Gość Nissan Almera n15 z 97r Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Ostatnio przy uruchomionym silniku wyciągane były pokolei przewody od święc i jak dodałem lekko gazu to autko mi zgasło i już go niemogę odpalić co się mogło stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsoon Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 W takim układzie najprawdopodobniej aparat zapłonowy, a konkretnie cewka tam się znajdująca, zrób autodiagnostykę zwierając odpowiednie piny(na pewno krańcowe po prawej stronie lecz nie pamiętam do końca które) na kostce diagnostycznej przy włączonym zapłonie, kontrolka silnika pokaże Ci numer błędu i będziesz wiedział co mniej więcej dolega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan Almera n15 z 97r Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Mam pytanie w nissanie almera n15 w kostce do komputera pod jakie kable musze podpiąć żarówkę abym mugł sprawdzić ile razy mrógnie i sprawdzić jaki to błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsoon Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Nigdy nie słyszałem o żarówce za to używałem autodiagnostyki polegającej na miganiu piktogramu na desce "check engine" pozwól że Ci przedstawie z innego forum nie jestem autorem tego postu poniżej, pożyczone z nissan-almera.pl Prace zaczynamy od włączenia zapłonu w silniku - stacyjka w pozycji ON, silnika nie włączamy, mająnam się jedynie pokazać świecące kontrolki.Następnie zdejmujemy osłonę bezpieczników znajdującą się pod kierownicą na wysokości lewegokolanaGniazdo diagnostyczne znajduje się na najniższym stopniu, jest koloru jasno-szaregoTeraz zwieramy wcześniej przygotowanym kawałkiem drutu zaznaczone na czerwono PINyw zależności od tego jaką mamy wersję silnika kostka diagnostyczna może być obrócona o 180stopni względem przedstawionego zdjęciaSpinamy oba Piny na 2 sekundy, wyciągamy drucik i obserwujemy co nam pokazuje lampa CHCEKENGINE.Błyski trwające dłużej to dziesiątki a krócej to jedności np. długi długi i krótki to kod nr. 21 -uszkodzony obwód sygnału zapłonu itd...Jeśli jest więcej błędów to będą one wyświetlane cyklicznie jeden po drugim. Po ostatnim znówwyświetli się kod pierwszego i tak w kółko.Jeżeli ktoś ma u Siebie sondę lambda to można ją łatwo zdiagnozować wystarczy ze zapali silnik wmomencie jak są wyświetlane błędy usterek, poczeka ok. 5-6 minut do momentu aż silnik osiągnieswoja normalna temperaturę pracy i przytrzyma wciśnięty gaz na poziomie 2200 obr.min i w tymmomencie lampka kontrolna CHECK ENGINE powinna przynajmniej 5 razy w ciągu 10 sekundzabłysnąć - to znaczy, że z naszą sonda jest wszytko OK.Kody usterek:11 Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego.12 Masowy czujnik przepływu powietrza.13 Obwód czujnika temperatury chłodziwa.14 Czujnik prędkości pojazdu.21 Brak sygnału zapłonu.22 Obwód pompy paliwa.23 Czujnik połoŜenia przepustnicy (przełącznik biegu jałowego).24 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.25 Zawór regulacyjny biegu jałowego.34 Czujnik spalania stukowego31 Uszkodzony zespół sterowania.32 Obwód EGR.33 Czujnik tlenu (lewa strona).41 Czujnik temperatury powietrza.42 Temperatura paliwa.43 Obwód czujnika połoŜenia przepustnicy.45 Wtryskiwacz, wyciek.51 Obwód wtryskiwacza(y).53 Czujnik tlenu (prawa strona).54 Przekładnia automatyczna.55 Brak usterek, koniec listy kodów błędów - WSZYSTKIM ŻYCZĘ TAKIEGO WYNIKU Po zakończeniu badania i weryfikacji tego co dolega naszej maszynie możemy choć nie musimyprzejść do stanu nominalnego. Do tego celu posłuży nam nasz drucik - na włączonym zapłonieponownie wsadzamy go w te same co poprzednio PINyNie jestem autorem tej metody , a to jest cytat autor: Coobcio z NKP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan Almera n15 z 97r Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Mam pytanie autko już odpala ale jak mu dodam szybciej gazu to od razu gaśnie, a jak się zagrzeje i go zgaszę to już go nie mogę odpalić co to może być . Podejrzewam moduł w kopułce zapłonowej ale nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.