Baart Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Witam. Wiecie może czy da się wymienić łożyska przy kulach (stożkowe) jedno od góry drugie od dołu, bez wyciągania osi? Czy też nie obejdzie sie bez wyciągania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Co masz na myśli pisząc "oś"? Do wymiany łożysk zwrotnicy niestety trzeba ją zdjąć bo bez tego nie wybijesz bieżni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baart Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 O półosie mi chodziło. Tak też myślałem że trzeba wszystko rozbebeszać, no nic, dwa dni roboty Napisze może co się dzieje, a wiec po podniesieniu auta na lewarku (kolo w powietrzu) Jest luz ok 0,5 cm, góra-dół. Na boki delikatnie się rusza, ale to minimalnie. Stwierdziłem że to będą te łożyska. Może ktoś potwierdzi moje ustalenia? Czy też się mylę i to będzie do wymiany łożysko na piaście? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 U mnie jak walnęło łożysko na piaście to koło miało luz na boki. Jeśli chodzi góra dół to warto zabrać się za wymianę kompletu łożysk - jedna robota i będziesz pewny że jest OK. A jak już będziesz miał rozebrane to i przy okazji wymień uszczelniacz mostu - do tego będziesz musiał wyciągnąć półośki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian 10 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 U mnie jak walnęło łożysko na piaście to koło miało luz na boki. Jeśli chodzi góra dół to warto zabrać się za wymianę kompletu łożysk - jedna robota i będziesz pewny że jest OK. A jak już będziesz miał rozebrane to i przy okazji wymień uszczelniacz mostu - do tego będziesz musiał wyciągnąć półośki. Niekoniecznie musisz mieś luzy na łożyskach zwrotnicy po prostu masz luz na kole ,po prostu odkręc sprzęgielko i skasuj luz na łożysku koła bo to jest najprawdopodobnie przyczyną luzu na kole . Ten luz przy dużych kolach robi sie bardzo często i wymaga dośc częstego korygowania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baart Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Dzięki za odpowiedzi. Krystian 10, już to zrobiłem, wyjąłem sprzęgiełko, dokręciłem łożysko i na kole zero luzów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.