Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

korki chłodnicy T1 a T2


Thespian

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy czy poza średnicą korki z chłodnic T1 2,7TD i T2 2,7TD rożnią się ciśnieniem? 

 

czy 0,9 to standard dla obu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sensie że z jakim układem? bo ja miałem kiedyś na starej chłodnicy w T2 1,2....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee a może koledzy odczytają PSI ze swoich korków? :) Bo dużo gdybania w tym temacie, mało konkretów

 

dobrze by było przy okazji zerknąć na to czy korek jeszcze Nissanowski czy już zamiennik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee woda w 90 stopniach to wrze tylko na Czomolungmie...

 

z drugiej strony z praktyki wiem że silnik można zagrzać i sporo powyżej stówki...

 

dobra przyjmuje że kolega ma 0,9

 

a ktoś z T1?

 

Bo ja w sumie w T2 mam chłodnicę z T1... to bym chciał po bożemu... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie atmosferyczne  jakiemu podana jest ciecz wpływa na jej temperaturę wrzenia ale nie na temperaturę własną...

 

jeśli woda w układzie ma 1 bar i będzie miała temperaturę 90 stopni to po otwarciu korka nie zacznie wrzeć... bo zmiana ciśnienia nie ogrzeje wody o te brakujące 10 stopni...

 

oczywiście to teoretyczne gdybanie bo woda w układzie chłodniczym to akurat średni pomysł... płyn ma temperaturę wrzenia pewnie w okolicach 130 stopni...

 

a akurat nie sądze żeby woda w układzie została powstrzymana przed wrzeniem przez korek chłodnicy... raczej wybulgocze sobie radośnie zbiornikiem wyrównawczym...

 

silnik na płynie chłodniczym będzie sobie w temperaturze powyżej 100 stopni pracował, nic strasznego nie powinno się dziać. Na wodzie... będzie fontanna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdzie nie napisałem że korek jest zbędny...

 

to Kolega wytknął mi domniemany brak wiedzy z dziedziny fizyki i popisał się woltą o wodzie która pomimo 90stopni zaczyna wrzeć po odkręceniu korka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój korek ma 0,9bara orginał, T1 też ma 0,9, , TDI ma 1 bar ale nie wiem czy wszystkie. Dla zainteresowanych jeśli ktoś jeździ mocno w terenie lub wyczynowo to jest taki specyfik jak bezwodny płyn chłodniczy o temperaturze wrzenia około 180 °C nazywa sie EVANS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...