Zuzinho7 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Witam, Wczoraj udałem się w trasę Mielec - Rybnik i miałem ciekawy problem, rozwijałem prędkość samochodem 1,2,3,4 bieg (na tych biegach auto normalnie rozwijało prędkość tak jak ma prawidłowo) i wrzuciłem na 5 bieg, przycisnąłem w gaz a tu wskazówka ledwo co się rusza na obrotach w górę a po chwili zaskoczenie zaczęły obroty spadać mimo że gaz wciśnięty w dechę na maxa. Jakoś się doturlałem do Autostrady i tam jakoś na chwile problem minął, a potem jak chciałem wyprzedzić tira wciskam 6 i siedzę auto obroty na jednym poziomie i musiałem się wycofać i z jechać za tira na prawy pas. Co ciekawe potem problem zópełnie minął i auto szło jak należy na każdym z biegów, pod dojechaniu na miejsce zgasiłem auto i wracałem po jakiś 8 godzinach. No i zaskoczenie jak rękął odjął problemu nie było na żadnym biegu czy to włączyłem 5,6 auto kręciło obroty jak należy. Spalanie jest prawidłowe bo przy wyłączonej klimatyzacji pobierało 6,0l/100km na trasie. Czy miał ktoś z Was taki przypadek? Czytałem ten arykuł .pdf jednego z użytkowników odnośnie serwisu Boscha jak problem się zacznie pojawiać to podjadę sprawdzę u nich. Na początku jednak wymieniłem filtr, uprzedni jak na zdjęciach poniżej wyglądał. I tutaj zauważyłem ciekawą rzecz z prawej strony ta misa na filtr jest lekko odkształcona po łuku na zewnątrz i z prawej strony jak pracuje silnik i dmucha powietrze to ono delikatnie zmyka po prawej stronie, czuć jak się dłoń tam przyłoży. Jak tak jak temu zaradzić? Czy to może być również przyczyna że tak się dzieje z tymi obrotami przez zmykające powietrze? Dzięki za odpowiedź. -- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 moze problem z wtryskami lub ich okablowaniem albo sprzeglo jak sie nagrzeje zaczyna dawac o sobie juz znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Sprzęgło wymieniane przez poprzedniego właściciela nie dawno więc nie ma opcji i trochę nie logiczne z tym co piszesz "Jak się nagrzeje daje znać o sobie" - tylko że ja problem miałem na początku trasy a potem już nie było problemów, a jak wracałem to już w cale. -- Pozdrawiam Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 ja mialem podobnie i bylo to sprzeglo.... dlatego podpowiadam z autopsji , auto kupiles rozumeim od brata/wujka/cioci co cie nie oszuka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Od prywatnej osoby jeździli nim 5 lat w Polsce i uczciwi bardzo, co do sprzęgła oni do domu mieli ostry podjazd pod górkę i w zimie jak zalodziło to wiadome i załatwili sprzęgło z dwu masą i naprawiali. Zresztą jakby to było sprzęgło to realne abym jedynie miał taki problem na 5,6 biegu a na pozostałych aby była pełna moc... nie wierzę w to bardzo Zazwyczaj chyba jak siada sprzęgło to jest problem z każdym biegiem A odnośnie Ciebie to robiłeś samo sprzęgło czy z dwu masą razem? -- Pozdrawiam Kamil Tym bardziej jakby faktycznie chyba coś nie tak było ze sprzęgłem to obroty by rosły a auto by nie przyśpieszało a tutaj obroty nie rosną i auto nie przyśpiesza -- Pozdrawiam Wie ktoś może jak zaradzić na tą lukę w komorze filtra powietrza? Obłożyć to może zwykłym silikonem? Czy może opaskę uciskową w okół? -- Pozdrawiam Edytowane 9 Lipca 2013 przez Zuzinho7 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Ale co to za luka??? Pudełko od filtra powinno być szczelne. Chyba, że masz tam nie założoną odmę od czegoś??LUb zassanie ciepłego powietrza na zimę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Tzn. wiesz prawidłowo to ma kształt prostokąta, a u mnie stając od strony kierowcy z boku maski, lewa strona komory na filtr jest idealnie prosta, góra, dół to samo a po prawej idzie po takim łuku na zewnątrz odkształciłą się i tam mam lukę ja wiem 0,5 cm. I jak odpalę primerę słyszę jak powietrze zmyka i huczy, zresztą jak rękę przyłożę czuć. Pytanie czym to uszczelnić, silikonem? Bo naginanie do środka chyba nie jest dobrym rozwiązaniem bo może pęknąć komora pod filtra a wtedy wiadome.... -- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 