Gość hansrpg Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 (edytowane) Jako że niemal w każdym dziale danego modelu jest taki temat to postanowiłem napisać w ogólnym o swoim sposobie montażu światełek diodowych, może ktoś skorzysta. Pominę drobnostki takie jak wybór typu świateł czy miejsca montażu bo to już zależy od osoby i auta. Szukałem dobrego miejsca do podpięcia się w instalację auta by światła włączały się razem z zapłonem lub silnikiem. Na forum sporo osób pisało że najlepiej do listwy wtryskowej, do czujnika ciśnienia czy do alternatora. Jako że w listwie występuje prąd niosący informacje o czasie otwarcia wtrysków to wolałem się jej nie czepiać, czujnik ciśnienia jest daleko od przedniego zderzaka więc sporo zabawy z kablami, no i światła świecą po przekręceniu kluczyka na zapłon, dojście do czujnika jest ciężkie, do alternatora jeszcze gorzej podejść więc wolałem się go nie czepiać. Pierwsza myśl by kupić pudełko łączone z akumulatorem i światłami że samo wykrywa jak jest ładowanie i zmienia światła, pomysł dobry ale jako że jestem elektronikiem (jeden z wyuczonych zawodów) to jakoś mi się nie podoba. Po oględzinach wnętrza maski a dokładniej poszukiwaniach przekaźników od urządzeń które włączają się razem ze zapłonem jak i analizie schematu elektryki doznałem oświecenia POMPA PALIWA ma napięcie gdy silnik jest włączony więc to jest to, dodatkowo jej przekaźnik zlokalizowany jest przy akumulatorze a w jego okolicy właśnie jest trochę miejsca (i chłodu) by zamontować przekaźnik wyłączający światłą dzienne. Po wyjęciu akumulatora było wystarczająco miejsca by dostać się do wiązki i podłączyć światła. Początkowo się trochę zdziwiłem bo po przekręceniu kluczyka na zapłon światła nie świeciły jak stanąłem przed autem by sprawdzić (przekręciłem kluczyk i wysiadłem z auta by sprawdzić co trwa kilka sekund), a słychać było przez 2-3 sekundy że pompa pracuje więc bez zastanowienia odpaliłem silnik i światła działają. Po dokładniejszym przeanalizowaniu sprawy jak i sprawdzeniu wszystkiego za pomocą ściany w garażu odkryłem jak dokładnie pracuje układ. Po przekręceniu kluczyka pompa przez 2-3 sekundy wytwarza ciśnienie w układzie wtedy światła świecą, dalej jak pompa przestaje chodzić to i światła gasną, po uruchomieniu silnika pompa pracuje cały czas więc i światła świecą oczywiście aż do włączenia pozycyjnych bo te je wyłączają. Do całości połączeń potrzebowałem około jednego metra przewodów (3 kawałki w różnych kolorach), przekaźnika z podstawką do niego no i oczywiście światełek które po około metrze przewodów miały w zestawie. Edytowane 9 Czerwca 2013 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Ja sie podepne. co sądzicie o tym:http://allegro.pl/modul-automat-wlacznik-swiatla-dzienne-dziennej-i3256102141.html Ma ktos takie coś w swoim aucie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Ja sie podepne. co sądzicie o tym: http://allegro.pl/modul-automat-wlacznik-swiatla-dzienne-dziennej-i3256102141.html Ma ktos takie coś w swoim aucie?? przecież to zwykły przekaźnik za 2-3zł, szkoda kasy na ten MODUŁ :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 kurde to nie ta aukcjaTo jest to ;P http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl03-can-i3279459038.html A jeśli to jest to samo to jak to można połączyć żeby działało i taniej zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 nie masz CAN-a, kupujesz przekaźnik podłączasz i działa na zwarte dajesz + do DRL a na cewkę + od pozycji, i w momencie włączenia świateł,m cewka rozłącza DRL na przekaźniku masz narysowany schemat masz schemat, DRL stały + podłączasz przez styki 30-87A i masz świecące po stacyjce, do 85 dajesz masę a do 86 dajesz + od pozycji, i masz za 3zł moduł do DRL, niezawodny w przeciwieństwie do tych montowanych wewnętrznie :D : D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Zwykły przekaźnik jest mniej skomplikowany czyli bardziej niezawodny, można go kupić niemal na każdym cpn'ie i