Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kilka pytań odnośnie Terrano II 2.7 TDI po zakupie


Orzeszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

7? a pedał gazu używałeś? :)


Niby postęp i technika 

 

 nie żartuj :) to że koni dołożyli to spoko, ale te potencjometry, przepływki...

 

żaden postęp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie Hugh krzyczał ze to nie ten dział :dribble:

jak nie doczyta to pewnie nie będzie .. :P

 

już nie przesadzaj tylko w jednym miejscu porządek chciałem żeby był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie przelicznik.... to średnie spalanie

 

jak przejadę 100km jadąc 80tką to w baku brakuje 8l...

 

jak jadę setką to ok 10

 

jak jadę szybciej to w baku tworzy się hiper wir...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj korcicie mnie żeby ten silnik szybko wkładać, moje td25 w mieszanym pali koło 11l, ale u mnie wszystko dużo pali jakoś fiesta mi pali 7 a wcześniej jak kto inny jeździł poniżej 6 :) taka noga, walczę z tym ale nie wychodzi kurde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O narody! :)

 

jak się pięknie Orzeszkowi rozwija wątek! :dribble:

 

Sonda lambda jest odpowiedzialna za spalanie bardzo wysokie przede wszystkim. Niedawno Orzeszek wysłuchal godzinnego wykłady pewnej grupy zrzeszonej wokół pewnej marki pojazdów.

 

Poza tym u Orzeszka wszystko dobrze, ale choruje Orzeszek na jeepa acz zaznajomił się jako tako ze swoim Terranem. 

 

Jednakże przestał działać spryskiwacz szyby w klapie i nie wiem co mam zrobić z tym. Czy to jakaś pompka? gdzie takiej pompki szukać? to jest taka sama pompka co spryskuje przednią szybe? :(

 

Pozdrawiam
Orzeszek

:nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witanko! :)

 

fikolek2  racja..... tego nie wiem, na to nie wpadłem i sprawdzić też nie wiem jak. Ale dziś będę coś słuchał, wezwę pomocnika by mi psikał a ja będę słuchać. Na tą chwilę wiem tyle, że nie leci płyn i nie spryskuje szyby na klapie, sama wycieraczka działa bardzo dobrze (jeśli to ma znaczenie?) grzanie szyby też działa :):P

 

Pozdrawiam
Orzeszek

:nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz zagadka:

Silnik schodzi z obrotów po wyrzuceniu na luz na postoju najpierw na ok 900, potem na ok 750 czyli lekko za nisko bo na niedogrzanym za nisko.

Jadę z góry wyrzucam na luz a obr schodzą tylko do ok 900,dojeżdżam do skrzyżowania no i spada do ok 750. 

Ale zagadka z tym TDI :-) Działa to w połączeniu z pomiarem prędkości czy jak?

 

Druga sprawa, mosty w TDI są wyraźnie szybsze niż te od TD. Tu 100km/h to jakieś 2400obr, 120km/h to zaledwie 3000obr. Już i się śnią te mosty w TD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz zagadka:

Silnik schodzi z obrotów po wyrzuceniu na luz na postoju najpierw na ok 900, potem na ok 750 czyli lekko za nisko bo na niedogrzanym za nisko.

Jadę z góry wyrzucam na luz a obr schodzą tylko do ok 900,dojeżdżam do skrzyżowania no i spada do ok 750. 

Ale zagadka z tym TDI :-) Działa to w połączeniu z pomiarem prędkości czy jak?

jedyne co mi przyszło do głowy to że to chyba jedynie przez EGR bo on na podstawie prędkości, obrotów i położenia gazu oraz temperatury zamyka lub otwiera egr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy TDI ma jakiś dodatkowy czujnik w skrzyni (włączonego biegu) niektóre furacze takie mają, przy włączonym biegu podnosi obroty co zapobiega zgaśnięciu silnika lub skakania w trakcie jazdy bez użycia pedału przyspieszenia. Ale możliwe że bierze sygnał z prędkościomierza. Spróbuj na jedynce toczyć się bez gazu po prostym (ile ma obrotów w tym momencie), wciśnij sprzęgło zaczekaj aż nieco zwolni następnie puść  sprzęgło auto powinno lekko przyspieszyć a potem zwolnic 

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontaktoron no co ty az tak to na odwal to zrobili ?

 

jak pisałem jedyny mi znany układ który jest świadomy prędkości samochodu to EGR, ponieważ po obrotach silnika położeniu pedału gazu i prędkości obrotowej wyznacza obciążenie silnika i jak jest duże to wyłącza EGR jak małe to załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komp ma wpisane normatywne obroty minimalne ,i np jedziesz powoli i wpinasz 2 bieg  obroty spadają ponizej 750 (przykładowo ) to komp podnosi dawkę na moment żeby wyrównać pracę silnika ,jeżeli potem nie widzi już za niskich obrotów jest normalnie ,ma na to wpływ sonda i przepławka ,oraz  wtrysk sterujacy  ,to samo z klimą w momencie włączenia dochodzi dodatkowe obciążenie ,to komp podbija obroty żeby wyrównać prace silnika .

może to żle tłumaczę ale tak jest ,wszelkie odstępstwa od tego to możliwe usterki w działaniu sondy ,przepławki ,sterownika pompy

to dotyczy 2.7 tdi i wszelkich diesli z kompem sterujących pompą , pewnie w td nie jest to tak widoczne

 

nie ma czujnika w naszych samochodach który by wiedział ,zczytywał   czy auto jedzie czy nie   ,oprócz predkościomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...