_Janusz_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Świetnie - tylko nagar, który gromadzi się w kanałach olejowych zmniejsz ich światło - mniejsza ilość oleju przepływa w danym czasie - gorsze smarowanie, gorsze odprowadzanie ciepła, łatwiej zatrzeć. U mnie płukanka zredukowała wcinanie oleju o jakieś 200ml/1000km, szlam jaki zlewałem z silnika nawet nie wyglądał jak olej, oleje po przebiegu 15kkm wyglądały lepiej. Obecnie będę robił już 3-cią płukankę. Pierwsza zrobiona przy przebiegu 240kkm - nic się nie rozleciało, silnik mi się nie rozszczelnił, pracuje dużo lepiej. Płukanki mają dużo więcej chemii czyszczącej niż oleje. Nagar uszczelnia silnik - jakaś kpina. To w takim razie nowe silniki powinny sikać olejem na lewo i prawo, bo nie mają nagaru i przez to nie są szczelne. Chcesz to zalewaj tego doktorka od K2, ale nie zdziw się jeśli wszystkie uszczelniacze Ci od niego się porozwalają, albo panewka się zatrze i cały silnik będzie do remontu. Zrobiliśmy z kolegami test - silnik GA16DE, stary olej zlany, zalany nowy 10W40 na test. Silnik popracował 15min, zagrzał się do 90st. Zgasiliśmy silnik, zobaczyliśmy kolor oleju - nówka nie śmigany. Dolaliśmy płukankę LM i na 15min na wolnych obrotach. Czyli łącznie olej pracował w silniku 30min. Po 30min zlaliśmy z silnika olej jak po przebiegu 13kkm samochód stał w miejscu i nie jeździł. Dziękuję, kurtyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Nagar uszczelnia silnik - jakaś kpina. To w takim razie nowe silniki powinny sikać olejem na lewo i prawo, bo nie mają nagaru i przez to nie są szczelne. Nie porównuj nowego silnika do zajechanego,gdzie pierścienie tłokowe potrafią rozchylić się do 1 mm,stąd branie oleju,a doktorki to już nie na teflonie,które potrafiły zawężyć kanały smarne,tylko zwykłe zagęszczacze utrzymujące lepkość nawet przy dobrym rozgrzaniu,z resztą i tak wypłynie wszystko przy następnej wymianie,więc nie wiem o co to całe halo.Nikogo też nie namawiam do ich stosowania,opisałem tylko przypadek na własnym przykładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) Ja również opisałem przykład z własnego doświadczenia i nie tylko. Kurde - zagęszczać olej?! To może od razu zalać coś gęstszego?! Jakieś 15W lub 20W i w zimie zarżnąć silnik, bo zanim olej dotrze do wszystkich zakamarów to minie hmmm minuta czy dwie?! W tym czasie silnik będzie pracował bez smarowania - brawo, gratuluję pomysłowości! Edytowane 25 Lipca 2014 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 porter-nie wiem czy miales kiedys sr20deh lub de, ale musisz wiedziec ze to nie 1.4acenta:) generalnie nissan z biegiem lat popelnil straszny blad-zaczol luzniej pasowac silniki co spowodowalo ze przestaly byc legendarne a zaczely byc plastikowe to co janusz pisze ma sens bo sam rozbieralem sr20de i robilem remont, wsadzilem do p11 tloki i pierscienie z p10 bo maja lepsze zamki-te w p11 w ogole nie pracowaly wiec wlanie plukanki wyczysci poza kanalami i innymi elementami silnika rowniez polki tlokowe, pierscienie i zamki, moge sie zgodzic ze to moze przywracac kompresje silnika i redukowac spalanie oleju. pozatym jest to srodek ktory stosowac trzeba profilaktycznie a nie wtedy gdy sie cos stanie K2, motodoktor etc, no way! sr20de nie lubi gestych olei!! 10w30 ktorego nikt juz nie robi to nominalny olej do sr20. Teraz wystarczy lac dobre 10w40 np shell hx7, motul, millers, petronus etc a w ostatecznosci mobil i nic innego! motorek to idealny sposob na pozbycie sie panewek, napinaczy, uszczelniaczy i hydrosztili... odradzam najlepszy sposob na naprawe to naprawa-remont z glowa zalatwi problem... najszybciej szukac lowporta z p10, moze miec 300tkm a i tak bedzie duzo lepszy niz p11 czy polift Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolek Opublikowano 12 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Widzę , że coś znasz się na tym i robiłeś już remonty silników. Może podpowiesz mi czy dostępne są pierścienie do mojego qq poza serwisem (2,0 benzyna 2007r) ,bo w serwisie za komplet nominałów chcą ponad 1000zł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daan Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ja w swoim QQ 2.0 Benzyna z 2008 roku leję Texaco Havoline Ultra SAE 5W-40. Jak go kupiłem a jestem drugim właścicielem to już taki był zalany więc nie kombinuje i leje dalej taki jak był. Jeździ jak żyleta.