robilem samo sprzeglo dwumasa prawdopodobnie mnie czeka poki co nie ma objawow zuzycia , mialem taki problem na 456 biegu przy ostrym dodaniu gazu ale jak mowisz u ciebie pewnie jest co innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Ja podejrzewam że teraz może po wymianie filtra powietrza będzie ok, albo jest do wymiany przepływomierz, czyszczenie ERG, przeprogramowanie ciśnienia na pompie. -- Pozdrawiam Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) Zacznij od zmykajacego powietrza, tylko nie powinno go byc w filtrze przez ktory zasysa powietrze do silnika, jezeli juz to znaczenie ma uciekajace powietrze tloczone przez turbine przewodami gumowymi. do interculera i kolektora ssacego, jezeli ktoras z gum peknie to przy dodaniu gazu slychac mocne syczenie i brak mocy bo powietrze zamiast do silnika byc tloczone to ucieka na zewnatrz, nie bedzie to sie dzialo za kazdym razem ale w zaleznosci od stopnia pekniecia rury tloczacej gumowej, sprawdz dokladnie bo wykrycie pekniecia nie jest takie proste, do tego musi byc dwuch, jeden dodaje gazu , drugi szuka uciekajacego powietrza , jak sprawdzisz podaj wynik. Edytowane 11 Lipca 2013 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Nie z tym nie ma problemu mam tylko tą lukę przy pojemniku na filtr i interesuje mnie tylko jak to uszczelnić tyle jest tam na 100% bo widać odkształcenie na zewnątrz gołym okiem --- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Wymienic na drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Co wymienić cały pojemnik na filtr? Kurcze po co pisać coś aby cokolwiek napisać? bezsens... -- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Po co sie pytac jak sie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 to wlansnie problem wszechwiedzacy pyta i ma pretensje a nawet nie pofatyguje sie wkleic foty ....zaczynam olewac takich kolesi na tym forum pozdro voyager moja p12 chodzi juz jak nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 ale czy jest sens wymienić pojemnik na filtr sami sobie odpowiedzcie na to pytanie, tego się nie da kupić w sklepie trzeba szukać po szrotach lub allegro.. Zdjęcie wrzucę w wolnej chwili Zadałem tylko proste pytanie czym to uszczelnić, szczelina jest minimalna... --- Pozdrawiam Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 srebrną taśmą klejącą - na troche dwuskłądnikowym klejem po wyjęciu pojemnika i dokładnym oczyszczeniu i przygotowaniu powierzchni do klejenia - na zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 No i mam kolejny niemiły cyrk :/ Od momentu jak był spokój tak teraz znów zaczynają się problemy Zrobiłem około 3,5 tyś bez żadnych problemów z brakiem mocy itd. Dzisiaj robiłem trasę 60 km w jedną stronę i potem z powrotem 60 km. Rano podjechałem na Orlen tam gdzie zawsze zalałem ON Verva około 10 litrów. W pierwszym kierunku było ok wyprzedzałem wszystkich tak jak mi było trzeba bez problemów. A z powrotem niespodzianka. Ja idę na wyprzedzanie a auto na 4 biegu przy obrotach około 2,5 - 3 tyś. zaczyna się dławić i dostaje takie nie wiem jak to nazwać "kopniaki mocy", cud że wyszedłem na realnie daleko obliczone wyprzedzanie to zdążyłem się zamknąć przed dojechaniem auta z naprzeciwka... I potem już do końca drogi do domu jechałem w miarę ok ale ze 2 razy jak dałem mu w gaz to przy 2,5-3 na 3 lub 4 biegu miał takie dławienie i kopy mocy, jak spuściłem nogę z gazu i dodałem go ponownie było ok. Przyjechałem pod dom, auto stało z 20 minut i pojechałem nim do miasta, no i raz mnie dopadło takie dławienie. I teraz pytanie co może być tego przyczyną, pogoda? ropa? przepływomierz? Wyciągnąłem filtr powietrza aby zobaczyć siatkę na przepływce i widziałem na niej kilka zatkanych dziurek jakimiś śmieciami, jednak nie ruszałem bo nie jestem przekonany czy można to w bezproblemowy sposób ściągnąć lub wyczyścić czymś bez wymontowywania przepływki. Jesteście coś wstanie poradzić? Biorę jeszcze pod uwagę podjechać na Shell zatankować porządną ropę, dać mu popalić na trasie i sprawdzić co się będzie