m tor Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Witam Jak podciągnąć ręczny w K12? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 (edytowane) Witam Jak podciągnąć ręczny w K12? Jest to banalnie proste, Podważ małą zaślepkę pod dźwignią i masz dostęp do nakrętki nr10 do regulacji . Potrzebny klucz nr 10 sztorcowy (najlepiej z grzechotką , ale niekoniecznie) Edytowane 29 Czerwca 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m tor Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Pod zaślepką mam dwie śruby (widać dwa 6-cio kątne łby). 10 bliżej pasażera , 13 po stronie kierowcy. Jak chciałem przekręcić 10-tke to ani w lewo ani w prawo. Gdzieś popełniłem błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 nakrętka ze zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m tor Opublikowano 6 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Powiedzcie mi czy jeśli kręcę tą śrubą w prawo dość długo i nie czuje jakiegoś wzrostu oporu przy kręceniu a efektywność hamulca nie poprawia się. To oznacza to że linki nadają się do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 (edytowane) Oj chyba kręcisz nie tą co trzeba. To jest nakrętka,na końcówce gwintu z dość dużą ilością gwintu. Chyba że gwint jakimś cudem zerwałeś,lub wypięła ci się linka z tej metalowej klamry ze zdjęcia manixa. Edytowane 6 Lipca 2013 przez hydros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m tor Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Da się jakoś sprawdzić bez rozbierania auta czy to zerwany gwint ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 (edytowane) No jasne że tak.,taki najprostrzy sposób to :mierzysz odległość od końca gwintu to nakrętki i po zrobieniu kilku obrotów znowu mierzysz,jeśli nie jest większa/mniejsza ,to znaczy że nakrętka kręci się w miejscu(zerwany gwint)mniejsza - wykręcasz/większa-wkręcasz Edytowane 8 Lipca 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m tor Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 A da się ją wymienić samodzielnie jak by coś ? Bo z tego co patrzyłem to nakrętka to DIN 982 M6 (rozmiar 6 mm z pierścieniem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 jak gwint w nakrętce ,to zero problemu,gorzej gdy na prowadzeniu linki . podciągasz na spuszczonym hamulcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Panowie, tak poczytałem ten temat troszeczkę i zacząło mnie coś niepokoić. Dodam że akurat dzisiaj rozbierałem Micrę do gołej blachy i nawet dla "potomności" zrobiłem sobie fotkę dźwigni. Jeśli regulacja jest z przodu dźwigni, to nie można nakrętką kręcić w prawo , gdyż w tedy nakrętkę się odkręca. Trzeba kręcić w lewo. Dla zaspokojenia swojej ciekawości i interpretacji , przed chwilą wząłem śrubkę i nakrętkę. Więc jeśli trzymamy śrubkę w lewej dłoni, a nakrętkę w prawej, to aby ją nakręcić, to kręcimy nią w lewo . Powiedzcie mi czy jeśli kręcę tą śrubą w prawo dość długo i nie czuje jakiegoś wzrostu oporu przy kręceniu a efektywność hamulca nie poprawia się. To oznacza to że linki nadają się do wymiany? Jeśli się mylę i nie uznacie mojej racji lub naciąg wygląda jednak inaczej, to post bedę edytował Edytowane 9 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m tor Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Czyli śruba regulacyjna ma lewy gwint ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Panowie, tak poczytałem ten temat troszeczkę i zacząło mnie coś niepokoić. Dodam że akurat dzisiaj rozbierałem Micrę do gołej blachy i nawet dla "potomności" zrobiłem sobie fotkę dźwigni. Jeśli regulacja jest z przodu dźwigni, to nie można nakrętką kręcić w prawo , gdyż w tedy nakrętkę się odkręca. Trzeba kręcić w lewo. Dla zaspokojenia swojej ciekawości i interpretacji , przed chwilą wząłem śrubkę i nakrętkę. Więc jeśli trzymamy śrubkę w lewej dłoni, a nakrętkę w prawej, to aby ją nakręcić, to kręcimy nią w