perkozek Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Witam, Zauwazylem ostatnio, ze podczas dowadania gazu przy zmianie biegow leci przez krotki moment troche czarno-granatowych spalin. Oczywiscie nigdy wczesniej tego nie widzialem, ale tym razem jechalem za swoim autem. Malo tego, przy przyspieszaniu (obroty 2500-3000), leci tego dymu juz sporo. Zauwazylem, ze w innych nissanach T30, podobnych do mojego, tez cos tam z tylu leci w czasie jazdy, ale nie szukam tutaj reguly. Generalnie auto sprawne w lecie, trudno sie do czegos przyczepic. (w zimie mam problemy z odpalaniem,opisywane na tym forum) Sprobuje wrzucic jakis filmik. Przejmowac sie tym dymieniem czy nie? Jak sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Wrzuć filmik. Co do zasady to z kolorami spalin jest tak: Czarne spaliny: 1. za mało powietrza - powodem może być nieszczelność w dolocie, uszkodzenie łopatek turbo lub też zapieczone kierownice od VNT 2. za duż o paliwa - lejące wtryski Niebieskie spaliny to efekt spalania oleju sinikowego. Powodem może być turbo jak puszcza na uszczelnieniu, ale też wytarte pierścienie olejowe, lub przedmuchy w silniku wtedy olej dostaje się w nadmiarze przez odmę do dolotu. Z tego co piszesz masz oba kolory na raz, więc od razu sprawdziłbym turbo - zdejmij tą aluminiową rurę od strony zimnej i poruszaj wirnikiem lewo-prawo, czyli wzdłuż osi obrotu - jak będzie luz to turbo do regeneracji. Luzem wirnika góra-dół za bardzo się nie przejmuj chyba że jest bardzo duży. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 (edytowane) perkozek - mój też dymi przy przyspieszaniu - norma w naszym aucie Mówię o tym silniku i tym roczniku. co do odpalania zimą to mamy ten sam problem ... :/ Edytowane 18 Lipca 2013 przez oguh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolakiki Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Witam, Zauwazylem ostatnio, ze podczas dowadania gazu przy zmianie biegow leci przez krotki moment troche czarno-granatowych spalin. Oczywiscie nigdy wczesniej tego nie widzialem, ale tym razem jechalem za swoim autem. Malo tego, przy przyspieszaniu (obroty 2500-3000), leci tego dymu juz sporo. Zauwazylem, ze w innych nissanach T30, podobnych do mojego, tez cos tam z tylu leci w czasie jazdy, ale nie szukam tutaj reguly. Generalnie auto sprawne w lecie, trudno sie do czegos przyczepic. (w zimie mam problemy z odpalaniem,opisywane na tym forum) Sprobuje wrzucic jakis filmik. Przejmowac sie tym dymieniem czy nie? Jak sadzicie? Czy to 7,88 to twoje spalanie? Jak tak to jakie średnie, trasa czy miasto. Ja jak kręcę się po mieście to 9-10. Jeżeli chodzi o poddymianie i zapalanie w zimie to mam podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Trasa 1800 km do Czarnogóry spalanie 6,5 l w mieście i trasie 7,01-9.00 l w zależności czyli zapalanie i poddymianie w naszym silniku to norma jednak ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 (edytowane) Wrzuć filmik. Wrzucam filmiki, co prawda w rzeczywistosci to jednak wyglada troche inaczej, ale 3 metrowa 'kite' wylatujaca z rury trudno tez filmowac, aby cos wyszlo. Ponizej fotka z wynikami, jednym slowem czarno. Dymi najbardziej przy obrotach 2500-3500. Normalnie podczas jazdy wtedy mam najwieksze przyspieszenie. Edytowane 17 Sierpnia 2013 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 tu jest w normie. jakby kartka ociekała czarną tłustą cieczą oleistą to można byłoby się doszukiwać czegoś. Pytanie czy to po rozgrzaniu silnika czy na zimno? Gdyby było to zużycie znaczne tak jak ja miałem przy zużytym układzie korb-tłok to ręki byś nie domył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 tu jest w normie. jakby kartka ociekała czarną tłustą cieczą oleistą to można byłoby się doszukiwać czegoś. Pytanie czy to po rozgrzaniu silnika czy na zimno? Gdyby było to zużycie znaczne tak jak ja miałem przy zużytym układzie korb-tłok to ręki byś nie domył. Dzieki za odpowiedz, raczej nie ma u mnie roznicy, zrowno na zimnym silniku jak i na cieplym lubi dymic. Szczegolnie przy przyspieszaniu, dosc skutecznie odstraszam jadacych z tylu i nie siedza mi na ogonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 perkozek mam tak samo. Obserwowalem inne Xy z naszego rocznika dymia tak samo, nawet po trasie do Bulgarii zauwazylem, serdecznie pozdrawiam z brzegu morza Czarnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Ze tak powiem, "milo slyszec" ze tak jest i juz. Bylem dzis w Aso, podpinalem pod komputer, bledow zadnych nie wykryli. Co do dymienia to albo wtryski (wtryskiwacze) albo ten uklad z turbina. Cos tam rozkrecil-turbina OK, olej jakis tam jest, ale tragedii nie ma. Z doswiadczenia mowi ze przyjezdzaja klienci z jeszcze gorszym stanem zadymienia, a sie tym nie prZejmuja. Wspolnym tematem do dymienia i problemow z odpalaniem ponizej 0C sa wtryskiwacze-tym sie zajme w zimie, jak problem w ogole wystepuje. Jedna rzecz mnie natomiast zaciekawila, poniewaz w pieewszej