byczynho Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Witam. Tak jak w temacie, chcę wymienić lewy przedni czujnik ABS. Niedawno diagnozowałem ABS i kontrolka pokazała zwarcie na przewodach tego czujnika. Przy próbie wyjęcia tego czujnika nie dość , że ukręciła się śruba to jeszcze czujnik ABS został w środku Muszę go teraz jakimś sposobem wydłubać/wybić i zamontować nowy. Moje pytanie, jak się ma np. taki zamiennik do oryginalnego BOSCH'owskiego? Podziałą to trochę? wymieniał ktoś może? Różnica cen jest kolosalna, nie wiem czy warto przepłacać aż tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Wymieniałem u siebie ten czujnik. Stary zawsze trzeba zniszczyć żeby go wyciągnąc, trzyma go rdza którą pokrył się otwór i zacisnoł czujnik. Ja osobiście ze względu na cene tego czujnika, kupiłem używaną piastę ze sprawnym czujnikiem. Wymiana piasty 1,5h roboty. Co do tego czujnika z alledrogo to wygląda jak by miał pasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Ile kosztowała piasta z czujnikiem? ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Licz za piastę 100-150zł, w bardzo dobrym stanie - popatrz na allegrogo. Niekiedy można dużo taniej dorwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 http://allegro.pl/primera-p11-2-0-td-zwrotnica-piasta-przod-lewa-fv-i3260722517.html A co jeśli podziała kilka miesięcy i znów szlak go trafi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Uroki używki - nigdy nie wiadomo co się trafi... Ja z używką jeździłem jakieś 5 lat, a potem Primka dostała strzała w tyłek i poszła na żyletki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Właściwie to wcale nie głupie. Zamiast jakiejś chińszczyzny to w tej cenie mam całą piastę i oryginalny czujnik. No i dużo mniej roboty bo u mnie śruba jest ukręcona i trzeba jeszcze wyjąć pozostałości czujnika. Dodatkowo piasta by się przydała ponieważ ja w mojej mam tylko 3 szpilki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Zawsze jak wymieniam czujniki to jedynie wkrętarka z wiertłem i wiercić dziury w czujniku i wydłubać resztki śrubokrętem, inaczej nie wyjdzie, co do p11 zazwyczaj kabel pada, możesz uciąć kabel w połowie zmierzyć oporność jak jest nie odpowiednia uciąć kilka cm przed czujnikiem i zmierzyć oporność jak dobra to kabel przelutować. Co do wymiany całej zwrotnicy to za 150zł opyla się jak jest z piastą i łożyskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Tylko przewód od czujnika jest ekranowany, więc nie można go sobie tak ciąć i sztukować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Można. Jak by to było tak bardzo istotne to by złącza były też ekranowane a nie są. Najwyżej raz na róski rok zaświeci ci się kontrolka, w co szczeże wątpię. W toyocie carinie jeździłem ze 3 lata z sztukowanym kablem, i jeszcze innym czujnikiem niż fabryka przewidziała, bez żadnych problemów. ABS zawsze pewnie działał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 adambyw jakbyś miał choć trochę wiadomości na temat zakłóceń i wiedział jak jest zbudowani oraz w jaki sposób działa czujnik od ABSu to byś tak nie pisał. Moja jeszcze jedna sugestia - proponuję wziąć czasami słownik ortograficzny do ręki. "(...)na róski rok zaświeci(...)" - nie ma "róski" jest "ruski" "(...)kontrolka, w co szczeże wątpię. W toyocie(...)" - nie ma "szczeże" jest "szczerze", bo się wymienia na "szczerość" Dodatkow przed spójnikiem "i" nie stawia się przecinka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 U mnie czujnik był strzelony młotkiem Miał pękniecie po obwodzie i jak dostawał wody to szalał. Za piastę dałem 105 zł, z łożyskiem. Co do lutowania tych kabli to trzeba prawdziwego fachowca, druciki są lakierowane (podobnie jak elastyczne kable telefoniczne). Po wykonaniu lutowania bardzo łatwo kruszy się zaraz przy lucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Dodatkow przed spójnikiem "i" nie stawia się przecinka. Nie zgodzę się, w niektórych przypadkach można postawić przecinek przed spójnikiem "i" Ze swojej strony dodam, że na forum Nissan z**e również polecili mi dosztukować inny kabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 No dobrze stawia się, ale w jednym przypadku - przyznaję się zapomniałem o nim - kiedy w jednym zdaniu kolejno wymieniamy - "i to, i to, i tamto, i owamto". Kończąc polemikę i wracając do głównego wątku. To jeśli chcecie już sobie sztukować kable, to trzeba zrobić to porządnie. W jakiś sposób musicie sobie zrobić ekran do przewodu, bo pole elektromagnetyczne jest bezlitosne, to pozostawiam waszej inwencji twórczej. Ja przerabiałem ten temat i wiem, że sztukowanie przewodu to jest rozwiązanie na krótką metę. Niestety, ale wilgoć wejdzie wszędzie i narobi bałaganu. Co więcej lutując dwa przewody