Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan 350Z Jakie kupić ??


Gość yacko88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)
 
Przymierzam się do zakupu Nissana 350Z proszę osoby które są właścicielami lub miały bliższą styczność z tym autem o jakieś porady na temat tego modelu.
 
Jakie są różnice między wersjami USA a Europejskimi i czy warto kupić auto ze Stanów 
 
Na co zwracać uwagę przy zakupie ??
 
Czy wersja 280 KM z 2004r z automatyczną skrzynią biegów to dobry wybór ??
 
 
Z góry dziękuje za odpowiedź :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie pytanie odnośnie zetek (związane z zakupem) zadajemy tutaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/44552-par%C4%99-pyta%C5%84-o-350z-tu-ocena-komentarz/page-115

 

Różnice między EU a USA:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86112-350z-roznice-pomiedzy-rynkiem-eu-a-us/

 

Na twoim miejscu brałbym MT, automat to fajna rzecz, ale nie przy tego typu aucie, chyba że nie lubisz machać lewarkiem.

Skrzynia AT nie jest demonem prędkości w kwestii zmiany biegów, nie jest to też wynalazek typu SMG.

Normalny 5-cio biegowy automat, generalnie z tego co mi wiadomo - nie psuje się.

 

Na co zwracać uwagę? Dobre pytanie, napisz nam (w tym temacie, który wskazałem), czego oczekujesz od auta?

Jeden woli kupić auto z bajerami, ale po wypadku, a drugi totalną serię, która ma 60k na liczniku od I właściciela z PL salonu.

Edytowane przez boberek91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu zetka w automacie jest szybsza od manualnej, ma znacznie lepiej dopasowane przełożenia...

Wydaje mi się że pojedynek na kresce by wygrała z manualem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu zetka w automacie jest szybsza od manualnej, ma znacznie lepiej dopasowane przełożenia...

Wydaje mi się że pojedynek na kresce by wygrała z manualem...

Wygląda na to, że faktycznie automat daje radę:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, jak kierownik ogarnia tego MT?

Druga kwestia, automat jest dużo droższy w naprawie od manuala.

Trzeba też uważać, żeby nie zagotować oleju (a tym samym mocno nie upalać).

Trzecia sprawa - chyba z tego, co pamiętam, nie da rady kupić EU z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo przypominam, ze w automacie mozna zawsze, w razie potrzeby pomachac sekwencja.

 

Osobiscie gdybym mial czas i byloby troche blizej to chetnie bym sie zmierzyl na spocie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Automatu można dołożyć chłodnicę oleju i się nie będzie grzaać.

Automat super sprawa przy turbo cas na ćwiartkę myślę że o ok 1,5 sek w zetce poprawia bo nie ma turbodziury przy zmianie biegów i lepiej dobrane są te biegi, zresztą pierwsze turbo zestawy właśnie do automatów były montowane bo problemy ze sprzęgłem w manualach występowały :D

 

Trzeba być mega ale to mega ogarniaczem żeby manualem 350Z objechać automata 350Z, perfekcyjnie ruszyć i bić biegi bez ujmowania gazu, wtedy jest nadzieja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w automacie , ale w ten Czwartek tj.5.IX mi nie pasuje. Może jakiś przyszły termin będzie bardziej odpowiadał...chyba że ktoś inny z automatem szybciej się zgłosi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 mam pytanko czy ktoś z forumowiczów widział może na żywo ten model

http://otomoto.pl/nissan-350-z-okazja-C30372841.html


z góry dziękuje za odpowiedz :)

Witam mam pytanko czy ktos moze sprawdzic mi ten numer Vin w Carfaxie

JN1AZ34E74M154787

Edytowane przez yacko88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dorzucę 3 grosze, sam sie uparłem na manuala w 350z ale jak tylko wsiadłem do 350z z automatem to zrobił na mnie potworne wrazenie !! Nie wiem jak wam ale u mnie ten automat znakomicie zmienia biegi, sam sie dziwie ze tak szybko. Myslałem ze nie bedzie upalania ale nawet na 2 biegu pali gume  :dribble:  gorzej z driftem ale wtedy sie tiptronic wrzuca i dopiero jest frajda !! Automat bardziej niezawodny od manuala bo sprzegło nie pada tak szybko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam automatyczna skrzynie biegow i w zyciu bym nie chcial manuala w tym aucie!!! Skrzynia zmienia biegi rewelacyjnie!!! Gwarantuje ze zaden z was nie jest w stanie tutaj ogarnac tak skrzyni manualnej aby nadazyc za automatem!!!

