chesteros Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Jak w temacie zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Przejechane mam 11 tys. km. Właśnie wróciłem z trasy 2x700 km. Co to może być? Mam nadzieję że nie zapchany DPF. Nie ma żadnego ograniczenia obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 To może być wszystko. Auto na gwarancji więc polecam serwis, nie ma co dumać nad przyczyną. Btw, jeśli to był zapchany dpf to żądaj wymiany oleju na koszt nissana, nie zgadzaj się absolutnie na jego wymianę na Twój koszt. Nie ma do tego żadnych podstaw a servisy żerują na niewiedzy i uległości użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Na jakiej podstawie mogę żądać wymiany na koszt nissana, jeżeli w instrukcji jest napisane, że "regeneracja serwisowa jest pozycją harmonogramu konserwacji i nie jest objęta gwarancją firmy NISSAN" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKKrzysiek Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Zgłosić reklamacje do dealera Nissan. Prawdopodobnie jest to zatarta przepustnica tylna w rurze wydechowej. Ją się wymienia, czyszczenie jest nieskuteczne. Jest to normalna usługa gwarancyjna. Co do wymian oleju, to niestety wszystkie są płatne przez użytkowników, nawet te wcześniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) Kontrolka która Ci się zaświeciła jest kontrolką informującą o błędzie występującym w układzie elektrycznym silnika. Kontorlka od DPF jest inną kontrolką i znajduje się w dolnej części prawego zegara. Nie ma co panikować tylko podłącz auto pod komputer i wtedy się wszystko powinno wyjaśnić. Edytowane 15 Lipca 2013 przez Lesiu QQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 ok, tylko z tego co wiem to mój qq nie ma w ogóle kontrolki dpf (nawet nie pojawia się takowa po przekręceniu kluczyka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 A jakie masz oznaczenie silnika. Kontrolka ta jest koloru pomarańczowego i widzoczna jest przez chwilkę po przekręceniu kluczyka. Obok niej jest też druga pomarańczowa kontrolka ale w tej chwili nie pamiętam od czego. Znajdują się one tak na godzinie 4-5 tego prawego zegara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Na jakiej podstawie mogę żądać wymiany na koszt nissana, jeżeli w instrukcji jest napisane, że "regeneracja serwisowa jest pozycją harmonogramu konserwacji i nie jest objęta gwarancją firmy NISSAN" ? Jeśli automatyczna procedura wypalenia filtra zawiodła, w wyniku czego pojawiła się kontrola silnika, a przy servisowym wypaleniu filtra producent nakazuje wymienić olej silnikowy to jego wymiana nie jest czynnością konserwacyjną a następstwem usterki, za którą odpowiada gwarant. Co do kontrolki silnika i kontrolki dpf, podobno tej drugiej w nowych (od 2012) autach brak, z tym że sygnałem problemu z dpf jest komunikat komputera "service due now" (czy jakoś tak). W starszych qq bywało i tak, że na skutek problemu z dpf świeciła się kontrola silnika a nie dpf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 U mnie w aucie z 2013roku jest kontolka DPF. W serwsie czyszczenie DPF i wymiany oleju w przypadku kiedy automatyczna procedura dopalania nie dała efektu jest wykonywana na koszt klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pi_tek Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Potwierdzam to co napisał JKKrzysiek. U mnie ta pomarańczowa kontrolka zaświeciła się kilka razy. Po wizycie w ASO i "kasowaniu błędów" serwis za trzecim razem doszedł do wniosku że to przepustnica. Wymiana na gwarancji i po sprawie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 U mnie w aucie z 2013roku jest kontolka DPF. W serwsie czyszczenie DPF i wymiany oleju w przypadku kiedy automatyczna procedura dopalania nie dała efektu jest wykonywana na koszt klienta. Ja płacić nikomu nie bronię, piszę tylko, że nie ma to żadnego uzasadnienia. Pewnie, że pierwsze stanowisko serwisu brzmi "klient płaci" ale stanowcza rozmowa poparta argumentami daje efekty - wiem bo przerabiałem temat, w 2.0 dci o tyle ciężki, że do silnika wchodzi ok. 8 l. oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Wszystko rozumiem i tu masz racje, bo przecież nikt nie lubi wydawać na darmo pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 A jakie masz oznaczenie silnika. Kontrolka ta jest koloru pomarańczowego i widzoczna jest przez chwilkę po przekręceniu kluczyka. Obok niej jest też druga pomarańczowa kontrolka ale w tej chwili nie pamiętam od czego. Znajdują się one tak na godzinie 4-5 tego prawego zegara. Silnik R9M. Obok pomarańczowej kontrolki silnika nie ma innej. Dzisiaj kontrolka samoistnie zgasła, ale byłem umówiony w serwisie to podjechałem na diagnozę. Jak tu koledzy wcześniej przypuszczali komputer pokazał błąd przepustnicy w wydechu. Konsultant stwierdził, że mają właśnie 2 auta z tym problemem i na próbę wymieniają w jednym tę przepustnicę, ale twierdził on też że ona jako taka działa i że najprawdopodobniej będzie to błąd oprogramowania i pewnie wyjdzie jakaś poprawka. W każdym razie ma do mnie dzwonić jak się sprawa wyjaśni. Na szczęście moje obawy z dpf'em się nie potwierdziły , ale zapytałem go o niego i twierdził, że w tych silnikach jeszcze nie miał przypadku zapchania się dpf. Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj dostałem telefon z ASO i decyzją Nissan Polska wymienią mi przepustnicę. Mam ponoć jakiś jej nowszy model i muszę poczekać ok. 2 tyg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
med Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Dzis byłem w serwisie z podobnym problemem powiedziano ze komputer wskazal ze ktoś odlaczyl jakas wtyczke,co nie może być prawda gdyż tylko ja mam dostep do auta ale komtuter tak wskazal i rzecz swiata zenada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 wg mnie najbardziej prawdopodobną usterką może być przepustnica - jej umiejscowienie to jakas masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Żeby zamknąć temat mojej usterki, dziś wymieniono mi przepustnicę wydechu. Po problemie (oby się nie powtarzał ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.