Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy możliwe odpalenie bez kluczyka P12? - proszę o radę fachowca.


Gość metro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam bardzo skomplikowany problem, nie będę opisywał tu całej długiej historii tylko przejdę do sedna. Wyszło tak że razem z moją kochaną primerą jestem za granicą.

 

1.Czy jest możliwe odpalenie primery bez kluczyka przy pomocy podstawowych narzędzi nie uszkadzając nic permanentnie?

2.Jeśli nie, czy jest możliwość odpalenia przy użyciu jakiegoś specjalistycznego sprzętu.

3.Ewentualnie ile czasu by zajeło dokonanie tego (1 lub 2).

 

Dodam że wersja mojego autka jest w dieslu-1.9 dCi.

 

Pozdrawiam, oraz z góry serdecznie dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej wiedzy, nie ma takiej możliwości. Jak mniemam, zgubiłeś kluczyk. Może na miejscu, za granicą, dorobią Ci po kodzie kluczyk(i), ale tanie to to nie będzie. Inaczej - laweta. Ale w domu, jeśli nie masz zapasowego kluczyka, to też tanio nie będzie.

 

Kolega zgubił kluczyk, zapasowego nigdy nie miał. Kupił na Allegro komplet 2x kluczyk, stacyjka, zamek drzwi, sterownik/komputer. Zamienił cały komplet, okazało się że jeszcze moduł komfortu ma część kodu immobilisera. Po zamontowaniu wszystkiego, jedynie kręciło rozrusznikiem ale nie szło go odpalić. Zakodowali mu do fabrycznych wartości całość układu zapłonowego + radio (bo radio to też kluczowa tutaj sprawa, konkretnie sterownik CD, a także, jeśli ktoś posiada, DVD).

Musiał się udać z autem na lawecie do serwisu, i tam mu magiki przeprogramowali całość. Wiem, że za sam serwis płacił około 400-600 pln, za zakupy klucze itd, chyba około 250 pln.

 

Paskudna sprawa z tym P12 w takiej sytuacji. Ponadto, w tym aucie nie ma możliwości aby całkiem wyłączyć immobiliser.

 

Przykro mi.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz.

 

Czyli wychodzi na to że nie ma kompletnie żadnej możliwości odpalenia bez kluczyka.

Nawet jakimiś "uniwersalnymi" kluczami, bo widziałem takie triki w innych samochodach nawet z roku 2000+.

 

Jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to bardzo proszę się podzielić.

 

ps. PawelSalata - Po którym kodzie??

Edytowane przez metro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kod podany w instrukcji obsługi od samochodu, jest taka nalepka od wewnątrz, na okładce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem ze prime mozna łyknąć w dokładnie 26 sek :) bez kluczyków 

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem ze prime mozna łyknąć w dokładnie 26 sek :) bez kluczyków 

 

pewnie że można ale chodziło o nie uszkadzanie auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem ze prime mozna łyknąć w dokładnie 26 sek :) bez kluczyków 

 

Preston... daj innym poczytać. Wklej link do takiej czytanki :) Jestem mega ciekawy jak to czynią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozkręć osłonę kierownicy i dokop się do stacyjki

Tam bedzie wiązka z mnóstwem kabelków i przy pomocy czujnika szukaj +

następnie łącz go z kolejnym, który da ci elektrykę w aucie

następnie szukaj rozrusznikaczyli tego, który po połączeniu z + zacznie kręcić motorem

A teraz najfajniejsze znajdź te od immobilizera i spróbuj to obejść ????

Pierwsze 3 czynności dla lajkonika są banalne ale 4 to zagadka.

Pytanie czy w metodzie prób i błędów poszukiwania odpowiedniego połączenia nie spalimy kilku bezpieczników w najleprzym wypadku

Lub w najgorszym modułu komfortu

Bezinwazyjna metoda prób i błędów ;)

Mozna zakręcic rozrusznikiem z puszki bezpieczników w komorze silnika ale jak uruchomic przy tym pompe paliwa???

 

PawełkuSałato to jest dizel on nie potrzebuje skomplikowanej elektryki do uruchomienia. Sam przejechałem ponad 40 km bez prądu doputy akumulator się nie rozładował do absolutnego 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PawełkuSałato to jest dizel on nie potrzebuje skomplikowanej elektryki do uruchomienia. Sam przejechałem ponad 40 km bez prądu doputy akumulator się nie rozładował do absolutnego 0

 

Nie przejechałeś bez prądu, tylko na prądzie jaki miałeś w akumulatorze. Nawet i 1040 km można dieslem przejechać bez prądu jak się ma mechaniczną pompę paliwa... U Was taka jest? Jak w starym Kamazie?

 

 

 

Rozkręć osłonę kierownicy i dokop się do stacyjki

Tam bedzie wiązka z mnóstwem kabelków i przy pomocy czujnika szukaj +

następnie łącz go z kolejnym, który da ci elektrykę w aucie

następnie szukaj rozrusznikaczyli tego, który po połączeniu z + zacznie kręcić motorem

A teraz najfajniejsze znajdź te od immobilizera i spróbuj to obejść ????

Pierwsze 3 czynności dla lajkonika są banalne ale 4 to zagadka.

