Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 Problem z klimatyzacją, a raczej pewnym serwisem klimatyzacji


siergiej142

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien duży problem. W marcu tego roku kupiłem Nissana Primere P11 z 1997r. z silnikiem 1.6 v16 B+LPG, z przebiegiem ok 225 000. Klimatyzacja w tym aucie nie działa tzn. nie chłodziła, więc pojechałem ponad miesiąc temu do serwisu Szik w Tyczynie koło Rzeszowa (odradzam jak tylko mogę) w celu serwisu tej klimatyzacji. Okazało się że że padnięty jest osuszacz, więc od razu go zamówiłem u nich i umówiłem się na kolejny raz jak już osuszacz przyjdzie, miał kosztować ok 40zł, a za tą wizytę zapłaciłem 50zł. Kiedy już osuszacz przyszedł pojechałem, próbowali go wsadzić, ale okazało się, że nie podejdzie i trzeba zamówić inny, tym razem za 120zł. Więc zamówili przyjeżdżam 3 raz i się okazuje że znowu to nie to, że inny jest gwint do w osuszaczu do czujnika, ale powiedzieli, że to zrobią dorabiając w ślusarza dystans na gwint i że nie będę musiał za to zapłacić ja, bo to przecież nie ja się pomyliłem w zamówieniu osuszacza. Jak już to zrobili zadzwonili, żebym przyjechał (już 4 raz) założyli, nabili czynnika, wymienili olej i za wszystko zawołali 460zł w tym 60zł za usługę tokarską, ale udało się zbić do 400: -czynnik 79zł - olej 21zł - osuszacz z wymianą 205zł - obsługa klimatyzacji 95zł. Klimatyzacja działa ok 2 dni, po czym przestał chłodzić. Pojechałem żeby sprawdzili co się stało. Rozebrali auto i po jakimś czasie zawołali mnie z poczekalni. Pokazali mi dziurę w chłodnicy od klimatyzacji, która jest schowana za 1szą chłodnicą, więc wydaje mi się że nie ma szans, zęby powstała wskutek jakiegoś kamyczka, lub czegokolwiek innego, bo musiał by on przebić się przez ta 1szą, która jest cała. Ja również w tym czasie nic nie robiłem pod maską, dlatego przypuszczam, że to oni zrobili mi tę dziurę. Powiedzieli, że to tędy wyciekł czynnik, a poza tym jest bardzo wysokie ciśnienie, być może dlatego, że rurki są czymś pozapychane. Przy czym zaznaczyli, że nie było tego wcześniej, bo by w takiej sytuacji nie nabijali klimy. Zaznaczę również, że wcześniej robił to inny mechanik niż teraz więc nie mógł wiedzieć jak to wyglądało poprzednio. Powiedzieli, że to nie ich wina, a oni dają gwarancje tylko na to co zrobili i że nowa chłodnica 480zł. Ja przypuszczam, że czynnik uciekł przez  jakąś nieszczelność przy osuszaczu, a że dziury w chłodnicy przed oddaniem im auta nie było, ale nie mam pojęcia jak to udowodnić. Też zastanawiam się jak to jest z tym za wysokim ciśnieniem, czy to mogło powstać tak szybko, czy oni poprostu wbili czynnik do niesprawnego układu i teraz się głupio tłumaczą. Bardzo proszę o pomoc, co mam z tym zrobić, o jakieś wskazówki, bo wydałem ok 450zł i byłem już lącznie 5 razy w serwisie, a klima działała mi 2 dni. Może jest ktoś, kto zna się na klimatyzacji samochodowej i może dać jakieś rady co w tej sytuacji zrobić, żeby zmusić serwis do naprawienia tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz można wymienić samemu. Wykręca się osuszacz idzie do sklepu. Sprzedawca mierzy i zamawia taki sam. Przed nabiciem klimy powinna być sprawdzona szczelność - próba nad lub podciśnieniowa. Jeśli tego nie zrobili możesz się kłócić z nimi. Ja za nabicie klimy od zera płaciłem 100zł razem z odgrzybianiem i sprawdzeniem szczelności.

A Twoją chłodnicę można zaspawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz można wymienić samemu. Wykręca się osuszacz idzie do sklepu. Sprzedawca mierzy i zamawia taki sam. Przed nabiciem klimy powinna być sprawdzona szczelność - próba nad lub podciśnieniowa. Jeśli tego nie zrobili możesz się kłócić z nimi. Ja za nabicie klimy od zera płaciłem 100zł razem z odgrzybianiem i sprawdzeniem szczelności.

A Twoją chłodnicę można zaspawać.

No właśnie oni twierdzą, że sprawdzili, mi się wydaje, że tego nie zrobili, bo po 2 dnich praktycznie klima nie chłodziła. Tylko jak im to teraz udowodnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak jest robiona próba nadciśnieniowa i podciśnieniowa. Na ogół wykonuje się tylko podciśnieniową. Robi się próżnię i ma się ona utrzymywać przez 5 min na określonym poziomie. Jak jest ok to się nabija układ.

Osuszacz do Primery kosztuje 50-70 zł.

Udowodnić będzie im ciężko, ale zawsze możesz próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak jest robiona próba nadciśnieniowa i podciśnieniowa. Na ogół wykonuje się tylko podciśnieniową. Robi się próżnię i ma się ona utrzymywać przez 5 min na określonym poziomie. Jak jest ok to się nabija układ.

Osuszacz do Primery kosztuje 50-70 zł.

Udowodnić będzie im ciężko, ale zawsze możesz próbować.

Dzięki za odpowiedź, a jeszcze mam takie pytanie, czy przez za wysokie ciśnienie może powstać dziura w chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciśnienie musiałoby być naprawdę przeogromne. Jedyny czynnik, który mi teraz przychodzi do głowy,który mógł doprowadzić do powstania dziurki to utlenianie aluminium do postaci Al2O3. Albo chłodnica została uszkodzona mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przyczyna wysokiego cisnienia jest zatkany zawor rozprezny przy chlodniczce w kabinie kierowcy. Prawidlowe cisnienia na wolnych obrotach to: 2atm. Na niebieskim zegarze (po stronie rozpreznej) i 15 atm. na czerwonym zegarze po stronie sprezania. Zegary te posiada mechanik od klimy i to on powinien znac przyczyne niewlasciwego cisnienia w ukladzie, na dalsze twoje wattpliwosci nie mam odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...