Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] nie jedzie od dołu


Gość dziad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Koledzy mam problem z autem na małych obrotach, przy delikatnym ruszaniu/dodawaniu gazu auto nie równo wchodzi na obroty/reaguje, potrafi łapać i gubić obroty co daje efekt szarpania całym autem. Na jałowym trzyma obroty, przy wolnym dodawaniu gazu bez biegu w garażu też nie jest super płynnie, w dolnych wartościach tak do 3k zdarzają się jakby pauzy.

Na wyższych wartościach (od 2,7k) ciągnie równo.

 

Wersja poliftowa-hr koniec 2007, najechane 90k.

 

Co już zrobiłem:

Przy 90k wymieniłem świece, stare były popalone nie równo ale suche – oringi trzymają, sprawdziłem wężyki do kolektora (w międzyczasie okazało się, że ktoś przykręcił za długą śrubą plastikową obudowę i przebił się do kolektora …ale jak siedzi w gwincie śruba to jest szczelnie)

Wyczyściłem przepustnice

Próbowałem różnej benzyny 95, 98,100, różnych stacji.

Wymieniłem przepływki

Byłem chyba u 5 mechaników w tym w salonie i nikt nie wie co to może być, obstawiają różne rzeczy – z reguły, że to coś z zapłonowym ale po jeździe autem każdy mówił, że to raczej nie to bo nie słychać wypadania zapłonu.

Podobno ciśnienie na garach jest w granicach normy ale nie widziałem tych wyników.

Komputer nie wywala błędów.

 

Informacje które pewnie nie ma związku:

 na jedynce przy ruszaniu auto strasznie muli jak załapuje moc na koła, obroty spadają na ryja odbijają się i już idzie równo.

Przy jechaniu na małych obrotach 1.8k – 4k przy raptownym dodaniu gazu auto też ma spadek obrotów i dopiero po nim reaguje tak jak powinno - ale nie ma efektu trzepotania się obrotów

Sprzęgło się nie ślizga

Większość mechaników radzi żeby jeździć aż się całkiem nie posypie ale to się utrzymuje już z półtora roku i jakoś bardziej popsuć się nie chce, a rozwala inne rzeczy - już słyszę, że mam luzy na moście, dwumasa do wymiany.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor sacy jest w 100% szczelny ,trzyma cisnienie paliwa?   

wskazania przepływomierzy  prawidłowe?  

masz lpg?  

żadne cudo w nisanie nie siedzi 

trza podpiąc sie na komp sprawdzić czas wtrysku  każdego cylindra na wolnych obrotach  powinno byc ok 3,5ms

jeżeli są ok to szukac przyczyne w ciśnieniu paliwa fałszywym powietrzu w kolektoże sącym

lub uszkodzeniem cewek zapłonowych

zakladam ze kompresja  i polożenie wałków jest ok     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFR trzeba sprawdzić albo jeździ ci wóz na mapach stukowych - zetka w cieple dni na PB95 lubi zastukać i wówczas cofa sobie zapłon i domyka przepustnicę...

Jaką beznynę do niego lejesz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze czy dzieje sie to na zimnym silniku czy gorącym  

afr szerokopasmowy i już  choć komp z nysy bardzo mocno potrafi wpływać na skład mieszanki  

ja jako calkowity amator na wsi   wiem jak diagnozować takie silniki a 5 profesjonalnych mechaników niewie?

 serwis autoryzowany niewie ?  co to sa za fachowcy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik położenia wału ?? jak coś mam taki sprawny w chacie



jak chcesz i możesz podjechac do wawy , to mamy ludzi którzy ci to zrobia , podstawa to elektryk ogarnięty diagnosta co to zdiagnozuje , ja miałem tak że chcieli mi 1/2 fury wymieniac samochod stal 3 tygodnie w warsztatach bez rezultatów , a ci kolesie w 2 dni wszystko zrobili:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor sacy jest w 100% szczelny ,trzyma cisnienie paliwa?   

wskazania przepływomierzy  prawidłowe?  

masz lpg?  

