Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sunny i pasek rozrządu?


Gość jenys
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam następujące pytanie, kupiłem właśnie Nissana Sunny '93 2000ccm, sprowadzony z Niemiec, jestem trzecim właścicielem ... aż trudno uwierzyć ale to autko ma 150 000 przebiegu :) .... pytanie mam jednak inne. Zauważyłem, że jest tam wstawiony oryginalny pasek Nissana, zastanawiam się ile jeszcze na tym pasku mogę pojeździć, czy mam go koniecznie teraz wymienić i nie zwracać uwagi na fakt jego oryginalności. Samochód jest ekstra zadbany oznacza to, że właścicieł bardzo o niego dbał. Przejechałem nim 600 km i idzie jak burza :D .... przyznaję, że już polubiłem to autko i od razu zapisałem się do klubu :)

 

PS. Ile może mnie kosztować wymiana paska jeżeli jest uzasadniona?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim Nissany nie mają paska tylko łańcuch rozrządu, który najczęściej powinien wystarczać na całą żywotność silnika.

Musiałeś wypatrzeć pod maską jakiś inny pasek. :D

Pozdro i przyjemnej eksploatacji Nissanka! :)

Witamy w klubie. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega najwidoczniej ma diesel wnioskuje z pojemnosci

paski powinnno sie zmieniac co 80-90tyys km i sa 2 paski rozrzadu dowiedzialem sie tego dopiero na ostatniej wymianie wczesniej zaden mechanik mi nie powiedzial

wymiana to tyle co mechanik zaspiewa plu paski czyli ja za jeden zaplacilem 90 i bodajzee drugi tyle samo kosztowal ale nie jestem pewny gdyz mi go mechanik juz dokupil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
przede wszystkim Nissany nie mają paska tylko łańcuch rozrządu, który najczęściej powinien wystarczać na całą żywotność silnika.

Musiałeś wypatrzeć pod maską jakiś inny pasek. :D

Pozdro i przyjemnej eksploatacji Nissanka! :)

Witamy w klubie. :twisted:

 

:shock: kolega chyba nie bardzo jest w temacie... bardzo duzo jest silnikow w sunny ktore maja paski rozrzadu i to w dodatku na dwa walki.. tak jest miedzy innymi w GA16DE - silniku ktory siedzi w moim sunny :) znajdzie sie tez on w m.in. GA16i a takze w 13i i 16i SOHC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze, to masz dieselka i jest to silnik CD20.

Pasek powinno sie wymieniac co 80-90 tys km(jesli jest oryginalny), na podrobi balbym sie wiecej jak 60 tys km.

Co do wymiany, to ida nastepujace rzeczy:

-pasek rozrzadu

-rolka prowadzaca pasek rozrzadu

-napinasz paska rozrzadu

-pasek pompy paliwa

-napinacz paska pompy paliwa

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem nim 600 km i idzie jak burza :D

 

Ja bym optował, że kolega ma 2 l. i 143 koniki pod maską i zerknął na pasek klinowy (tak jak kmich76 sugeruje). Ja też do niedawna nie wiedziałem co to jest pasek rozrządu. Nie każdy jest mechanikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze, to masz dieselka i jest to silnik CD20.

Pasek powinno sie wymieniac co 80-90 tys km(jesli jest oryginalny), na podrobi balbym sie wiecej jak 60 tys km.

Co do wymiany, to ida nastepujace rzeczy:

-pasek rozrzadu

-rolka prowadzaca pasek rozrzadu

-napinasz paska rozrzadu

-pasek pompy paliwa

-napinacz paska pompy paliwa

 

 

POZDRAWIAM.....

 

We instrukcjach jakie widziałem było że pasek wymienia się po 100 tys. Widać jest wiele wersji. Za części zapłacisz jakieś 300 chyba że masz upusty, i nie polecam kupowania tu zamienników, koniecznie wymieniaj odrazu wszystkie elementy. Najlepiej jakbyś miał możliwość sprawdzenia czy mecanik nie wsadził spowrotem np starej rolki prowadzacej. On zarobi 70 zł a ty możesz starcić pare tysięcy jak się tłoki spotkają z zaworami (pęknie pasek) pisz skąd jesteś na pewno ktoś w pobliżu ma znajomego mechanika.