lewo . Jeśli się mylę i nie uznacie mojej racji lub naciąg wygląda jednak inaczej, to post bedę edytował No toś wymyśl......edytuj i to prędko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) ......... No toś wymyśl......edytuj i to prędko...... No niestety panowie, ale postu nie będę edytował. Właśnie włączyłem kompa i przeczytałem abym edytował, więc po dwóch min byłem na dole z nakrętką i ją nakręcałem na trzpień gwintowany. I tutaj może być tzw. niedomówienie lub zależy kto jak patrzy i co rozumiemy przez ->kręcę w prawo. Nakrętkę nakręcałem kręcąc nią w lewo a dokładnie w stronę drzwi kierowcy. W tym momencie nakręcając ją, wyciągamy trzpień gwintowany który naciąga linki. Kolega @m tor, napisał że kręcił w prawo, więc wyobrażam sobie - że prawo to w stronę drzwi pasażera, więc w tym momencie, to luzuje trzpień a zarazem popuszcza linkę. Chyba że ja nie wiem co to prawa strona. Mój sposób interpretacji jest również taki, że jeśli patrzę na trzpień z góry, to kręcąc kluczykiem w lewo /drzwi kierowcy/ naciągamy linki, a w prawo /drzwi pasażera/ popuszczamy linki. Ja wiem że trzpień jak i nakrętka mają prawy kwint. Edytowane 10 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m tor Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 W prawo u mnie to w stronę kierowcy. Czyli wraca podejrzenie zerwanego gwintu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) ......... No toś wymyśl......edytuj i to prędko...... No niestety panowie, ale postu nie będę edytował. Właśnie włączyłem kompa i przeczytałem abym edytował, więc po dwóch min byłem na dole z nakrętką i ją nakręcałem na trzpień gwintowany. I tutaj może być tzw. niedomówienie lub zależy kto jak patrzy i co rozumiemy przez ->kręcę w prawo. Nakrętkę nakręcałem kręcąc nią w lewo a dokładnie w stronę drzwi kierowcy. W tym momencie nakręcając ją, wyciągamy trzpień gwintowany który naciąga linki. Kolega @m tor, napisał że kręcił w prawo, więc wyobrażam sobie - że prawo to w stronę drzwi pasażera, więc w tym momencie, to luzuje trzpień a zarazem popuszcza linkę. Chyba że ja nie wiem co to prawa strona. Mój sposób interpretacji jest również taki, że jeśli patrzę na trzpień z góry, to kręcąc kluczykiem w lewo /drzwi kierowcy/ naciągamy linki, a w prawo /drzwi pasażera/ popuszczamy linki. Ja wiem że trzpień jak i nakrętka mają prawy kwint. Jest coraz zabawniej,Weż procę i strzel przed siebie,a następnie szybko się odwróć.Kamień leciał przed ciebie a po odwróceniu leci za ciebie.Kamień zmienił kierunek , czy ty zmieniłeś położenie?-Kumasz? Prawy gwint =ZAWSZE w prawo zakręcasz i analogicznie lewy-w lewo. Edytowane 10 Lipca 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 manix, rozumię, ale sam wiesz jakie tutaj na forum często "rodzynki" się zdarzają. Oczywiście nie ujmując nic m tor, gdyż on wyjaśnił, co dla niego jest w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m tor Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Mam się cieszyć że nie jestem rodzynkiem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Pewnie że tak, ciesz się , poczytasz troche forum to się różnych rzeczy dowiesz. Nawet takiej że zakładając nowe klocki , to montowali metal do metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 to może ukrócę trochę zabawę prawy gwint to znaczy że nakrętka dokręcając się obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli ktoś nie wie jak obraca się zegar to piszcie na PW - postaram się wyjaśnić A w Micrze czy to K10 czy K11 czy K12 czy K13 linkę hamulca ręcznego naciągamy kręcąc w prawo. Druga sprawa że jeśli za długo kręcisz i nic się nie dzieje to ja bym jednak nie naciągał go w kabinie, tylko zajrzał do bębnów. Jakiś powód musi tego być. Od tak sobie linki się nie luzują, gdzieś leży przyczyna. Może okładziny się kończą i albo wymiana albo regulacja sprawdź to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.