Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tarcie na prawym kole+wibracje na pedale gazu


Arek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas jazdy odczuwam tarcie na prawdopodobnie prawym kole, czasem jest mocne czasem słabsze zazwyczaj odczuwalne jest przy mniejszych prędkościach , owe tarcie zarówno czuć jak i słychać , a jednocześnie na pedale gazu czuję delikatne wibracje.
Własnie wróciłem od mechanika bo walcze już z tym sporo czasu , prawdopodobną przyczyną powstania tej usterki jest mój wjazd do dziury , w efekcie przebita opona , zagięty alus i rozwalony amor (wolałem taką ucieczkę w dziurę niż czołówkę z tirem...).

I teraz tak, wymieniłem :

-Nowe oponki (Barum Brillantis 2 , mimo prostestów na wulkanizacji zdecydowałem się na nie i jestem bardzo zadowolony , nie wiem o co chodziło , dobrze trzymają drogi na suchej i mokrej nawierzchni , samochó nie tańczy , spadło spalanie i droga hamowania równie krótka)

-nowe amorki (firma TWR , co prawda chciałem Kayaby ale , że na magazynie nie było ,a  mi się śpieszyło to zaufałem mechanikowi , nie wiem czy dobrze zrobiłem ale jeździ mi się wyśmienicie na nich, może macie jakieś info z  własnego doświadczenia na ich temat)

-oczywiście ustawiona zbieżnośc , opony wyważone etc.

- niecały rok temu wymieniłem wahacze , sworzeń i przeguby

Mój mechanik sprawdził dokładnie wszystko i nie dopatrzył się żadnej usterki , poprosił żebym rozjeździł trochę amory(dopiero wróciłem od mechanika) i jeśli problem się będzie dalej pojawiał to będziemy kombinować.

Co do samego mechanika mam ogromne zaufanie , oddaje mu samochód od 3 lat tak jak i moi znajomi i jeszcze ani razu roboty nie zawalił .

Zastanawiam się co jeszcze może być , drążki ? Nie wiem czy tarcze i klocki mogą coś tutaj mieć wspólnego ?

Dodam też , że przed wymianą samochód bardzo ściągało mi na prawą stronę , myślałem , że to wina "buły" na sklejonej oponie i już rozwalonego amora , jednak po wymianie dalej ściąga co prawda dużo mniej i nie musze siłowac się z kierownica ale dalej się to utrzymuje ,  najbardziej ściąganie odczuwam przy prędkości 60km/h+ , oczywiście sprawdzane na nowej równej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagales kolo i sprawdzales czy klocki o tarcze ocieraja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Opisałeś ładnie, ateraz zadam Ci pytanie do Twojego tekstu .  cyt......"Podczas jazdy odczuwam tarcie na prawdopodobnie prawym kole, czasem jest mocne czasem słabsze zazwyczaj odczuwalne jest przy mniejszych prędkościach , owe tarcie zarówno czuć jak i słychać , a jednocześnie na pedale gazu czuję delikatne wibracje"......

Teraz moje pytanie - czy to jest na jeździe na wprost?

Jeśli jest to przy zmianie np. pasa ruchu po wyprzedzanym pojeździe, to można stawiać na łożysko piasty. Ale manewry muszą być w LEWO, wtedy słyszalne jest łożysko w prawym kole.
 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na jeździe wprost najlepiej słychać, beż żadnych manewrów lewo/prawo, chociaz dziś przy gwałtownym skecie w prawo wydawało mi się , że słyszałem dwa głosniejsze otarcia ale sam już nie wiem czy nie ulegam po prostu wrażeniu bo skupiam się na wyszukaniu dzwięku. 

Dziś przejechałem się tak z 15 minut i dalej trze , wjechałem na wyboistą dróżkę też tarło wydaje mi się , że bez zmian.

Za to po tych 15 min jazdy tarcze rozgrzały się do takiej temperatury , że poparzyłem sobie palce dotykając ich , nie znam się ale aż tak chyba nie powinny się grzać.

Dla pewności podniosłem auto i zakręciłem kołami , tym razem jest inaczej niz kiedyś , na prawym kole gdy obracałem ciągle było słychać jak coś ociera , zas na lewym tylko w jednym miejscu , dzwięk tak jakbys ręką przejechal po biurku czy ścianie. Dodam , że podczas hamowania nie czuć bicia na pedale hamulca , kierownica , też nie bije , za to jak zjeżdżałem z górki i wcisnąłem pedał sprzęgła(oczywiście pedał gazu puściłem) to i na nim czułem tarcie , może ulegam złudzeniu ale wydawało mi się mocniejsze niż na pedale gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takiej jeździe i to po 15 min to nie powinno się tak nagrzać. Należy zdemontować hamulce i zrobić dokładny przegląd czy wszystko jest jak należy i rozruszać tłoczek oraz prowadnice. Nie podejrzewam Cię o to aby klocki były starte do metalu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki były wymieniane lekko ponad rok temu , ja zaś niezbyt dużo jeżdżę więc starte nie są , do tego hamowanie jest jak najbardziej prawidłowe , nie muszę dusić pedała do podłogi , lekko docisnę i już auto hamuje.

W każdym razie dla świętego spokoju sprawdzę je jak tylko wrócę .

Tak przy okazji jeśli wymagana byłaby wymiana tarcz czy klocków , byłbyś w stanie polecić mi jakieś odpowiednie firmy dla Nissana , sam się nie znam , a nie chcę się nadziać no i po co zakładać kilka tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce robione rok temu, to bardzo długi okres. Ja osobiście sprawdzam i konserwuję hamulce 3 razy w roku. Na wiosne, przed wakacjami, przed zimą.

Hamulce to najważniejsza rzecz dla bezpieczeństwa.

Temat tarcz i klocków masz na forum i to prawie w każdym modelu Nissanka. Temat rzeka, tak jak i opon, olejów. Co osoba to inna opinia i każdy chwali swoje.

Tarcze i klocki - temat np tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/5742-jakie-klocki-i-tarcze/page-21

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mirku ale podesłałeś mi link do działu Nissana Primera , ja mam Almerkę :P

W takim razie będę się hamulcami zajmował znacznie częściej. W swoim dziale nie widzę takiego tematu , chyba żeby zapytać w dziale eksploatacji i założyć nowy temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Almera od Primery nie wiele się różni, a tym bardziej materiały z których wykonane są tarcze lub klocki. Tam masz opinie co do producentów. Jak wspomniałem, każdy chwali coś innego.

Do każdego innego samochodu możesz założyć tarcze jak i klocki tego samego producenta. No ważne są wymiary.

Tutaj masz np. stronę z tarczami http://e-autoparts.pl/uklad-hamulcowy-tarcza-hamulcowa-c-500_502.html

Tutaj z klockami http://e-autoparts.pl/uklad-hamulcowy-klocki-hamulcowe-c-500_501.html

 

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies byl jeszcze temat o konserwacj zaciskow z fotkami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej i do wymiany jest łożysko prawego koła.

Ale hamulcami i tak się zajmę w swoim czasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej i do wymiany jest łożysko prawego koła.

Ale hamulcami i tak się zajmę w swoim czasie ;)

 

Może źle opiswyałeś to tarcie. Z tego co wszystko napisane jest wyżej, to nie wskazywało na łożysko. Łożysko to szumi a na delikatnych skrętach dopiero jest tarcie lub chrobotanie-no, chyba że się już całkowicie rozleciało. Pisałem o tym zresztą w poscie #5.

Gratuluję rozwiązania zagatki i życzę taniej naprawy.

 

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...