Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2,0 BENZYNA DUŻE ZUŻYCIE OLEJU


dolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Świetnie - tylko nagar, który gromadzi się w kanałach olejowych zmniejsz ich światło - mniejsza ilość oleju przepływa w danym czasie - gorsze smarowanie, gorsze odprowadzanie ciepła, łatwiej zatrzeć.

 

U mnie płukanka zredukowała wcinanie oleju o jakieś 200ml/1000km, szlam jaki zlewałem z silnika nawet nie wyglądał jak olej, oleje po przebiegu 15kkm wyglądały lepiej. Obecnie będę robił już 3-cią płukankę. Pierwsza zrobiona przy przebiegu 240kkm - nic się nie rozleciało, silnik mi się nie rozszczelnił, pracuje dużo lepiej. Płukanki mają dużo więcej chemii czyszczącej niż oleje.

 

 

Nagar uszczelnia silnik - jakaś kpina. To w takim razie nowe silniki powinny sikać olejem na lewo i prawo, bo nie mają nagaru i przez to nie są szczelne.

 

Chcesz to zalewaj tego doktorka od K2, ale nie zdziw się jeśli wszystkie uszczelniacze Ci od niego się porozwalają, albo panewka się zatrze i cały silnik będzie do remontu.

 

 

Zrobiliśmy z kolegami test - silnik GA16DE, stary olej zlany, zalany nowy 10W40 na test. Silnik popracował 15min, zagrzał się do 90st. Zgasiliśmy silnik, zobaczyliśmy kolor oleju - nówka nie śmigany. Dolaliśmy płukankę LM i na 15min na wolnych obrotach. Czyli łącznie olej pracował w silniku 30min. Po 30min zlaliśmy z silnika olej jak po przebiegu 13kkm samochód stał w miejscu i nie jeździł.

 

Dziękuję, kurtyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagar uszczelnia silnik - jakaś kpina. To w takim razie nowe silniki powinny sikać olejem na lewo i prawo, bo nie mają nagaru i przez to nie są szczelne.

 

 

Nie porównuj nowego silnika do zajechanego,gdzie pierścienie tłokowe potrafią rozchylić się do 1 mm,stąd branie oleju,a doktorki to już nie na teflonie,które potrafiły zawężyć kanały smarne,tylko zwykłe zagęszczacze utrzymujące lepkość nawet przy dobrym rozgrzaniu,z resztą i tak wypłynie wszystko przy następnej wymianie,więc nie wiem o co to całe halo.Nikogo też nie namawiam do ich stosowania,opisałem tylko przypadek na własnym przykładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również opisałem przykład z własnego doświadczenia i nie tylko. Kurde - zagęszczać olej?! To może od razu zalać coś gęstszego?! Jakieś 15W lub 20W i w zimie zarżnąć silnik, bo zanim olej dotrze do wszystkich zakamarów to minie hmmm minuta czy dwie?! W tym czasie silnik będzie pracował bez smarowania - brawo, gratuluję pomysłowości!

Edytowane przez Janusz_lublin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porter-nie wiem czy miales kiedys sr20deh lub de, ale musisz wiedziec ze to nie 1.4acenta:)

generalnie nissan z biegiem lat popelnil straszny blad-zaczol luzniej pasowac silniki co spowodowalo ze przestaly byc legendarne a zaczely byc plastikowe

 

to co janusz pisze ma sens bo sam rozbieralem sr20de i robilem remont, wsadzilem do p11 tloki i pierscienie z p10 bo maja lepsze zamki-te w p11 w ogole nie pracowaly

 

wiec wlanie plukanki wyczysci poza kanalami i innymi elementami silnika rowniez polki tlokowe, pierscienie i zamki, moge sie zgodzic ze to moze przywracac kompresje silnika i redukowac spalanie oleju. pozatym jest to srodek ktory stosowac trzeba profilaktycznie a nie wtedy gdy sie cos stanie

 

K2, motodoktor etc, no way! sr20de nie lubi gestych olei!! 10w30 ktorego nikt juz nie robi to nominalny olej do sr20. Teraz wystarczy lac dobre 10w40 np shell hx7, motul, millers, petronus etc a w ostatecznosci mobil i nic innego!

