gipa Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Witam, Wczoraj byłem w serwisie i wymieniłem następujące rzeczy - 66 000 km, gwarancja do VI. 2014 - 1. Klocki tył - pisk niesamowity - przednie padły przy 55 kkm - koszt 300 zł 2. wymiana gałki zmiany biegów - schodząca farba - gwarancja 3. wymiana osłony pod kolumną kierownicy - znany problem "jęczenia" podczas kręcenia kierownicą - wcześniej 2 x smarowanie , w końcu wymiana - gwarancja 4. blokujący się centralny zamek od strony kierowcy - zamówiony bo nie mieli w serwis- gwarancja jak na auto 2,5 roczne ??? Szczerze, nie spodziewałem się Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NISSUŚ Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Witam. Mam pytanie odnośnie naprawy gwarancyjnej. Jeśli w okresie gwarancji nastapi usterka i naprawa, czy wtedy jest przedłużana gwarancja w zakresie wykonanej naprawy, czy bezwzględnie kończy się ona wraz z upływem ogólnej gwarancji na samochód tj. 3lata,bądź limit km. W warunkach gwarancji nie jest to jednoznacznie określone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) Kończy się po upływie 3 lat/100kkm ,w zależności co upłynie pierwsze.Na naprawę/części odpłatne po gwarancji, masz znowu 12 miesięcy .Edit: Wiem o co Ci chodzi.Przed końcem np.3 miesiące , coś się psuje ,więc powinno być na tą część jeszcze 9 miesięcy gwarancji.Nic bardziej mylnego , jeżeli naprawa była nieodpłatna. Niestety Edytowane 15 Grudnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Dokładnie tak jak pisze Manix. Gwarancja biegnie od nowa tylko i wyłącznie wtedy gdy gwarat wyda nową rzecz zamiast wadliwej. W innych przypadkach kończy się po upływie terminu na jaki zastała wydana. Nawet w przypdku, gdy w ostatnium dniu gwarancji dostaniesz np. nowy silnik, który jest traktowany jako cześć zamienna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Dokładnie tak jak pisze Manix. Gwarancja biegnie od nowa tylko i wyłącznie wtedy gdy gwarat wyda nową rzecz zamiast wadliwej. W innych przypadkach kończy się po upływie terminu na jaki zastała wydana. Nawet w przypdku, gdy w ostatnium dniu gwarancji dostaniesz np. nowy silnik, który jest traktowany jako cześć zamienna. No prawo wskazuje,że jeżeli dostajesz nowy silnik w ostatnim dniu gwarancji, to gwarancja na samochód ustaje,ale masz pełną gwarancję na ten ów silnik: http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/4425/Czy_po_naprawie_zakupionego_towaru_termin_gwarancji_biegnie_na_nowo.html "Wymiana rzeczy powoduje, że od momentu dostarczenia rzeczy wolnej od wady okres gwarancji wskazany w dokumencie gwarancyjnym biegnie od nowa. W przypadku zaś gdy wada kupionej rzeczy będzie usunięta przez wymianę jej części (podzespołu), tylko dla tej części okres gwarancji podany w dokumencie gwarancyjnym będzie biegł od nowa, tj. od dnia dostarczenia rzeczy wolnej od wad. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Tak dokładnie gwarancja na samochód mija ale na nowy silnik będzie 2 lata gwarancji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Dla dopełnienia, podstawa prawna Kodeks Cywilny: Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 "Rzecz" w tym rozumieniu to cały samochód a nie jakaś część. Silnik jest częścią wymienną. Wydawać by się mogło, że wymiana silnika to istotna naprawa. Jednakże często sądy tak nie rozumują. Za istotną naprawę rozumie się często wymianę wielu podzespołów. A silnik w w tej optyce widzenia jest jednym podzespołem. Cytowany art. pochodzi z 2005 r. Od