Gość Zbyszek90 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witam, Mam problem prawdopodobnie z tylnim mostem, objaw jest taki, że w czasie jazdy, skręcania nasila sie hałas. Myślałem że to może szczęki, rozebrałem hamulce wydaje mi się że wszystko tam powinno być w porządku ...... Objaw jest taki obydwa koła kręcą się równo w jedną strone, wygląda to tak jakby blokada sie nie rozłączała, szczególnie słychać podczas silnego skrecania. Nie ważne czy mam włączoną blokade czy nie przy skręcaniu tak się dzieje. Może mi ktoś podpowie w jaki sposób jest blokowany tylni most i na jakiej zasadzie to działa bo mi już rozumu brakuje nie widze tam żadnych cięgien nie ma nic ...... Pragnę jeszcze zaznaczyć że tylni most jest gorący. Widać jesszcze że wałek atakujacy lata delikatnie w obudowie tylnego mostu przy czym jest to luz bardzo mały nie ma żadnych wycieków nic .... Czy tak może być?? Bardzo proszę o pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Czy ja dobrze rozumiem że masz dołożoną blokadę tylnego dyfra ? Bo piszesz Nie ważne czy mam włączoną blokade czy nie przy skręcaniu tak się dzieje. Bo jak tak to niespecjalnie znajduje odniesienie to co napisałem niżej. Głupie pytanie na początek czy masz na pewno olej w moście, bo jeżeli jest gorący i nie cieknie ... jeśli jest to jaki olej bo musi mieć dodatek LSD Typowo były mosty z tak zwanym ograniczonym uślizgiem tak w skrócie to jest sprzęgło cierne - poszukaj pod hasłem LSD, do pewnej różnicy obciążenia lewego i prawego koła są ciągnięte razem potem samo sie rozłącza. Wejdź do działu terrano bo podwozie i napędy to 99% to samo tam pisaliśmy dużo o tym. Jakiego rodzaju jest to hałas? Czy masz wyłączony napęd 4x4 ? Dźwięki w aucie lubię się przenosić po ramie / karoserii i może być słychać co innego. Most czy skrzynia to normalne że się nagrzewają podczas pracy, jeżeli chodzi luz to jest to już trochę niepokojące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszek90 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Nie mam dołożonej blokady tylnego dyfra jest to zwykły podstawowy model np300. Olej jest sprawdzałem. Odgłosy daje takie jak by jakieś koła zębate ze sobą nie współgrały i nie wiem o co w tym chodzi. I nie mówie tu o drobnych odgłosach tylko dość mocno to słychać. Jeśli mam wyłączone napędy to tak mocno nie hałasuje, najbardziej słychać i czuć opory ża samochód nie chce jechać przy skręcaniu. Prosze mi powiedzieć na jakiej zasadzie blokuje sie tylni most nie ma tam żadnego cięgna czy hydraulicznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 no napisałem ci wyżej jak działa ta blokada, sama sobie działa, jest w pełni mechaniczna, nie ma żadnego zewnętrznego sterowania czy wiesz jak działają układ napędowy w tym samochodzie? piszesz niestety tak że mam wrażenie że nie do końca - bo co to znaczy włączone napędy ? to że samochód nie chce jechać na zakręcie na przyczepnym podłożu przy 4x4 to normalne poczytaj trochę potem będziemy walczyć http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87146-obsluga-napedow-4x4/?hl=centralnego&do=findComment&comment=892590 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86340-rozne-srednice-kol-przod-i-tyl-terrano-98r/?hl=centralnego&do=findComment&comment=882669 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82078-blokujace-sie-kola-przednie/?view=findpost&p=845182 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Tak jak ci pisze kolega jeżeli niewłaściwie eksploatowałeś ten typ napędu co wynika z twojego postu, być może sie myle, to usterka może być kosztowna w naprawie, najlepiej vy było gdyby twoich dźwięków wysłuchał ktoś kto zna ten typ 4x4, ale zapoznaj sie z poleconą lekturą i napisz swoje wnioski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 (edytowane) Podnieś tylną oś , pokręć jednym kołem i zobacz co się dzieje z drugim. Przyblokuj jedno koło i spróbuj kręcić drugim, zobacz co się dzieje. Edytowane 25 Czerwca 2013 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszek90 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Witam, ponownie po dość długiej przerwie sprawa wygląda następująco: podczas skręcania nie ważne czy jest włączone 4H czy jest włączony napęd podstawowy przy skręcaniu dość ostrym, bardzo głośno rozłącza się to niby sprzęgło LSD, czy to tak ma być?? Bo to słychać bardzo mocno tak jak by coś o coś tarło lub zahaczał takimi zrywami przy skręcaniu olej jest hamulce sprawdzone wszytsko ok. Jak jedzie sie po prostym wszytsko ok tylko przy jeździe wolno i mocnym skręcaniu tak się dzieje!