Gość SERAFIN1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Witam, klopot polega na tym , ze przy zmianie biegow: z1 na 2 jest uczucie jakby dwojke cos lapalo i nie wchodzila plynnie na swoje miejsce( zdarza sie to nie za kazdym razem) natomiast przy znianie z 2 na 3 bieg wchodzi poprawnie natomiast wyczuwalne jest w srodku ,ze cos delikatnie zahacza w srodku te dwa problemy znikaja jesli wrzucam biegi z luzu czyli z 1 na luz i dopiero na 2 . Co ciekawe przy redukcji biegow: z4na3 i 3na2 problem znika CALKOWICIE! . Z 3 na 4 , 5na 6 wszystko perfekt jak w maselko.mechanik po wymianie oleju mowi, ze ani sladu opilkow ani nic podejrzanego. Wymienil olej i nawet dodal cos tam z Lucas anty slip czy cos takiego ale to nic nie pomoglo. Najdziwniejsze jest to, ze jak samochod jest w warsztacie na podnosniku u niego to po odebraniu od niego wszystkie biegi sie "naprawiaja" na gora 2 dni i wszystko wbija sie idealnie gdzie potem wszystko wraca do poprzedniego stanu czyli mocno haczaca 2-ka i 3- ktora lekko jakby zahacza o cos. Redukcja biegow nadal idealnie na wszystkich biegach.bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Dokładnie mam ten sam problem ! opisywałem go juz kilka razy w roznych tematay,. wymieniona pompka sprzegla, wezyk na stalowy oplot, olej.... myslalem o docisku i sprzegle ale po wymiane wezyka (stary puchł) sprzeglo chwyta troche nizej niz na srodku (bralo od ziemi z 3cm) i jest twardy pedał w koncu. Daj znac jak cos wymyslisz bo ja poki co mam koniec pomysłow. u mnie tez np o odpowioetrzeniu jest 1-3 dni dobrze potem znowu ciezko wcjodzi i jak wbijam od razu to haczy a jak dam na luz a potem bieg to trzeba wyczuc kiedy wskakuje bez haczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Panowie, jak się nauczycie zmieniać biegi PO ROZGRZANIU DUŻYM skrzyni podczas jazdy - to pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Moglbys powiedziec co masz na mysli? Bo prosilem o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 ja rozgrzewam z kilka minut zanim ruszę auto zauważyłem, że jak się wolno jedzie na nierozgrzanej skrzyni, to powolne wrzucanie biegów również nie pomaga, tylko może powodować zgrzytnięcie co nie jest mile widziane - moim zdaniem trzeba żwawo wrzucać biegi, ale jeśli czujemy pod ręką, że coś nie idzie, to NIGDY na siłę nie wrzucam jak pojeżdżę po mieście trochę czasu, problem wrzucania ustępuje zawsze - konkluzja jest by zaraz po zimnym uruchomieniu nie szaleć i umiejętnie trzeba wrzucać(metoda prób i błędów dla niektórych użytkowników Z) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 U mnie biegi wchodzą normalnie bez żadnego haczenia niezależnie od tego czy samochód jest rozgrzany czy też nie, więc obstawiam, że to o czym piszą Sajmon i Serafin to jednak jakaś usterka którą da się naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Dokladnie to musi byc jakas usterka bo to nie jest normalne zeby sie stresowac w takim aucie czy zahaczy czy nie. Musi byc jakies rozwiazanie bo to napewno ktos mial i naprawil... Jesli ktos pomoze bede bardzo wdzieczny Ale problem jest tylko przy podbijaniu biegow w gore przy redukcji plynnnie ze az milo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 tomoakatomi, amatorem jazdy nie jestem, jeździłem wieloma autami, 97% tak przypada była z nich pow 200hp wszystkie były w moim posiadaniu i z racji też doświadczenia zawodowego w branzy moto wiec kiedy jest jak byc powinno a kiedy jest mechanicznie cos nie tak, w tym przypadku czy olej ciepły czy zimny, skrzynia chodzi u mnie własciwie bez różnicy co do tych biegów.Serafin1 jaki masz olej? ja wlewałem dość hardcorowo 75w140 ale po zakupie od razu juz na dzien dobry czulem ze z tymi biegami jest cos tak nie do konca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Wlasnie nie pamieta moj mechanik jaki mial symbol ale kupowal w salonie Nissana i dodawal jakas dolewke za drugim razem( bo juz wymienial dwa razy ; )) cos od Luka anty slip i mialo pomoc... Ale nie pomoglo wiec stwierdzino , ze problem nie lezy w samej skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 sprzęgło jeszcze raz sprzęgło i wszystko co z nim związane zrób prostą sprawe zmieniaj biegi z między gazem 2 sprawa ta skrzynia wytrzymuje 1000nm momentu dlatego jest bardziej toporna blizej ma do auta ciężarowego niz osobowego honda czy inne autka mają wytrzymalość skrzyn żedu 200nm i trybiki jak w autku na baterie więc nie porównujcie tych skrzyń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Jak sie zmienia biegi z miedzy gazem? Sorry za pytanie