Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T30 dymi bardzo obficie


perkozek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po roku. Problemu z dymieniem nie udalo mi sie rozwiazac calkowice, ale czyszczenie EGR pomoglo w duzym stopniu.

 

Mam jednak cos innego, chyba pada mi turbina (?), poniewaz nie mam mocy jak kiedys, szczegolnie w przedziale obrotow 2800-3200. Generalnie wystepuje na wyzszych biegach; 4, 5, 6 jak probuje sie rozpedzac. Jazda po miescie, uzywajac biegow 1 do 3 jakos tego ubytku mocy nie zauwazam.

 

Co wiecej, chyba przez to duzo mniej dymi, takie mam obserwacje, a jak go rozpedzam na 5.biegu to mam taka dziure w przyspieszeniu, auto nabiera predkosci, jednak duzo wolniej i jak mam pedal gazu wcisniety to co pare sekund jakby dostawal przyspieszenia, idzie do przodu co polaczone jest z wyrzucaniem klebow dymu z tylu.

 

Wszystko mi sie tak 'posypalo' powolutku jak przejechalem 1300km, przed 2 tygodniami.

 

1. Jakies propozycje awarii?

2. Drugie pytanie to jaki program/modul powinien posiadac mechanik, aby przy 'podlaczeniu na komputer' diagnozowac powyzsze i parametry ukladu paliwowego, poniewaz czesto slysze ze mozna podlaczyc, ale niewiadomi czy wszystko odczytaja i takie tam bzdety, chcialbym zadzwonic do mechanika powiedzeic ze mam takie i takie auto, zapytac czy ma odpowiedni program i wtedy obaj nie stracimy czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi problemami proponuję podjechać nie do jakiegoś "maechanika", lecz do serwisu Boscha.

Oni powinni mieć odpowiednie oprogramowanie i w razie czego powinni ustawić parametry pompy /choć nie wiem jak się ma Di do Dci/ i wydatku paliwa na wtryskach.

Oprogramowanie to Consult II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perkozek, wyczyść przepływomierz, dziury w mocy to zazwyczaj uwalony lub brudny przepływomierz.

Możesz też go odpiąć i się przejechać - opisz jak się auto zachowywało, czy nadal masz dziury w mocy - po odpięciu może być trochę zmulony i leniwie wchodzić na obroty, ale też może być lepiej :)

 

No i jedynie Consult II pozwala na pełna diagnostykę, chociaż KTSy i temu podobne też pozwalają na sprawdzenie cisnienia doładowania, ciśnienia na listwie itp.

 

Najlepiej pytaj czy mieli już taki silnik na diagnostyce - montowany też w almera N16 (moc 126KM), primera P12 (moc 126KM), x-trail T30 (moc 136KM).

Z primerami i almerami trzeba uważać bo tam na początku były 2.2 DI na osprzęcie Boscha - a w X-trailu oba silniki to było Denso - także koniecznie mów że pompa, wtryski denso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perkozek, wyczyść przepływomierz, dziury w mocy to zazwyczaj uwalony lub brudny przepływomierz.

 

Oddalem do mechanika, wiadac ze przy przeplywiomierzu usuneli mi moja oryginalna warstwe kurzu - cos bylo grzebane. Utraty mocy zlokwidowali, dymi wyraznie mniej. Zregenerowali (nie wiem co i jak, bo Zona odebrala) pompe paliwa, generalnie te dwa zaworki, powiedzieli, ze o paliwo trzeba dbac i dali jeszcze do nastepnego tankowania preparaty z foto.https://drive.google.com/file/d/0BzWrAdRwOQ46c29zN2t1M0V1TFk/edit?usp=sharing

 

Hmm, nie wierze ale naprawili, ubytkow mocy nie mam, dymi ewidentnie mniej, chociaz jeszcze troche. mam nadzieje, ze potrwa to dlugo :dribble:

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja gdzieś juz pisałem o czyszczących właściwościach olejów 2T. Możesz też lać orlena 2T. 200-250ml na pełen zbiornik ropy. Do czyszczenia co tankowanie, profilaktycznie co kilka tankowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LM co 10 000 płuczę nim cały układ, to znaczy podłączam rurkę z filtra paliwa pod LM i chodzi tak długa aż nie wyssa wszystkiego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam..jakie są objawy walnietej przepływki?... odpiołem przepływomierz i nie ma żadnych zmian i nie wiem czy to dobrze czy nie...samochód sie rozpędza ale powolo i tak jak bym bez turbiny jeździł. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odepniesz przepływkę to takie objawy powinny być tzn. jest mułowaty.

Natomiast jej ponowne podpięcie, ale na wyłączonym silniku i ponowne uruchomieniu silnika, silnik powinien mieć kopa.

Jeśli tego nie ma to musisz ją najpierw przeczyścić - może coś pomoże, oraz ją pomierzyć /gdzieś było podane w jaki sposób i jakie parametry/.

Natomiast jeśli moc będzie, a zginie po pewnym czasie, to już są problemy z układem paliwowym, np. zawór SCV, rozprogramowanie pompy.

Kłanie się podłączenie pod komputer-program Consult II. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

LM co 10 000 płuczę nim cały układ, to znaczy podłączam rurkę z filtra paliwa pod LM i chodzi tak długa aż nie wyssa wszystkiego ...

