Gość JP_73 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Witam Jestem użytkownikiem X-TrailT31, 2008r, 115kkm przebiegu. Zauważyłem ze podczas przyspieszania (zwłaszcza na II i III biegu choc tez obserwuje na IV) ściąga samochód na lewo, niezależnie czy włączony jest napęd 2WD czy Auto (dzieje sie tak nawet na równej, nowo oddanej drodze). Od tej wiosny br mam nowe oponowy Michelin Latitude Tour 215/60/17 choć ten objaw był na seryjnych oponach Dunlop Grandtrek i zimowych oponach Pirelli 215/65/16. Co więcej zdarza się ze podczas jazdy na wprost ) muszę nieco skrzywić kierownicę w prawo żeby jechać prosto, szczególnie gdy jezdnia jest pochylona w bok (tj w lewo), nawet nieznacznie (nie wiem czy wynik to ze ściągania czy to oddzielny problem). Jednak muszę zaznaczyć ze problem zaczał się wraz z wymianą opon na zimowe (mało uzywane) w zeszłą zimę - wtedy zaraz po wymianie zauważyłem ze podczas jazdy na wprost muszę skrecic kierownice o kilka stopni w prawo (wcześniej na seryjnych Dunlopach tego nie obserwowałem). Powiedziano mi ze to moze byc wina skoszonych opon (które przez jeszcze wczesniejszą zimę nie były uzywane) ale problem nie ustapił wraz z wymianą na wielosezonowe Dunlopy i letnie Micheliny. Aktualnie ciśnienie w oponach jest sprawdzane regularnie i nie ma różnic cisnien pomiędzy stronami. Wymieniono na na nowe oryginalne: końcówki drążków, wahacze przednie, mocowania górne z łożyskiem McPhersona i poduszki amortyzatorów przednich, z tyłu łączniki stabilizatora. Geometria ustawiona była kilkakrotnie w tym okresie. Amortyzatory jakoby sa OK. Ktos mi mowil ze gdzieś kiedys słyszał o podobnym problemie (tez w xtrailu) i dopiero wymiana przegubu zewnętrznego załatwiała problem sciagania samochodu. Bardzo proszę o jakieś sugestie. Walczę z tym od kilku dobrych miesięcy, wymieniam różne części a efektu nie ma. Czy uważacie ze ściąganie samochodu w bok podczas przyspieszania oraz jazda na wprost z przekrzywiona kierownicą to ten sam problem czy dwie różne sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) Witam Jestem użytkownikiem X-TrailT31, 2008r, 115kkm przebiegu. Zauważyłem ze podczas przyspieszania (zwłaszcza na II i III biegu choc tez obserwuje na IV) ściąga samochód na lewo, niezależnie czy włączony jest napęd 2WD czy Auto (dzieje sie tak nawet na równej, nowo oddanej drodze). Znajdz na forum namiary na Ryba382, on jest z Warszawy i powinien ci pomoc. Wszystko wskazuje na geometrie, ale nalezy to sprawdzic. Ostatnio wielu fachowcow pokupowalo urzadzenia do geometrii, ale brak im jeszcze doswiadczenia. Edytowane 5 Września 2013 przez JBCool 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JP_73 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Dzieki za odpowiedz Geometria ustawiana była zawsze w tym samym warsztacie; u nich wcześniej ustawiałem geometrie w poprzednich samochodach i nigdy nie było żadnego problemu. Jak patrze na wydruk z niedawno wykonanej geometrii (po wymianie wahaczy przednich) (skan w załączeniu) to wydaje się mi ze jest ustawiona ok. Ale chyba rzeczywiście nie zaszkodzi sprawdzić w innym miejscu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 (edytowane) Jak jezdnia jest pochylona to zawsze trzeba korygować tor jazdy. Sprawdź ciśnienie w oponach i napędy jeśli to występuje przy przyspieszaniu. Jeszcze może być półoś. Dodatkowo znalazłem coś o tym w innym forum http://opinie.auto.com.pl/testy/Nissan/X-Trail cytuję: Opinia o układzie jezdnym:Zawieszenie na wybojach pracuje ok. Drgania przenoszone prze kolumne na kierownicę. Źle ustawiona geometria (brak możliwości regulacji w pełnym zakresie) - po roku miałem łyse opony od środka! Edytowane 7 Września 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JP_73 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Dzięki za odpowiedz. Ciśnienia sprawdzam regularnie i nie ma różnicy pomiędzy str lewa i prawą. Mówiąc o sprawdzeniu napędów co masz dokładnie na myśli? Jeśli chodzi o półoś - czy wystarczy Twoim zdaniem wymiana jednej połosi tj po tej stronie na którą ściąga samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Dzięki za odpowiedz. Ciśnienia sprawdzam regularnie i nie ma różnicy pomiędzy str lewa i prawą. Mówiąc o sprawdzeniu napędów co masz dokładnie na myśli? Jeśli chodzi o półoś - czy wystarczy Twoim zdaniem wymiana jednej połosi tj po tej stronie na którą ściąga samochód. Nie wymieniaj półosi tylko sprawdź czy nie ma uszkodzonych manszet, puść kierownicę na równej drodze i zobacz co się dzieje ale wcześniej przejedź ten sam odcinek innym autem (jakaś długa prosta) i porównaj zachowania. Poza tym obejrzyj tę stronę na którą ściąga czy tam zacisk się nie zapiekł z deczka (można to ocenić mierząc po dłuższej jeździe ręką temperaturę obręczy kół) ale jeśli tylko trochę trze to nie będzie się grzało wyczuwalnie. Obejrzyj opony czy któraś z przednich nie ma oznak większego zużycia. Czy ta wymiana zawieszenia i elementów układu kierowniczego była wykonana po odczuciu tego ściągania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JP_73 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Problem ściągania samochodu na stronę lewą zauważylem jakis