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolek Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Witam temat rozwiązany, zainteresowanych problemem zapraszam udzielę odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Witam temat rozwiązany, zainteresowanych problemem zapraszam udzielę odpowiedzi. No to podziel się tu rozwiązaniem problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Daj znać bo pewnie wszyscy ciekawi. Tak nawiasem w Polsce w końcu dostępne są oleje które leją Japonii do naszych silników mam na myśli markę Eneos. czekam aż mi 3tyś licznik przekroczy i leję Eneos'a Sustinę. Edytowane 17 Marca 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Wlasnie poczytalem troche na temat tego Eneosa,cena ,,niezla,, ciekawe czy idzie w parze z jakoscia,mysle,ze tak.Ja jak narazie jezdze na Motulu 5W30 i poczekam na Twoje odczucia jak zalejesz tym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaad Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 (edytowane) Mi J10 2.0 b też pod koniec brał szybko olej. Dolewałem, dolewałem i ciagle żarł więcej. Co do wyglądu auta na ileś km to po moim nie było na pewno widać że miał 100 tyś przejechane, kilka drobnych rys od drzwi na parkingu i tyle. W środku bez śladu, jak z fabryki, jeszcze pachniał jak nowy. Miał 4 lata i 100 tyś. Więc wygląd wyglądem... Edytowane 19 Marca 2015 przez kubaad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolek Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Mi J10 2.0 b też pod koniec brał szybko olej. Dolewałem, dolewałem i ciagle żarł więcej. Co do wyglądu auta na ileś km to po moim nie było na pewno widać że miał 100 tyś przejechane, kilka drobnych rys od drzwi na parkingu i tyle. W środku bez śladu, jak z fabryki, jeszcze pachniał jak nowy. Miał 4 lata i 100 tyś. Więc wygląd wyglądem... Witam. Sory, że tak długo nie odpisywałem ale brak czasu. Co do oleju to 1l na 1000km było mało. Postanowiłem , że rozbiorę silnik i zobaczymy co się dzieje chociaż w serwisie wmawiano mi .że to normalne zużycie. Okazało się ,że na 3 tłoku jest podgięty pierścień i to była przyczyna brania oleju. Z jakiego powodu się tak stało to ciężko powiedzieć.Z mechanikiem doszliśmy do wniosku ,że przyczyną mogła być świeca a konkretnie wykruszona porcelana na świecy która wpadła do komory spalania.Już od pewnego czasu nosiłem się z wymianą świec ale miałem dopiero 80 tyś a wymiana jest przy 90 tyś km i to był błąd widocznie jedna tyle nie wytrzymała.Co do naprawy to koszt pierścieni kupionych przez internet- link do strony bardzo profesjonalna firma ( http://tlokianek.pl/pierscienie-tlokowe-nissan-kpl-cyl-sr-84mm-std-121220-16v-07-qashqai-mr20de-p-1144.html)200 zł +25zł przesyłka ,uszczelka głowicy ok150zł + robocizna zależy od mechanika i oczywiście nowe świece koszt ok 60zł za szt.Jak narazie po przejechaniu ok 1000km ani grama oleju nie ubyło .A i jeszcze jedna ważna informacja przy dużym spalaniu oleju jest wyższa temperatura spalania w komorze co powoduje szybsze wypalanie świec oraz zaworów .Wymiana świec czy choćby samo ich obejrzenie nie jest proste należy ściągnąć kolektor dolotowy i posiadać odpowiedni bardzo cięki klucz do świec. Pozdrawiam w razie pytań pisz. A i jeszcze jedno co do oleju .Próbowałem różne przy mechanicznym uszkodzeniu nie jakość oleju jest problemem i wymiana na jaki kolwiek nic nie pomoże. Albo remont albo sprzedaż QQ i ktoś inny niestety będzie się głowił nad problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 No i dobrze, że tu trafiłem. QQ 2.0 benzyna, przebieg 80 tys. auto od nowości u mnie, więc licznik niekręcony i ostatnio zużycie około 0,8 l/1500 km Co prawda większość autostrada i prędkości autostradowe więc próbowałem sobie to tym tłumaczyć, ale widzę, że warto głębiej zajrzeć pod maskę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Witam. Sory, że tak długo nie odpisywałem ale brak czasu. Co do oleju to 1l na 1000km było mało. Postanowiłem , że rozbiorę silnik i zobaczymy co się dzieje chociaż w serwisie wmawiano mi .