ale naprawde nie wiem... Mlynarz a Ty zmieniasz biegi z miedzy gazem ,ze nic Ci nie haczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Jak sie zmienia biegi z miedzy gazem? Sorry za pytanie ale naprawde nie wiem... Mlynarz a Ty zmieniasz biegi z miedzy gazem ,ze nic Ci nie haczy?? Między gaz to dodanie gazu po wciśnięciu sprzęgła, przed wrzuceniem biegu. Ja zmieniam biegi normalnie, bez między gazu i nic mi nie haczy przy wrzucaniu wyższego biegu jak i przy redukcji. Coś ewidentnie jest u was nie tak. Proponuje zajechać do ASO i zapytać ile kosztowałaby diagnoza. Jeżeli nie będzie to jakaś wywalona w kosmos cena, to niech powiedzą co jest nie tak, a naprawy dokonacie u zaprzyjaźnionego mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Dzieki za odp. Niestety mieszkam w kraju z samymi baranami i po wizycie w Nissanie i po podlaczeniu pod komputer stwierdzili,ze wszystko ok . A ja ze swoim mechanikiem wiemy ze nie jest ok. No to stwierdzili zeby zrobic remont skrzyni albo kupic nowa hehe . Czy oni w jakis inny sposob moga wykryc usterke niz podpiecie pod komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 W service manual, jest w nim opisane jak regulować dźwignię zmiany biegów w przypadku haczenia biegów - może warto spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 masz do tego dostęp pod ręką by moc np skopiowac treść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Niekoniecznie sprzęgło ja bym obstawiał synchronizatory w skrzyni najczęściej pada ten od 2 biegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Tez bym chcial sprobowac najpierw regulacje moze to byc to.Jesli mialby ktos jakiegos linka jak to zrobic prawidlowo to baardzo prosze podeslac. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 http://my350z.com/forum/maintenance-and-repair/478541-factory-service-manual-fsm.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Czasami potrafi też ( przeważnie przy wbicu na 2 ) zgrzytnąć. Synchrony padają dość często. Ja już wymieniałem skrzynie bo nie dało rady. Teraz może wystarczy zmienić olej w skrzyni? Wiem, że u Coobcia to można zrobić i poleci co trzeba wlać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Cos nie moge znalezc tej regulacji biegow..... Pod jakim haslem to szukac w w tym linku co przeslales Tomek.85? Dostalem odpowiedz od mechanika co wlal: do skrzyni Castrol 75w85 full syntetic 80% a 20% LUKAS heavy duty oil stabilizer A do dyfra Castrol 80w 90 . Myslicie , ze dobrze dobral olej ? Ale niestety efekt jest taki ,ze przed wymiana i po wymianie zahaczaja mi te dwa biegi . W skrzyni zero opilkow bylo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Nie pamiętam na której stronie ale na pewno w rozdziale z skrzyni biegów. Korek w skrzyni nie jest magnetyczny więc opiłki nie tak łatwo zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Też wygląda mi na synchronizatory-przed GT P. wymieniłem skrzynię z tego powodu,bo ceny nowych w ASO przewyższały niewiele używaną z odzysku.Jak by co mam więc skrzynię bez synchro na części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Znalazlem ustawienia skrzyni w manualu i juz podeslalem mechanikowi.. Jutro rano bedzie z tym walczyl ale juz wstepnie powiedzial,ze za***isty MANUAL mu dalem a takie ustawienia widzi pierwszy raz i jak ustawial mi poprzednio " po swojemu" to polowe rzeczy z instrukcji nie zrobil ; )) takze jestem dobrej mysli. Dam znac za pare dni czy pomoglo 3majcie kciuki ; ) dzieki bardzo Tomek.85 !! Juz po zabiegu !! Wszystko smiga i nie haczy!!! Dziekuje Wam bardzo za pomoc; )) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Co zrobiłeś !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SERAFIN1 Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Sajmon_LP na poprzedniej stronie masz linka do manuala , znajdz w nim plik pt: MT.pdf otwierasz i scrolujesz na dol i tam jest wszystko opisane jak to trzeba zrobic. Ja osobiscie nie umialbym wymienic zarowki wiec sie nie dotykam zadnych tego typu zadan ja tylko podeslalem instrukcje mojemu mechanikowi i poprosilem zeby zrobil to wszystko krok po kroku i sie mu udalo ; )) znalazl przy okazji jeszcze jeden feler tego,ze haczylo : mianowicie nie mam tam jakiejs sprezynki na drazku zmiany biegow oraz jakiegos jeszcze elementu prostokatnego zapobiegajacego zabrudzeniom czy cos takiego. W kazdym razie jade w pon do Nissana zeby to zamowic. Podobno ta sprezynka jest niezbedna zeby biegi chodzily perfect bo teraz chodza " tylko " za***iscie ; )))) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.