perkozek Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Witam po roku. Problemu z dymieniem nie udalo mi sie rozwiazac calkowice, ale czyszczenie EGR pomoglo w duzym stopniu. Mam jednak cos innego, chyba pada mi turbina (?), poniewaz nie mam mocy jak kiedys, szczegolnie w przedziale obrotow 2800-3200. Generalnie wystepuje na wyzszych biegach; 4, 5, 6 jak probuje sie rozpedzac. Jazda po miescie, uzywajac biegow 1 do 3 jakos tego ubytku mocy nie zauwazam. Co wiecej, chyba przez to duzo mniej dymi, takie mam obserwacje, a jak go rozpedzam na 5.biegu to mam taka dziure w przyspieszeniu, auto nabiera predkosci, jednak duzo wolniej i jak mam pedal gazu wcisniety to co pare sekund jakby dostawal przyspieszenia, idzie do przodu co polaczone jest z wyrzucaniem klebow dymu z tylu. Wszystko mi sie tak 'posypalo' powolutku jak przejechalem 1300km, przed 2 tygodniami. 1. Jakies propozycje awarii? 2. Drugie pytanie to jaki program/modul powinien posiadac mechanik, aby przy 'podlaczeniu na komputer' diagnozowac powyzsze i parametry ukladu paliwowego, poniewaz czesto slysze ze mozna podlaczyc, ale niewiadomi czy wszystko odczytaja i takie tam bzdety, chcialbym zadzwonic do mechanika powiedzeic ze mam takie i takie auto, zapytac czy ma odpowiedni program i wtedy obaj nie stracimy czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Z tymi problemami proponuję podjechać nie do jakiegoś "maechanika", lecz do serwisu Boscha. Oni powinni mieć odpowiednie oprogramowanie i w razie czego powinni ustawić parametry pompy /choć nie wiem jak się ma Di do Dci/ i wydatku paliwa na wtryskach. Oprogramowanie to Consult II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 perkozek, wyczyść przepływomierz, dziury w mocy to zazwyczaj uwalony lub brudny przepływomierz. Możesz też go odpiąć i się przejechać - opisz jak się auto zachowywało, czy nadal masz dziury w mocy - po odpięciu może być trochę zmulony i leniwie wchodzić na obroty, ale też może być lepiej No i jedynie Consult II pozwala na pełna diagnostykę, chociaż KTSy i temu podobne też pozwalają na sprawdzenie cisnienia doładowania, ciśnienia na listwie itp. Najlepiej pytaj czy mieli już taki silnik na diagnostyce - montowany też w almera N16 (moc 126KM), primera P12 (moc 126KM), x-trail T30 (moc 136KM). Z primerami i almerami trzeba uważać bo tam na początku były 2.2 DI na osprzęcie Boscha - a w X-trailu oba silniki to było Denso - także koniecznie mów że pompa, wtryski denso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 (edytowane) perkozek, wyczyść przepływomierz, dziury w mocy to zazwyczaj uwalony lub brudny przepływomierz. Oddalem do mechanika, wiadac ze przy przeplywiomierzu usuneli mi moja oryginalna warstwe kurzu - cos bylo grzebane. Utraty mocy zlokwidowali, dymi wyraznie mniej. Zregenerowali (nie wiem co i jak, bo Zona odebrala) pompe paliwa, generalnie te dwa zaworki, powiedzieli, ze o paliwo trzeba dbac i dali jeszcze do nastepnego tankowania preparaty z foto.https://drive.google.com/file/d/0BzWrAdRwOQ46c29zN2t1M0V1TFk/edit?usp=sharing Hmm, nie wierze ale naprawili, ubytkow mocy nie mam, dymi ewidentnie mniej, chociaz jeszcze troche. mam nadzieje, ze potrwa to dlugo Edytowane 24 Sierpnia 2014 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 No ja gdzieś juz pisałem o czyszczących właściwościach olejów 2T. Możesz też lać orlena 2T. 200-250ml na pełen zbiornik ropy. Do czyszczenia co tankowanie, profilaktycznie