kn Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Mam wrażenie, że auto stało się słabsze niż było wcześniej. - w zakresie wysokich obrotów. Auto to P11.144 2.0 SR20DE LPG. Auto pracuje tak samo na benzynie i na LPG - jeszcze miesiąc temu było szybsze zarówno na LPG jak i PB. Na OBD2 (elm) wskazania przepływomierza sensowne. Co zauważyłem to wykres sondy lambda utrzymuje się na jednym poziomie - około 0,7 - 0,8 V. Brakuje sinusoidy na wykresie. Czy to może być przyczyna, że jest słabszy? Dodatkowo: pedał gazu w podłogę a na czujniku TPS pokazuje otwarcie 90% - normalne? czy podciągnąć coś linkę, albo reset TPS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 wykres sondy na wolnych?? czy podczas jazdy?? prawdopodobnie do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Wykres oczywiście na wolnych. To taki "typowy" objaw? Czy łatwo się wykręca? Bo bym mógł porównać przekladając z drugiego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 niestety, musi być klucz do sond, bo zwykłym możesz nie dać rady, http://allegro.pl/listing/listing.php?string=klucz+do+sondy+lambda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 i może być zapieczona więc lepiej kupić dobry klucz na dobrej dźwigni, w sumie nie wiem czy lepiej na gorącym czy na zimnym odkręcać ale wydaje mi się ze na gorącym silniku zaraz po zgaszeniu u mnie jak padła sonda to wywalało na gazie checka po przejechaniu kliku kilometrów, jak skasowałem błędy sondy to potem znowu wystarczy sprawdzić spaliny gdzieś w najbliższym warsztacie gdzie mają sprzęcik, od razu wyjdą przekroczone normy, u mnie było przekroczone chyba o 300% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Muszę wtedy się wyposażyć w taki klucz bo jak sobie spojrzałem to bez takiego to nie podchodź Dzisiaj znalazłem trochę więcej czasu i teraz tak: Może wcześniej nie doczytałem - bo przez komórkę sobie sprawdzałem informacje, ale czy nie powinienem sprawdzać sondy przy trochę wyższych obrotach? Dzisiaj zbadałem w zakresie 2000 - 2500 RPM na postoju i jest sinusoida na wykresie (sprawdzałem na ELM + Torque). Na wolnych obrotach przy 750 - 800 RPM jest praktycznie cały czas wykres liniowy 0,8 - 0,9V. Sprawdziłem w drugim aucie i tam przy 800 RPM jest taka 'prawie' sinusoida, dosyć nieregularna, ale jednak napięcie się zmienia. Ogólnie to spalanie jest w normie - 10,5 LPG. Chwilę zejdzie zanim przybędzie mi klucz od sondy aby zrobić podmiankę - weryfikacja czy problemik leży w sondzie. Oprócz tego przeczyściłem przepustnicę i zrobiłem naukę wolnych obrotów. Coś jeszcze mogę zrobić zanim zaczne przerzucać sondy? Świece mają 8 kkm, przwody WN, palec, kopułka 10 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Ja odkręciłem sondę zwykłym płaskim kluczem:) Jeszcze sprawdziłbym pod kątem wydechu/katalizatora - jakby się kat wysypał i przytkał wydech to najbardziej czuć by było właśnie na wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 A jak w sumie można sprawdzić katalizator? No oprócz demontażu u pana wydechowca W międzyczasie dostałem błąd zbyt ubogiej mieszanki i samochód zaczął przygasać na wolnych obrotach. Byłem na wyjeździe i tu wskazówka - odpiąłem wtyczkę od sondy lambda i auto przestało przygasać, a spalanie też było w normie. Po powrocie z wyjazdu wstawiłem nową sondę lambda - dedykowana Denso (odkręcenie poszło łatwo - kluczem do sondy ale lekko szło). Błędu ubogiej mieszanki teraz nie mam, auto też nie przygasa. Oprócz tego nowe świeczki. Mimo wszystko mam wrażenie, że jest słabszy niż był, albo to po prostu moje wrażenie Będę badał co z katem. Problem rozwiązany. Okazało się jednak, że przepływomierz.... Mimo w sumie poprawnych wskazań początkowych przez obd2 było to początek jego końca. Ponownie dostałem błąd P0171 - uboga mieszanka. Spotkałem się z kolegą forumowym - ulisses na badanko AFR no i podczas pracy silnika odłączyliśmy przepływomierz, a po jego podłączeniu silnik nie chciał się wkręcić na obroty i wskazania przepływki zrobiły się za małe. Wtedy podmianka przepływomierza z drugiej primery i auto odzyskało z powrotem dawną moc i się ładnie wkręca na obroty, czyli winny przepływomierz. Spróbuję przeczyścić, a jak bez sukcesu to nowa wkładka. ulisses - dzięki za meeting Temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 kn, jakim programem sprawdziłeś przepływkę, sondę i tps przez elma? te na które ja trafiłem pozwoliły tylko na sprawdzenie kodów błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 kn, jakim programem sprawdziłeś przepływkę, sondę i tps przez elma? te na które ja trafiłem pozwoliły tylko na sprawdzenie kodów błędów. Torque na Androida, ELM'a mam na bluetooth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Jak chodzi o program na PC, to polecam ScanMaster. Bawiłem się PCMSCAN, ScanTool i czymś tam jeszcze, ScanMaster jest najszybszy, najbardziej dopracowany i najmniej problematyczny jak do tej pory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Jak chodzi o program na PC, to polecam ScanMaster. Bawiłem się PCMSCAN, ScanTool i czymś tam jeszcze, ScanMaster jest najszybszy, najbardziej dopracowany i najmniej problematyczny jak do tej pory. Dla mnie najlepszy jest ProScan - żadnych problemów, pięknie kasuje błedy. No tylko że właśnie w mojej wersji na USB umożliwia obsługę błędów i nic więcej, dlatego się tak ucieszyłem że można wyciągnąć coś jeszcze - ale to tylko na bluetooth okazuje się :/ W Renault ten sam ProScan i ten sam ELM na USB pokazuje bieżące parametry silnika. Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 nrb, u mnie pokazuje wszystko, do tego można sobie wrzucić fajny i czytelny w czasie jazdy podgląd wybranych parametrów (program sam sobie wyszukuje które czujniki ma dostępne do podglądu, jedyne co ustawiałem, to chyba nr portu COM): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 nrb, u mnie pokazuje wszystko, do tego można sobie wrzucić fajny i czytelny w czasie jazdy podgląd wybranych parametrów (program sam sobie wyszukuje które czujniki ma dostępne do podglądu, jedyne co ustawiałem, to chyba nr portu COM): super! to mi się nie udało tego zrobić. Musze się w takim razie jeszcze pobawić. PS. to stąd brałeś wartości temperatury zasysanego powietrza? udało Ci się przełożyć czujnik na wlot? cały czas mnie to ciekawi czy coś się poprawi :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Tak, zrobiłem, wszystko działa (chyba 2 tyg. już prawie), nawet jest poprawa, szczególnie w te upały było czuć. Jak się zbiorę, to opiszę co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fuel Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Jak chodzi o program na PC, to polecam ScanMaster. Bawiłem się PCMSCAN, ScanTool i czymś tam jeszcze, ScanMaster jest najszybszy, najbardziej dopracowany i najmniej problematyczny jak do tej pory. Potwierdzam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.