Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] podciąganie hamulca ręcznego


m tor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak podciągnąć ręczny w K12?

Jest to banalnie proste, Podważ małą zaślepkę pod dźwignią i masz dostęp do nakrętki nr10 do regulacji . Potrzebny klucz nr 10 sztorcowy (najlepiej z grzechotką , ale niekoniecznie)

Edytowane przez manix
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zaślepką mam dwie śruby (widać dwa 6-cio kątne łby). 10 bliżej pasażera , 13 po stronie kierowcy. Jak chciałem przekręcić 10-tke to ani w lewo ani w prawo.

Gdzieś popełniłem błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy jeśli kręcę tą śrubą w prawo dość długo i nie czuje jakiegoś wzrostu oporu przy kręceniu a efektywność hamulca nie poprawia się.

To oznacza to że linki nadają się do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba kręcisz nie tą co trzeba. To jest nakrętka,na końcówce gwintu z dość dużą ilością gwintu. Chyba że gwint jakimś cudem zerwałeś,lub wypięła ci się linka z tej metalowej klamry ze zdjęcia manixa.

Edytowane przez hydros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne że tak.,taki najprostrzy sposób to :mierzysz odległość od końca gwintu to nakrętki i po zrobieniu kilku obrotów znowu mierzysz,jeśli nie jest większa/mniejsza  ,to znaczy że nakrętka kręci się w miejscu(zerwany gwint)mniejsza - wykręcasz/większa-wkręcasz

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się ją wymienić samodzielnie jak by coś ? Bo z tego co patrzyłem to nakrętka to DIN 982 M6 (rozmiar 6 mm z pierścieniem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak gwint w nakrętce ,to zero problemu,gorzej gdy na prowadzeniu linki . podciągasz na spuszczonym hamulcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Panowie, tak poczytałem ten temat troszeczkę i zacząło mnie coś niepokoić. Dodam że akurat dzisiaj rozbierałem Micrę do gołej blachy i nawet dla "potomności" zrobiłem sobie fotkę dźwigni.

Jeśli regulacja jest z przodu dźwigni, to nie można nakrętką kręcić w prawo :thumbsdown: , gdyż w tedy nakrętkę się odkręca. Trzeba kręcić w lewo.

Dla zaspokojenia swojej ciekawości i interpretacji :whistle: , przed chwilą wząłem śrubkę i nakrętkę. Więc jeśli trzymamy śrubkę w lewej dłoni, a nakrętkę w prawej, to aby ją nakręcić, to kręcimy nią w lewo :thumbsup: .

Powiedzcie mi czy jeśli kręcę tą śrubą w prawo dość długo i nie czuje jakiegoś wzrostu oporu przy kręceniu a efektywność hamulca nie poprawia się.

To oznacza to że linki nadają się do wymiany?

 

Jeśli się mylę i nie uznacie mojej racji lub naciąg wygląda jednak inaczej, to post bedę edytował

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tak poczytałem ten temat troszeczkę i zacząło mnie coś niepokoić. Dodam że akurat dzisiaj rozbierałem Micrę do gołej blachy i nawet dla "potomności" zrobiłem sobie fotkę dźwigni.

Jeśli regulacja jest z przodu dźwigni, to nie można nakrętką kręcić w prawo :thumbsdown: , gdyż w tedy nakrętkę się odkręca. Trzeba kręcić w lewo.

Dla zaspokojenia swojej ciekawości i interpretacji :whistle: , przed chwilą wząłem śrubkę i nakrętkę. Więc jeśli trzymamy śrubkę w lewej dłoni, a nakrętkę w prawej, to aby ją nakręcić, to kręcimy nią w lewo :thumbsup: .

 

Jeśli się mylę i nie uznacie mojej racji lub naciąg wygląda jednak inaczej, to post bedę edytował

:rofl: No toś wymyśl......edytuj i to prędko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......... :rofl: No toś wymyśl......edytuj i to prędko......

 

No niestety panowie, ale postu nie będę edytował. Właśnie włączyłem kompa i przeczytałem abym edytował, więc po dwóch min byłem na dole z nakrętką i ją nakręcałem na trzpień gwintowany.

I tutaj może być tzw. niedomówienie lub zależy kto jak patrzy i co rozumiemy przez ->kręcę w prawo.

Nakrętkę nakręcałem kręcąc nią w lewo a dokładnie w stronę drzwi kierowcy. W tym momencie nakręcając ją, wyciągamy trzpień gwintowany który naciąga linki.

Kolega @m tor, napisał że kręcił w prawo, więc wyobrażam sobie - że prawo to w stronę drzwi pasażera, więc w tym momencie, to luzuje trzpień a zarazem popuszcza linkę.

Chyba że ja nie wiem co to prawa strona.

Mój sposób interpretacji jest również taki, że jeśli patrzę na trzpień z góry, to kręcąc kluczykiem w lewo /drzwi kierowcy/ naciągamy linki, a w prawo /drzwi pasażera/ popuszczamy linki.

Ja wiem że trzpień jak i nakrętka mają prawy kwint.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......... :rofl: No toś wymyśl......edytuj i to prędko......

 

No niestety panowie, ale postu nie będę edytował. Właśnie włączyłem kompa i przeczytałem abym edytował, więc po dwóch min byłem na dole z nakrętką i ją nakręcałem na trzpień gwintowany.

I tutaj może być tzw. niedomówienie lub zależy kto jak patrzy i co rozumiemy przez ->kręcę w prawo.

Nakrętkę nakręcałem kręcąc nią w lewo a dokładnie w stronę drzwi kierowcy. W tym momencie nakręcając ją, wyciągamy trzpień gwintowany który naciąga linki.

Kolega @m tor, napisał że kręcił w prawo, więc wyobrażam sobie - że prawo to w stronę drzwi pasażera, więc w tym momencie, to luzuje trzpień a zarazem popuszcza linkę.

Chyba że ja nie wiem co to prawa strona.

Mój sposób interpretacji jest również taki, że jeśli patrzę na trzpień z góry, to kręcąc kluczykiem w lewo /drzwi kierowcy/ naciągamy linki, a w prawo /drzwi pasażera/ popuszczamy linki.

Ja wiem że trzpień jak i nakrętka mają prawy kwint.

:thumbsup:  Jest coraz zabawniej,Weż procę i strzel  przed  siebie,a następnie szybko się odwróć.Kamień leciał przed ciebie a po odwróceniu  leci za ciebie.Kamień zmienił kierunek , czy ty zmieniłeś położenie?-Kumasz?

Prawy gwint =ZAWSZE w prawo zakręcasz i analogicznie lewy-w lewo.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manix, rozumię, ale sam wiesz jakie tutaj na forum często "rodzynki" się zdarzają. Oczywiście nie ujmując nic m tor, gdyż on wyjaśnił, co dla niego jest w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ukrócę trochę zabawę :D prawy gwint to znaczy że nakrętka dokręcając się obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli ktoś nie wie jak obraca się zegar to piszcie na PW - postaram się wyjaśnić ;) A w Micrze czy to K10 czy K11 czy K12 czy K13 linkę hamulca ręcznego naciągamy kręcąc w prawo. Druga sprawa że jeśli za długo kręcisz i nic się nie dzieje to ja bym jednak nie naciągał go w kabinie, tylko zajrzał do bębnów. Jakiś powód musi tego być. Od tak sobie linki się nie luzują, gdzieś leży przyczyna. Może okładziny się kończą i albo wymiana albo regulacja ;) sprawdź to ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...