Przy okazji warto sprawdzić pompę wodną koszt wymiany niewielki a jak się sypnie to potem trzeba to samo rozbierać (wychodzi znacznie drożej). Moja po 200 miała małe luzy i nie wytrzymała by kolejnej setki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo pozytywnie zasoczony reakcją.... nie spodziwałem się... dziękuję za odzew. Już podaję szczegóły:

 

Oznaczenie na bagażniku mam: 2.0 dLX

Pod maską na tabliczce mam:

Typ: FJAN14

FVCALDFN14NGABACCA

 

Specjaliści pewnie to jakoś rozszyfrują. Poza tym pasek ma poszycie jakby materiałowe z czego wnoskuje, że łańcuch to nie jest :D Poza tym, fakt są dwa paski. Mimo mojej niskiej wiedzy na temat budowy silnika, wnioskuję, że ten, o który mi chodzi to jest ROZRZĄDU :)

 

Sunny jest moim pierwszym autem i jestem strasznie nim podjarany ... siedzę, grzebię, dochodzi prawie do tego że mógłbym w nim spać :) Na prawdę faje autko.

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo pozytywnie zasoczony reakcją.... nie spodziwałem się... dziękuję za odzew. Już podaję szczegóły:

 

Oznaczenie na bagażniku mam: 2.0 dLX

Pod maską na tabliczce mam:

Typ: FJAN14

FVCALDFN14NGABACCA

 

Specjaliści pewnie to jakoś rozszyfrują. Poza tym pasek ma poszycie jakby materiałowe z czego wnoskuje, że łańcuch to nie jest :D Poza tym, fakt są dwa paski. Mimo mojej niskiej wiedzy na temat budowy silnika, wnioskuję, że ten, o który mi chodzi to jest ROZRZĄDU :)

 

Sunny jest moim pierwszym autem i jestem strasznie nim podjarany ... siedzę, grzebię, dochodzi prawie do tego że mógłbym w nim spać :) Na prawdę faje autko.

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

witamy w klubie szczesliwego posiadacza -mnie tez nie chce sie z mojego wysiadac :lol:

pasek wymiana co 90 tys jesli nie byl wymieniamny

tak jak dżodżo napisal :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było wątpliwości: Pasek rozrządu znajduje się pod metalową czarną osłoną po lewej stronie od pokrywy głowicy (tam gdzie jest wlew oleju). oczywiście patrząc na silnik od przodu samochodu. Pokrywa jest przykręcona na 4 śruby i bez jej zdjęcia NIE WIDAĆ paska rozrządu. Po jej zdjęciu widać tylko fragment paska i koło zębate zamocowane na wałku rozrządu, natomiast dalej nie widać napinacza, rolki prowadzącej i koła zębatego na wale głównym. Można ją spokojnie zdjąć z tym, że jedna z śrub jest pod przewodem idącym do chłodnicy. Bez jego zdejmowania to jest dłuższa zabawa. Pasek rozrządu ma szerokość ok 3 cm może trochę mniej.

Pasek balansowy jest pod czarną pokrywą zamocowanej na 4 czy 5 śrub po prawej stronie od pokrywy głowicy. Pokrywę można bez problemu odkręcić widać obydwa koła pasowe, pasek balansowy i napinacz. Pasek balansowy jest o połowę krótszy i trochę węższy. Nie podaje ilości zębów, bo zwyczajnie nie pamiętam, ale w książce sam naprawiam i jeszcze w jednej jaką widziałem jest błąd o jeden ząb przy ustawianiu paska rozrządu. Przed zdjęciem pasków trzeba to sobie oznaczyć i założyć tak jak było a nie na książkę. Te dwa paski które widać po lewej stronie silnika bez zdejmowania czegokolwiek to paski klinowe do napędu alternatora, pompy wodnej i wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...