kolejnosci sprawdzali przekaznik sterujacy swiecami (komputer bledu nie wykazal) i po rozmowie z mechanikiem dowiedzialem sie ze po kilku sekundach od zaplonu powinny one dawac 100% mocy, grzac na maksa, natomiast jak je kiedys pozaustrojowo jakis mexhanik sprawdzal to maksimum mam po ok 15sekundach. Ciekawe, ale swiece made in Japan, wymienilem po kupnie auta na NGK, problem mialem zarowno przy tamtych jak i obecnych. Dodam ze jak jest w zimie naprawde trudno to grzeje swiece po 3 razy, potem krece i nic, tak musze czasem nawet 6 razy ten cykl powtorzyc, az zaskoczy,wiec trudno chyba zwalic na swiece tak od razu... A moze ktos wie po jakim czasie w jego T30 swiece osiagaja 100% mocy grzania? Ewentualnie moglbym sprobowac sprawdzic czy z przekaznikiem wszystko OK... Ps. Xtriale widze lubia trasy, ja mailem najdluzsza ok 5tys w dwie strony, tez obserwuje czarna kite za starymi Xami, ale rowniez widuje takie ktore nie dymia. Udanego wypoczynku. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Większość diesli po 400 tys. dymi ale ich właściciele nie chcą wydać dyszki na remont zasilania, doładowania i przeniesienia napędu. Dużo dałoby już wymycie kolektorów, egr i przewodów doładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 ale z tymi wtryskami poniżej 0 to nie do konca, gdyby to byly one, to by i na cieplym dawaly oznaki niezycia ... mi ew to zostalo do wymiany podmiany, ale czy jest sens jak za ktoryms razem odapli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 a jak jest z tym przekaznikiem i czasem po jakim swiece powinny byc rozgrzane do maximum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 do pykniecia przekaznika ok15 sek ale zima to podgrzewam z 3 razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 do pykniecia przekaznika ok15 sek ale zima to podgrzewam z 3 razy tak, to wiem. Ale po jakim czasie od przekrecenia kluczyka swieca w komorze spalania ma max moc grzewcza? Wg. mechanika z ASO sa to sekundy, jak mi kiedys ktos sprawdzal, to wyszlo chyba z 15 sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 (edytowane) Ale po jakim czasie od przekrecenia kluczyka swieca w komorze spalania ma max moc grzewcza? Wg. mechanika z ASO sa to sekundy, jak mi kiedys ktos sprawdzal, to wyszlo chyba z 15 sekund. Uzależnione jest to również od rodzaju świecy - metalowa czy ceramiczna. ale przypuszczam iż masz ceramiczną. Tak jak mechanik mówi, może być 3 sek jak i 15 sekund. Warto pamiętać o tym, że z czasem świece żarowe pokrywają się nagarem, w wyniku czego obniża się ich wydajność - więc wzrasta czas nagrzania. Natomiast upalona końcówka świecy świadczy o niesprawności wtryskiwacza. Jeżeli zostanie wymieniona tylko świeca, a wtryskiwacz pozostanie niesprawny, uszkodzenie szybko się powtórzy. Edytowane 22 Sierpnia 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 No troszku dymi. Odepnij odmę od dolotu, dziurkę w dolocie zatkaj i zobaczy czy dymi mniej. PS. Czyściłeś kiedykolwiek EGR? Jeśli nie to polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 zeshky dzis w Bulgarii +30 C moj dymi jak na tym filmie obserwowalwm inne x-y i maja podobnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Zeshky ma racje jeśli zawór EGR nie był czyszczony i dolot to warto to przeczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 No troszku dymi. Odepnij odmę od dolotu, dziurkę w dolocie zatkaj i zobaczy czy dymi mniej. PS. Czyściłeś kiedykolwiek EGR? Jeśli nie to polecam. Gdzie go szukac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sga Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Witam! Ja w swoim X-sie uszczelniłem IC problem z dymieniem skończył się za wyjątkiem gwałtownego wciśnięcia pedału gazu wtedy jak każdy X zadymi na chwilę czarnymi spalinami, wcześniej kopcił stale po przekroczeniu 2500 obrotów teraz tego problemu nie ma. Natomiast problem z rozruchem to może sugerować któryś wtryskiwacz u mnie był ten problem, po regeneracji jest OK., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 A rozruch na zimnym czy cieplym? zima czy latem miales problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 EGR znajdziesz w prawym górnym rogu IC - patrząc z góry silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sga Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 A rozruch na zimnym czy cieplym? zima czy latem miales problem? Problem z uruchomieniem pojawiał się tylko na zimnym silniku trzeba było kręcić nawet kilkanaście sekund po rozruchu szedł przez chwile czarny dym, pora roku nie ma tu nic do rzeczy, mechanik po kilku sekundowym kręceniu rozrusznikiem wykręcił świece jedna była mokra (świece sprawne) mechanik stwierdził że wtrysk zalewa, po jego regeneracji bez względu na porę roku rozruch silnika następuje bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 o to widzisz, u mnie nie ma mokrej świecy, a problem jak u kolegi perkozek - występuje tylko w minusowych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.