co kilka tankowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 a na temat tego ktos ma jakies zdanie, ktos stosowal? Nie wiem czy te dodatki sa jeden drugiemu rowne. LIQUI MOLY: https://drive.google.com/file/d/0BzWrAdRwOQ46bWJ1V2h3NzdyX3c/edit?usp=sharing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 też będzie git! o różnicach się nie wypowiadam bo nie wiem, ale podejrzewam że skład będzie zbliżony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 LM co 10 000 płuczę nim cały układ, to znaczy podłączam rurkę z filtra paliwa pod LM i chodzi tak długa aż nie wyssa wszystkiego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 a na temat tego ktos ma jakies zdanie, ktos stosowal? Nie wiem czy te dodatki sa jeden drugiemu rowne. LIQUI MOLY: https://drive.google.com/file/d/0BzWrAdRwOQ46bWJ1V2h3NzdyX3c/edit?usp=sharing Jaki jest numer tego preparatu? Będzie prościej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzela33 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Witam..jakie są objawy walnietej przepływki?... odpiołem przepływomierz i nie ma żadnych zmian i nie wiem czy to dobrze czy nie...samochód sie rozpędza ale powolo i tak jak bym bez turbiny jeździł. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Jeśli odepniesz przepływkę to takie objawy powinny być tzn. jest mułowaty. Natomiast jej ponowne podpięcie, ale na wyłączonym silniku i ponowne uruchomieniu silnika, silnik powinien mieć kopa. Jeśli tego nie ma to musisz ją najpierw przeczyścić - może coś pomoże, oraz ją pomierzyć /gdzieś było podane w jaki sposób i jakie parametry/. Natomiast jeśli moc będzie, a zginie po pewnym czasie, to już są problemy z układem paliwowym, np. zawór SCV, rozprogramowanie pompy. Kłanie się podłączenie pod komputer-program Consult II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) LM co 10 000 płuczę nim cały układ, to znaczy podłączam rurkę z filtra paliwa pod LM i chodzi tak długa aż nie wyssa wszystkiego ... Kontynuujac moj wpis z dnia: 24 sierpień 2014, 19:37 Ja wlalem to, toto do baku. W sumie jestem po dwoch zbiornikach wyjezdzonego paliwa, jeden z olejem 2T. Jak na razie regeneracja zaworkow pompy paliwowej zdaje egzamin. Dymienie, no niestety, nie zniklo (coc mialem nadzieje ze tak bedzie), co prawda jezdzac na dodatkowym oleju w baku ostro kopcil, teraz juz bez jego dolewania, nie jest wcale lepiej. Generalnie troche reguluje sytuacje danie po garach rano, to potem w ciagu dnia jakos sie to utrzymuje w normie (jaka kto ma norme ), czyli cos tam sie przedmucha troche, jak troche na obroty wejdzie. perkozek - mój też dymi przy przyspieszaniu - norma w naszym aucie Mówię o tym silniku i tym roczniku. co do odpalania zimą to mamy ten sam problem ... :/ Jestem po wymianie SCV, czekam na zime, zeby zobaczyc czy odpale:) wg. Boscha, a raczej jego mechanikow powinno pomoc. Dymienie nie ustalo, raz jest lepiej, raz gorzej, zawsze cos tam z tylu sie klebi. Istna zaslona dymna powstaje jak na 2 lub 3 wcisne sie gaz porzadnie! Edytowane 23 Września 2014 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Nie wiem co ma SCV do zimy i odpalania. Generalnie jak zawór przestaje poprawnie pracować to zaczyna brakować paliwa przy depnięciu na gaz w trakcie jazdy. Później jest coraz gorze i gorzej aż w końcu nie jesteś w stanie ruszyć. Sprawdzałeś wtryskiwacze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Nie wiem co ma SCV do zimy i