Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana kompletu sprzęgła Terrano I 2.7TD


clinic112
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Nastał taki czas w moim terranie, że należy solidnie się zabrać za wymianę kompletu sprzęgła. Nie udało mi się znaleźć nigdzie kompletnego opisu jak się do tematu zabrać. Wiadomo, że sprawa nie jest prosta przez skrzynie, która jest ogromna. Jednak czy są rzeczy o których należy szczególnie pamiętać przy tej robocie?

Cena sprzęgła zależnie od producenta wynosi 700zł do 1200zł za komplet, wymiana u uczciwego mechanika około 500zł, jak by nie liczył mało nie jest...

Polecacie jakiegoś producenta sprzęgieł? Może LUK, może Sachs, może Valeo? Osobiście chyba najlepsze rekomendacje ma LUK (770zł) ale czekam na wasze opinie.

Przy okazji zmiany sprzęgła planuje zmienić też olej w skrzyni i reduktorze, wiem że do skrzyni należy wlać więcej niż założył producent. Czym jeszcze można się zająć?

Często, przez duże zużycie sprzęgła, przy bardziej gwałtownym ruszeniu słuchać chrupnięcia pod nogami kierowcy, zakładam, że to łańcuch reduktora, czy to może być kolejna awaria? może tez warto tam pogrzebać skoro skrzynia będzie zdjęta?

Dodam, że do dyspozycji mam garaż 50m2 i dość sporo narzędzi, brakuje jednak kanału lub podnośnika, zamierzam podnieść auto na jakieś 50-70 cm nad podłogę żeby mieć dobry dostęp do wszystkiego. Mam nadzieje, że damy rade, jak się uda będzie sesja foto dla potomnych.

 

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

Michał

 

PS: Pamiętacie o zniżkach na poliuretany w Olkuszu i firmie Deuter? Korzystał już ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprzęgło już zmęczone to nie koniecznie łańcuch tylko tłumik drgań skrętnych w tarczy lub krzyżak przy skrzyni może takie dźwieki wydaje i niesie po budzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że czasem uślizg tarczy też może wydawać dźwięk zgrzytania lub piszczenia

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrupniecie, uderzenie słychać podczas gwaltownego ruszania czyli szybkiego puszczenia sprzęgła, jak rusza sie powoli to nic sie nie dzieje. Raz zdarzylo sie również przy podjeździe, jak auto nie dawało rady. Czuć to wyraźnie pod stopami kierowcy. Nie jest to zalezne od 2x4 lub 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego clinic używaj szukaj czasem ... :)

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83789-sprzeglo-do-terrano-ii-24-99/

 

sesja foto już jest w warunkach spartańskich - demont jednoosobowo, z powrotem potrzebny pomocnik

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84157-demont-skrzyni-biegow-zrob-to-sam/

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego clinic używaj szukaj czasem ... :)

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83789-sprzeglo-do-terrano-ii-24-99/

 

sesja foto już jest w warunkach spartańskich - demont jednoosobowo, z powrotem potrzebny pomocnik

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84157-demont-skrzyni-biegow-zrob-to-sam/

 Kolego hugh_h używałem szukacza, nie znalazłem wiele, w ogóle moim zdanie działa średnio, czytałem wiec po kolei. Może było by lepiej gdyby więcej osób tagowało swoje tematy. Dziękuję za linki, przeglądałem je już wcześniej :)

liczyłem, że może ten temat stanie się takim podsumowaniem, no ale dobra.

 

Przy okazji hugh jak długo trzeba czekać na podkładki pod wahacze? Komplecik do liftu 2" na pewno będzie zamawiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o producenta sprzęgła no to ja też się zastanawiam co wybrać... ale jak zwykle ile osób tyle opinii no i mało kto zjeździł kilka żeby porównać,

jak zwykle pewnie wybiorę coś omijając najtańsze.

 

jakiś w wersji "de lux" pełne 2" to od reki mam bo został, a na wersje ekonomiczną to jak pisałem gdzieś - potrzeba kilk chętnych ale to da nominalnie 40mm, uproszczona konstrukcja i dużo tańsze wychodzą - ale to możemy dyskutować gdzie indziej żeby tu nie psuć wątku

 

tak odnośnie

Chrupniecie, uderzenie słychać podczas gwaltownego ruszania czyli szybkiego puszczenia sprzęgła, jak rusza sie powoli to nic sie nie dzieje. Raz zdarzylo sie również przy podjeździe, jak auto nie dawało rady. Czuć to wyraźnie pod stopami kierowcy. Nie jest to zalezne od 2x4 lub 4x4.

to mi przyszły do głowy poduszki silnika i skrzyni - objaw pasuje

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru sprzęgła, najlepsze by było tylko i wyłącznie EXEDY, później pomyślałbym o AISINie, na końcu o LuKu albo SACHSie.

 

Chociaż w tych dwóch ostatnich mogłoby się również w pudełku znaleźć jedno z wymienionych na początku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to chrupanie przy ruszaniu kojarzę :)

 

też mam, ruszanie na jedynce, albo ostry podjazd.. występuje tylko na jedynce... jak ruszę z buta na zredukowanej 3 efektu nie ma...

 

nie wiem czemu ale przypuszczam że to okolice sprzęgła, wałka będą powodem...

 

zrzucę chyba skrzynię zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...