czas temu. Wymiana wspomnianych elementów zawieszenia i ukl kierowniczego została zrobiona już po tym jak wystąpiło to ściąganie na lewo Sprawdzałem co sie dzieje na prostej równej drodze (nowiutenkiej, dopiero co oddanej do użytkowania) gdy puszczę kierownicę- przy przyspieszaniu zwł na II i III samochod sciąga w lewo Klocki były wymieniane na nowe, tarcze zostały przetoczone. Sprawdzałem kilka razy temp obręczy ale nie zauważyłem jakieś istotnej różnicy pomiędzy stronę lewą a prawą Tak jak pisałem wcześniej problemy zaczely się wraz z wymianą opon na zimowe (mało używane Pirelli) w zeszłą zimę - wtedy zaraz po wymianie zauważyłem ze podczas jazdy na wprost muszę skrecic kierownice o kilka stopni w prawo. Wtedy moja uwagę przed wszystkim zwróciła ta skręcona w prawo kierownica i raczej nie odczuwałem (nie zwróciłem uwagi?) sciągnia auta. Ale tak jak pisałem teoria była taka ze to wina opon zimowych (długo nie były uwzywane tj cały wczesniejszy sezon zimowy przelezały na obręczach w garazu, moze im zaszkodziło to lezakowanie ;-)). Problem nie ustapił wraz z wymianą na wielosezonowe seryjne Dunlopy (juz ze śladami zużycia co jednak nie dziwiło) ale nie ustąpiło także wraz z wymianą na nowiutenkie letnie Micheliny Latitude. I tak naprawdę nie wiem czy to dwa oddzielne problemy czy raczej jazda na wprost ze skręconą w prawo kierownicą jest spowodowana tym ze samochód ściąga w lewo (choć wydaje mi się ze raczej jedno wynika z drugiego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 (edytowane) raczeaj nie jest dobrym pomysłem przetaczanie tarcz. trop prowadzi do opon. Czy byłeś przy wymianie? Tropy: wyważenie kół, złe podnoszenie auta np. na którymś z elementów zawieszenia/ukł kier. lub równolegle z nim. Pozdr zamień jeszcze koła miejscami i wtedy sprawdź, wykluczymy przynajmniej laczki Edytowane 7 Września 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JP_73 Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Koła były zamieniane miejscami (zarówno Michelin jak i Dunlopy) i nic to nie dało. Poza tym ściąganie obserwowałem na trzech różnych kompletach opon wiec trochę trudno uwierzyć ze wszystkie trzy komplety były wadliwe ;-). Nie byłem przy wymianie opon ale człowiek z serwisu to mój znajomy wiec chyba nie było tu jakiejś lipy :-). Co do zawieszenia to tak sobie mysle ze może to winna amortyzatorów. Niby były sprawdzone i tłumia ok ale tak sobie mysle ze może podczas jazdy i przyspieszania którys z nich pracuje gorzej i stad pojawia się sciąganie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 To prawda z tymi amortyzatorami. W moim fordzie mondeo lewy przedni amor padl i podczas przyspiesznia znosilo auto na prawo. Przy przyspieszniu podnosilo do gory lewa strone a reszte mozecie wydedukowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JP_73 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Pytanie tylko jest jeżeli amortyzatory to czy wymienić tylko przód czy przód i tył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Mowie o przodzie. Byly wymienione amorki i laczniki stabilizatora i problem zniknal, ale to bylo mondeo a nie T31. Podobny problem mialem w fiacie scudo, ale tam winne bylo lozysko w kolumnie mcphersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) Mam nadzieję, że to nie jest problem typu "podkladka w zacisku"... Jaka jest szansa, że amortyzatory będę już tak zużyte?? Chyba żadna Można prosić o zdjęcie tego koła? Mam pewne podejrzenia Edytowane 9 Września 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JP_73 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 W załączeniu zdjęcie lewego przedniego koła - ściąga na stronę lewą W załączeniu zdjęcie lewego przedniego koła - ściąga na tą stronę tj w lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Jeśli wykluczasz wulkanizatora i resztę to pozostaje kwestia uszkodzeń w napędzie. Czy przed pojawieniem się tego zjawiska auto wpadło w dziurę, męczyłeś napęd 4x4? czy manszety gumowe od półosi są nienaruszone? Jest tam w dokumencie duża różnica w kategorii pomiar jednostronny na tylnej osi (na czerwono w lewym kole). Zatem geo nie do końca jest ok. Czy na czerwono wskazuje różnicę czy znaczną różnicę. Bo wynika z tego, że jak są małe różnice to jest zielone a jak duże różnice to czerwone wtedy zła geo przodu (zwrotnica) będzie przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JP_73 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 nie kojarzę zebym przed tym samochód wpadł w jakaś szczególną dziurę, jakos szczególnie nie męczyłem napedu 4x4 (choc muszę powiedzieć ze praktycznie cały czas jezdze z włączonym trybem auto ). Co do manszet mechanik twierdził ze nic sie z nimi nie dzieje choc ja sam tego nie sprawdzałem. Rzeczywiscie kat wyprzedzenia swożnia zwrotnicy jest jako jedyny na czerwno (przyznaje ze nie wiem co to dokładnie oznacza) ale z drugiej strony różnica miedzy str lewa a prawą nie jest duża, przynajmniej taki mi sie wydaje. Nie wiem czy jednak nie spróbuje ustawić geometrii w innym serwisie. Czy ktos mógłby polecic jakis godny zaufania serwis na południu W-wy lub w okolicach Piaseczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.