Tez mialem obawy przed zakupem AT ale teraz wogole nie zaluje...a co do kosztow naprawy to jak dbasz o AT to nic sie nie bedzie dzialo z nia a w manualu co jakis czas musisz wymienic sprzeglo no i problem padajacych synchornizatorow ktore tanie nie sa a jest ich 6 i nie wystepuje w zamienniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzmy sobie szczerze i otwarcie po raz nty - te kochane auto nie potrzebuje automatu tylko manualu

jeżeli ktoś nie lubi zmieniać biegów - jasne, nie ma problemu jest AT, ale nie w tym aucie, które nie jest w 9 na 10 przypadków doładowane albo mocno podkręcone

 

mistrzem nie jestem w zmienianiu, ale czuł bym się jak ciul wciskając tylko i wyłącznie gaz i hamulec  :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie  napewno bedzie trochę mniej frajdy przy lataniu bokiem ale da się to po paru próbach ogarnąć.

Edytowane przez driver_kaskader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzmy sobie szczerze i otwarcie po raz nty - te kochane auto nie potrzebuje automatu tylko manualu

jeżeli ktoś nie lubi zmieniać biegów - jasne, nie ma problemu jest AT, ale nie w tym aucie, które nie jest w 9 na 10 przypadków doładowane albo mocno podkręcone

 

mistrzem nie jestem w zmienianiu, ale czuł bym się jak ciul wciskając tylko i wyłącznie gaz i hamulec  :blush:

coś w tym jest :)  zależy kto co lubi , ja w tym akurat aucie tylko manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadka na temat ktora skrzynai lepsza jest tak samo glupia jak rozmowa 5 latkow w przedszkolu. Kazdy ma to co lubi. Ja nie latam bokiem, nie jezdze na tor...auta uzywam na codzien po miescie i uwazam sobie za mega komfort posiadanie AT i rozwnie dobrze moge ja powiedziec ze czul bym sie jak ciul gdybym mial machac bezsensu galka i wciskac co chwile sprzeglo od swiatel do swiatel...skoro mozna sobie ulatwic zycie AT to dlaczego nie. Posiadam jeszcze drugie auto w postaci rodzinnego vana z manualna skrzynia biegow i nie jezdze nim praktycznie wogole bo irytuje mnie i doprowadza do szalu zmiana biegow dlatego powiedzialem sobie ze nigdy wiecej nie kupie zadnego auta z MT. A dodam jeszcze ze gdybym pojechal na tor to stawiam ze objechal bym wszystkie seryjne Z'tki prowadzone przez zwyklych zjadaczy chleba tak jak ja bo nie uwazam siebie za kierowce wyczynowego.

 

Mam tylko jedno pytanie - po co wam ta manualna skrzynia biegow tak naprawde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli lubisz automat to każdy szanuje Twój wybór, tylko pytanie zachodzi czemu dla 9/10 zjadaczy chleba uważa, że odpowiednia jest manualna skrzynia w Z a nie automat? bo automat nie pasuje tak samo jak lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem zwolennikiem AT (choc nie twierdze, ze jest super-hiper-extra bo tak nie jest, no i jak MT wszystko ma swoje plusy i minusy), ale przytocze teraz inny przyklad: 

 

jazda, w korku - zapewne wielu osobom nie raz zdarzylo sie utknąć, w Z'cie gdzies w godzinach szczytu.

