krajesiak Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, Trzeci raz w ciągu 3 lat będę naprawiał zacisk hamulcowy na prawym tylnym kole. Wymieniony został rok temu przewód hamulcowy (potrafi się rozwarstwiać i zacisk nie odbija). W tej chwili znów trze mi zacisk. Co radzicie? Wymienić cały zacisk i przewód na nowy? Regenerować i znów liczyć na to, że będzie ok? Udotyczy cały czas tego samego koła. Może ten zacisk jest przekoszony i cały czas do tłoczka nachodzi brud? Edytowane 23 Czerwca 2013 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Byl zle wciskany przy wymianie klockow i zepsulo sie sprzegielko na hamulcu recznym ( w tloczku wewnatrz) z powodu skrzywienia osi po ktorym chodzi tloczek , moja rada wymienic na uzywany lub najlepiej nowy a na przyszlosc do wciskania tylnego tloczka nie uzywac mlotka tylko jest do tego specjalny klucz , ktory wciskajac tloczek jednoczesnie go wkreca, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Chyba tak zrobię, kupie nowy zacisk bo wymiana co roku na tym samym kole to nic przyjemnego. Kupiłem używkę na allegro. Podpowiedzcie mi czy regenerować ten zacisk z allegro czy wsadzać tak jak przyjdzie i go nie ruszać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 (edytowane) Jak kupiłeś używany to i tak musisz ocenić stan tłoczka. To trzeba go troche wypuscić i nasmalcować jak jest ok. A jak są rysy i rdza to trzeba nabyc kolejny A przy wciskaniu tłoczka tak jak napisła Voyager ... Szwankuje mi coś Przepraszam oczywiście NAPISAŁ VOYAGER Edytowane 25 Czerwca 2013 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Zacisk, nowa tarcza i klocki założone. Za robotę 60zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devon00 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 jaki koszt czesci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 Używany zacisk - 120zł (nówka 720zł -komedia!), tarcza 105zł, klocki 85zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Stare klocki i tarcze miałeś na tyle zużyte aby je wymieniać ? zadaj sobie to pytanie.A mogło być taniej i dobrze Zgodze się z zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mack Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Jak to jest z przewodem? Trzeba wymieniać czy nie? Wymieniałem klocki i tarcze z tyłu i po pół roku zapiekł się zacisk przy lewym tylnym kole. Warsztat twierdzi, że się tego nie naprawia, tylko wymienia, najlepiej na nowe. Serwis wyspecjalizowany w regeneracjach chce mi to zrobić za "około" 250zł + robocizna i jeśli jest potrzeba to wymienią przewód, za co oczywiście dodatkowo chcą skasować... Wymieniać ten przewód czy nie? Przy okazji - jak udowodnić, że zacisk został spartolony przy wymianie klocków? Jestem prawie pewny, że tak było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Jak to jest z przewodem? Trzeba wymieniać czy nie? Przewód gumowy ma jakieś tam swoje właściwości i w zależności od rodzaju eksploatacji i jego wizualnego wyglądu nalezałoby wymienić. Wiadomo, ze guma po jakims czasie parcieje i traci sprężystość. Może dojść do miejscowych osłabień materiału i podczas hamowania gdy ciśnienie wzrasta guma się rozpręża powodując słabsze hamowanie. Trzeba - nie trzeba. Jesli auto hamuje na rolkach i jest wizualnie z gumą ok to po co wymieniać dobry na nowy??? Wymieniałem klocki i tarcze z tyłu i po pół roku zapiekł się zacisk przy lewym tylnym kole. Warsztat twierdzi, że się tego nie naprawia, tylko wymienia, najlepiej na nowe. Serwis wyspecjalizowany w regeneracjach chce mi to zrobić za "około" 250zł + robocizna i jeśli jest potrzeba to wymienią przewód, za co oczywiście dodatkowo chcą skasować NIe znam jakości regenerowanych zacisków. Polak potrafi jeśli chce się sprzedać auto to wiadomo robi się najtaniej. Ja osobiście dla siebie prywatnie montowałbym nowe zaciski. Chyba, że cena jest absurdalna. A koszty warsztatu wiadomo każdy chce zarobić. Przy okazji - jak udowodnić, że zacisk został spartolony przy wymianie klocków? Jestem prawie pewny, że tak było... Pojechać do rzeczoznawcy PeZetMotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.