Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana czujnika ABS


byczynho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 
 
Tak jak w temacie, chcę wymienić lewy przedni czujnik ABS. Niedawno diagnozowałem ABS i kontrolka pokazała zwarcie na przewodach tego czujnika. Przy próbie wyjęcia tego czujnika nie dość , że ukręciła się śruba to jeszcze czujnik ABS został w środku :D Muszę go teraz jakimś sposobem wydłubać/wybić i zamontować nowy.
 
Moje pytanie, jak się ma np. taki zamiennik do oryginalnego BOSCH'owskiego? Podziałą to trochę? wymieniał ktoś może? Różnica cen jest kolosalna, nie wiem czy warto przepłacać aż tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie ten czujnik. Stary zawsze trzeba zniszczyć żeby go wyciągnąc, trzyma go rdza którą pokrył się otwór i zacisnoł czujnik.

Ja osobiście ze względu na cene tego czujnika, kupiłem używaną piastę ze sprawnym czujnikiem. Wymiana piasty 1,5h roboty.

Co do tego czujnika z alledrogo to wygląda jak by miał pasować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licz za piastę 100-150zł, w bardzo dobrym stanie - popatrz na allegrogo. Niekiedy można dużo taniej dorwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uroki używki - nigdy nie wiadomo co się trafi...

Ja z używką jeździłem jakieś 5 lat, a potem Primka dostała strzała w tyłek i poszła na żyletki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to wcale nie głupie. Zamiast jakiejś chińszczyzny to w tej cenie mam całą piastę i oryginalny czujnik. No i dużo mniej roboty bo u mnie śruba jest ukręcona i trzeba jeszcze wyjąć pozostałości czujnika.



Dodatkowo piasta by się przydała ponieważ ja w mojej mam tylko 3 szpilki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak wymieniam czujniki to jedynie wkrętarka z wiertłem i wiercić dziury w czujniku i wydłubać resztki śrubokrętem, inaczej nie wyjdzie, co do p11 zazwyczaj kabel pada, możesz uciąć kabel w połowie zmierzyć oporność jak jest nie odpowiednia uciąć kilka cm przed czujnikiem i zmierzyć oporność jak dobra to kabel przelutować.

Co do wymiany całej zwrotnicy to za 150zł opyla się jak jest z piastą i łożyskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można. Jak by to było tak bardzo istotne to by złącza były też ekranowane a nie są. Najwyżej raz na róski rok zaświeci ci się kontrolka, w co szczeże wątpię. W toyocie carinie jeździłem ze 3 lata z sztukowanym kablem, i jeszcze innym czujnikiem niż fabryka przewidziała, bez żadnych problemów. ABS zawsze pewnie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adambyw jakbyś miał choć trochę wiadomości na temat zakłóceń i wiedział jak jest zbudowani oraz w jaki sposób działa czujnik od ABSu to byś tak nie pisał.

 

Moja jeszcze jedna sugestia - proponuję wziąć czasami słownik ortograficzny do ręki.

"(...)na róski rok zaświeci(...)" - nie ma "róski" jest "ruski"

"(...)kontrolka, w co szczeże wątpię. W toyocie(...)" - nie ma "szczeże" jest "szczerze", bo się wymienia na "szczerość"

Dodatkow przed spójnikiem "i" nie stawia się przecinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czujnik był strzelony młotkiem :) Miał pękniecie po obwodzie i jak dostawał wody to szalał. Za piastę dałem 105 zł, z łożyskiem.

Co do lutowania tych kabli to trzeba prawdziwego fachowca, druciki są lakierowane (podobnie jak elastyczne kable telefoniczne). Po wykonaniu lutowania bardzo łatwo kruszy się zaraz przy lucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkow przed spójnikiem "i" nie stawia się przecinka.

Nie zgodzę się, w niektórych przypadkach można postawić przecinek przed spójnikiem "i" :D

 

Ze swojej strony dodam, że na forum Nissan z**e również polecili mi dosztukować inny kabel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze stawia się, ale w jednym przypadku - przyznaję się zapomniałem o nim - kiedy w jednym zdaniu kolejno wymieniamy - "i to, i to, i tamto, i owamto".

 

Kończąc polemikę i wracając do głównego wątku. To jeśli chcecie już sobie sztukować kable, to trzeba zrobić to porządnie. W jakiś sposób musicie sobie zrobić ekran do przewodu, bo pole elektromagnetyczne jest bezlitosne, to pozostawiam waszej inwencji twórczej.

Ja przerabiałem ten temat i wiem, że sztukowanie przewodu to jest rozwiązanie na krótką metę. Niestety, ale wilgoć wejdzie wszędzie i narobi bałaganu. Co więcej lutując dwa przewody tworzy się sztywny odcinek. Podczas pracy zawieszenia, a co za tym idzie i przewodu od czujnika okaże się, że przewód pęknie. Na 99% będzie to w miejscu, gdzie nie ma już cyny, którą lutowaliśmy. Zwróćcie również uwagę, że izolacja przewodu nie jest gumowa tylko silikonowa :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ortografię mam papiery, ale to dobra sugestia dla admina żeby nie wyłączać sprawdzania pisowni w edytorze przez przeglądarkę. Skoro sam edytor jej nie sprawdza. W TinyMCE się da, a tu zastosowanego coś podobnego.