działo. -- Pozdrawiam Kamil Aha turbina jest na pewno ok, bo słychać jak się załącza i wyłącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) Turbiny to kolego nie powinno byc slychac , po czym poznajesz ze sie wlacza lub wylacza ( moze to miec znaczenie dlatego pytam), w ciemnym miejscu sprawdz przewody przy wtyczkach wtryskiwaczy poruszajac je i obserwujac prace silnika, jak na przewodzie bedzie przerwa to silnik bedzie zmienial prace, przy okazji nie napisales czy sprawdziles przewody powietrzne do turbiny Edytowane 18 Września 2013 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Hmm nie wiem jak to określić (nie powiem że gwizd bo to nie jest gwizd, specyficzny głos turbiny po prostu ) słychać po prostu jak się załącza i wyłącza Przewodami poruszałem, ale sam silnik właśnie o dziwo pracuje równo czy to na niskich obrotach czy wysokich na biegu jałowym nie ma żadnego problemu. Przewody powietrzne od turbiny są w porządku - sprawdzone Nie wiem czy to ma też znaczenie ale jak jechałem wczoraj to padał dość mocny deszcze całą drogę i była wysoka wilgotność. -- Pozdrawiam Kamil Po południu podjadę na Shell zalać Vpower nitro diesel to zobaczymy co to da, mam wrażenie że paliwo spowodowało tą sytuację... Dziś jeździłem nim trochę po mieście i nie było problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Jezeli wszystko sprawdzone to zostal zapchany katalizator , wtedy autko tez nie ma mocy, raczej po opisach stswialbym jednak na przerwany przewod elektryczny, pompa paliwa , wtryski- skonczyla mi sie mi wiedza wiec jak to nie pomoze to ja sie poddaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Zobaczę jeszcze właśnie, zastanawiam się czy to nie wina tej rozszczelnionej obudowy filtra, delikatne ale zmyka powietrze. Mam takie pytanie czy w czasie zwiększania obrotów, jest zaciągane więcej powietrza? Czy ciągle tyle samo? Być może ucieka to powietrze i nie ma go wystarczająco, jutro kupię 2 opaski zaciskowe duże i zacisnę ten pojemnij na filtr pożadnie aby zniwelować te nieszczelności, spokojnie to powinno dać radę bo jak ręką docisnąłem było ok i nie zmykało. -- Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 No więcej, więcej. Wraz ze wzrostem obrotów, podawane jest więcej paliwa, a co za tym idzie, także i powietrza, aby mieszanka była odpowiednio bogata. Do tego, jeśli piszesz o braku mocy na 5. i 6. biegu, oznacza to wprost, że dzieje się to przy dużych prędkościach. A jeśli prędkość duża, to i pęd powietrza wpadającego do filtra powietrza większy. A jeśli pęd powietrza większy, to więcej siły ma takie powietrze aby przeciskać się przez nawet niewielką szparę w obudowie filtra powietrza, w skrajnych przypadkach, obudowa może się rozdymać a szpara może się powiększać. Idąc dalej tym tropem, jeśli jedziesz szybciej (większa prędkość obrotowa silnika), paliwa silnik dostaje więcej. Jak wspomniałem, powietrza powinien też więcej dostawać. Ale nie dostaje bo ucieka bokiem powietrze. Silnik ma zbyt ubogą mieszankę i łapie muła. Co wymienić cały pojemnik na filtr? Kurcze po co pisać coś aby cokolwiek napisać? bezsens... -- Pozdrawiam Jak więc widzisz, nie jest to pisanie czegoś po to, aby tylko napisać. Mam takie pytanie czy w czasie zwiększania obrotów, jest zaciągane więcej powietrza? Czy ciągle tyle samo? Kamil To z kolei jest jak najbardziej pisanie czegoś, tylko po to by coś napisać. Zamiast pytać o tak podstawowe rzeczy, może warto najpierw posłuchać rad ludzi, którzy w autach siedzą i potrafią poradzić dobrze, nawet jeśli radzą "tylko" zmienić plastikową obudowę filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Na razie zacisnąłem porządnie 2 plastikowymi opaskami o dużej grubości odpowiednio aby się nie obsunęły i nie czuje już aby powietrze zmykało Mam jeszcze jedno pytanie czy luz na łańcuchu może też wywoływać braki mocy? Czy wymieniał ktoś w Nissan Primera 2.2 di, dci łańcuch ? -- Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Lancuch nie ma nic do tego, a jaki efekt zacisniecia opasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.