wojtek29 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Co ile km to się robi, i jakie to koszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 (edytowane) Cytat z service manual: "Periodic maintenance is not required. However, if valve noise increases, check valve clearance." Co oznacza że okresowa regulacja nie jest wymagana, można ją wykonać wtedy kiedy głośniej słychać zawory. Luzy idzie w miarę łatwo sprawdzić we własnym zakresie szczelinomierzem natomiast regulacja jest wyjątkowo upierdliwa i kosztowna (trzeba zdjąć wałki rozrządu aby wymienić popychacze - szklaneczki). Polecam poczytać service manuala którego zamieściłem na forum. W przypadku LPG zalecam sprawdzenie luzów co 15 tys. km aby mieć pewność że nic złego się nie dzieje, a może się dziać niestety w przypadku źle wyregulowanej instalacji lub wadliwego wtryskiwacza czego nie odczujemy w czasie jazdy). Pozdrawiam Edytowane 3 Lipca 2013 przez rootmaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość juras73 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 witam. czy w silniku 1.6 też sprawdzanie co 15 tyś ? U mnie po sprawdzeniu przy 90 tyś wyszło 6 szklanek do wymiany i teraz pytanie gdzie najlepiej i najtaniej to kupić ? Prosze o podpowiedź Jurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Jeżeli jest LPG to tak jak napisałem wyżej, proponuję sprawdzić co 15 tys. Co do zakupu to wg mnie aso, innego źródła nie znam. Można szlifować zawór na wysokość aby było taniej ale to już inna kwestia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość juras73 Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Wygląda mi że tylko ASO różnice w cenach miedzy poszczególnymi ASO 25 %. Może ma ktoś zniżki , lub namiar gdzie najtaniej i najuczciwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek29 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 (edytowane) Cytat z service manual: "Periodic maintenance is not required. However, if valve noise increases, check valve clearance." Co oznacza że okresowa regulacja nie jest wymagana, można ją wykonać wtedy kiedy głośniej słychać zawory. Luzy idzie w miarę łatwo sprawdzić we własnym zakresie szczelinomierzem natomiast regulacja jest wyjątkowo upierdliwa i kosztowna (trzeba zdjąć wałki rozrządu aby wymienić popychacze - szklaneczki). Polecam poczytać service manuala którego zamieściłem na forum. W przypadku LPG zalecam sprawdzenie luzów co 15 tys. km aby mieć pewność że nic złego się nie dzieje, a może się dziać niestety w przypadku źle wyregulowanej instalacji lub wadliwego wtryskiwacza czego nie odczujemy w czasie jazdy). Pozdrawiam A gdzie tego manuala szukać? Edytowane 30 Grudnia 2013 przez wojtek29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Niestety na chomiku, mogę go też przesłać na pocztę gdyby ktoś miał kłopoty, plik zajmuje ok 70 MB. http://chomikuj.pl/rootmaster/Dokumenty/tiida+C11,2748991567.rar Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Hej, czy ktoś z Was już regulował zawory w Tiidzie 1.6? Mnie to właśnie czeka, tylko jest problem z dostępnością płytek regulujących.. Znajomy mechanik obdzwonił już niemal wszystkich dostawców i nikt tego nie ma. Orientujecie się może jaki jest koszt takiego pojedynczego elementu do regulacji i czy jest szansa by to dorwać poza ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zybi63 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Jezeli dotyczy to silnika HR16DE (Nissana silnik 1.6) to nie ma tam żadnych płytek regulacyjnych. Trzeba rozebrać rozrząd, wyjąć "szklanki" i je dokładnie pomierzyć. W Service manualu jak podaje wyżej rootmaster jest opisana dokładna procedura. Same szkalniki to do zakupu tylko w ASO. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Dzięki za info - źle się wyraziłem, rzeczywiście chodziło o szklanki. Mój błąd dopiero się uczę tych mechanicznych tajników Szklanki przyjadą z Niemiec. Jak już będę znał ich ostateczny koszt to dam znać ile te cuda kosztują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.