Janusz, tak mam pojęcie o zakłuceniach, wiem jak zbudowany jest czujnik i rozumiem na jakiej zasadzie działa. Od dawna bawię się elektryką i elektroniką, a w systemach dźwiękowych z którymi mam styczność na codzień jest to bardzo ważna dziedzina.

Zauważ że zdecydowana większośc producentów jednak nie stosuje ekranu w systemach ABS. Również primera ma wtyczkę z pinami, zarówno p11 jak i p12. W większości kabli czujników nie ma ekranu. Czyli ten aspekt można pominąć. Zastosowanie oplotu może być jako ochrona i usztywnienie pancerza.
Skoro p11 ma wtyczkę 2 pinową do w którym miejscu jest podłączony ekran do karoserii? Może być w miejscu przykręcenia czujnika, ale na obudowie piasty nie ma dobrego połączenia z masą. Przecież całe zawieszenie jest osadzone na elementach gumowych.

Zauważyłem w kilku rozwiązaniach, tam gdzie kabel najwięcej pracuje był na kabel nałożony dodatkowy wężyk.
Dobry pomysł, usztywnia on kabel i powoduje że zgina się na większym promieniu, i nie cały czas w tym samym miejscu. Dodatkowo można uszczelnić go klejem na obu końcach tym samym woda nie dostanie się do lutowanego połączenia.

Edytowane przez adambyw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, czy zwrotnice/piasty w samochodach z silnikami diesla i benzynowymi są takie same? Chcę zamówić w końcu to cudo do siebie, niestety jak wiadomo znacząco przeważają części od samochodów z silnikami benzynowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość PrimGrzechu

Naprawiałem niedawno przewód czujnika w P11 98 rok i nie było żadnego ekranu.

Połączenie lutowane zabezpieczyłem specjalną termokurczliwą tuleja z klejem (używaną do łączenia kabli telekomunikacyjnych). Łączenie zrobiłem w miejscu gdzie nie ma zginania i na razie jest OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiałem niedawno przewód czujnika w P11 98 rok i nie było żadnego ekranu.

Połączenie lutowane zabezpieczyłem specjalną termokurczliwą tuleja z klejem (używaną do łączenia kabli telekomunikacyjnych). Łączenie zrobiłem w miejscu gdzie nie ma zginania i na razie jest OK!

Ja też to robiłem na wiosnę prawy przód też użyłem koszulek z klejem i zakupiłem specjalny ultra-elastyczny przewód lecz niestety dwa tygodnie temu abs zaczął chrupać przy skręcaniu i od kilku dni się zapala kontrolka. Są dwa wyjścia albo  to samo albo druga strona trzeba zrobić przed zimą bo jednak abs kilka razy mi pomógł . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem kawałek kabla i było przez około roku dobrze - teraz znowu zaczęła się zapalać kontrolna - na razie zczytałem kod błędu i wiem że to znowu ten sam czujnik. Ten przewód na dwa miejsca w których się zgina: po wyjściu od czujnika łapany jest obejmą i od niej do następnej obejmy zgina się w czasie skręcania koła. Potem znowu obejma, obejma, i potem kawałek który zgina się gdy pracuje amortyzator/sprężyna. Potem obejma i leci do komory silnika do złącza.

 

Ja u siebie wymieniłem tylko kawałek który zgina się przy skręcie kół, a być może powinienem cały - będę to na dniach sprawdzał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam. 
 
Tak jak w temacie, chcę wymienić lewy przedni czujnik ABS. Niedawno diagnozowałem ABS i kontrolka pokazała zwarcie na przewodach tego czujnika. Przy próbie wyjęcia tego czujnika nie dość , że ukręciła się śruba to jeszcze czujnik ABS został w środku :D Muszę go teraz jakimś sposobem wydłubać/wybić i zamontować nowy.
 
Moje pytanie, jak się ma np. taki zamiennik do oryginalnego BOSCH'owskiego? Podziałą to trochę? wymieniał ktoś może? Różnica cen jest kolosalna, nie wiem czy warto przepłacać aż tak.

 

  Witam. Do wymiany potrzebujesz: szlifierka ,młotek ,przecinak :)  , silikon -klej. Nadcinasz  "ucho" zwrotnicy prawie pod sam czujnik ,w nacięcie przecinak jedno dwa uderzenia młotkiem pęka niedocięta część ucha zwrotnicy- czujnik wychodzi z oporem palcami. Wciskasz nowy czujnik- silikon ewentualnie klej. Warto zwrócić uwagę na położenie czujnika.

Edytowane przez sylwek105
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...