Flisak Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 (edytowane) Mam dwa problemy z Primerą ostatnio:1. Stuki które słychać na filmie https://vimeo.com/67069060Oglądać od ~45s, koła buksują i auto sprawia wrażenie jakby miało się rozpaść. Myślałem że to poduszki silnika albo skrzyni ale sprawdzali i na stacji i mechanika prosiłem żeby sprawdził i podobno ok. A tłucze się dalej.To samo gdy szybko przejadę poprzeczną nierówność np. garb zwalniający też jest solidne uderzenie gdy koła "wracają" w dół.2. Szarpanie przy ruszaniu lub przy gwałtownym obciążeniu na niskim bieguCiężko jest ruszyć bez kangurka, to bujanie występuje tylko na 1 i 2 biegu.Objawy są zarówno na benzynie jak i gazie.Filmik demonstracyjny: https://vimeo.com/68762516 EDIT: Problem 2. rozwiązany, silnik łapał lewe powietrze dlatego nim tak szarpało. Muszę jeszcze dojść co się tak tłucze Edytowane 28 Czerwca 2013 przez Flisak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Coś z napędem. Sprawdź przeguby wewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flisak Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Jak je można sprawdzić? Dodam że przed przekładką silnika to występowało, po przekładce ucichło a po paru mies. wróciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 (edytowane) Skręć na maksa koła w lewo a potem w prawo i spróbuj ruszyć jak zacznie cos stukać to na pewno przeguby zewnętrzne. Wewnętrznych nie jest łatwo sprawdzic bo stukaja nawet podczas jazdy na wprost ale nasila sie podczas przyspieszania. Wprawne ucho mechaniora postawi diagnozę. A na suchej nawierzchni tez tak jest? Cos mi sie wydaje ze na suchej nawierzchni tego nie ma Edytowane 28 Czerwca 2013 przez Depesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Ja bym obstawiał jednak poduszki. Mi tak rąbało i wymieniłem w rezultacie wszystkie. Teraz nie rąbie. A najbardziej rozwalona była ta boczna od strony skrzyni biegów - była cała zerwana. I to ona prawdopodobnie tak tłukła. Przy poślizgu, tak jak na filmie, koła buksują, a że układ skrzynia-silnik nie ma pewnego "podparcia" to sobie podskakuje. Zobaczyć te uszkodzenia bez wyciągania poduszki raczej ciężko. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał94 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Kolego gdzie miałeś to lewe powietrze, bo ja mam podobnie, ale raz na jakiś czas na gazie, i cały czas na benzynie. No i szarpie mi się przy odejmowaniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flisak Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Michal94, miałem niedokręconą opaskę łączącą dolot z obudową filtra powietrza. Bart-qlka2 - skąd brałeś te poduszki? Szukając w intercarsie lub na allegro słabo z dostępnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał94 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Co do filtra powietrza to ja miałem wogóle ten dolot nie dokręcony dzuirę w pokrywie itd. i chodził normalnie, ale i tak uszczelniłem wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 (edytowane) Z poduszkami różnie. Jedna okazyjnie z Allegro - nówka oryginał Ta boczna od skrzyni firmy Corteco gdzieś z netu chyba Przednia chyba SRL. A od rozrządu to nie pamiętam dokładnie co to było ale chyba też SRL tylko co dziwne miała numer nabity jakby była oryginałem z tym że ten numer do niczego nie pasował jak sprawdzałem. Gdzieś na forum to opisywałem. Tu masz temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72463-p11144-poduszki-silnika-p11144-20td/page-2 Edytowane 16 Lipca 2013 przez Bart-qlka2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Mam dwa problemy z Primerą ostatnio: 1. Stuki które słychać na filmie https://vimeo.com/67069060 Oglądać od ~45s, koła buksują i auto sprawia wrażenie jakby miało się rozpaść. Myślałem że to poduszki silnika albo skrzyni ale sprawdzali i na stacji i mechanika prosiłem żeby sprawdził i podobno ok. A tłucze się dalej. To samo gdy szybko przejadę poprzeczną nierówność np. garb zwalniający też jest solidne uderzenie gdy koła "wracają" w dół. EDIT: Problem 2. rozwiązany, silnik łapał lewe powietrze dlatego nim tak szarpało. Muszę jeszcze dojść co się tak tłucze Mam identyczne objawy jak ty Flisak