 

motorek to idealny sposob na pozbycie sie panewek, napinaczy, uszczelniaczy i hydrosztili... odradzam

 

najlepszy sposob na naprawe to naprawa-remont z glowa zalatwi problem... najszybciej szukac lowporta z p10, moze miec 300tkm a i tak bedzie duzo lepszy niz p11 czy polift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Widzę , że coś znasz się na tym i robiłeś już remonty silników. Może podpowiesz mi czy dostępne są pierścienie do mojego qq poza serwisem (2,0 benzyna 2007r) ,bo w serwisie za komplet nominałów chcą ponad 1000zł .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w swoim QQ 2.0 Benzyna z 2008 roku leję Texaco Havoline Ultra SAE 5W-40. Jak go kupiłem a jestem drugim właścicielem to już taki był zalany więc nie kombinuje i leje dalej taki jak był. Jeździ jak żyleta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam temat rozwiązany, zainteresowanych problemem zapraszam udzielę odpowiedzi.

No to podziel się tu rozwiązaniem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać bo pewnie wszyscy ciekawi. Tak nawiasem w Polsce w końcu dostępne są oleje które leją Japonii do naszych silników mam na myśli markę Eneos. czekam aż mi 3tyś licznik przekroczy i leję Eneos'a Sustinę.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie poczytalem troche na temat tego Eneosa,cena ,,niezla,, ciekawe czy idzie w parze z jakoscia,mysle,ze tak.Ja jak narazie jezdze na Motulu 5W30 i poczekam na Twoje odczucia jak zalejesz tym olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi J10 2.0 b też pod koniec brał szybko olej. Dolewałem, dolewałem i ciagle żarł więcej. Co do wyglądu auta na ileś km to po moim nie było na pewno widać że miał 100 tyś przejechane, kilka drobnych rys od drzwi na parkingu i tyle. W środku bez śladu, jak z fabryki, jeszcze pachniał jak nowy. Miał 4 lata i 100 tyś. Więc wygląd wyglądem...

Edytowane przez kubaad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi J10 2.0 b też pod koniec brał szybko olej. Dolewałem, dolewałem i ciagle żarł więcej. Co do wyglądu auta na ileś km to po moim nie było na pewno widać że miał 100 tyś przejechane, kilka drobnych rys od drzwi na parkingu i tyle. W środku bez śladu, jak z fabryki, jeszcze pachniał jak nowy. Miał 4 lata i 100 tyś. Więc wygląd wyglądem...

Witam. Sory, że tak długo nie odpisywałem ale brak czasu. Co do oleju to 1l na 1000km było mało. Postanowiłem , że rozbiorę silnik i zobaczymy co się dzieje chociaż w serwisie wmawiano mi .że to normalne zużycie. Okazało się ,że na 3 tłoku jest podgięty pierścień i to była przyczyna brania oleju. Z jakiego powodu się tak stało to ciężko powiedzieć.Z mechanikiem doszliśmy do wniosku ,że przyczyną mogła być świeca a konkretnie wykruszona porcelana na świecy która wpadła do komory spalania.Już od pewnego czasu nosiłem się z wymianą świec ale miałem dopiero 80 tyś a wymiana jest przy 90 tyś km i to był błąd widocznie jedna tyle nie wytrzymała.Co do naprawy to koszt pierścieni kupionych przez internet- link do strony bardzo profesjonalna firma ( http://tlokianek.pl/pierscienie-tlokowe-nissan-kpl-cyl-sr-84mm-std-121220-16v-07-qashqai-mr20de-p-1144.html)200 zł +25zł przesyłka ,uszczelka głowicy ok150zł + robocizna zależy od mechanika i oczywiście nowe świece koszt ok 60zł za szt.Jak narazie po przejechaniu ok 1000km ani grama oleju nie ubyło .A i jeszcze jedna ważna informacja przy dużym spalaniu oleju jest wyższa temperatura spalania w komorze co powoduje szybsze wypalanie świec oraz zaworów .Wymiana świec czy choćby samo ich obejrzenie nie jest proste należy ściągnąć kolektor dolotowy i posiadać odpowiedni bardzo cięki klucz do świec. 

Pozdrawiam  w razie pytań pisz.

A i jeszcze jedno co do oleju .Próbowałem różne przy mechanicznym uszkodzeniu nie jakość oleju jest problemem i wymiana na jaki kolwiek nic nie pomoże. Albo remont albo sprzedaż QQ i ktoś inny niestety będzie się głowił nad problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No i dobrze, że tu trafiłem.