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 może jest zły olej ... sprawdzałeś samo lsd jak dzemik pisał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszek90 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Sprawdzałem obydwa koła podstawiłem tylni most koła wisiały w powietrzu i chodzą równo, próbowałem zatrzymać jedno koło ale nie ma takiej siły żeby to rozłączyć (przytrzymać koło). Przy mocnym skręcaniu hałasuje strasznie. Po prostym cisza ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbartx Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 W takim razie ktos zalal kiedys nieodpowiedni olej. Zmien na taki z dodatkiem LS, czyli do dyfrow z lsd. Byle jaki intercars lub inna sieciowka bedzie miala taki olej od reki. Po jakims czasie powinno ucichnac. Jesli nie....najtansze rozwiazanie to zmienic most. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 już pytałem o olej kilka razy klegę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbartx Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Ja nie gdybam lub pytam o olej a stwierdzam fakt, jako, ze zajmuje sie tym na codzien i przypadkow takich w nissanach i jeepach(tych w szczegolnosci) jest wiele Moglbym napisac np o dyfrach z pompa oleju sciskajaca tarczki napedzana wraz z roznica predkosci obrotowej kol koronowych,te sa ciekawsze. Niech zmieni olej zanim skoncza sie tarczki, potem tylko wymiana mostu/tarczek. Swoja droga w serwisowce beda podane min. grubosci tarczek/zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 NP 300 to dość mocna konstrukcja , ale obawiam się , że będziesz musiał szukać nowego mostu . LSD się skończyło i masz w tylnym moście " zespawane" półosie. Spuść olej , przepłucz most , będzie tam dużo opiłków z tych zgrzytów o których pisałeś. Zalej nowym olejem do przekładni z LSD - niektórzy mówią "szpera"- i miej nadzieję.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszek90 Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 Dzięki za pomoc wymienie ten olej jeszcze raz, kupiłem castrola syntrax 75w140 plus dodatek do mostów z lsd i mam nadzieje że sie uspokoi. Jeszcze jedno pytanko 3 litry wystarczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 27 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 jeżeli wymieniałeś olej, to po prostu dolej dodatek lsd 3l starczy, zależnie od mostu ale może nawet na prawie 2 razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekh2 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Dzięki za pomoc wymienie ten olej jeszcze raz, kupiłem castrola syntrax 75w140 plus dodatek do mostów z lsd i mam nadzieje że sie uspokoi. Jeszcze jedno pytanko 3 litry wystarczy?? akuratnie do tego mostu ma być olej odrazu z LS nie można go uzupełniać dodatkiem ls pozatym podejrzewam że już po kwiatkach Moge dołączyć fotki jak wyglada dyfer po zlym oleju bo własnie dzisiaj rozebrałem stary most tak z ciekawości Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez tomekh2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 i od złego oleju to wszystko? oświeć nas może jaki zamiast jakiego zaaplikowałeś ... może zmieszałeś przypomina mi to smar do przegubów z domieszką H2O, takie coś: w pojemniku jest nafta co prawda, ale manszeta była pęknięta i smar z wodą taki jogurt dały w efekcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekh2 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) to był castrol fakt mógł zassać wody podczas powodzi pod sandomierzem kilka lat temu teraz tak myśle bo troche wtedy tam brodziłem sie woda na pake dostawała nawet teraz już wiem że sama wymiana nie wystarcza trzeba odkręcić dekiel i wymyć pozostałości i jeszcze nie wiadomo co poprzedni właściciel tam aplikował może ktos regenerował wał napędowy to chętnie posłucham rad Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez tomekh2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 sorry, ale trochę tym pytaniem odbiegasz od tematyki wątku ... załóż nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.