Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2.0 benzyna/lpg spalanie


hote
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ile wam pali ten silnik miasto/mieszane/trasa? Bo moja nie chce zejść poniżej 12litrów lpg/100km, przy 150-160km/h na autostradzie źre do 16 litrów (pusta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamontowany KME Nevo z wtryskiwaczem gazu Matrix HS z reduktorem KME Silver. Wynikiem normalnym jest spalanie około 10 l przy jeździe mieszanej. Według mnie nie ma tragedii i ten wynik jest całkiem ok. Pełny zbiornik 45 l wystarcza mi na około 430 km. Myslę że powinieneś jechać na regulację, może to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diego G3, buda kombi bo nie napisałem, 2003 rok, instalka lpg ma niecałe 3 lata. Na regulacji byłem niby wszystko ok - i to u dobrego gazownika. Bak 72 litry (58 wchodzi), starcza na max 450km;/ W trasie nie chciał zejść ponizej 12-tu, a stosowałem wszystkie metody ekonomicznej jazdy (trasa 600km) - poprzedni P11 (ale 1.6) przy takim samym bucie schodził nawet do 7,5 LPG (dlatego kupiłem P12 - cóż...).

 

Tutaj lepszy wątek historii:))

 

Silnik wymienialem, pochodzi z fury o małym przebiegu, fakt kupiłem goły więc mam bebechy od starego. Stary mi padł na autostradzie pod Poznaniem gdy sprowadzałem auto:D Zjechałem mając już chyba ze 20KM mocy. Taki "trafiony" zakup od turka. Swoją droga możliwe jest żeby czujnik ciśnienia oleju nie wyświetlał się nawet w momencie gdy tłoki mają już sucho? (wyobraźcie sobie metaliczny dźwięk tartego silnika). Oraz czujnik temperatury nie dawał nic znać? Bo teraz jest to na nowym silniku i obstawiam że było coś trafionego, skoro nie sygnalizowało mi braku oleju - można to jakoś sprawdzić? Bo w sumie szkoda mi nowego...

 

Komputer: sonda górna niby ok, dolna nie do końca - wywala czasem błąd katalizatora (niska sprawność z sondy- ale może sie zalał olejem ze starego co pluł gdzie miał miejsce tylko?) - nie wiem czy go dłubać czy sondę odsunąć. Zamówiłem na razie nową  górną.

 

Komp gdy pali 12-13 litrów lpg wyświetla 9,5l/100km.

Edytowane przez hote
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam nowa instlke i niestety musze jezdzic do mojego mechanika..... chodzi o gwarancje.....

 

spalanie 

miasto 13-13,5

trasa 11

 

pierwsza sona jest lekko przypalona a na drugiej wywala mi błąd czasami, ale go kasuje i jezdze dalej.....

 

takze narazie tak jezdze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o to chodzi ze byłem u niego juz 3 razy i powiedział ze nie moze zejsc nizej z mapaa!!!!!!

 

i tak juz lepeij bo na poczatku palił 15L!!!!!

 

takze nie wiem....czy jechac do innego czy nie strace gwarancji.....?????

 

 

a bład to wyskakuje czasami ... raz na 500-600 km i czasami 2 razy na 50km.... moze to wina mieszanki gazu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie masz przelane auto, jak nei chcesz stracić gwarancji, to podłącz się pod OBD i sprawdź jakie sa korekty w aucie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MIRAS_85, to nie trzeba być znachorem i siedzieć przy aucie, tylko jak zadajesz takie pytanie, to na pewno nei masz fejsa do podglądu pracy silnika, a bez tego nei odczytasz danych o, których pisałem

 

@hote, korekty długie i krótkie, odczyt sondy to oddzielna wartość 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diego G3, buda kombi bo nie napisałem, 2003 rok, instalka lpg ma niecałe 3 lata. Na regulacji byłem niby wszystko ok - i to u dobrego gazownika. Bak 72 litry (58 wchodzi), starcza na max 450km;/ W trasie nie chciał zejść ponizej 12-tu, a stosowałem wszystkie metody ekonomicznej jazdy (trasa 600km) - poprzedni P11 (ale 1.6) przy takim samym bucie schodził nawet do 7,5 LPG (dlatego kupiłem P12 - cóż...).

 

Tutaj lepszy wątek historii:))

 

Silnik wymienialem, pochodzi z fury o małym przebiegu, fakt kupiłem goły więc mam bebechy od starego. Stary mi padł na autostradzie pod Poznaniem gdy sprowadzałem auto:D Zjechałem mając już chyba ze 20KM mocy. Taki "trafiony" zakup od turka. Swoją droga możliwe jest żeby czujnik ciśnienia oleju nie wyświetlał się nawet w momencie gdy tłoki mają już sucho? (wyobraźcie sobie metaliczny dźwięk tartego silnika). Oraz czujnik temperatury nie dawał nic znać? Bo teraz jest to na nowym silniku i obstawiam że było coś trafionego, skoro nie sygnalizowało mi braku oleju - można to jakoś sprawdzić? Bo w sumie szkoda mi nowego...

 

Komputer: sonda górna niby ok, dolna nie do końca - wywala czasem błąd katalizatora (niska sprawność z sondy- ale może sie zalał olejem ze starego co pluł gdzie miał miejsce tylko?) - nie wiem czy go dłubać czy sondę odsunąć. Zamówiłem na razie nową  górną.

