurde zastanawiam się czy gra warta świeczki :/

 

Jeżeli chodzi o uszczelki to myślę nad kupnem całego kompletu http://www.motointegrator.pl/produkty/292327-kompletny-zestaw-uszczelek-silnika-gora-elring-265030

 

To chyba najlepsze rozwiązanie a nie kupować po 1dnej jak się zacznie sypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyta u kolejnego mechanika podniosła mnie trochę na duchu bo stwierdził że on by się wstrzymał z rozbieraniem tego wszystkiego, zrobił mi kreskę na zbiorniczku płynu i kazał przyjechać za tydzień. Co dzień oglądam jego stan i nic się nie zmienia...

 

Staremu mechanikowi podziękowałem już za współpracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik który "zdiagnozował" popsutą uszczelkę bazował na innym odcieniu świecy kiedy je wymieniał. Twierdził nawet że była mokra czy coś w tym stylu. Na domiar złego dzień przed tą wymianą opaska na którymś tam wężu z cieczą chłodzącą puściła (wyleciało wsio) i trochę przegrzałem silnik więc to był kolejny powód aby mu uwierzyć.

 

Niedawno sprawdzam rano poziom płynu/wody w zbiorniczku i patrzę jest centymetr poniżej kreski którą zrobił mi mechanik (już inny) ileś tam dni temu. Zaspany byłem i nie zajarzyłem od razu że kreska była robiona na ciepłym silniku, po rozgrzaniu poziom chłodziwa wzrósł idealnie do poziomu mojej kreski więc wedle mnie uszczelka jeszcze trochę pojeździ. Mam natomiast inne problemy w postaci zamulenia samochodu ale to później...

Edytowane przez Lanc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja zauważyłem jedno a mianowicie większość mechaników nie potrafi odpowietrzyć sr20 ponieważ nie wiedzą że ten silnik sam się odpowietrza jak stygnie.

Druga sprawa że jak płyn chłodniczy wyleci bo np spadł wąż, to wskazówka temperatury stoi jak wryta nie pokazując faktycznej temperatury i szkoda bo wiele sr20 z p10 p11 zakończyło tak swój  żywot .

przegrzanie można zauważyć na postoju jak i w trakcie jazdy objawy są takie że silnik sam dodaje gazu 2-4 tyś obr .

Znam przypadek że sr20 prawie się zapalił był tak gorący że stopiły się fajki od swiec z gardzieli wydłubywałem takie stopione skwarki . Nowa pompa wody nowe przewody WN + oring przy aparacie zapłonowym i silnik ciągle jezdzi mało możliwe ale prawdziwe. pamiętam że winna była pompa wody

a wystarczy się zabezpieczyć zwykły piszczek i termisor wystarczy żeby się przed tym uchronić . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem jedno a mianowicie większość mechaników nie potrafi odpowietrzyć sr20 ponieważ nie wiedzą że ten silnik sam się odpowietrza jak stygnie.

Druga sprawa że jak płyn chłodniczy wyleci bo np spadł wąż, to wskazówka temperatury stoi jak wryta nie pokazując faktycznej temperatury i szkoda bo wiele sr20 z p10 p11 zakończyło tak swój  żywot .

przegrzanie można zauważyć na postoju jak i w trakcie jazdy objawy są takie że silnik sam dodaje gazu 2-4 tyś obr .

Znam przypadek że sr20 prawie się zapalił był tak gorący że stopiły się fajki od swiec z gardzieli wydłubywałem takie stopione skwarki . Nowa pompa wody nowe przewody WN + oring przy aparacie zapłonowym i silnik ciągle jezdzi mało możliwe ale prawdziwe. pamiętam że winna była pompa wody

a wystarczy się zabezpieczyć zwykły piszczek i termisor wystarczy żeby się przed tym uchronić . Pozdrawiam

Witam

czy mógłbyś rozwinąć tą myśl odnośnie zabezpieczenia

"a wystarczy się zabezpieczyć zwykły piszczek i termisor wystarczy żeby się przed tym uchronić ." ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie potrzebny jest termisor lub termostat bądź zwykły bezpiecznik termiczny który mocujesz za głowicą od strony kolektora ssącego .

po przekroczeniu np temp 130C załączający piszczek albo jakąś diode które znajdują się w kabinie i i w chwili gdy wystąpi taka sytuacja że wąż spada i woda sobie wyleci z układu chłodzenia w zależności od tego czy zastosowałeś diodę czy piszczek masz pewność że coś Cię o tym powiadomi .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...