że to normalne zużycie. to jedna wielka ściema, mająca na celu, zabezpieczyć producenta przed kosztami. i jak ma to się do np. norm spalin ? silnik taki nigdy by nie osiągnął deklarowanej normy. Skora taka norma to producent powinien podawać, zużycie paliwa np. 8l./100km i oleju 1 litr na 1 tyś km. Każdy silnik bierze olej, taka jest zasada i fizyka pracy silnika, więc Ci co piszą że nie ubywa też nie mają racji, ubywa tylko mało i nie są w stanie zauważyć ubytku, a w miejsce ubytku zostanie uzupełnione zanieczyszczeniami z procesu spalania (np. paliwo, związki chemiczne jak, np. żelazo, miedz.....). inna sprawa, że większość użytkowników, ma auta kupione używane, gdzie tak naprawdę nie znają historii użytkowania auta, oraz przebiegu. obecnie mam silnik VQ35DE od nowości i nie "bierze oleju", ale mam też nie duży przebieg oraz najszybciej jechałem 120km/h :-) Edytowane 2 Października 2015 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picad Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Zalej go 10W30 i nie będziesz dolewał. 5W30 to rzadszy olej jeśli chodzi o gęstość i dobrze wypłukuje silnik. Więc albo dolewanie albo gorsze płukanie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Nie 10W30 tylko 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tgl Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Moje zużycie oleju 1l/1000km podobnie jak w przypadkach opisanych powyżej. Zużycie rozpoczęło się przy przebiegu 60 tyś. km. Niestety słuchając fachowców jeździłem i dolewałem, większość mechaników odradzała remont, w serwisie zrobili wycenę prac ale nie dawali żadnej gwarancji, że problem ustąpi, wręcz przeciwnie twierdzili iż może być to wada fabryczna i nic z tym nie będzie można zrobić. W między czasie wymieniłem uszczelniacze zaworów, poprawiło nieznaczenie sytuacje i dolewałem 1l/1200km, po dwóch dolewkach sytuacja wróciła do normy. Sprawdzałem w serwisie wycieki oleju - wskazano brak, sprawdzałem normy spalania na przeglądzie - wszystko ok. Stosowałem różne oleje - bez skutków poprawy. Obecnie mam przebieg 104 tyś km problem wydaje zaczął się pogłębiać dolewam 1l / 800km. Dodatkowo pojawiła się usterka wypadania zaworu na 4 cylindrze. Dzisiaj samochód oddałem do remontu - czekam na informacje zwrotne na temat koniecznych napraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Di-Ari Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 I jak się ma sprawa po remoncie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekdj Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Ja mam to samo remoncik. Pytanie do Was aso mają 2 rodzaje tłoków do tego silnika czym mogą się różnić bo aso oczywiście nie chce powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 A jak wygląda sprawa samej emisji spalin, czy mieliście problemy z przeglądem w momęcie gdy silnik połykał tyle oleju? oraz czy wydobywał się z rury wydechowej czarny dym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Ja dolewalem 1l/1000 km w dwóch autach (ople) i żadnego problemu na przeglądzie nie bylo, nawet jeśli badali spaliny Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert.Byd Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) A jak wygląda sprawa samej emisji spalin, czy mieliście problemy z przeglądem w momęcie gdy silnik połykał tyle oleju? oraz czy wydobywał się z rury wydechowej czarny dym? W silniku benzynowym od spalania zbyt dużej ilości oleju spaliny są bardziej niebieskie. Czarny to tylko diesle ale te to mają tak zawsze. Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez Robert.Byd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 czy kolega tgl ma już informacje na temat koniecznych napraw silnika? U mnie niestety tez QQ bierze dość dużo oleju i puści dyma przy większych obrotach ale po za tym wszystko wydaje się w porządku i tak się zastanawiam czy jest sens robić remont dla samego brania oleju czy może próbować go uszczelnić takim specyfikiem jak ceramizer . Próbował go już ktoś stosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Ja na 10 tys km muszę w sumie dolać ok 0,5l oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-BOSS- Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Nie wiem koledzy co z waszymi silnikami ale w moim qq z 2007r 2.0 benzyna od nowosci z salonu aktualnie przebieg niecałe 180 tys km jeżdżę od przeglądu do przeglądu (robie rocznie teraz ok 20-25tys.) I nic nie dolewam, ani nie bierze oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.