Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

opony 31" czy 32" Terrano I


kylo_k2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nadeszła pora na wymianę kompletu opon,  obecnie jeżdżę na BF Goodrich AT i pewnie nowe też takie bedą, natomiast zastanawiam się nad rozmiarem. Modyfikacje są zrobione więc kwestia czy wejdą odpada - bo wejdą.

Natomiast zastanawia mnie czy będzie wyczówalna różnica w przyspieszeniu i ruszaniu między 31" a 32".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! To czy wejdą to nie wszystko. Zależy jakie masz te modyfikacje. Jeśli chodzi o przyspieszanie to silnik mocą nie grzeszy więc im większe tym gorzej i również dla zawieszenia, końcówki drążków są dość słabe no i drążki skrętne. A czy różnica pomiędzy 32 a 31 jest warta tego ryzyka i strat przyspieszenia-mocy? 31 w zupełności wystarcza + ewentualnie 2 cale liftu i jest git :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość o0owilkuo0o

Witam mam na sprzedaz bfgoodrich mt km2 31"x10.5" osadzone na feldze 15 et-40 praktycznie nowki z mojego terrano w razie czego pisz na mail o0owilkuo0o@gmail.com

 

A jesli chodzi o rozmiar to 31 w zupelnosci wystarcza przy 32 juz za duzy spadek mocy daje sie strasznie odczuc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiałem nad tymi oponami i rzeczywiście nie ma co przeginać 31 będą ok.

teraz tylko się zastanawiam czy te

http://allegro.pl/goodyear-wrangler-duratrac-31x10-5-r15-31-10-5-15-i3307774730.html

czy może te

http://allegro.pl/31x10-5r15-31x10-5r15-bfgoodrich-all-terrain-t-a-i3312123991.html

używam auta do codziennej jazdy po mieście w trasę i w teren więc jest wielozadaniowe ale bez bezsensownego topienia więc tu znowu rozsądek mówi żeby brać BFG natomiast słyszłem że wranglery są bardzo dobre, możecie się podzielić doświadczeniem z tymi oponami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość o0owilkuo0o

Jak mam być szczery to Wranglery gina troche blocie po chwili nie ma czym sie odpychac bo zalepione... moje odczucia mialem przez tydzien

 

A te all terainy bf to tak jak bys kupil sobie szosowki jak dla mnie opona dobra do wszystkie a jak wiadomo jak do wszystkiego to do niczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wybrać jakiś kompromis odpowiedni dla siebie, jak ktoś jeździ dużo po asfalcie to nie pojeździ na MT chyba że sie lubi męczyć, to nie narzekać mi tu na AT czy szosówki,jak ktoś sobie może pozwolić to kipuje opony na każdą okazje inny wybiera AT i sobie chwali. Wkoło komina pojeździsz na MT jak pojedziesz 500-1000km w jedną strone i nie wiesz co cie czeka weźniesz AT

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość o0owilkuo0o

A ze tak zapytam dlaczego kolega uwaza ze nie pojezdzi na MT po asfalcie?? Ja jezdzilem i wcale sie nie meczylem jesli opony sa oryginalne i dobrej firmy to nie dosc ze ciche to i bez problemu na 3 sezony starcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

atek bfg jest fajny... ja sobie chwalę, tam gdzie się masz zakopać i tak się zakopiesz... ale przynajmniej dojazdówki robisz przyjemnie i na szutrach i innym luźnym są super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak twierdze? Bo producent wie do czego ją wyprodukował i jak sie ona zachowuje na danej nawierzchni. Tak jak pisałem trzeba wybrać kompromis odpowiedni dla siebie, MT nie będzie dobre na asfalcie, a AT w głębokim błocie

http://opony-4x4.pl/BFG%20Mud%20Terrain%20KM2%20Dossier%20Mkt_PL%20.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem General Grabber at2 zrobiłem na nich jakies 60tyś na dwóch samochodach w błocie nie robiły, w piasku i na żwirze całkiem nieźle, asfalt dopóki suchy ok mokry - tragedia za***iście w sniegu. Mam bf good mk1 (te stary bieżnik) mokry asfalt tak samo jak at, błoto, piach żwir za***iście.  Snieg jeszcze nie wiem ale na wszelki wielki zostawiłem sobie grabery , coś tam bieżnika jeszcze zostało. Jedynym mankamentem to ciągłe uuuuoooooooooouuuuuuuuooooooooooooouuuuuuuuuuooooooo ale idzie sie przyzwyczaić

 

A jeszcze, pomimo takiego samego rozmiaru mt są dużo stabilniejsze w koleinach asfaltowych

Edytowane przez Mandor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teren to nie tylko błoto... idąc tym tropem to najlepsze byłby jakieś boggery...

 

przeleć się tym MTkiem po kawałku grząskiego piasku... albo zrób szybki zakręt na szutrze

 

wg mnie Ateka ogranicza duże błoto... tak duże że nie ma mowy o trakcji a jedynie o odrzucie błota do tyłu...

 

w praktyce wygląda to tak że jeśli jedziemy z autami o porównywalnych możliwościach terenowych to te na MT zakopują się parę metrów dalej niż te na AT...

 

Oczywiście że nie ma czegoś takiego jak opona uniwersalna... ale MT'ek to akurat propozycja, najmniej uniwersalna...

 

chociaż. lepszy BFG MT niż szumeks nalewka, szumeks nalewka na asfalcie to już hardkor jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda...

 

a i jedna uwaga ATek robi bardzo fajnie ale w zakresie 1-1,5 bara... i ładnie się płaszczy...MTeki zazwyczaj sztywniejsze... a nalewki to w ogóle... nie płaszczą się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jest 32 w moim terrano I i jestem bardzo zadowolony, mieszczą się na styk przy lifcie 2" na budzie i podkęceniu na drążkach, tylne sprężyny Ironman +2".  Oczywiście felgi -35.

Fajnie się turla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...