Gość dziad Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Witam, Koledzy mam problem z autem na małych obrotach, przy delikatnym ruszaniu/dodawaniu gazu auto nie równo wchodzi na obroty/reaguje, potrafi łapać i gubić obroty co daje efekt szarpania całym autem. Na jałowym trzyma obroty, przy wolnym dodawaniu gazu bez biegu w garażu też nie jest super płynnie, w dolnych wartościach tak do 3k zdarzają się jakby pauzy. Na wyższych wartościach (od 2,7k) ciągnie równo. Wersja poliftowa-hr koniec 2007, najechane 90k. Co już zrobiłem: Przy 90k wymieniłem świece, stare były popalone nie równo ale suche – oringi trzymają, sprawdziłem wężyki do kolektora (w międzyczasie okazało się, że ktoś przykręcił za długą śrubą plastikową obudowę i przebił się do kolektora …ale jak siedzi w gwincie śruba to jest szczelnie) Wyczyściłem przepustnice Próbowałem różnej benzyny 95, 98,100, różnych stacji. Wymieniłem przepływki Byłem chyba u 5 mechaników w tym w salonie i nikt nie wie co to może być, obstawiają różne rzeczy – z reguły, że to coś z zapłonowym ale po jeździe autem każdy mówił, że to raczej nie to bo nie słychać wypadania zapłonu. Podobno ciśnienie na garach jest w granicach normy ale nie widziałem tych wyników. Komputer nie wywala błędów. Informacje które pewnie nie ma związku: na jedynce przy ruszaniu auto strasznie muli jak załapuje moc na koła, obroty spadają na ryja odbijają się i już idzie równo. Przy jechaniu na małych obrotach 1.8k – 4k przy raptownym dodaniu gazu auto też ma spadek obrotów i dopiero po nim reaguje tak jak powinno - ale nie ma efektu trzepotania się obrotów Sprzęgło się nie ślizga Większość mechaników radzi żeby jeździć aż się całkiem nie posypie ale to się utrzymuje już z półtora roku i jakoś bardziej popsuć się nie chce, a rozwala inne rzeczy - już słyszę, że mam luzy na moście, dwumasa do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 kolektor sacy jest w 100% szczelny ,trzyma cisnienie paliwa? wskazania przepływomierzy prawidłowe? masz lpg? żadne cudo w nisanie nie siedzi trza podpiąc sie na komp sprawdzić czas wtrysku każdego cylindra na wolnych obrotach powinno byc ok 3,5ms jeżeli są ok to szukac przyczyne w ciśnieniu paliwa fałszywym powietrzu w kolektoże sącym lub uszkodzeniem cewek zapłonowych zakladam ze kompresja i polożenie wałków jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 AFR trzeba sprawdzić albo jeździ ci wóz na mapach stukowych - zetka w cieple dni na PB95 lubi zastukać i wówczas cofa sobie zapłon i domyka przepustnicę... Jaką beznynę do niego lejesz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 jeszcze czy dzieje sie to na zimnym silniku czy gorącym afr szerokopasmowy i już choć komp z nysy bardzo mocno potrafi wpływać na skład mieszanki ja jako calkowity amator na wsi wiem jak diagnozować takie silniki a 5 profesjonalnych mechaników niewie? serwis autoryzowany niewie ? co to sa za fachowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HIXX Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 może czujnik położenia wału ?? jak coś mam taki sprawny w chacie jak chcesz i możesz podjechac do wawy , to mamy ludzi którzy ci to zrobia , podstawa to elektryk ogarnięty diagnosta co to zdiagnozuje , ja miałem tak że chcieli mi 1/2 fury wymieniac samochod stal 3 tygodnie w warsztatach bez rezultatów , a ci kolesie w 2 dni wszystko zrobili:> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziad Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 kolektor sacy jest w 100% szczelny ,trzyma cisnienie paliwa? wskazania przepływomierzy prawidłowe? masz lpg? żadne cudo w nisanie nie siedzi trza podpiąc sie na