Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z][370z] silnik z Renault czy Nissana?


Mike_370z
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś może mi podać jakieś źródło, w którym czarno na białym stoi, że w Zetkach są francuskie silniki od Renault? Nissan i Renault współpracują ze sobą i posiadają nawzajem udziały w koncernach - to fakt. Już od kilku osób słyszałem, że w Zetkach są silniki Renault - ktoś się orientuje w temacie i może to potwierdzić "oficjalnie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamil208

Wystarczy popatrzeć w jakich latach, jakich modelach vq35de był montowany w poszczególnych markach. Renówki znam 2-3 z tym silnikiem a nissanów duuuuzo więcej i duuuzo wcześniej.

 

VQ35DE[edit]
200px-Nissan_VQ35DE_engine.jpg
magnify-clip.png
A VQ35DE engine shown here in a 2007 Nissan Maxima.
200px-Nissan_VQ35DE_005.jpg
magnify-clip.png
Cylinder head of VQ35DE

The 3.5 L (3,498 cc) VQ35DE is used in many modern Nissan vehicles. Bore and stroke are 95.5 mm and 81.4 mm. It uses a similar block design to the VQ30DE, but adds variable valve timing. It produces from 231 PS (170 kW; 228 hp) to 304 PS (224 kW; 300 hp) of power and 246 to 274 lb·ft (334 to 371 N·m) of torque depending on the application.

The VQ35DE is built in Iwaki and Decherd, TN. It was on the Ward's 10 Best Engines list from 2002 through to 2007. It features forged steel connecting rods, a microfinished one-piece forged crankshaft, and Nissan's nylon intake manifold technology. It has low-friction molybdenum-coated pistons and the intake is a high-flow tuned induction system. Since its inception Nissan has improved upon the VQ35DE with changes keeping it an efficient class leading V6 engine.

A modified version of the VQ35DE, called the S1, is produced by Nismo (Nissan's motorsports and performance division) for the Fairlady Z S-Tune GT. It produces 300 PS (220 kW; 300 hp) at 7,200 rpm, a higher rev-limit than that of the original VQ35DE. The 350Z GT-S concept has a VQ35DE equipped with a switchable Novidem supercharger, producing around 382 PS (281 kW; 377 hp) with a supercharger.

It is fitted to the following vehicles: North American

JDM and other markets

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w jakimś programie typu "automaniak" , ale niestety pewności nie mam w jakim, usłyszałem wypowiedź typu: w oficjalnych dokumentach renault przyznaje się do tego silnika i uważa za swój, ale nieoficjalnie ludzie z nissana mają zgoła inne zdanie i każą traktować to z przymróżeniem oka.

 Prawdopodobnie polityka koncernu jest taka, w końcu Renault to producent silników do F1 i.t.d.

Moim zdaniem silnik jest dużo bardziej japoński niż francuzki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zmienia że to japoniec czy żabojad  jeżeli silnik jest bardzodory bezawaryjny wytrzymały   to mozebyć nawet  

 chiński

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w jakimś programie typu "automaniak" , ale niestety pewności nie mam w jakim, usłyszałem wypowiedź typu: w oficjalnych dokumentach renault przyznaje się do tego silnika

 

polecam lekturę

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki cel ma ustalanie czy silnik jest z Renault czy z Nissana skoro Renault ma ~45% udziałów w Nissanie?

No ale żeby rozwiać wątpliwości to proszę. Oficjalny dokument ze strony Nissana. W tekście jest jedno jakże istotne dla tego tematu zdanie:

 
Sales of the Renault Vel Satis fitted with the Nissan VQ35 V6 3.5-liter engine, begin

 

 

Źródło: http://www.nissan-global.com/EN/DOCUMENT/PDF/AR/2002/ar2002_16.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za udział w wątku i materiały, pytałem dlatego, że ostatnio słyszałem już od kolejnej osoby, że to francuski silnik Renault, wcześniej od 2 mechaników, z czego po raz pierwszy dowiedziałem się o tym w VTG od niejakiego Grzegorza.

 

Rozumiem, że niniejszym obalamy francuski mit ;)

 

ps. jaki sens skoro oba koncerny posiadają swoje udziały? Jakoś lepiej mi się jeździ w przeświadczeniu o japońskim rodowodzie mojego silnika niż francuskim ;) To chyba kwestia postrzegania i świadomości marki Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha ok powodzenia w takim razie amatorzy.

 

Koniec dyskusji z mojej strony, z zerowcami nie mam zamiaru rozmawiać.

 

Na forum US z otwartymi rekoma mnie przyjmują, a jeśli chodzi o rynek niemiecki myślicie ze można sobie poprzerabiać wozek wedle własnego uznania i wyruszyć w trase?

 

Jak przejdziecie TUV to dajcie znac ;)

 

Ten od sceny polskiej chlopie czasy podaje się nie do 200 a od 0 do 300.

 

Jak już cos wysylasz to pobij chociaż rekord swiatowy R32 w Anglii.

 

Smoky Nagata kilka lat w tyl jezdzil szybciej niż wy po kilku cyklach ogarniecia się ;)

 

Admin, wyrzuc plz tą nieletnią niedojdę z mojego wątku (albo calego forum), bo off topic robi, a pozniej się ktoś będzie musiał przebijać przez te pomyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara śpiewka hondziarzy głównie :P Ja co drugi spot słysze, że to francuski silnik i tylko się śmieje do siebie bo wiem, że to wszystko z "zazdrości":D:D:D:D Znaczyć tez może, że rozmówcy brak argumentów a chce Ci "pojechać" więc mówi że masz francuza w masce japońca :P:D 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...