lkowal Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Witam wszystkich. jadąc samochodem na wycieczkę w pewnym momencie usłyszłem głośniejsza pracę silnika i odczułem spadek mocy - auto bardzo wolno przyspieszało zarówno na 5 i 6 biegu. w pewnym momencie dojeżdżając do skrzyrzowania samochód zgasł. odpalił po delikatnym ostygnięciu. po odkręceniu korka oleju bardzo mocno dmuchało spalinami a z rury wydechowej wylatywał biały dym. płyn chłodzący w normie. silnik zagazowany ok 15tys tem w profesjonalnym zakładzie z doświadczeniem, zresztą sam u nich gazowałem dwa nissany i toyotę. przebieg ok 150 tys, rok 2005. do tej pory nie było z autem żadnych problemów. Macie jakieś pomysły co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 hmmmmm wygląda na Uszczelkę pod głowicą, ale mówisz że płyn w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 (edytowane) Są mi znane przypadki, że wywalona uszczelka pod głowicą, nie pożera płynu chłodniczego. Białe dymienie mogło powstać w skutek źle odprowadzonej, przedmuchanej pomiędzy cylindrami, spalonej już mieszanki. Albo spalonej nieodpowiednio, do tego przedmuchanej z jednego cylindra do drugiego. Wypadałoby zmierzyć ciśnienie na tłokach, wykręcić wszystkie świece. I wtedy pomiar po kolei. Edytowane 14 Lipca 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Są jeszcze uszczelniacze zaworów. Tamtędy może olej się zasysać do cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Ciśnienie zmierzone - 1-11bar, 2-11bar, 3-7bar, 4-7bar. Głowica zrzucona - uszczelka jak nowa, zawory szczelne, zapchany katalizator środkowy, gładzie cylindrów bez rantu. Dziś może wyleci dół, żeby sprawdzić pierścienie bo nie mam pomysłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 stawiam na pekniete pierscienie na 3-cim i 4-tym garze na podstaeie cisnienia, a przyczyna spadku mocy jest zapchany katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 No na to by wyglądało. Pierścienie w P12 to zmora, albo się zapiekają, albo pękają... Pisz co dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Witam, tak więc wyleciał dół. Piersćienie - luzy na zamkach ok 4-6mm. Wymienione na firmę RIK. Dodatkowo wymienione uszczelniacze zaworowe. Silnik złożony. Rozrząd ustawiony aczkolwiek nie wiem czy dobrze złożyłem koło zmiennych faz rozrządu. Założone tak jak zdjęte. W QG18 trzeba je cofnąć. Nie znalazłem instrukcji montażu go silnika QR. Przedmuchy zginęły, zostało terkotanie przy przyspieszaniu. I teraz mam z tym problem. Posprawdzam jeszcze luzy zaworowe. Coś jeszcze hałasuje od dołu silnika - panewki bez uszkodzeń. Brakuje mu jeszcze mocy - efekt jakby chciał jechać ale coś go trzyma. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 no a kata wymieniłes ? bo wspominałeś że zapchany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Pierwszy kat ok. zapchany drugi - wyleciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Przewody sterujace i wtyczki do wtryskow , moze jest przerwany gdzies przewod choc tego nie widac, a efekt jest taki jak opisujesz , chce jechac a nie moze bo cos go trzyma, trzeba na pracujacym silniku lapac kazda wtyczke i przewod i sluchac czy praca silnika sie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Ponizej link z pracy silnika: http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=l1b3Z2TTz7I# Zmierzone cisnienie: po 9 bar na kazdym tloku. Zle ustawiony rozrzad lub wariator? Zmierzone cisnienie: po 9 bar na kazdym tloku. Zle ustawiony rozrzad lub wariator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Ponizej link z pracy silnika: http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=l1b3Z2TTz7I# Zmierzone cisnienie: po 9 bar na kazdym tloku. Zle ustawiony rozrzad lub wariator? Zmierzone cisnienie: po 9 bar na kazdym tloku. Zle ustawiony rozrzad lub wariator? Zmieniłem ostatnio rozrząd w Primerze 1.8. Wariator bez cofania był w położeniu w którym można go zablokować. Czy to może świadczyć o jego uszkodzeniu? Czujnik zmiennych faz nie zgłasza błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.