Fidel Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Witajcie Szanowni Koledzy. Zwracam się do Was Szanowni Koledzy z gorącą prośbą o ewentualne podzielenie się wiedzą lub doświadczeniem w temacie założenia do Terrano II 100% blokady tylnego mostu. Proszę nie pisać czy warto, że to dużo kasy itd. itp. Wszystko wiem. Powody do założenia tej blokady są dwa. 1. LSD (bo takie coś mam w tylnym moście) jest sprawne, ale sposób jego działania jest dla mnie niewystarczający. Nie zawsze kręcą się dwa koła. W terenie bywają rożne trudne warunki, a i kółka też mam troszkę większe. 2. Mając już ewentualnie założoną pełną blokadę będzie działała ona niezależnie od reduktora. W tej chwili Terrano II posiada rozwiązanie polegające na tym, że w jednym położeniu dźwigni załączone jest zarówno LSD, jak i reduktor. Nie ma możliwości użycia samego reduktora (a czasem przydaje się takie coś). Nie jest to pierwsza przeróbka w moim samochodzie. Wszystkie poważne przeróbki off roadowe wykonuje mi poważna Firma, do której mam pełne zaufanie w powyższych sprawach. Wszystkim mogę Firmę tę polecić. Jednak w temacie montażu pełnej blokady do mojego auta powstał pewien problem. Otóż przygotowania do wymiany LSD na pełną blokadę były już tak daleko posunięte, że była rozebrana na „części pierwsze” cała obudowa tylnego mechanizmu różnicowego. Jednak okazało się, że posiadane przez Firmę blokady w żaden sposób nie pasują. Były przeprowadzone próby z ARB, jak i z 4 MAD. Czy ktoś może wie o co tu chodzi? Ja nie jestem żadnym mechanikiem. Wszystkie powyższe informacje o niemożności założenia blokady pochodzą z opisów mechaników. Ale chyba coś w tym jest na rzeczy bo po naświetleniu powyższej sprawy w serwisie Nissana też stwierdzono, że nie będzie to prosty temat. W Terrano II montowano różne mosty i stosowano różne w związku z tym rozwiązania. Może wobec powyższych problemów ktoś z Kolegów ma jakieś większe doświadczenia w skompletowaniu takiej blokady. Może też ktoś kto ma duże doświadczenie z Terrano II mógłby podzielić się. Informacje te przekazałbym mojej Firmie off roadowej. Sam widziałem na stronie ARB (w specyfikacjach blokad), że do tylnego mechanizmu w Terrano II stosuje się model RD 135 lub RD 136 ( zależności od ilości zębów czy czegoś tam). Ale czy to jest już pełna informacja? Jeżeli Firma off roadowa po rozkręceniu obudowy twierdzi, że nic nie pasuje? Jeżeli uda mi się czegoś od Szanownych Kolegów dowiedzieć chciałbym informacje te przekazać „mojej” Firmie. Myślę, że mógłbym w ten sposób pomóc. Dodam, że po numerze VIN do niczego się nie doszło. Samochód Terrano II 2,7 tdi 125 KM z 2004 roku długa wersja. Pozdrawiam i liczę na cenne uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Temat dość dokładnie opisany był przy okazji któregoś z postów kolegi Sygma rd 136 to diff lock który pasuje do parcha y60 i y61 do przodu i do terano do tyłu... warunkiem jest to że terano musi mieć most HB233... HB233 miały terraniaki przed epoką TDI... Potem nadeszły czasy mostu c200, i do tego jest chyba rd 107... generalnie jak warsztat tego nie ogarnął to zalecałbym jego zmianę... te mosty występują też w patrolach i są przez mechaniorów 4x4 rozpoznawane "po omacku" Podpowiedz chłopakom żeby najpierw ustalili czy masz c200 czy hb 233 potem to już klocki lego... dobrze zamówią to będzie pasowało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Witam. Dziękuję za podpowiedź. Zaraz uwagi te przekażę mojej Firmie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.