nie wymaga wielkiej ingerencji w elektrykę, podpięcie się do 2 kabli bez przecinania ich daje ten komfort że zawsze można odłączyć przekaźnik i światła znikają dla elektryki auta, a w tym linku a aukcji chyba bez cięcia się nie obędzie czyli w razie awarii układu pozostajemy ślepi po zmroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Mateusz, masz schemat może komuś się też przyda to daje tutaj. zrobiony na dwóch zwykłych przekaźnikach, dla rozróżnienia sa w dwóch kolorach, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 O podziękował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 A to jeszcze się dopytam gdzie jest i który dokładnie to przekaźnik od świateł w Primach żeby się wpiąć? Może pomyślę nad założeniem u siebie DRL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 DRL zakładasz oddzielnie a nie pod przekaźnik świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Tak, to zrozumiałem. Ale z twojego obrazka wywnioskowałem, że najlepiej odnaleść miejsce przekaźnika świateł pozycyjnych i stamtąd podpiąć się przewodami do nowo zakupionego przekaźnika do DRL - dlatego pytałem o jego położenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 nieee, to co narysowałem potrzebował Mateusz, bo stosuje halogeny jako dzienne i aby tak to działało, to trzeba zastosować takie rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Dokłądnie ;DJak bedzie wolny dzień to spróbuje to ogarnąć w taki sposób jak DINO pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 (edytowane) Zastanawiam się Mateusz jak to pójdzie Ci dalej. Więc zadam dwa pytania ...... -na przeglądzie diagnosta poprosi o włączenie świateł przeciwmgielnych???!!! - bo takie posiadasz i jest w stanie je sprawdzić. -nie wiem dlaczego, ale Policja z 3-miasta, Reda, Puck i Półwysep Helski, bardzo się czepia i kontrolują kierowców jadących na halogenach lub nawet i w nowszych sammochodach, gdzie w te miejsca są typowo montowane światła do jazdy dziennej np. Suzuki. - Mnie kilka razy już kontrolowali, lecz kończyło się pouczeniami. Raz typowo na halogenach - ale pouczenie, a wiele razy jazda na halogenach i mijania. Drogę od Redy do samego Helu dobrze znają i wiedzą, że nie ma przy drodze zabudowań /pomijam półwysep/ ale tłumaczą się terenem zabudowanym, więc zakaz halogenów. Innym razem uratowała mnie "szmata" ojca. Tam bym zapłacił i była to droga Gdańsk-Sobieszewo. Edytowane 14 Czerwca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 halogeny nie działają w aucie jak nei włączysz świateł, a jak widzisz na schemacie, włączenie pozycji rozłącza halogeny i pozwala włączyć przełącznikiem, miski zazwyczaj zatrzymują jak palą się halogeny i światła bo to jest niezgodne z przepisami, jak warunki pogodowe nie wymuszają takiego zachowania, a tu moze się udać, bo halogeny świecą samodzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 No to nie doczytałem o tym dodatkowym przełączniku. Sorki. Ale z drugiej strony jaki to ma sens. Co niektórzy zakładają LED aby zaoszczędzić na prądzie, a tutaj tego nie zrobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 @mirekg9, jaki dodatkowy przełącznik???, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 mirekg9 miał pewnie na myśli ...włączenie pozycji rozłącza halogeny i pozwala włączyć przełącznikiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 aa, no tak, ale każde auto z ori halogenami tak ma, że nei włączy się halogenów bez włączenia świateł, no i ma ori przełącznik, hmm, może za duży skrót myślowy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Obaj macie rację. Nie zawsze każdy wszystko łapie i nie każdy jest dobry w każdej dziedzinie.... Czasami trzeba powiedzieć baardzooo obrazowo a czasami jak "chłop krowie na granicy". Faktycznie myślałem tak: Przekręcasz manetką na światła halogenowe i po uruchomieniu silnika zapalają się halogeny. Natomiast po załączeni manetką świateł pozycja, mijania - halogen się wyłącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.