Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

falujace obroty- nie rowna praca


Gość wojtek1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najpewniej przepływomierz, czasami silniczek krokowy lub czujnik położenia przepustnicy.

Rzadko kiedy są inne przyczyny takich objawów, sonda lambda objawiałaby się bardzo dużym spalaniem.

 

W Twoim aucie najbardziej stawiam na przepływkę lub krokowca. - jak coś to mam takie części na sprzedaż.

 

Pozdrawiam



W sumie to może być jeszcze czujnik położenia wałka/wału - 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

 

Moja Primera to P11.144 2.0 CVT. Znowu pojawia mi sie problem, ze samochod sie dlawi na D ale tez na N badz P. Podczas postoju zdarzylo mi sie ze mialem obroty na N ok 1000 a po dluzszym czasie wpadly na 600-700 i tak sie utrzymywaly i po wbiciu D obroty spadaja na moment do 400 i dlawi sie ostro wtedy. Nie wiem co to moze byc. Komputer bledow nie pokazal, tzn tylko jeden z druga Sonda (ta pod autem) bo mialem wymieniany kat na tlumik i moze cos mechanik zawalil. Ale pierwszy raz takie cos sie pojawilo przed wymiana. Moze macie jakies pomysly? Chcialem zrobic nauke wolnych obrotow bo mialem czyszczona przeplywke ale to rok temu a tak sie zaczelo dziac w listopadzie tamtego roku. Filtr powietrza czysty. Powiem tak, ze wydaje mi sie, ze zdarza mu sie tak po dluzszej jezdzie z wieksza predkoscia. Automat przeciez nie powinien pozwolic zgasnac autu ale jednak :( Podpowiedzcie cos, bo chce oddac auto na te wolne obroty + czyszczenie przepustnicy itp a to troche bedzie kosztowac, a niestety mam pelno wydatkow w tym msc :(( Pomozcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krokowiec

A mógłbyś mi napisać gdzie znajduje się krokowiec w tej wersji? ;) A drugie pytanie to czy przez złe ułożenie krokowca może tak być? Nie zdarzało się to przez ponad 9 miesięcy od czasu czyszczenia przepustnicy i ostatnio przez 2 msc też było dobrze...

Edytowane przez mnichboos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś mi napisać gdzie znajduje się krokowiec w tej wersji? ;) A drugie pytanie to czy przez złe ułożenie krokowca może tak być? Nie zdarzało się to przez ponad 9 miesięcy od czasu czyszczenia przepustnicy i ostatnio przez 2 msc też było dobrze...

 

Krokowiec jest w tym samym miejscu co w manualu, czyli zamontowany na przepustnicy - tak jakby z tyłu na dole, patrząc od frontu auta. Z tego co widziałem jak sam go czyściłem, to nie da się go przestawić czy jakoś obrócić, on ma taką samoregulację przy pomocy sprężyny w środku. Ale może być zabrudzony.

 

Możesz profilaktycznie przeczyścić go i całą przepustnicę a także przepływomierz. Zrobisz to sam i adaptację wolnych obrotów też zrobisz sam, nie ma potrzeby nikomu oddawać i za to płacić, gdzieś na forum jest instrukcja.

 

Sprawdź również czujnik położenia przepustnicy - jest nad krokowcem. Musisz go zmierzyć miernikiem uniwersalnym, jakie napięcie zapodaje podczas pracy. Instrukcja również na forum. Jeśli będzie potrzeba go przestawić (będzie dawał złe napięcie) to zrób to przed nauką wolnych obrotów, podobnie jak całe czyszczenie.

 

Poza tym, możesz dokładnie sprawdzić czy nie ma gdzieś nieszczelności w dolocie, może to powodować nierówną pracę. Zobacz też w jakim stanie jest odma i zawór PCV - gumowa rurka między pokrywą zaworów a kolektorem dolotowym, u mnie kiedyś była pęknięta i ciągnął tam lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super odpowiedziałeś :) Spróbuje to wszystko sam zrobić tak jak napisałeś, poszukam to co napisałeś na forum i jakoś dam radę. Jak nie to będę pisał. Dziękuję :)