tworzy się sztywny odcinek. Podczas pracy zawieszenia, a co za tym idzie i przewodu od czujnika okaże się, że przewód pęknie. Na 99% będzie to w miejscu, gdzie nie ma już cyny, którą lutowaliśmy. Zwróćcie również uwagę, że izolacja przewodu nie jest gumowa tylko silikonowa :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Na ortografię mam papiery, ale to dobra sugestia dla admina żeby nie wyłączać sprawdzania pisowni w edytorze przez przeglądarkę. Skoro sam edytor jej nie sprawdza. W TinyMCE się da, a tu zastosowanego coś podobnego.Janusz, tak mam pojęcie o zakłuceniach, wiem jak zbudowany jest czujnik i rozumiem na jakiej zasadzie działa. Od dawna bawię się elektryką i elektroniką, a w systemach dźwiękowych z którymi mam styczność na codzień jest to bardzo ważna dziedzina.Zauważ że zdecydowana większośc producentów jednak nie stosuje ekranu w systemach ABS. Również primera ma wtyczkę z pinami, zarówno p11 jak i p12. W większości kabli czujników nie ma ekranu. Czyli ten aspekt można pominąć. Zastosowanie oplotu może być jako ochrona i usztywnienie pancerza.Skoro p11 ma wtyczkę 2 pinową do w którym miejscu jest podłączony ekran do karoserii? Może być w miejscu przykręcenia czujnika, ale na obudowie piasty nie ma dobrego połączenia z masą. Przecież całe zawieszenie jest osadzone na elementach gumowych.Zauważyłem w kilku rozwiązaniach, tam gdzie kabel najwięcej pracuje był na kabel nałożony dodatkowy wężyk.Dobry pomysł, usztywnia on kabel i powoduje że zgina się na większym promieniu, i nie cały czas w tym samym miejscu. Dodatkowo można uszczelnić go klejem na obu końcach tym samym woda nie dostanie się do lutowanego połączenia. Edytowane 13 Czerwca 2013 przez adambyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 Panowie, czy zwrotnice/piasty w samochodach z silnikami diesla i benzynowymi są takie same? Chcę zamówić w końcu to cudo do siebie, niestety jak wiadomo znacząco przeważają części od samochodów z silnikami benzynowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PrimGrzechu Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Naprawiałem niedawno przewód czujnika w P11 98 rok i nie było żadnego ekranu. Połączenie lutowane zabezpieczyłem specjalną termokurczliwą tuleja z klejem (używaną do łączenia kabli telekomunikacyjnych). Łączenie zrobiłem w miejscu gdzie nie ma zginania i na razie jest OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Naprawiałem niedawno przewód czujnika w P11 98 rok i nie było żadnego ekranu. Połączenie lutowane zabezpieczyłem specjalną termokurczliwą tuleja z klejem (używaną do łączenia kabli telekomunikacyjnych). Łączenie zrobiłem w miejscu gdzie nie ma zginania i na razie jest OK! Ja też to robiłem na wiosnę prawy przód też użyłem koszulek z klejem i zakupiłem specjalny ultra-elastyczny przewód lecz niestety dwa tygodnie temu abs zaczął chrupać przy skręcaniu i od kilku dni się zapala kontrolka. Są dwa wyjścia albo to samo albo druga strona trzeba zrobić przed zimą bo jednak abs kilka razy mi pomógł . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Ja u siebie wymieniłem kawałek kabla i było przez około roku dobrze - teraz znowu zaczęła się zapalać kontrolna - na razie zczytałem kod błędu i wiem że to znowu ten sam czujnik. Ten przewód na dwa miejsca w których się zgina: po wyjściu od czujnika łapany jest obejmą i od niej do następnej obejmy zgina się w czasie skręcania koła. Potem znowu obejma, obejma, i potem kawałek który zgina się gdy pracuje amortyzator/sprężyna. Potem obejma i leci do komory silnika do złącza. Ja u siebie wymieniłem tylko kawałek który zgina się przy skręcie kół, a być może powinienem cały - będę to na dniach sprawdzał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwek105 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 (edytowane) Witam. Tak jak w temacie, chcę wymienić lewy przedni czujnik ABS. Niedawno diagnozowałem ABS i kontrolka pokazała zwarcie na przewodach tego czujnika. Przy próbie wyjęcia tego czujnika nie dość , że ukręciła się śruba to jeszcze czujnik ABS został w środku Muszę go teraz jakimś sposobem wydłubać/wybić i zamontować nowy. Moje pytanie, jak się ma np. taki zamiennik do oryginalnego BOSCH'owskiego? Podziałą to trochę? wymieniał ktoś może? Różnica cen jest kolosalna, nie wiem czy warto przepłacać aż tak. Witam. Do wymiany potrzebujesz: szlifierka ,młotek ,przecinak , silikon -klej. Nadcinasz "ucho" zwrotnicy prawie pod sam czujnik ,w nacięcie przecinak jedno dwa uderzenia młotkiem pęka niedocięta część ucha zwrotnicy- czujnik wychodzi z oporem palcami. Wciskasz nowy czujnik- silikon ewentualnie klej. Warto zwrócić uwagę na położenie czujnika. Edytowane 16 Lipca 2013 przez sylwek105 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.