Gość tiOOm3k Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Witam. Około miesiąc temu kupiłem Navare .3.0 dci v6 z 2006 r. i w zasadzie od samego początku pojawia się u mnie ten sam problem. Mianowicie co kilkaset kilometrów przy różnej prędkości i w różnych zakresach obrotów silnik potrafi się raz zadławić, po czym wpada w tryb awaryjny i traci moc. Muszę się zatrzymać, a po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko jest ok i do następnej takiej awarii jeździ idealnie. Podczas gdy błąd się pojawia, komputer zgłasza błąd zaworu EGR. Nie jest to moim zdaniem prawdą ponieważ to komputer steruje zaworem, a zawór nie oddaje żadnych sygnałów do komputera. Skąd więc komputer może wiedzieć o awarii. Poza tym sam zawór został sprawdzony i jest sprawny. Znajmy polecił sprawdzić przepływomierz i dziś za to właśnie się zabieram, ale mam pytanie czy ktoś spotkał się z czymś takim ? Ewentualnie czym to może być spowodowane. Pytanie 2 Po zdjęciu filtra powietrza zobaczyłem że wisi za nim luzem mały przewód. Od czego to może być ? Proszę o pomoc. Pozdrawiam i dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 2006 rok i silnik 3.0 Dci V6 silniki V6 weszły do produkcji chyba trochę później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Ten przewód a w zasadzie wężyk jest odpowietrzeniem i nie ma być nigdzie podłączony . U mnie zwisa w dół obok przekładni kierowniczej. Nie zamyka się czasami zawór EGR i się dławi. Przy dodaniu gazu powinien się zamknąć . Komputer bierze dane ze składu spalin - sonda lambda. Najlepiej go zaślep blaszką za 5 zł i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 O ile mnie pamięć nie myli, to Navara z silnikiem 3.0 V6 pojawiła się po ostatnim faceliftingu, czyli w 2010 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Może poprzedni właściciel zrobił przekładke silnika ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 No możliwe, ciekawe czy i ewentualnie ile przeróbek wymaga taka przekładka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Bardzo dużo nawet hłodnice są inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.