komp sprawdzić czas wtrysku każdego cylindra na wolnych obrotach powinno byc ok 3,5ms jeżeli są ok to szukac przyczyne w ciśnieniu paliwa fałszywym powietrzu w kolektoże sącym lub uszkodzeniem cewek zapłonowych zakladam ze kompresja i polożenie wałków jest ok Obejrzałem go dokładnie, popryskałem preparatem do czyszczenia gaźników, żeby zobaczyć czy go gdzieś nie zasysa i wygląda to OK. przepływki nie wywalają błędów nie mam lpg podobno ciśnienie na garach jest OK (ale nie widziałem jak to mechanik sprawdzał a wiadomo jak to z nimi jest... jak nie widzisz to pewności nie ma) co do cewek to nie mam jak tego sprawdzić, podobno Bosch ma jakieś urządzenie do sprawdzenia cewek, ale nie mogę znaleźć go w mojej okolicy. nie zakładałbym tego z góry, nie wiem czy to normalne w HRkach ale coś mi się pier**li jak wolno dodaję gazu do 2k rpm jest skok obrotów, jak wypne lewy czujnik wałka to znika ww. skok. mogę zrobić filmik i go wkleić AFR trzeba sprawdzić albo jeździ ci wóz na mapach stukowych - zetka w cieple dni na PB95 lubi zastukać i wówczas cofa sobie zapłon i domyka przepustnicę... Jaką beznynę do niego lejesz ?? obecnie leję 95 ale próbowałem już lać najróżniejsze 95, 98, 100 i zmiany nie było. jeszcze czy dzieje sie to na zimnym silniku czy gorącym afr szerokopasmowy i już choć komp z nysy bardzo mocno potrafi wpływać na skład mieszanki ja jako calkowity amator na wsi wiem jak diagnozować takie silniki a 5 profesjonalnych mechaników niewie? serwis autoryzowany niewie ? co to sa za fachowcy na zimnym jest najgorzej, pierwsze 2-3 kilometry potem już przeważnie jest OK jeżeli chodzi o fachowców to mogę rozpisywać się na kilka stron, ale byłem u wielu włączając salon. może czujnik położenia wału ?? jak coś mam taki sprawny w chacie jak chcesz i możesz podjechac do wawy , to mamy ludzi którzy ci to zrobia , podstawa to elektryk ogarnięty diagnosta co to zdiagnozuje , ja miałem tak że chcieli mi 1/2 fury wymieniac samochod stal 3 tygodnie w warsztatach bez rezultatów , a ci kolesie w 2 dni wszystko zrobili:> podjechać mogę, nie ma problemu. dobrego diagnosty ze świecą szukać ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 czujnik temperatury ? wypnij wtyczke z niego ecu przejdzie w tryb awaryjny i spróbuj czy jest jakaś zmiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziad Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 gdzie znajdę tą wtyczkę? Zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego silnik był 4-6 cm poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Czy jeżeli wszystko jest szczelne to ma on prawo ubywać? dolałem i będę kontrolował poziom. Może to uszczelka głowicy? Czy pęknięta może dawać takie objawy jak opisane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieto83 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 "Wyczyściłem przepustnice" U mnie było to samo, mechanik grzebal mi przy autcie, przy okazji czyscil przepustnie, po tym mialem szarpanie i podwyzszone obroty, - po miesiacu jazdy samo się poprawilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) Trzeba zrobić diagnostykę zetkową i tyle. Sprawdzić czy prawidołowo wariatory zmiennych faz pracują, czy sondy szerokopasmowe mają odczyty z obu sond podobne i mieszczące się w zadanych wartościach, oraz czy ecu nie widzi spalania stukowego... Ps. Maszyna generuje moc a szarpie z dołu, czy straciła na mocy + szarpanie ?? Edytowane 23 Marca 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieto83 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 u mnie wersja "Maszyna generuje moc a szarpie z dołu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.