 

Komp gdy pali 12-13 litrów lpg wyświetla 9,5l/100km.

Mam podobną instalację, tylko zbiornik ciut mniejszy bo wchodzi do niego około 44 litry, na początku palił 12 - 13l i za Chiny nie chciał zejść niżej, gaziarz sprawdzał, regulowł i d*pa blada, bez zmian wreszcie sam zacząłem dłubać i okazało się, że gostek założył za słabe wtryski Hana czarne, zmieniłem na czerwone plus do tego kilkukrotna regulacja i zszedłem do 11 litrów, ale od czasu do czasu wyskakiwał check z błedem 171( uboga mieszanka) , trochę mnie to wystraszyło bo silnik coś palić musie jak nie paliwo to zawory, zacząłem sprawdzać sondę (górną) i wtrakcie tego odpadł mi kabelek od wtyku, naprawiłem czorta i autko zaczęło normalne palić w okolicach 10l co przy silniku 1,8 i automatycznej skrzyni biegów uważam za wynik akceptowalny. W trasie wynik praktycznie nie zmienia się szczególnie jak auto załadowane na maksa. Na autostradzie spalanie dochodzi do 12l/100km przy prędkościach 150-160. Dużo tez załeży od jakości gazu, może zmień stację,

powiem wam tak w weekend majowy jechałęm do Bazylei około 900km, zatankowałęm u siebie na Bliskiej i zbiornik osuszyłem po 390 km, zatankowałem na Aralu i zdziwko, autko cos osłabło i gazu starczyło na 340 km, znowu tankowanie tym razem na BP jak mnie pamieć nie myli, dojechałęm do celu, pokreciłęm się trochę na miejscu i gazu wystarczyło na 415km, w drodze powrotnej wyniki powtarzalne na zbiorniku 380-390 km.

Na komputer nie patrz bo pokazuje cuda dalekie od prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem lambda górną, wróciłem z trasy 500km, spalił w jedną 18l/100 (prędkosc 180), w drugą ok 16 lpg (predkosc 140).... masakra.

 

ale co zauważyłem.. tak jakby chodził non stop na ssaniu - jak stoi nie schodzi poniżej 1,1k obrotów, jak sie jedzie i pusci gaz:

- jak jest na biegu na sprzegle to trzyma 1,5k obrotów

- jak sie zdejmie z biegu trzyma 1,1 k obrotów - chyba, że wczesniej był na biegu bez gazowania to dalej trzyma 1,5k obrotów... dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Auto wyprodukowane do jazdy na benz. powinno jeździć na benz. :-) Jak kogoś nie stać na lanie do baku to niech kupi Micrę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wyprodukowane do jazdy na benz. powinno jeździć na benz. :-) Jak kogoś nie stać na lanie do baku to niech kupi Micrę :-)

Genialna odpowiedź i sugestia pomocy w temacie...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wyprodukowane do jazdy na benz. powinno jeździć na benz. :-) Jak kogoś nie stać na lanie do baku to niech kupi Micrę :-)

 

Zwłaszcza że wielu producentów montuje instalacje LPG fabrycznie. I co - myślisz że są tam inne silniki?

Aleś zasunął snobem. Przepraszajcie bogatych, żeście biedni są ludzie.

 

P12 to moje pierwsze auto bez LPG. I co mam z tego powodu - bluzgać 80% użytkowników P12 z silnikami 1,8 i 2,0...?

Niektórzy to naprawdę jak nie ludzie się zachowują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza że wielu producentów montuje instalacje LPG fabrycznie. I co - myślisz że są tam inne silniki?

Aleś zasunął snobem. Przepraszajcie bogatych, żeście biedni są ludzie.

 

P12 to moje pierwsze auto bez LPG. I co mam z tego powodu - bluzgać 80% użytkowników P12 z silnikami 1,8 i 2,0...?

Niektórzy to naprawdę jak nie ludzie się zachowują.

ja jestem biedny ubogi dziad z lpg i jak tankuje to zawsze do pełna w przeciwieństwie do wielu "only PB"  tankujacych za .... 10 -20 zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam P12 z 2L silnikiem i spalanie ksztaltuje sie w miescie do 12 litrow gazu a na trasie jak jade normalnie bez szalenstw schodze do 10. Jak juz jej pocisne to znow wychodzi 11,5 - 12,5 l. Silnik praktycznie mam po kapie bo wymienialem pierscienie,panewki,robilem rowniez glowice kpl. wszystkie zawory,uszczelniacze. Przed remontem spalanie ksztaltowalo sie w granicach 14 litrow.

Pozdrawiam klubowiczow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze wychodzi jedno tyle gazu potrzebuje poprostu ten motor.

P.S mam alfe 146 silnki Boxer 1,6 103 koniki gaz 4 generacji sekwecje pali 10 gazu jak jej wstawiam to nawet 15L. Po to właśnie gaz założyłem żeby jeździć i mniej płacić.Alfa lubi obroty itp.Oby Putin korka nie zakręcił i jedziemy dalej :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam Primerę 2002 r. 2.0. W tamtym tygodniu przerobiłem ją u dobrego gazownika (chłopak naprawdę zna się na rzeczy i nie robi na oko). Ruszyłem w trasę do Krakowa (210 km) i butla wysuszona (35l). Spalanie benzyny na trasie trzymało się w granicach 9l a tu psikus gazu bierze około 15l. Reduktor to AC STAG R01. Wydaje mi się że samochód jest lekko mułowaty. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...