Szczyp Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Cześć! Sprawa wygląda następująco: padło mi lewe łożysko z przodu, piszczy, jest ogromny luz, tłucze się i straszy przechodniów Wg serwisówki potrzebna mi jest prasa, jak wygląda to w praktyce? Ktoś wymieniał samemu, bez prasy lub z ustrojstwem zrobionym z blachy i pręta gwintowanego? Da się to ogarnąć bez angażu mechanika? z góry dzięki za odpowiedzi Szczypior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 (edytowane) Bez prasy ani rusz kolego, możesz sam zdemontować piaste i zawieźć do kogoś kto ma prase i wymieni łożysko ewentualnie użyczy ci stanowiska, z blachą nie da rady Edytowane 2 Lipca 2013 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsoon Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Ja wymieniałem prawe i lewe na dobrym imadle rączkę przedłużając rurą, da się samemu wycisnąć i wcisnąć używając końcówek do klucza nie pamiętam jakich rozmiarów ale na pewno dopasujesz. Ja miałem duży zestaw od 8mm-32mm. Będziesz miał problem z wyjęciem jednego wewnętrznego pierścienia z piasty które na 100% zostanie użyj do tego śrubokręta płaskiego by troszkę odeszło, a później z dwóch stron je odciągaj również płaskimi, inną opcją jest nacięcie diaksem pod kątem by "puściło" i pamiętaj za pierwszym razem zawsze jest pod górkę, następne to pestka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 (edytowane) Za 10 zł jak zawieziesz piastę, to każdy mechanior Ci to zrobi w 4-5 minut. A za 5 lub piwko to też każdy, co się mniej ceni. Edytowane 5 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Imadła nie mam, więc się bawił nie będę. Jak tylko znajdę chwilę żeby rozebrać samochód (i kogoś kto mi go pod blokiem popilnuje jak bez piasty będzie stał ) to rozbieram i jadę do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leśny Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 też dałem mechanikowi na prase zrobił na strzał i dałem mu na piwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 niech lepiej na prasie Ci to zrobią bo jak sam zaczniesz walczyć to efekt może być różny. W najgorszym przypadku zniszczysz nowe łożysko i delikatnie mówiąc opłacalność będzie poniżej zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 I mówi to MacGyver... Czyli pytanie nr 2: polecacie jakieś konkretne łożyska? Tylko bez zamachów cenowych proszę, obstawiam że wezmę najtańsze jakie będą mieli w sklepie, ale może ktoś mnie przekona do dołożenia kilku złotych I taka offtopowa sprawa- nie orientuje się ktoś ile może kosztować sprawdzenie szczelności klimy? Rozważam kupno samego serwisu na grouponie, ale nie wiem, czy to cholerstwo mi działa, bo odkąd mam Almerę nie była nabijana, czyli jakieś 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Co do klimy, to proponuję jednak porządny warsztat który nie tylko nabija klimę. Są warsztaty które najpierw sprawdzają metodą próżniową szczelność, jeśli by nie było szczelności to nie nabijają i nie narażają Cię na koszta,.Jeśli już to nabijają czynnik z barwnikiem i karzą przyjechać np. za dwa tygodnie i potem przy użyciu lamy ultrafiolet sprawdzają szczelność układu. Jednocześnie po nabiciu sprawdzają również temperaturę chłodzenia. Następnie, jeśli np. układ jest nieszczelny, to odciągają czynnik, naprawiają miejsce wycieku i ponownie napełniają układ Twoim wcześniej wyciągniętym czynnikiem, dopełniają do pełna i zapłacisz tylko już za "dopicie" dodatkowego czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 mirekg9- ale właśnie na grouponie można dorwać pełny serwis, jedynym ich warunkiem jest sprawna klima, poza tym groupon trzeba opłacić wcześniej i byłoby bez sensu go kupować i dowiedzieć się na miejscu, że klima jest uszkodzona. Chodzi mi chwilowo o samo sprawdzenie czy jest sprawna i szczelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Za darmo nikt Ci tego nie zrobi. Obojętnie czy próżniowo, czy azotem. Więc jeśli na grouponie zapłacisz mniej a wcześniej gdzie indziej za sprawdzenie, to na to samo Ci wyjdzie gdy będziesz robił samodzielnie i w wyspecjalizowanym warsztacie - wszystko będzie razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.