odpalania. Dużo, uszkodzony zawór bardziej nie pozwala nabić ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem niż jak już auto pracuje na 850 obr/min. A zimą bo wtedy rozrusznik kręci jeszcze słabiej a zawór reaguje jeszcze wolniej. Jak już auto odpali to wtedy nawet lekko nieszczelny zawór nie przeszkadza bo pompa potrafi wytworzyć ciśnienie z nadwyżką jaka może uciekać przez niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 SCV nie ma za zadanie nabijania ciśnienia a już tym bardziej przy starcie. Zresztą z zaworem w takim stanie samochód nie nadawałby się już do jazdy. Zadaniem SCV jest regulacja ciśnienia w zależności od zmieniających się warunków tak aby ciśnienie na listwie było zgodne z zapisaną mapą w ECM. Zawór w takim stanie nie pozwalałby na uruchomienie silnika a tym bardziej jakąkolwiek jazdę. Nie tędy droga. Polecam lekturę CR Denso System gdzie są opisane wszystkie pompy poczynając od HP1 a kończąc na HP4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) SCV nie ma za zadanie nabijania ciśnienia a już tym bardziej przy starcie. Zresztą z zaworem w takim stanie samochód nie nadawałby się już do jazdy. Zadaniem SCV jest regulacja ciśnienia w zależności od zmieniających się warunków tak aby ciśnienie na listwie było zgodne z zapisaną mapą w ECM. Zawór w takim stanie nie pozwalałby na uruchomienie silnika a tym bardziej jakąkolwiek jazdę. Nie tędy droga. Polecam lekturę CR Denso System gdzie są opisane wszystkie pompy poczynając od HP1 a kończąc na HP4. Wymiana SCV i odpalanie w zimie - 100% rozwiazaniem moze nie jest, ale jest na forum nie jeden watek i autor wg. ktorego wymiana SCV pomogla w przypadkach opisanych przez Ciebie, czyli utrata mocy ze wzgledu na brak cisnienia paliwa, jak i odpalania w zimie.... nie wnikajac w techniczne szczegoly, w koncu to elementy spasowane na ulamki milimetra, musza reagowac na temperature, szczegolnie jak ma sie 180tys na liczniku. Edytowane 28 Lipca 2015 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 SCV i dymienie to nie tędy droga. Oczywiście jak zaczął padać w zimie to i problemy z paleniem się pojawiały ale nawet przy 180tyś km musi on być sprawny aby utrzymywać jednolite ciśnienie na listwie paliwowej i reagować odpowiednio szybko gdy ciśnienie jest albo za duże albo za małe. Jak czujnik ciśnienia listwy paliwowej stwierdzi że ciśnienie jest za wysokie to ECM przełączy system w tryb awaryjny a zawór pompy otworzy się całkowicie upuszczając ciśnienie na przelew z powrotem do baku. I wtedy mamy max 40km/h wraz z choinką na desce rozdzielczej. Jak zaczniesz obserwować taki objaw przy przyspieszaniu to SCV masz do wymiany (przerabiałem ten problem). Generalnie SCV służy do obniżania ciśnienia w układzie paliwowym. Jeśli ma dwa zawory SCV to posiada pompę Denso HP2 jeśli jeden to Denso HP3. Jeśli ciśnienie jest za niskie to albo czujnik ciśnienia listwy paliwowej się kończy albo pompa zaczyna niedomagać oczywiście pomijam sprawę nieszczelności pompy paliwa pomiędzy sekcją niskiego a wysokiego ciśnienia. Pytanie skąd pojawia się dymienie? Należałoby sprawdzić czy przypadkiem wtryskiwacze nie leją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebzunnet Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 wyślij mi zdjęcie zawori N75 (pneumatyczne sterowanie geometrią turbiny) 3 wężyki gumowe i sprawdzę bo u mnie było to powodem że były zamienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.