Kontynuujac moj wpis z dnia: 24 sierpień 2014, 19:37

 

Ja wlalem to, toto do baku. W sumie jestem po dwoch zbiornikach wyjezdzonego paliwa, jeden z olejem 2T. Jak na razie regeneracja zaworkow pompy paliwowej zdaje egzamin.

 

Dymienie, no niestety, nie zniklo (coc mialem nadzieje ze tak bedzie), co prawda jezdzac na dodatkowym oleju w baku ostro kopcil, teraz juz bez jego dolewania, nie jest wcale lepiej. Generalnie troche reguluje sytuacje danie po garach rano, to potem w ciagu dnia jakos sie to utrzymuje w normie (jaka kto ma norme :thumbsdown: ), czyli cos tam sie przedmucha troche, jak troche na obroty wejdzie.

perkozek - mój też dymi przy przyspieszaniu - norma w naszym aucie :) Mówię o tym silniku i tym roczniku.

 

co do odpalania zimą to mamy ten sam problem ... :/

Jestem po wymianie SCV, czekam na zime, zeby zobaczyc czy odpale:) wg. Boscha, a raczej jego mechanikow powinno pomoc.

Dymienie nie ustalo, raz jest lepiej, raz gorzej, zawsze cos tam  z tylu sie klebi. Istna zaslona dymna powstaje jak na 2 lub 3 wcisne sie gaz porzadnie!

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma SCV do zimy i odpalania. Generalnie jak zawór przestaje poprawnie pracować to zaczyna brakować paliwa przy depnięciu na gaz w trakcie jazdy. Później jest coraz gorze i gorzej aż w końcu nie jesteś w stanie ruszyć. Sprawdzałeś wtryskiwacze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma SCV do zimy i odpalania. 

Dużo, uszkodzony zawór bardziej nie pozwala nabić ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem niż jak już auto pracuje na 850 obr/min. A zimą bo wtedy rozrusznik kręci jeszcze słabiej  a zawór reaguje jeszcze wolniej.  

Jak już auto odpali to wtedy nawet lekko nieszczelny zawór nie przeszkadza bo pompa potrafi wytworzyć ciśnienie z nadwyżką jaka może uciekać przez niego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCV nie ma za zadanie nabijania ciśnienia a już tym bardziej przy starcie. Zresztą z zaworem w takim stanie samochód nie nadawałby się już do jazdy. Zadaniem SCV jest regulacja ciśnienia w zależności od zmieniających się warunków tak aby ciśnienie na listwie było zgodne z zapisaną mapą w ECM. Zawór w takim stanie nie pozwalałby na uruchomienie silnika a tym bardziej jakąkolwiek jazdę. Nie tędy droga.

Polecam lekturę CR Denso System gdzie są opisane wszystkie pompy poczynając od HP1 a kończąc na HP4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCV nie ma za zadanie nabijania ciśnienia a już tym bardziej przy starcie. Zresztą z zaworem w takim stanie samochód nie nadawałby się już do jazdy. Zadaniem SCV jest regulacja ciśnienia w zależności od zmieniających się warunków tak aby ciśnienie na listwie było zgodne z zapisaną mapą w ECM. Zawór w takim stanie nie pozwalałby na uruchomienie silnika a tym bardziej jakąkolwiek jazdę. Nie tędy droga.

Polecam lekturę CR Denso System gdzie są opisane wszystkie pompy poczynając od HP1 a kończąc na HP4.

Wymiana SCV i odpalanie w zimie - 100% rozwiazaniem moze nie jest, ale jest na forum nie jeden watek i autor wg. ktorego wymiana SCV pomogla w przypadkach opisanych przez Ciebie, czyli utrata mocy ze wzgledu na brak cisnienia paliwa, jak i odpalania w zimie.... nie wnikajac w techniczne szczegoly, w koncu to elementy spasowane na ulamki milimetra, musza reagowac na temperature, szczegolnie jak ma sie 180tys na liczniku.

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCV i dymienie to nie tędy droga. Oczywiście jak zaczął padać w zimie to i problemy z paleniem się pojawiały ale nawet przy 180tyś km musi on być sprawny aby utrzymywać jednolite ciśnienie na listwie paliwowej i reagować odpowiednio szybko gdy ciśnienie jest albo za duże albo za małe. Jak czujnik ciśnienia listwy paliwowej stwierdzi że ciśnienie jest za wysokie to ECM przełączy system w tryb awaryjny a zawór pompy otworzy się całkowicie upuszczając ciśnienie na przelew z powrotem do baku. I wtedy mamy max 40km/h wraz z choinką na desce rozdzielczej. Jak zaczniesz obserwować taki objaw przy przyspieszaniu to SCV masz do wymiany (przerabiałem ten problem). Generalnie SCV służy do obniżania ciśnienia w układzie paliwowym. Jeśli ma dwa zawory SCV to posiada pompę Denso HP2 jeśli jeden to Denso HP3. Jeśli ciśnienie jest za niskie to albo czujnik ciśnienia listwy paliwowej się kończy albo pompa zaczyna niedomagać oczywiście pomijam sprawę nieszczelności pompy paliwa pomiędzy sekcją niskiego a wysokiego ciśnienia.

 

Pytanie skąd pojawia się dymienie? Należałoby sprawdzić czy przypadkiem wtryskiwacze nie leją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wyślij mi zdjęcie zawori N75 (pneumatyczne sterowanie geometrią turbiny) 3 wężyki gumowe i sprawdzę bo u mnie było to powodem że były zamienione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...