A mam pytanie. Jak sprawdzić napięcie skoro wtyczka jest wpięta? Opór przeczytalem jak sprawdzić i które końcowki połączyć ze sobą i jakie mają mieć wartości, jednak tego napięcia nie wiem jak (wysokość napięcia wiem jakie ma być). A jeszcze jeden szkopuł taki, że kręciłem tą śrubką ze sprężynką która jest przy końcu linki gazu, przy przepustnicy, na tej części co linka ją ciągnie. Ją przy ustawianiu wolnych obrotów mam jakoś konkretnie ustawić? ;) Jestem laikiem jeśli chodzi o rzeczy związane z takim czymś. Mechanika to nie problem ale jak przyjdzie elektryka to już problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz miernik uniwersalny, to te końcówki do mierzenia powinny być zakończone szpikulcem. Ten szpikulec wpinasz we wtyczkę od tyłu, tam gdzie wchodzi dany przewód. Przewód jest umieszczony w takiej gąbce uszczelniającej, szpikulec się przez nią przebija i jest styk. Jakby się nie dało, możesz wcisnąć tam mały drucik i miernik dotknąć do drucika. Ostatecznie możesz wbić się w przewód tuż za wtyczką.

Nie wiem o którą dokładnie śrubkę Ci chodzi... możesz zapodać zdjęcie?

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę to zdjęcie. Ta linka urwana to od tempomatu ;) Jeszcze pytanie, które te kable mam sprawdzać w tej brązowej wtyczce? Bo kostka była lutowana i są inne kable. Sprawdzałem na pierwszym od lewej (patrząc na tył wtyczki i mając to odblokowanie zielone u góry). A opór sprawdzałem na lewym i środkowym. Nie wiem czy dobrze, ale i tak i tak były złe wartości. Nie 0,35V tylko 0,21V, nie 2kOhmy tylko 0,6 kOhma (bez wciśniętego gazu), a przy całkowitym otwarciu jakoś się specjalnie nie zmienił ten opór bo miał bodajże koło 2kOhmów ;/ Co do Voltów to ile ma być przy max otwarciu?. A pytanie mam, bo tu wyżej coś pisali, że tak może być też przez łańcuch rozrządu (w sensie że falują obroty itp). Ja co prawda łańcuszka nie słysze ale jak się na zimno odpala to strasznie zgrzyta przez moment (odziwo przestaje jak lampka CVT zgaśnie), a przy 4 tys obrotów strasznie słychać jakieś tarcie, bo strasznie piszczy... Kolega kiedyś powiedział, że napinacz łańcucha może być wytarty i dlatego choć sam nie wiem. Powiedział też, że jest tam jakieś coś co zapobiega spływaniu oleju z łańcucha do miski i to jest w tym napinaczu czy czymś podobnym. Co o tym myślicie? ;) 

 

hgxe.jpg


Aa jeszcze jedno. Jak ustawic obroty biegu D? Czy jak wolne obroty beda dobrze to on sie sam ustawi tak jak powinien? ;) Edytowane przez mnichboos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie na którym pinie mierzyłem, ale wspomagając się serwiskówką - powinno się mierzyć na środkowym, w brązowej wtyczce. Wartość przy zamkniętej przepustnicy powinna być między 0,35 a 0,65. Przy w pełni otwartej 4V. Ale... zawsze jest jakieś ale. U mnie przy 0,35 obroty są zdecydowanie za wysokie, muszę mieć tak jak Ty w okolicach 0,22 żeby było w miarę dobrze :-) a opór nie wiem jaki powinien być, serwisówka nic o tym nie mówi.

Natomiast co do tej śrubki. Opiera się o nią taki tłoczek, który służy do podwyższania obrotów biegu jałowego na zimnym silniku. Gdy silnik jest wyłączony lub zimny, ten tłoczek jest wysunięty i nieco otwiera przepustnicę aby były wyższe obroty. Do tego tłoczka od drugiej strony dochodzi gumowy wężyk. Tam podczas pracy silnika jest podciśnienie które rośnie wraz z temperaturą. Gdy silnik się nagrzeje, tłoczek się cofa i przepustnica jest w położeniu nominalnym. I teraz: żeby poprawnie wyregulować TPS, musisz albo robić to na pracującym rozgrzanym silniku, albo wcisnąć i przytrzymać wkrętakiem ten tłoczek jeśli robisz to na wyłączonym. A stopień wkręcenia tej śrubli determinuje o ile będą podwyższone obroty na zimnym silniku. Musisz tylko tak to poustawiać, aby tłoczek nie dotykał do śrubki gdy silnik jest ciepły.

Co do reszty pytań - nie znam się... moje auto miało kiedyś automat dlatego mam przepustnicę taką jak Ty, ale już mam manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...