Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Słaby - coś nie tak sonda lambda?


kn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie, że auto stało się słabsze niż było wcześniej.  - w zakresie wysokich obrotów.

Auto to P11.144 2.0 SR20DE LPG.

Auto pracuje tak samo na benzynie i na LPG - jeszcze miesiąc temu było szybsze zarówno na LPG jak i PB.

 

Na OBD2 (elm) wskazania przepływomierza sensowne. 

Co zauważyłem to wykres sondy lambda utrzymuje się na jednym poziomie - około 0,7 - 0,8 V. Brakuje sinusoidy na wykresie. 

Czy to może być przyczyna, że jest słabszy? 

 

Dodatkowo: pedał gazu w podłogę a na czujniku TPS pokazuje otwarcie 90% - normalne? czy podciągnąć coś linkę, albo reset TPS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres oczywiście na wolnych.

To taki "typowy" objaw?

 

Czy łatwo się wykręca? Bo bym mógł porównać przekladając z drugiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i może być zapieczona więc lepiej kupić dobry klucz na dobrej dźwigni, w sumie nie wiem czy lepiej na gorącym czy na zimnym odkręcać ale wydaje mi się ze na gorącym silniku zaraz po zgaszeniu :)



u mnie jak padła sonda to wywalało na gazie checka po przejechaniu kliku kilometrów, jak skasowałem błędy sondy to potem znowu :)

wystarczy sprawdzić spaliny gdzieś w najbliższym warsztacie gdzie mają sprzęcik, od razu wyjdą przekroczone normy, u mnie było przekroczone chyba o 300% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wtedy się wyposażyć w taki klucz bo jak sobie spojrzałem to bez takiego to nie podchodź :)



Dzisiaj znalazłem trochę więcej czasu i teraz tak:

Może wcześniej nie doczytałem - bo przez komórkę sobie sprawdzałem informacje, ale czy nie powinienem sprawdzać sondy przy trochę wyższych obrotach? 

 

Dzisiaj zbadałem w zakresie 2000 - 2500 RPM na postoju i jest sinusoida na wykresie (sprawdzałem na ELM + Torque). Na wolnych obrotach przy 750 - 800 RPM jest praktycznie cały czas wykres liniowy 0,8 - 0,9V. Sprawdziłem w drugim aucie i tam przy 800 RPM jest taka 'prawie' sinusoida, dosyć nieregularna, ale jednak napięcie się zmienia. 

 

Ogólnie to spalanie jest w normie - 10,5 LPG.

Chwilę zejdzie zanim przybędzie mi klucz od sondy aby zrobić podmiankę - weryfikacja czy problemik leży w sondzie. Oprócz tego przeczyściłem przepustnicę i zrobiłem naukę wolnych obrotów. 

 

Coś jeszcze mogę zrobić zanim zaczne przerzucać sondy?

Świece mają 8 kkm, przwody WN, palec, kopułka 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręciłem sondę zwykłym płaskim kluczem:)

Jeszcze sprawdziłbym pod kątem wydechu/katalizatora - jakby się kat wysypał i przytkał wydech to najbardziej czuć by było właśnie na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jak w sumie można sprawdzić katalizator?

No oprócz demontażu u pana wydechowca :)



W międzyczasie dostałem błąd zbyt ubogiej mieszanki i samochód zaczął przygasać na wolnych obrotach. Byłem na wyjeździe i tu wskazówka - odpiąłem wtyczkę od sondy lambda i auto przestało przygasać, a spalanie też było w normie. 

 

Po powrocie z wyjazdu wstawiłem nową sondę lambda - dedykowana Denso (odkręcenie poszło łatwo - kluczem do sondy ale lekko szło). Błędu ubogiej mieszanki teraz nie mam, auto też nie przygasa. Oprócz tego nowe świeczki. 

 

Mimo wszystko mam wrażenie, że jest słabszy niż był, albo to po prostu moje wrażenie :) Będę badał co z katem. 



Problem rozwiązany. Okazało się jednak, że przepływomierz....

Mimo w sumie poprawnych wskazań początkowych przez obd2 było to początek jego końca. 

Ponownie dostałem błąd P0171 - uboga mieszanka. 

 

Spotkałem się z kolegą forumowym - ulisses na badanko AFR ;) no i podczas pracy silnika odłączyliśmy przepływomierz, a po jego podłączeniu silnik nie chciał się wkręcić na obroty i wskazania przepływki zrobiły się za małe. 

 

Wtedy podmianka przepływomierza z drugiej primery i auto odzyskało z powrotem dawną moc i się ładnie wkręca na obroty, czyli winny przepływomierz. 

 

Spróbuję przeczyścić, a jak bez sukcesu to nowa wkładka. 

 

ulisses - dzięki za meeting :)

 

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kn, jakim programem sprawdziłeś przepływkę, sondę i tps przez elma? te na które ja trafiłem pozwoliły tylko na sprawdzenie kodów błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kn, jakim programem sprawdziłeś przepływkę, sondę i tps przez elma? te na które ja trafiłem pozwoliły tylko na sprawdzenie kodów błędów.

 

Torque na Androida, ELM'a mam na bluetooth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi o program na PC, to polecam ScanMaster. Bawiłem się PCMSCAN, ScanTool i czymś tam jeszcze, ScanMaster jest najszybszy, najbardziej dopracowany i najmniej problematyczny jak do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi o program na PC, to polecam ScanMaster. Bawiłem się PCMSCAN, ScanTool i czymś tam jeszcze, ScanMaster jest najszybszy, najbardziej dopracowany i najmniej problematyczny jak do tej pory.

 

Dla mnie najlepszy jest ProScan - żadnych problemów, pięknie kasuje błedy. No tylko że właśnie w mojej wersji na USB umożliwia obsługę błędów i nic więcej, dlatego się tak ucieszyłem że można wyciągnąć coś jeszcze - ale to tylko na bluetooth okazuje się :/

W Renault ten sam ProScan i ten sam ELM na USB pokazuje bieżące parametry silnika.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nrb, u mnie pokazuje wszystko, do tego można sobie wrzucić fajny i czytelny w czasie jazdy podgląd wybranych parametrów (program sam sobie wyszukuje które czujniki ma dostępne do podglądu, jedyne co ustawiałem, to chyba nr portu COM):

 

ScanMaster_ELM_4a8dac3ab56f4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nrb, u mnie pokazuje wszystko, do tego można sobie wrzucić fajny i czytelny w czasie jazdy podgląd wybranych parametrów (program sam sobie wyszukuje które czujniki ma dostępne do podglądu, jedyne co ustawiałem, to chyba nr portu COM):

 

super! to mi się nie udało tego zrobić. Musze się w takim razie jeszcze pobawić.

 

PS. to stąd brałeś wartości temperatury zasysanego powietrza? udało Ci się przełożyć czujnik na wlot? cały czas mnie to ciekawi czy coś się poprawi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zrobiłem, wszystko działa (chyba 2 tyg. już prawie), nawet jest poprawa, szczególnie w te upały było czuć. Jak się zbiorę, to opiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak chodzi o program na PC, to polecam ScanMaster. Bawiłem się PCMSCAN, ScanTool i czymś tam jeszcze, ScanMaster jest najszybszy, najbardziej dopracowany i najmniej problematyczny jak do tej pory.

Potwierdzam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...