Gość marcin_mwo Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Witam, Mam następujący problem. Wróciłem w niedzielę z podróży i gdy rano w poniedziałek chciałem odpalić samochód to "wszystko" padło. To znaczy po przekręceniu kluczyka zachowywał się tak jak by nie miał prądu. Kontrolki wszystkie lekko świecą, zamek centralny nie działa, a z przodu obok akumulatora słychać "pykanie" i widać jak delikatnie jażą się światła postojowe. Dziś pożyczyłem od kolegi prostownik ale po podłoczeniu pokazuje się na prostowniku światełko jak by akumulator był naładowany. Ja jestem w tych sprawach całkowitą nogą lewą, czy mógłby ktoś podpowiedzieć co to może być za objaw i co sprawdzić ? Dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Sprawdź klemy,czy przypadkiem nie zaśniedziały.Po prostu zdejmij je i delikatnie przeczyść i bolce na aku i klemy.Pamiętaj że taka operacja wiąże się z powtórnym kodowaniem radia!. A może po prostu masz którąś poluzowaną i nie kontaktuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Nie to raczej nie akumulator. Stawiam na elektronikę. Dobrym pomysłem na początek jest zdjęcie klemy ujemnej (stojąc przodem do auta ta po prawej stronie) i odczekanie kilku minut. Dobrze jest nawet odczekać dłużej. Potem podłącz klemę i zobacz czy coś się zmieni. Radio będzie wymagało wpisania kodu - tak jak to już napisał Jacko. Potem będzemy myśleli co dalej chyba, że problem się rozwiąże . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin_mwo Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Panowie przeczyściłem klemy i "kołki" na aku... nic to nie dało. Światełka na stacyjce mrygają. Jak włącze zamek centralny to słyszę pykanie gdzieś sprzodu, po prawej stronie akumulatora. Samochodu nie da się odpalić. Prawdopodobnie gdzieś jest zwarcie ale nie wiem gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 IMHO umarł aku, spróbuj odpalić na kable (jak nie masz od kogo, taxi za 20-30zł pomaga) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Aku denat.Spróbuj zrobić tak jak radził Was.Albo...podepnij pod prostownik i oświeć kontrolki,Nie odpalaj!!! Jeśli kontrolki po taki zabiegu zagadają to masz aku do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Jakiś 2 tygodnie temu kolega miał identyczny przypadek w maździe. Przyjechał z Chorwacji, wypakował auto, wstawił do garażu i...już następnego dnia nie wyjechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Jeżeli to aku, to musi być jakieś zwarcie na celi. Gdyby był tylko rozładowany, objawy byłyby inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Też wydaje mi się, że objawy z mruganiem są troche dziwne. Auta przy rozładowanym aku reagują brakiem syreny , niemożnością otwarcia zamka, albo pykaniem w elektronice. Gdyby aku, prawdopodobnie by nic nie jażyło. Na akumulatorze jeśli go nie zmieniałeś powinno być zielone oczko. Jak jest czarne to siedzi akumulator. Jak masz miernik zmierz napięcie. Poniżej 10,2 V- rozładowany.Pozostaje elektryk lub nowy akumulator. Powodzenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin_mwo Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Panowie dzięki za pomoc. Okazało się, że to wina akumulatora. Debeściak, pykanie w elektronice było. Pochodziło od alarmu "kobra". A światełka postojowe bardzo słabo się zażyły. Po zamknięciu centralnym nie dało rady otworzyć. Dziś przyjechał elektryk i jak sprawdzili aku, miernikiem to było ok. ale po podpięciu klem już wariował. Wymienili na nowy i wszystko gra. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Panowie dzięki za pomoc. Okazało się, że to wina akumulatora. Debeściak, pykanie w elektronice było. Pochodziło od alarmu "kobra". A światełka postojowe bardzo słabo się zażyły. Po zamknięciu centralnym nie dało rady otworzyć. Dziś przyjechał elektryk i jak sprawdzili aku, miernikiem to było ok. ale po podpięciu klem już wariował. Wymienili na nowy i wszystko gra. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Cieszę się. Pominąłem, że pykanie pochodzi od syrenki alarmu która przy rozładowanym aku nie ma siły wyć. Tak na marginesie. Każdy z nas ma swój nick. Natomiast nazwy Nissanmaniak, Debeściak, czy jak kolega Nie bić jestem nowy wiążą sie ze stażem na forum i ilością napisanych postów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Janio,no....DEBEŚCIAK jesteś I jakby co ...nie tłumacz się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Janio,no....DEBEŚCIAK jesteś I jakby co ...nie tłumacz się Sprawa dyskusyjna. Do Eksperta mi daaaaleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Dobra ...koniec, bo to nie w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Mnie dziś rano dopadł zgon akumulatora.Ciekawe,jakieś trzy tygodnie temu zamontowałem światła do jazdy dziennej Narva,czwórki takie jak Philipsa,może się przeładował,dostał takiego kopa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Przypadek? nie sądzę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) Dodam jeszcze,że od nowości,7 lat miał prawo paść?Antoś. Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez adamus-j70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Jaki akumulator kupić?Czy może być np. varta 44ah 420a,czy może więcej ah? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Nie kupuj akumumulatora o większej pojemności niż nominalna. Przy większej pojemności będziesz miał ciągły problem z niedoładowaniem. A to skraca żywotność akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) A no właśnie,bo intercars proponuje 52Ah Varta lub 54Ah Bosch,a orginał jest 47Ah. Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez adamus-j70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) Bosch de facto sugeruje 2 modele: Akumulator Bosch S4 0.092.S40.010 S40 01 207x175x175 44Ah, 440A, L Akumulator Bosch S5 0.092.S50.020 S50 02 207x175x190 54Ah, 530A, L- Varta podobnie: BLUE dynamic 544 402 044 Spenning12V Kapasitet44Ah Prąd Cranking440A SILVER dynamic 552 401 052 Spenning12V Kapasitet52Ah Prąd Cranking520A I Centra: - centra futura 47ah/400 A nr artyk. CA472 - centra plus 44ah/420 A nr artyk. CB442 Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) warto zerknąć jeszcze na ofertę ZAP Sznajder, a różnica między 47 a 52 Ah to żadna różnica http://www.zap.pl/ Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Jak między 47 a 52 żadna różnica ,to po co dali 47Ah,mogli od razu 60Ah wstawić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 (edytowane) 60Ah to byłaby już różnica, która mogłaby powodować - w pewnych okolicznościach oczywiście (np krótkie odcinki w mieście z częstym wyłączaniem silnika) problemy z doładowaniem. Bo gdyby auto np jeździło regularnie długie trasy, nawet z sześćdziesiątką alternator poradziłby sobie bez większego trudu. A różnica 5Ah nie wpłynie zauważalnie na bilans energetyczny. A dali 47 bo jest tańszy od 52 a ten tańszy od 60 itd. Chodzi o zwykłe oszczędności. Brat kupił hondę Jazz z Włoch. Miała 27Ah i japoński akumulatorek wyglądał jak od motocykla. Do krajowych Jazzów 1,2 16V 78 KM montują 47, tak samo do Clio III 1,2 16 76 KM, więc do Note 1,4 87 KM albo 47 albo 52. Ja bym wybrał o tej wyższej pojemności ze względu na większy prąd rozruchowy Edytowane 2 Sierpnia 2013 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.