Author53 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Taka jest „nowa” motoryzacja. Zgadzam się z kolegą. Mam też QQ z silnikiem 2l benzyna i tak naprawdę nie wiem co to naprawy. Silnik nie jest topowy ale daje radę. Może dlatego że ma niewielki przebieg jak na te lata. Mam służbowe autko więc je "dobijam" .Teraz po siedmiu latach zamierzam zmienić samochód tylko na jaki? Myślę o nowym QQ z silnikiem 1.6 DIG-T 160 bo to podobno, zdaniem serwisu, najmniej awaryjny silnik gdyż sprężarka jest najmniej wyżyłowana a osiągi są dość dobre. Na rynku nie widać w tej cenie nic ciekawego więc wyboru większego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Ja mam niestety albo i stety nissana p12 1,8 z przebiegiem 317 tys. Olej 5 w40 elf i nie bierze nic lub tak mało,że nie da się zauważyć. Jedyne co przy nim zrobiłem to , maglownica , masa świateł tylnych i radio . Piszę ,że niestety bo to już stare auto i pewnie za parę lat zacznie się coś psuć na poważnie. Odłożyłem na nowsze auto około 50 tys zł ,ale co tu dziś kupić ,żeby przejechało 300 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Nie chce forować jakiejś konkretnej marki ale wygląda na to, że silniki z poprzedniej epoki montowane do nowych aut ( np. Fiat, Dacia, Renault itp.) mogą okazać się najbardziej trwałymi. Wadą jest to, że przeznaczone są dla osób którym nie zależy na bardzo dynamicznym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Nie chce forować jakiejś konkretnej marki ale wygląda na to, że silniki z poprzedniej epoki montowane do nowych aut ( np. Fiat, Dacia, Renault itp.) mogą okazać się najbardziej trwałymi. Wadą jest to, że przeznaczone są dla osób którym nie zależy na bardzo dynamicznym aucie. Fajny motor ma alfa . Chodzi mi o 1,75 tbi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Nie znam tego silnika ale jak zamontowali tam wariatory, to bym odpuścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 (edytowane) Nie znam tego silnika ale jak zamontowali tam wariatory, to bym odpuścił. Ale ja go znam doskonale. Ma go mój brat i ma 270 tys nalatane i się trzyma Edytowane 24 Lutego 2018 przez Mintaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Taki przebieg to faktycznie dobra rekomendacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Taki przebieg to faktycznie dobra rekomendacja. to taka włoska TURBO BENZINA , zbiera się pięknie , i mruczy też fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mat40 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Mój też bierze słaba kompresja motor w remoncie. Tłoki pierścienie i cylindry ok wszystkie zawory do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cookies85 Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 (edytowane) Ja tez mam zurzycie na poziomie 1l/1000 km qq+2 2008 2.0 lpg ma z 250kkm (na liczniku 175kkm) leje to co bylo czyli elf syntetyk 5w40 900nf zastamawiam sie czy nie zmienić na 10w40 jakas górna półkę chyba ze odrazu robic remont silnika, ktoś rozwiązał problem sama wymiana oleju? Dodam ze nic kompletnie sie nie dzieje nawet nie dymi ani trochę Edytowane 18 Lipca 2018 przez Cookies85 Dodanie informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Nie dziwcie sie ze. silniki. biora. olej. Wymiana. co 30 tys. to istna paranoja. U mnie. silniki. max 1l na 15 tys. Wymiana co 15 tys i oleje gorna polka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Wczoraj dolewka 1 l Elfa i wskaznik polowa bagnetu ; zobaczymy na ile mi to wystarczy, 180 000 przejechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 23 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 W dniu 17.07.2018 o 12:10, Cookies85 napisał: Ja tez mam zurzycie na poziomie 1l/1000 km qq+2 2008 2.0 lpg ma z 250kkm (na liczniku 175kkm) leje to co bylo czyli elf syntetyk 5w40 900nf zastamawiam sie czy nie zmienić na 10w40 jakas górna półkę chyba ze odrazu robic remont silnika, ktoś rozwiązał problem sama wymiana oleju? Dodam ze nic kompletnie sie nie dzieje nawet nie dymi ani trochę Jaki olej nie wlejesz -pełny syntetyk,półsyntetyk czy mineralny ,czy bańka 5 l za 40 zl czy 400 zł -bedzie to samo. Silnik do gruntownego przeglądu jak najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koromysiel Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Też mnie czeka remont silnika. Dolewam już bardzo dużo oleju. Chyba ze 2 litry na 1kkm. Ktoś poleci firmę pierścieni tłokowych z własnego doświadczenia ? Mechanik powiedział że trzeba założyć Getza lub