na pierwszym filmiku. Też jak jest mokro i zaczną mi buksować koła przy ruszaniu to mam takie nagłe łubudobu. A teraz jeszcze doszło do tego takie pojedyncze stukniecie przy ruszaniu. Czy uporałeś się już z tym ? Jesli tak to co bylo przyczyna ? Z tego co czytam, to sporo wskazuje na poduszki.. Nie mam w tym momencie mozliwosci podjechania do żadnego mechanika, więc próbuje zdobyc jak najwieksza wiedze w temacie, także bedę wdzięczny za wszelakie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flisak Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Problemu nie rozwiązałem, tak jak pisałem, jeździłem po mechanikach i SKP i mówili że poduszki ok. Olałem więc temat, na razie jeździ i się nie przejmuję. Jak się całkiem te poduchy pourywają to będę wiedział przynajmniej na czym stoje i za co się zabrać konkretnie. Dodam tylko, że w styczniu zeszłego roku miałem wymieniany silnik, mechanior przy montarzu zauważyłby spękaną gumę czy inne widoczne uszkodzenia. Po wymianie jakieś 2 miesiące nie stukało nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nilkp Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Witam . Problem moze być z tylnych poduszek wachacza, jeżeli są metalowe stuki na nierównościach lub przy ruszaniu ( na dołkach jeżeli występuje stuk pojedyńczy to może być również swożeń wachacza), a w przypadku tarabanienia przy buksowaniu stawiał bym na poduszkę od skrzyni bo to jedyna która trzyma silnik żeby się w przód i w tył nie gibał . Nie są to przeguby, gdyż jak by to działo się na prostych kołach to dalej by juz nie pojechał , i stuki by były metaliczne ( kulki przeskakują przez wyrobione miejsce we wnętrzu przegubu). Sprawdzcie proszę dokładnie wachacz (może też stabilizator ale w to bardzo wątpię)i poduszkę . Odgłos dochodzi z 1 strony? Czy dzwignia biegów też szarpie ? I czy może poluzowały się sruby (od poduszek) od tamtego momentu co był wymieniany silnik? A w jaki sposób sprawdzali poduszki ? Na silniku najlepiej sprawdzić w sposób ręczny na maksa i pierwszy bieg i takie puszczanie sprzęgła na jedną sekundę ( takie pyk pyk ) i gośc od spodu w kanale siedzi i kuka co tam słychać i widać , na wstecznym też można spróbować . Poduszki na wachaczu tylko i wyłącznie łomikiem żadne szarpaki bo ci rozwalą samochód ( mi mało nie ściagneli opony z felgi)nie jeżdzę od tamtej pory na szarpaki , bo i samochód też zaczą się kijowo prowadzić po ich wynalazkach . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Uszkodzenia poduszki skrzyni ciężko zobaczyć gołym okiem bo ta guma jest tam dość głęboko osadzona. Jakbyś ją wykręcił to wtedy będziesz widział jakie z niej pewnie zwłoki zostały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Dzięki za podpowiedzi. Narazie odstawiłem auto w obawie o rozsypanie sie czegos jeszcze, ale im więcej czytam tym coraz wiecej na poduszki wskazuje. I tu rodzi sie moje pytanie: Ile poduszek jest w primerze p11 2.0l benzyna ? Bo domyslam sie ze jak wymieniac to wszystkie, bo za chwile jedna stara by mi rozwalila pozostale nowe. Tak wstepnie sie rozglądając znalazłem wkłady tedgum (ponoc chwalone), zerknijcie czy dobrze je dobrałem: http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=33_729_2177_5481&products_id=2769 http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=33_729_2177_5481&products_id=2662 http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=33_729_2177_5481&products_id=2758 Ktoś je może montował ? Patent z klejem do szyb znam...ale zważywszy na zimowe warunki raczej w tym momencie nie do zastosowania. Natomiast poliuretan drogi i ponoc za twardy do cywilnych zastosowań w poduszkach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Sprawdź która poduszka i ją wymień szkoda na zaś wymieniać wszytskie jak może się okazać reszta dobra . Jak przy ruszaniu masz takie walenie to sprawdzić trzeba dolne poduszki na belce 2 szt. Silnik i skrzynia wisi na czterech poduszkach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 U mnie waliła poduszka skrzyni - był zerwany łeb śruby która ją miała trzymać :-) mechanik zauważył dopiero przy okazji wymiany sprzęgła jak skrzynię wyjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.