QQ 2.0 benzyna, przebieg 80 tys. auto od nowości u mnie, więc licznik niekręcony i ostatnio zużycie około 0,8 l/1500 km

Co prawda większość autostrada i prędkości autostradowe więc próbowałem sobie to tym tłumaczyć, ale widzę, że warto głębiej zajrzeć pod maskę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sory, że tak długo nie odpisywałem ale brak czasu. Co do oleju to 1l na 1000km było mało. Postanowiłem , że rozbiorę silnik i zobaczymy co się dzieje chociaż w serwisie wmawiano mi .że to normalne zużycie. 

to jedna wielka ściema, mająca na celu, zabezpieczyć producenta przed kosztami.

 

i jak ma to się do np. norm spalin ?

 

silnik taki nigdy by nie osiągnął deklarowanej normy.

 

Skora taka norma to producent powinien podawać, zużycie paliwa np. 8l./100km i oleju 1 litr na 1 tyś km. 

 

Każdy silnik bierze olej, taka jest zasada i fizyka pracy silnika, więc Ci co piszą że nie ubywa też nie mają racji, ubywa tylko mało i nie są w stanie zauważyć  ubytku, a w miejsce ubytku zostanie uzupełnione zanieczyszczeniami z procesu spalania (np. paliwo, związki chemiczne jak, np. żelazo, miedz.....).

 

inna sprawa, że większość użytkowników, ma auta kupione używane, gdzie tak naprawdę nie znają historii użytkowania auta, oraz przebiegu.

 

obecnie mam silnik VQ35DE od nowości i nie "bierze oleju", ale mam też nie duży przebieg oraz najszybciej jechałem 120km/h :-)

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zużycie oleju 1l/1000km podobnie jak w przypadkach opisanych powyżej. Zużycie rozpoczęło się przy przebiegu 60 tyś. km. Niestety słuchając fachowców jeździłem i dolewałem, większość mechaników odradzała remont, w serwisie zrobili wycenę prac ale nie dawali żadnej gwarancji, że problem ustąpi, wręcz przeciwnie twierdzili iż może być to wada fabryczna i nic z tym nie będzie można zrobić. W między czasie wymieniłem uszczelniacze zaworów, poprawiło nieznaczenie sytuacje i dolewałem 1l/1200km, po dwóch dolewkach sytuacja wróciła do normy. Sprawdzałem w serwisie wycieki oleju - wskazano brak, sprawdzałem normy spalania na przeglądzie - wszystko ok. Stosowałem różne oleje - bez skutków poprawy. Obecnie mam przebieg 104 tyś km problem wydaje zaczął się pogłębiać dolewam 1l / 800km. Dodatkowo pojawiła się usterka wypadania zaworu na 4 cylindrze. 

Dzisiaj samochód oddałem do remontu - czekam na informacje zwrotne na temat koniecznych napraw 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Ja mam to samo remoncik. Pytanie do Was aso mają 2 rodzaje tłoków do tego silnika czym mogą się różnić bo aso oczywiście nie chce powiedzieć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa samej emisji spalin, czy mieliście problemy z przeglądem w momęcie gdy silnik połykał tyle oleju? oraz czy wydobywał się z rury wydechowej czarny dym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dolewalem 1l/1000 km w dwóch autach (ople) i żadnego problemu na przeglądzie nie bylo, nawet jeśli badali spaliny

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa samej emisji spalin, czy mieliście problemy z przeglądem w momęcie gdy silnik połykał tyle oleju? oraz czy wydobywał się z rury wydechowej czarny dym?

W silniku benzynowym od spalania zbyt dużej ilości oleju spaliny są bardziej niebieskie. Czarny to tylko diesle ale te to mają tak zawsze.

Edytowane przez Robert.Byd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy kolega tgl ma już informacje na temat koniecznych napraw silnika?

U mnie niestety tez QQ bierze dość dużo oleju  i puści dyma przy większych obrotach ale po za tym wszystko wydaje się w porządku i tak się zastanawiam czy jest sens robić remont dla samego brania oleju czy może próbować go uszczelnić takim specyfikiem jak ceramizer . Próbował go już ktoś stosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem koledzy co z waszymi silnikami ale w moim qq z 2007r 2.0 benzyna od nowosci z salonu aktualnie przebieg niecałe 180 tys km jeżdżę od przeglądu do przeglądu (robie rocznie teraz ok 20-25tys.) I nic nie dolewam, ani nie bierze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...