Na AT nie trzeba go palowac na pol-sprzegle, podjezdzac, z wyczuciem naciskac gaz, czy wrzucac na luz (co osoba to inna metoda, ale to juz rozmowa na inny temat :D) etc - przy AT uzywa sie tylko hamulca... i to wszystko gra :D. Czy to nie jest wygoda? ;)

 

Nie chce kontyunowac flame'u, ale osobiscie uwazam, ze fakt iz 9/10 osob costam twierdzi nie zawsze musi byc prawda objawiona. Ogolem panuje powszechny stereotyp, ze jesli sportowe auto to nie moze byc automat (nie mowie o Z'cie) - mimo wszystko producenci jakos takie auta produkuja. Bo niby co? Moglby ktos przytoczyc jakis konkretny argument? Czy w warunkach drogowych (nie liczac jakichs torow czy ekstremalnego upalania) manual daje faktycznie jakies ogromne korzysci? - pytam powaznie. Wiem, ze jest /teoretycznie/ szybszy o 0.15 sek - ale serio, ktokolwiek to zauwaza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dodam jeszcze ze gdybym pojechal na tor to stawiam ze objechal bym wszystkie seryjne Z'tki prowadzone przez zwyklych zjadaczy chleba.

Zapraszam w takim razie na tor na ulicę Rakietową we Wrocławiu w najbliższą sobotę, tj 5 października :) Zobaczymy czy automat da radę :) oczywiście bez spiny, totalny chill :)

 

Co do wypowiedzi kolegi Walu, oczywiście masz rację, że nikt nie zauważy 0,15 sec lepszego przyspieszenia, nie ma takiej opcji. Ale idę o zakład, że na małym ciasnym torze o dużej ilości zakrętów AT zwariuje! W takim przypadku MT okaże się lepszy.

Mówisz, że wielu producentów pakuje AT do aut sportowych. Ok, zgodzę się. Mówimy tu o Lambo, Ferrari (ekskluzywne sportowe etc.), tylko weźmy pod uwagę fakt, że tam jest najnowsza technologia, skrzynie dwu sprzęgłowe, które mają od razu zapięty wyższy bieg! A Zetka jest zwykła "klasyczna" skrzynia i ona zwariuje na dużej ilości ciasnych zakrętów, gdzie non stop będzie hamowanie i przyspieszanie. Po wyjściu z winka na trzecim biegu  dajesz w palnik automat zmienia bieg na na czwarty. Jedziesz na czwartym przez 2 sekundy i od razu hamowanie, więc automat znów zmienia bieg, tym razem na niższy - niepotrzebna strata czasu, przepięcie, w manualu byś przeciągnął na trzecim :) Do tego coś co łatwo zrobić MT - hamowanie silnikiem! Dlatego manual jest lepszy na tor :) poza tym masz wyczucie, kontakt z autem, wiesz czego się spodziewać, masz tą pewność, że Ty kontrolujesz auto i jak się zachowa w danym momencie. W AT nienawidze jak na długich zakrętach przy szybkiej jeździe zmieniają bieg...

Do korków lepszy jest AT - 100% racji. Ja jakimś cudem mieszkam w dużym mieście, we Wrocławiu (chyba najbardziej zakorkowanym) i w korkach nie stoję, więc dla mnie manual jest idealny i w Zetce (sportowym samochodzie) nie wyobrażam sobie automatycznej skrzyni. Cała frajda polega na wachlowaniu tym lewarkiem!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli lubisz automat to każdy szanuje Twój wybór, tylko pytanie zachodzi czemu dla 9/10 zjadaczy chleba uważa, że odpowiednia jest manualna skrzynia w Z a nie automat? bo automat nie pasuje tak samo jak lpg

 

Bo 9/10 kierowcow uwaza sie za lepszych kierowcow niz w rzeczywistosci i 9/10 kierowcow tweirdzi ze nie bedzie mogla latac bokiem chociaz i tak po zakupie tegho nie beda robic bo po prsotu nie potrafia....a jeszcze lepszy jest jak slysze tekst 'bo AT wiecej pali' - akurat kupujac to auto spalanie to ostatnia rzecz o ktorej powinno sie myslec....a jak slysze tekst "bo nie bede mogl latac bokiem" to jeszcze bardziej mnie utwierdza fakt iz mniej wymeczony i wyrzylowany bedzie ezgemplarz z AT :)

Ja sie nie spinam po prostu uwazam ze kazdy ma to co lubi. 350Z ma 'zwykly' (bo wcale nie jest taki do konca zwykly) automat poniewaz nie dorowna nigdy ani ferrari ani lambo...kazdy dopasowuje auto do sowich potrzeb...

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...