Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pytanie techniczne o skrzynie biegów i ławę.


Edek01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów kłania się Dominik ,kupiłem Nissana Tiide 1.6  z 2011 r   i mam do Panów kilka pytań technicznych .

Może zacznę od tego ze miałem Almere N16 1.5, 11lat i sam sobie przy niej robiłem ale to nie był skomplikowany samochód.

W tidzie mam problem taki

Jak jest jeszcze nie rozgrzany olej w skrzyni biegów to po ruszeniu coś strzela w skrzyni ale to jest jeden strzał taki jak by odrywający sie klocek od tarczy jak przyrdzewieje ;-)

Ten strzał nie powtarza się zawsze ale często jest jak olej jest jeszcze zimnym jak olej się rozgrzeje praca skrzyni jest poprawna .

Teraz nie wiem moze już skrzynia sie psuje ale wszystkie biegi wchodzą poprawnie .

Oczywiście czytam te forum i tematy o tidzie i łożysko oporowe na biegu jałowym dumnie sobie szumi co mnie denerwuje ,bo w almerze 11letniej była cisza a przejechane było 182000km moja była składana w Holandi.

W książce serwisowej nie znalazłem informacji o wymianie oleju skrzyni biegów manualnej czy mam wymienić olej i kiedy?

W serwisie powiedzieli ze to normalne i się tym nie przejmować debile normalnie ! Pytam o nie normalne zachowanie skrzyni a oni mowią ze to normalne !

 

Mam jeszcze pytanie o przednią lawę czy ta ława jest już poprawiona bo wyczytałem tu na forum ze wersje po liftingowe mają już poprawione te sanki-ławy od wahaczy??

Dziękuję za pomoc w odpowiedziach.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien, że to skrzynia Ci "strzela" ?? Może po prostu ten stuk to kalibracja ABS`u, który pojawia się po przekroczeniu pewnej prędkości i jak występuje, to raczej po dłuższym postoju.

Nissan obecnie nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni a jedynie jego uzupełnianie. Ludzie znający się na rzeczy zalecają jednak wymianę po 100000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem .

Jestem pewien ze ten stuk ale nie metaliczny tylko taki stłumiony wydobywa się z skrzyni, tak jak by coś haczyło ale nie biegi.

To zawsze dzieje się jak ruszam nie na 1 biegu ale własnie na 2 biegu  stuk tylko raz i koniec na 3,4,5 biegu wszystko ok.

Jak już jadę w trasę to skrzynia pracuje poprawnie .

Dla mnie to jest irytujące takie uczucie jak by skrzynia się rozpadała ;-(

Musze sprawdzić ile jest oleju może to jest powodem niesprawności 

W almerze jak miałem problem z 1 ką i wstecznym to wymieniłem olej i po problemie skrzynia pracowała jak nowa ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i tu zaczyna się problem ;-(

Bo w instrukcji obsługi nie mam podanej pojemności oleju w skrzyni i nie wiem ile kupić?

A druga sprawa to kupić 75w85  czy 75w90 ? Wiem że  API GL-4  pełen syntetyk taki jaki miałem w Almerze.

Co do marki oleju to ja stosuje zawsze Mobile 1 i nigdy nie miałem problemu z tym olejem czy to w silnikach czy skrzyniach.

Myślę o wymianie na ten Mobilube 1 SHC 75W-90 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej skrzyni jest rekomendowany olej Elfa Elfa Tranself NFJ 75W80. Skrzynia jest chyba taka sama jak w Note 1.6, co by oznaczało pojemność 2.6 l. Zatem bezpiecznie będzie zaopatrzyć się w 3 litry ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z książki serwisowej wynika z tabeli oleju aby stosować -Nissan (MTF) HQ Multi 75w85 lub odpowiednik API GL-4

Dzwoniłem do Nissana za litr tego oleju 120zł x3 litry -360zł ! ;-(.

A na butelce nie ma napisane czy to półsyntetyk czy syntetyk  dobre sobie;-)

Kupie 3l Mobila Mobilube 1 SHC 75W-90 i mam pewność ze to syntetyk.

​Mam cichą nadzieje że jak podniosę lepkość to trochę przycichnie ta skrzynia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak poszedł w kierunku Elfa. Do skrzyń Renault jakie mamy w Nissanach, certyfikowane są oleje Elf. Wiele osób zgłasza, że skrzynie jak i silniki Renault zdecydanie najlepiej pracują właśnie na Elfach. Podejrzewam, że olej do skrzyń brendowany przez Nissana, też jest jakimś Elfem. Oczywiście Mobil 1 też będzie dobrym wyborem. Słyszałem opinię, że przy bardziej lepkim oleju te skrzynie pracują ciszej, ale czy to dobre do samych skrzyń to już otwarte pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa lepkość to też trudniej zrywany film olejowy i dzięki temu lepsza odporność na przeciążenia i intensywną eksploatację.

No i zawsze lepiej mieć zalany olej syntetyczny niż półsyntetyczny.

A jeszcze o olejach to nie wiem jaki olej był wlany do silnika Tiidy w fabryce, ale silnik pracował jak dla mnie zbyt głośno , a mało kto pamięta  ze łańcuchy rozrządu nie lubią rzadkich olei. Ja  wymieniłem na Mobil 5w50 i silniczek pracuje bardzo cicho . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...