Gość diabllos Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Witam, to mój pierwszy temat na forum i nie wiem, czy w dobrym dziale, ale mam kilka pytań dotyczących mojego nowego nabytku. Od tygodnia jestem posiadaczem Nissana Primery z '96 roku, silnik 2.0 115 koni z instalacją BRC, co do której mam pytanie: Dzisiaj byłem na wymianie filtrów gazu w warsztacie zajmującym się tymi instalacjami i mechanik powiedział mi, że powinienem mieć jeszcze zbiorniczek z płynem, który chłodzi spaliny, ponieważ bez niego mogą się szybko wypalić zawory i będzie mnie czekał remont silnika. Czy Wy, użytkownicy macie takie coś zakładane? A jeśli nie to ile kilometrów już przejechaliście na gazie. Druga sprawa: Jak się mają łańcuszki rozrządów w Waszych Nissanach? Mój ma najechane (a razczej tyle wskazuje licznik) 221 tys. i ten sam mechanik od instalacji stwierdził, że może już nadszedł czas wymiany łańcuszka, bo usłyszał cykanie z silnika. Mówił również, że to może być któryś z pasków, ew. (i tu już nie wiem dokładnie o co chodziło) jakiś napinacz związany z wymianą oleju. Olej - fakt - mam do wymiany na dniach i jest ponoć szansa, że to od tego. Co o tym sądzicie. I jakie mogą być ewentualne koszty wymiany rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 zmień mechanika 1. chyba chce Cię naciągnąc na lubryfikacje 2. jak mu w zegarku coś cyka to też wymienia łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diabllos Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Dzięki, ja jestem zielony, a to co mi powiedział brzmiało poważnie, więc sie lekko przestraszyłem. Mówił właśnie, że "japońce mają miękkie zawory i na samym gazie, bez tego zbiorniczka z płynem zawory się szybko wypalają". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Miałem P10, na LPG II gen. ponad 100kkm na LPG i nic jej nie było. Co do rozrządu i jego stanu - sporo zależy od oleju na jakim się jeździło - P10 cały czas na Mobilu1 5W50 i dopiero po 320kkm został wymieniony. P11, którą mam jeździła na badziewiu i łańcuch 240kkm i do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diabllos Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Moja p11 jeździ na Shel Helix 10W40 syntetyk. Przynajmniej tak mówił poprzedni właściciel i dał mi butelkę na "wzór". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 10W40 to jest raczej półsyntetyk. Shell jest znośny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.