Kolbensmita ale nie można takich znaleźć nigdzie, może dlatego ze nie istnieją :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommekG Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 (edytowane) Mam Nissana Qashqaia 2.0 benzyna +gaz. Olej Motul 5w40 8100 x-clean, wymieniam olej co 15 000 KM i od wymiany do wymiany bierze mi od 1L do 2 L. Zastanawiam się czy nie przejść na gęściejszy 10w40 lub na Motul Specific CNG/LPG 5w40 niby specjalny olej do gazu. Czy ktoś zalewał NESTE 5W30 CITY PRO C2 Edytowane 17 Lipca 2019 przez TommekG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyniu2304 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Ja mam ten sam problem. Ostatnio wymieniłem świecie i moją uwagę przykula swieca na trzecim cylindrze. Porcelana była ukruszona. Wymieniłem 4 swiece. Zrobiłem 3 płukania. Pierwszy raz jak kupiłem auto (xado) olej wyleciał jak smoła. Drugi raz za jakieś 2 miesiące (tec2000) oraz teraz płukanka millersa w bance 5l. Używałem też antykoks Xado na zapieczone pierścienie. Efekty nikłe . Ale teraz jestem pewny ze to ta ukruszona porcelana ze swiecy jest winowajcą . Tak jak u kolegi musiała podgiac pierścień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario59 Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 eeehh moja Kaszana też bierze olej... Szlag mnie trafił. na razie litr na 2000 km. pierwszy raz mi się taka sytuacja przydarzyła.w innych autach w tej kwestii był spokój. przeczytałem cały wątek. teraz do mechanika jak najszybciej? możecie mi powiedzieć czy coś mogę wywalczyć od poprzedniego właściciela... auto mam dwa miesiące... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exciter Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Normy silnika MR20DE przewidują konsumpcję oleju do 0,5 l na 1000 km. Wątpię więc, by coś udało się wywalczyć. U mnie też tyle spala. I to remoncie silnika (spalał 1 l oleju na 200 km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 18 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 Jak narazie 201 000 tysiecy przejechane i obyło sie bez zadnego remontu jak tu niektorzy znawcy pisma doradzaja ! ; wystarczy spokojna jazda mojej zony i wszystko sie uspokoilo; -kupno banki 5 l na wymiane oleju ; Motul 5 w 30 X clean gdzie wchodzi ok 4 l a litr pozostaje mi na miedzyczasowe ale to bardzo miedzyczasowe dolewki . Czyli wniosek w mojej kaszanie ze od wymiany do wymiany (10 000-12 000) wystarcza mi olej zakupiony na jego wymiane i jest gites. !!! ;-) moge sie napic browarka - zdrowie wasze ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 18 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 U mnie też się odbył remont. W zasadzie , to poprawka po jakimś partaczu. Wymienione tłoki kompletne+ panewki+ głowica. Od naprawy minęło 8 miesięcy i koło 9000km. W tym czasie dolałem może z 0.7l ( w tym trasa w ferie Warszawa - Tylicz 4 osoby + mandżur i jazda 120- 160km\h). Olej motul 5w50. Dziś zakupiłem nowy olej , który jutro wymienię Millers 5w50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario59 Opublikowano 18 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 Zolti2 I ile Ciebie to kosztowało? Nie licząc nerwów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 jakieś 3500 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario59 Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 hmmm nie mało. ja we wtorek wstawiam do warsztatu do diagnozy i kosztorysu. będę walczył z poprzednim właścicielem o zwrot kasy. nie będę tu epitetami rzucał ale fakt faktem zataił to i baaaardzo się zdenerwowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weteran Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Też mam problem z poborem oleju, brak wyciekow, zjada ok 2-3L/1000km. Qashqai j10 2.0 benzyna. Czy ktoś poleci specjalistę w woj małopolskim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tertes Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 (edytowane) Trzymajcie filmik, jak to czasem jest że po wymianie pierścieni dalej samochód bierze olej. Przesyłam bardziej, jako ciekawostka bo gościu ma naprawdę sporą wiedzę. Ja sam jestem laikiem techniczno-mechaniczno-motoryzacyjnym ale jak ktoś sam grzebie w samochodzie to może coś pomoże. Sam zauważyłem, że QQ bierze za dużo oleju bo ponad 500 ml/1000 km więc powoli zaczyna mi chodzić po głowie remont silnika (oczywiście przez mechanika ;)) Edytowane 13 Września 2020 przez Tertes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.