Gość ziggy-wlasciwy Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witam, Jestem nowy na forum i od niedawna wlascicielem p11.144 2.0 16v H.CVTz instalacja gazowa . Nie wiem jakie dokladnie jest oznaczenie mojego silnika, powiem tylko ze to wersja z silnikiem krokowym (a nie z dwoma solenoidami) regulujacym wolne obroty, zaworem EGR, rowniez sterowanym silnikiem krokowym z czujnikiem temperatury spalin oraz przeplywka BOSCHa (...096). Mam problem z wolnymi obrotami, mianowicie jak silnik sie rozgrzeje to po zatrzymaniu trzyma wolne obroty prawidlowo przez jakies 30sek do minuty, po tym czasie spadaja, poczatkowo do okolo 500 potem coraz bardziej az gasnie. Jak rusze i przejade kawalek to po zatrzymaniu znowu przez chwile trzyma obroty, potem to samo i nie wystarczy przegazowac na jalowym, trzeba przejechac kawalek, potem jest coraz gorzej czyli czas trzymania prawidlowych jest coraz krotszy a obroty coraz nizsze wlasciwie to ich wogle nie ma. Sprawdzalem krokowy (AAC) wydaje sie byc sprawny, wyglada ok i wykonuje pelen zakres ruchow bez zacinania. Wymienilem przeplywke, wprawdzie nie na 096 lecz na 005 (doczytalem ze tak mozna), po tym zabiegu auto "odzylo" zaczal normalnie jezdzic zmieniac biegi jak nalezy no i przede wszystkim ma moc, niestety nie wplynelo to w zaden sposob na problem wolnych obrotow. Wczoraj zaslepilem na probe EGR, tez bez wplywu na ten problem. Niestety jest z 2000 roku wiec nie zalapalem sie na OBD2 i nie mam mozliwosci podlaczenia sie tanim testerem. Z kodow blyskowyc wywala 325, 171 czyli za uboga mieszanka i stuki. Dodam ze zachowuje sie identycznie na gazie i benzynie, na gazie nawet troche gorzej. Poprosze o pomoc, moze sie ktos zetknal z czyms podobnym, moze jakies sugestje. Chcialem jeszcze podpytac czy jest jakis tani interfejs/program ktorym da sie ogarnac ten sterownik ? Pozdrawiam Ziggy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 na PB i LPG jest tak samo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziggy-wlasciwy Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Tak, i na gazie i na benzynie jest tak samo, na gazie nawet gorzej troche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 a probowałes wyczyścić krokowca ,u mnie były objawy podobne obroty na jałowym spadały regularnie co 30sek. tak do 4stu ,a nawet nizej że gasł,robiłem reset TPSA,uczyłem na nowo obrotów, nawet odłaczałem aku na 24h,i dalej nic az wyczyściłem krokowca,teraz mamjakies 850 i trzyma,ale niestety teraz zaczal falować,ale już usterka ustalona,padła lambada,zobaczę jak kupie nowa co będzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziggy-wlasciwy Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Tak, zagladalem do krokowego i wyglada na sprawny, przy wlaczeniu i wylaczeniu zaplonu wykunuje pelen zakres ruchu, nic sie nie zacina i ma sile. Nie mam wiecej pomyslow jak go bardziej sprawdzic. Wczoraj podlaczylem sie pod sprzet diagnostyczny i wychodzi ze jest za ubogo na wolnych obrotach, niby sonda dziala przy wyzszej predkosci obrotowej ale na wolnych pokazuje mega ubogo. Dodatkowo znalazlem dwie nieszczelnosci w dolocie, uszkodzone przewody odmy. Naprawilem ale niestety dalej jest problem juz widze ze problemow jest wiecej. Dzisiaj sprobuje sprawdzic lambde. Gadalem z Coobciem, podpowiada ze, ze lambda, przeplywka albo odma. Wiec sprawdzam po koleji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 ale czy go czysciłes ,szmatka jakis preparat i heja,a przepływke pomierz miernikiem i bedziesz wiedzial wartości są podane na forum,uszczelnij i zostanie ci jeszcze sąda może faktycznie czas na wymiane ,ja jestem własnie w tej fazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziggy-wlasciwy Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 przeplywka nowa, tylko 025, napiecia wydaja sie byc OK tzn mieszcza sie w w zakresach podanych w dokumentacji i w miare liniowo sie zmieniaja. Krokowy oczywiscie wyczycsilem jak rozebralem. Oczywiscie jest mozliwosc ze przestaje dzialac jak sie nagrzeje. Odpialem sonde przednia no i jest spora roznica. Poczatkowo myslalem ze jest ok ale jak sie pozadnie nagrzal to dalej jest problem ale wyglada to inaczej. Mianowicie juz nie gasnie albo przynajmniej bardzo zadko. Obroty po chwili stania robia sie niestabilne i szarpie silnikiem ale widac ze przynajmniej "walczy" o nie, wiec krokowy raczej sprawny. Nie mam drugiej sondy na podmianke a jeszcze mam watpliwosci czy kupowac nowa. Moze uda mi sie pozyczyc szerokopasmowa i zobaczyc co faktycznie dzieje sie z AFRem. Moze jest ktos z warszawy lub okolic z takim silnikiem sprawnym chetny zeby sie spotkac i ew. podmienic jakies elementy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 spróbuj napisać do nrb na priv. on jes ze STOLICY ,zawsze możescie sie spotkac ,jest oblatany w primie ,to taka moja sugestia,jak na cos wpadne to napisze.Mi własnie AFR stwierdził że ąda kaput, a nie mogłem sie uporac z tym,jakbys jeszcze uzupełnił profil ,to zawsze łatwiej ,bo od razu widać jaki masz motor ,a tak trzeba odnosic sie do pierwszego postu,uczyłes go obrotów? ale ,tak sobie domniemywam ze to jednak lambda,ale moge sie mylic,koszt Denso 220zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ziggy-wlasciwy Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Znalazlem troche czasu, posiedzialem przy nim i sa postepy. Troche za duzo nagrzebalem na raz a za malo systematycznosci. Wiec tak: Pozbylem sie komputera od gazu, wstawilem zworki na wtryskiwacze zeby wyeliminowac go jako przyczyne. Doczytalem w dokumentacji ze nissan wprowadzil w swoich sterownikach do silnikow benzynowych EOBD w 98r i rzeczywiscie, zdobylem innego ELMa i udalo sie polaczyc (ELM na kabelku USB + PROSCAN) Poskladalem wszystko z powrotem tak jak powinno byc. Z glebszej analizy wynika ze nalozyly sie trzy problemy. Uszkodzony przeplywomierz, nieszczelnosci w dolocie oraz zly model przeplywomierza. Poczatkowo problem wolnych obrotow wynikal z nieszczelnosci w dolocie (o czym nie wiedzialem), ja jednak zaczalem od przeplywki, ktora rzeczywiscie jest uszkodzona ale to nie ona odpowiadala za problemy z wolnymi obrotami. Jako ze przy pierwszym podejsciu wyszlo mi ze przeplywka jest uszkodzona uznalem ze to jest problemem i ja wymienilem. Niefortunnie pozalowalem na wlasciwa i wykombinowalem sobie podmianke na inny model. Po wymianie samochod "odzyl" powrocila moc ale niestety nie bylo wolnych obrotow, nastepnie naprawilem nieszczelnosci w dolocie, co oczywiscie tez nie pomoglo poniewaz przeplywka ktora zamontowalem ma inna charakterystyke. Powrocilem teraz do pierwszej przelywki, sa wolne obroty, adaptuje sie idealnie, ale silnik dziala do okolo polowy mocy bo przeplywka uszkodzona jest w gornym zakresie pomiaru. Wnioski: Przeplywka musi byc 096 (lub zamiennik) Przeplywka ta ma wieksza srednice rury w zwiazku z tym musi miec charakterystyke drutu niz 025. Ilosc powietrza przeplywajaca przez rure 096 z wkladem od 025 nie jest w stanie wychlodzic wystarczajaco drutu w zwiazku z tym pomiar jest bardzo niedokladny w dolnym zakresie. Najgorrsze ze miesci sie w zakresie podanym w dokumentacji. Zadne odlaczenie czujnikow nie wchodzi w gre, do poprawnej pracy tego sterownika musza byc wszystkie czujniki. Algorytm jest tak napisany ze sterownik spodziewa sie konkretnych wartosci a nie samych zmian. W moim przypadku, byla zla wartosc z przeplywki (za niska) (ale mieszczaca sie w zakresie z serwisowki :/ ) w zwiasku z tym glowna dawka byla zbyt niska a korekcje nie wystarczaly zeby ja poprawic. W efekcie na wolnych obrotach sterownik "patrzyl" na lambde ze jest ubogo, LONG TERM FUEL TRIM wywalal na makska (+15%) a SHORT TERM FUEL TRIM wzbogacal powoli i stopniowo az do maksimum, wtedy skoro nie bylo reakcji to spadalo do zera i od poczatku. Poki co jezdze na starej i szukam wlasciwej przeplywki za jakas rozsadna kase. Problem rozwiazany Kupilem przeplywke firmy AUTLOG LM1106, jest to odpowiednik BOSCHA 280 218 096 i kosztowal 380pln.Wszystko dziala jak nalezy. Zostalem z nowa przeplywka 280 218 005 firmy SKV (1.6 1.8 2.2) Jesli ktos poszukuje przeplywki tanio oddam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) Kolego możesz użyć przepływki od 2,2 DCI lub od 1,8 benzyna. Oczywiście główna rura jest mniejszej srednicy niż w 2.0 benz. Musisz przełożyć tylko wkład przepływki, który oznaczony jest DOKŁADNIE tym samym numerem co w 2.0 benz. NIE NADAJE SIĘ OD 2.0 TD. Edytowane 15 Lipca 2013 przez jarlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killplama Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Odkopuje. Panowie nie będę zakładał nowego tematu bo ten opisuje mój problem. Otóż padła mi przepływka bosch wiadomo objawy jakie są i napięcia. Zakupiłem nową z autlog http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-p11-p12-2-0-140km-i4422022713.html z tej aukcji i wszystko chodzi jak trzeba ale tak jak kolega zakładający temat obroty spadają do 600 czasem niżej i powracają do ok 900 dzieje się do na benzynie jak i gazie. Czyściłem krokowy i przepustnicę błedów w kompie nie ma lambda sprawna. Silnik sr20de primera 2001r. I jeszcze jedno na tym przepływomierzu autlog tj na obudowie nic nie pisze może mi jakiś zły wysłali widział ktoś lub ma u siebie taką przepływkę? Widzę ciężko z poradą. Po długich godzinach szukania informacji mam kilka nowych pytań:Czy po wymianie przeplywki muszę zrobić reset ecu czyli odpiąć aku na 24h? (dostępu do consult nie mam)Jakie będą konieczne ustawienia do wykonania? Radio mam oryginalne będzie problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.