żadne cudo w nisanie nie siedzi 

trza podpiąc sie na komp sprawdzić czas wtrysku  każdego cylindra na wolnych obrotach  powinno byc ok 3,5ms

jeżeli są ok to szukac przyczyne w ciśnieniu paliwa fałszywym powietrzu w kolektoże sącym

lub uszkodzeniem cewek zapłonowych

zakladam ze kompresja  i polożenie wałków jest ok     

Obejrzałem go dokładnie, popryskałem preparatem do czyszczenia gaźników, żeby zobaczyć czy go gdzieś nie zasysa i wygląda to OK.

przepływki nie  wywalają błędów

nie mam lpg

podobno ciśnienie na garach jest OK (ale nie widziałem jak to mechanik sprawdzał a wiadomo jak to z nimi jest... jak nie widzisz to pewności nie ma)

co do cewek to nie mam jak tego sprawdzić, podobno Bosch ma jakieś urządzenie do sprawdzenia cewek, ale nie mogę znaleźć go w mojej okolicy.

nie zakładałbym tego z góry, nie wiem czy to normalne w HRkach ale coś mi się pier**li jak wolno dodaję gazu do 2k rpm jest skok obrotów, jak wypne lewy czujnik wałka to znika ww. skok. mogę zrobić filmik i go wkleić

 

 

AFR trzeba sprawdzić albo jeździ ci wóz na mapach stukowych - zetka w cieple dni na PB95 lubi zastukać i wówczas cofa sobie zapłon i domyka przepustnicę...

Jaką beznynę do niego lejesz ??

obecnie leję 95 ale próbowałem już lać najróżniejsze 95, 98, 100 i zmiany nie było.

 

 

jeszcze czy dzieje sie to na zimnym silniku czy gorącym  

afr szerokopasmowy i już  choć komp z nysy bardzo mocno potrafi wpływać na skład mieszanki  

ja jako calkowity amator na wsi   wiem jak diagnozować takie silniki a 5 profesjonalnych mechaników niewie?

 serwis autoryzowany niewie ?  co to sa za fachowcy 

na zimnym jest najgorzej, pierwsze 2-3 kilometry potem już przeważnie jest OK

jeżeli chodzi o fachowców to mogę rozpisywać się na kilka stron, ale byłem u wielu włączając salon.

 

 

może czujnik położenia wału ?? jak coś mam taki sprawny w chacie

 

jak chcesz i możesz podjechac do wawy , to mamy ludzi którzy ci to zrobia , podstawa to elektryk ogarnięty diagnosta co to zdiagnozuje , ja miałem tak że chcieli mi 1/2 fury wymieniac samochod stal 3 tygodnie w warsztatach bez rezultatów , a ci kolesie w 2 dni wszystko zrobili:>

podjechać mogę, nie ma problemu. dobrego diagnosty ze świecą szukać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury  ?  wypnij wtyczke z niego  ecu przejdzie w tryb awaryjny i spróbuj czy jest jakaś zmiana 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie znajdę tą wtyczkę?

 

Zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego silnik był 4-6 cm poniżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Czy jeżeli wszystko jest szczelne to ma on prawo ubywać? dolałem i będę kontrolował poziom.

 

Może to uszczelka głowicy? Czy pęknięta może dawać takie objawy jak opisane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

"Wyczyściłem przepustnice"

U mnie było to samo, mechanik grzebal mi przy autcie, przy okazji czyscil przepustnie,

po tym mialem szarpanie i podwyzszone obroty, - po miesiacu jazdy samo się poprawilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić diagnostykę zetkową i tyle.

Sprawdzić czy prawidołowo wariatory zmiennych faz pracują, czy sondy szerokopasmowe mają odczyty z obu sond podobne i mieszczące się w zadanych wartościach, oraz czy ecu nie widzi spalania stukowego...

Ps. Maszyna generuje moc a szarpie z dołu, czy straciła na mocy + szarpanie :P ??

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...