Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 QR20 przedmuchy, głośna praca


lkowal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. jadąc samochodem na wycieczkę w pewnym momencie usłyszłem głośniejsza pracę silnika i odczułem spadek mocy - auto bardzo wolno przyspieszało zarówno na 5 i 6 biegu. w pewnym momencie dojeżdżając do skrzyrzowania samochód zgasł. odpalił po delikatnym ostygnięciu. po odkręceniu korka oleju bardzo mocno dmuchało spalinami a z rury wydechowej wylatywał biały dym. płyn chłodzący w normie. silnik zagazowany ok 15tys tem w profesjonalnym zakładzie z doświadczeniem, zresztą sam u nich gazowałem dwa nissany i toyotę. przebieg ok 150 tys, rok 2005. do tej pory nie było z autem żadnych problemów. Macie jakieś pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są mi znane przypadki, że wywalona uszczelka pod głowicą, nie pożera płynu chłodniczego. Białe dymienie mogło powstać w skutek źle odprowadzonej, przedmuchanej pomiędzy cylindrami, spalonej już mieszanki. Albo spalonej nieodpowiednio, do tego przedmuchanej z jednego cylindra do drugiego. Wypadałoby zmierzyć ciśnienie na tłokach, wykręcić wszystkie świece. I wtedy pomiar po kolei.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie zmierzone - 1-11bar, 2-11bar, 3-7bar, 4-7bar. Głowica zrzucona - uszczelka jak nowa, zawory szczelne, zapchany katalizator środkowy, gładzie cylindrów bez rantu. Dziś może wyleci dół, żeby sprawdzić pierścienie bo nie mam pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam na pekniete pierscienie na 3-cim i 4-tym garze na podstaeie cisnienia, a przyczyna spadku mocy jest zapchany katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na to by wyglądało. Pierścienie w P12 to zmora, albo się zapiekają, albo pękają...

Pisz co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

tak więc wyleciał dół. Piersćienie - luzy na zamkach ok 4-6mm.

Wymienione na firmę RIK. Dodatkowo wymienione uszczelniacze zaworowe.

Silnik złożony. Rozrząd ustawiony aczkolwiek nie wiem czy dobrze złożyłem koło zmiennych faz rozrządu. Założone tak jak zdjęte. W QG18 trzeba je cofnąć. Nie znalazłem instrukcji montażu go silnika QR.

Przedmuchy zginęły, zostało terkotanie przy przyspieszaniu. I teraz mam z tym problem.

Posprawdzam jeszcze luzy zaworowe.

Coś jeszcze hałasuje od dołu silnika - panewki bez uszkodzeń.

Brakuje mu jeszcze mocy - efekt jakby chciał jechać ale coś go trzyma.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody sterujace i wtyczki do wtryskow , moze jest przerwany gdzies przewod choc tego nie widac, a efekt jest taki jak opisujesz , chce jechac a nie moze bo cos go trzyma, trzeba na pracujacym silniku lapac kazda wtyczke i przewod i sluchac czy praca silnika sie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ponizej link z pracy silnika:

 

http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=l1b3Z2TTz7I#

 

Zmierzone cisnienie: po 9 bar na kazdym tloku. Zle ustawiony rozrzad lub wariator?

 

Zmierzone cisnienie: po 9 bar na kazdym tloku. Zle ustawiony rozrzad lub wariator?

Zmieniłem ostatnio rozrząd w Primerze 1.8.  Wariator bez cofania był w położeniu w którym można go zablokować. Czy to może świadczyć o jego uszkodzeniu? Czujnik zmiennych faz nie zgłasza błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...