Pytanie czy w metodzie prób i błędów poszukiwania odpowiedniego połączenia nie spalimy kilku bezpieczników w najleprzym wypadku

Lub w najgorszym modułu komfortu

Bezinwazyjna metoda prób i błędów ;)

Mozna zakręcic rozrusznikiem z puszki bezpieczników w komorze silnika ale jak uruchomic przy tym pompe paliwa???

 

Weź że, co Ty mu radzisz...!!!???!!!???

Znam temat niemal z autopsji, opisałem przypadek powyżej. To co piszesz JWA doprowadzi co najwyżej do zakręcenia rozrusznikiem.

No chyba że faktycznie macie te 1.9 dCi bez sond lambda, bez sterowanie ciśnieniem na pompie, bez paru innych wariacji na temat elektromechaniki, które sprawiają że te Wasze kopciuchy chcą się kulać w przód.

 

Dzisiejsza motoryzacja w takich przypadkach nie przewiduje taryfy ulgowej dla diesli, bo to diesle. Tak samo elektronika ingeruje w układ zapłonowy i tu, i tu. A w przypadku Nissana, jest to nadzwyczaj upierdliwe.

 

Sorry, ale takie rady możesz dawać na forum... sam nie wiem... może właśnie tych wspomnianych wcześniej Kamazów.

 

P.S. Preston, czekam na link...

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy w metodzie prób i błędów poszukiwania odpowiedniego połączenia nie spalimy kilku bezpieczników w najleprzym wypadku

Lub w najgorszym modułu komfortu

Bezinwazyjna metoda prób i błędów ;)

Mozna zakręcic rozrusznikiem z puszki bezpieczników w komorze silnika ale jak uruchomic przy tym pompe paliwa???

 

PAwełkuS ;)  nie doczytałeś między wierszami

 

 

Dzisiejsza motoryzacja w takich przypadkach nie przewiduje taryfy ulgowej dla diesli, bo to diesle. Tak samo elektronika ingeruje w układ zapłonowy i tu, i tu. A w przypadku Nissana, jest to nadzwyczaj upierdliwe.

 

 

Ale jesteś tak bystry i zakrecony na "trolla forumowego" że sam to napisałeś co było w podtekście ;)

 

A KAMAZY wygrywają rajdy i są najleprze w terenie. To one rozpoczynaja budowę i przywożą na pole płyty po których piekne i dostojne 8x8 Mercedesy, Scanie i Volva z trudem dowożą towar.

 

http://www.truck.pl/pl/article/940/triumf-kamaz%C3%B3w-ci%C4%99%C5%BCar%C3%B3wki-w-rajdzie-dakar-2013,877

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAwełkuS ;)  nie doczytałeś między wierszami

 

Ale jesteś tak bystry i zakrecony na "trolla forumowego" że sam to napisałeś co było w podtekście ;)

 

A KAMAZY wygrywają rajdy i są najleprze w terenie. To one rozpoczynaja budowę i przywożą na pole płyty po których piekne i dostojne 8x8 Mercedesy, Scanie i Volva z trudem dowożą towar.

 

http://www.truck.pl/pl/article/940/triumf-kamaz%C3%B3w-ci%C4%99%C5%BCar%C3%B3wki-w-rajdzie-dakar-2013,877

 

 

 

Ale co ma chłopie znów jedno do drugiego...? Nie mówię że Kamazy są do niczego, tylko że mają inną konstrukcję. A Ty nieświadomemu Koledze piszesz aby rozkręcał kolumnę kierownicy w aucie naszpikowanym elektroniką i każesz mu zwierać kable metodą prób i błędów. Skopci moduł komfortu albo inne urządzenie, które później i tak tylko w serwisie autoryzowanym zaprogramuje.

To weź mu od razu napisz żeby podłączył pod akumulator napięcie z latarni ulicznej, po co ma się męczyć z metodą prób i błędów, skoro i tak efekt będzie taki sam.

Teraz mi napiszesz, że co - latarnie uliczne są bardzo przydatne bo w nocy świecą.

Bana powinieneś dostać na to forum na pisanie takich bzdur.

Minus!!!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci napisałem, ze za mało mi dajesz minusów i niestety mam + reputację postaraj się bardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci napisałem, że za dużo dajesz rad niemądrych, które mogą niezłego bigosu narobić nieświadomym motoryzacji Kolegom z forum.

 

Ty masz swoje plusy i minusy i jakąś śmieszną reputację, a chłopak będzie miał popaloną elektronikę w samochodzie.



Weź się zastanów ile krzywdy możesz komuś narobić pisaniem takich bredni.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem kto daje wszystkim, nie wiem kto daje za nic. Ja daję temu, komu się należy, za pisanie konkretnych bredni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

ooo jakie to miłe, Cześć wszystkim, mam problem ze swoja p12 chodzi o to że kręci ale nie odpala nie ma iskry, raz na jakiś czas odpali, dziwne, czujnik wału i wałka nowy, czasem zdarzyło się , że po dopięciu czujnika wałka odpaliła, ale komp nie widział obrotów wałka, jak był podpięty nie odpalała,...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...