Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ chłodniczy w y61 2.8tdi


p66

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Męcze swojego Patrolka już 7 lat i do tej pory tylko z rozruchem walcze ,a tu wczoraj jade( 2 tyg stał) ,a temperatura w góre i w dół ,pod max i w dół, zdębialem bo dotej pory co bym z nim nie robił wskazówka stała pionowo jak kołek w bałaganie.W domciu sprawdzam - ziorniczek stan ok. w górnym też coś tam pływa a chłodnica sahara dolałem 1.5 litra w chłodnice i jest ok ale potrzebuje porady gdzie szukać przyczyny takiego numeru .Kto wie jak dokładnie powinna wyglądac obsługa ukł.chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal i podgrzej trochę. Pomacaj gruby wąż wychądzący z lewej strony chłodnicy. Jeśli będzie twardy to przyczyną może być uszczelka lub głowica.

 

Skoro dolałeś 1,5 litra płynu, to musi gdzieś uciekać. Albo nieszczelność układu - będzie tanio. Albo j.w. czyli uszczelka - będzie drogo. Albo najgorzej, czyli uszczelka i głowica - będzie baaardzo drogo... :( 

 

Radzę nie kombinować, tylko podjechać do konkretnego warsztatu i zdiagnozować. Zwłoka może drogo kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem stawiać na nieszczelność bo pomimo mocnego grzania węże miękkie.Tylko gdzie jej szukac skoro bo obejrzeniu całego silnika nic nie znalazłem. Moze byc jakiś maly przeciek przy nagrzewnicy. Pojeżdże troche i popilnuje.A czy jest w stanie ktoś mi objaśnic o co kaman z tymi 2 zbiorniczkami  bo jak było ok to człowiek nie wnikał ale teraz to wszystko trzeba rozgryźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy nie ma przejścia do oleju. Może płyn idzie w olej?

 

Jeśli to tylko wyciek, to  >>>KLIK<<<

 

or

cooly61.JPG

 

 

Z tymi zbiorniczkami to sam nie wiem. Ten górny jest ciśnieniowy. Jak ciśnienie jest zbyt duże to wywala do dolnego. Chyba tylko po to, żeby nie lało sie na ulicę, bo ten dolny nie ma odbioru płynu.

Ja zawsze sprawdzam poziom w chłodnicy. To jedyne wiarygodne miejsce! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi,sprawdziłem wiekszosc mozliwosci (olej czysty. węze miękkie,nagrzewa sie normalnie, wycieków nie widac)temperature trzyma pomimo dosc mocnego meczenia w terenie. Mozliwe, ze jak pisza w poradmiku (z klik`a) jest jakas mini dziurka na chlodnicy i jak cisnienie wzrosnie to powolutku gubi. Sprobuje dodac jakiegos wynalazku uszczelniajacego do plynu i zobacze. jak przestanie gubic to  to bedzie chyba to.Pozdrowionka dla wszystkich Patrolmaniakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi,sprawdziłem wiekszosc mozliwosci (olej czysty. węze miękkie,nagrzewa sie normalnie, wycieków nie widac)temperature trzyma pomimo dosc mocnego meczenia w terenie. Mozliwe, ze jak pisza w poradmiku (z klik`a) jest jakas mini dziurka na chlodnicy i jak cisnienie wzrosnie to powolutku gubi. Sprobuje dodac jakiegos wynalazku uszczelniajacego do plynu i zobacze. jak przestanie gubic to  to bedzie chyba to.Pozdrowionka dla wszystkich Patrolmaniakow.

 

Absolutnie nie dolewaj tych wynalazkow uszczelniajacych. Ja raz w zyciu to zrobilem (co prawda w innym aucie) i gorzko zalowalem. Popsuja sie albo zaworki sterujace ogrzewaniem albo moze nawet dojsc do zapchania calkowitego nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, 

a tak z ciekawości mam pytanie odnośnie chłodzenia. Czy w y61 2.8 jest tak, że jak jest zbyt wysoka temp płynu chłodzącego to też załącza się dodatkowo wentylator od klimatyzacji jak np w niektórych osobówkach ?

 

dzięki pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...