tego momentu prawo było wielokrotnie nowelizowane. Obecnie przepisy regulują start gwarancji na nowo jedynie w przypadku wymiany na nową rzecz lub istotnych napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 A żeby jeszcze uściślić, to Edwardzie, na jakie podstawie uważasz że na silnik dostaniesz jeszcze 2 lata gwarancji ? Czy wiesz co to jest gwarancja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NISSUŚ Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Witam, nie sądziłem, że moje pytanie przywoła tyle odpowiedzi i opinii. Niemniej jednak za wszystkie dziękuję. W moim przypadku chodzi o uszczelnienie miski olejowej (trochę mnie to dziwi przy przebiegu 28 tys. km) .Gwarancja kończy mi się w maju 2015, wprawdzie to jeszcze pół roku, ale biorąc pod uwagę podejście serwisantów to napraw gwarancyjnych wolałbym aby ten okres został przedłużony. Dodam, że w przypadku tej usterki serwis zwrócił się do gwaranta o naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) . Dodam, że w przypadku tej usterki serwis zwrócił się do gwaranta o naprawę. Całkowicie prawidłowa procedura. Usterkę naprawi serwis , po zgodzie gwaranta(którą napewno wyda) Co do gwarancji, jest to dobra wola producenta , czy ją da na 1,2,3,5 lat , itd.CZY NIE DA JEJ WCALE , prawo nie obliguje do udzielenia gwarancji. Co innego RĘKOJMIA( a dokładniej niezgodność towaru z umową) której przepisy są zawarte w Kodeksie Cywilnym . W skrócie , to sprzedawca odpowiada za wady towaru , nie producent. Rękojmia ma charakter obiektywny: odpowiedzialność powstaje z mocy prawa, wskutek ujawnienia się wady we wskazanym w ustawie terminie. Niestety ta w przypadku auta to o ile pamiętam 1 rok lub 2 ,od dnia wydania, chyba że strony ustaliły inaczej i nic tego terminu NIE PRZEDŁUŻA. . Edit: takie rozszczelnienie to pikuś i może powstać z różnych powodów . Np. kamień , zawadzenie miską o coś wystającego lub wada uszczelnienia. Zapewne po naprawie już się nie powtórzy Edytowane 15 Grudnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2014 U mnie rozszczelnienie miski olejowej pojawiło sie po ok. 5 tys. km od chwili zakupu. Przy pierwszym przeglądzie (po 1 roku) serwis uszczelnił miskę i od tego czasu (trzy lata uzytkowania) jest spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2014 Całkowicie prawidłowa procedura. Usterkę naprawi serwis , po zgodzie gwaranta(którą napewno wyda) Co do gwarancji, jest to dobra wola producenta , czy ją da na 1,2,3,5 lat , itd.CZY NIE DA JEJ WCALE , prawo nie obliguje do udzielenia gwarancji. Co innego RĘKOJMIA( a dokładniej niezgodność towaru z umową) której przepisy są zawarte w Kodeksie Cywilnym . W skrócie , to sprzedawca odpowiada za wady towaru , nie producent. Rękojmia ma charakter obiektywny: odpowiedzialność powstaje z mocy prawa, wskutek ujawnienia się wady we wskazanym w ustawie terminie. Niestety ta w przypadku auta to o ile pamiętam 1 rok lub 2 ,od dnia wydania, chyba że strony ustaliły inaczej i nic tego terminu NIE PRZEDŁUŻA. . Edit: takie rozszczelnienie to pikuś i może powstać z różnych powodów . Np. kamień , zawadzenie miską o coś wystającego lub wada uszczelnienia. Zapewne po naprawie już się nie powtórzy To ja uściślę tak całkowicie . Gwarancja - świadczenie dobrowolne gwaranta na jego warunkach. Rękojmia za wady fizyczne rzeczy - regulacja w Kodeksie Cywilnym. Ale uwaga - 27 lipca 2002 została uchwolona ustawa o tzw. niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Jak wiecie ustawa ma moc nadrzedną woboc Kodeksu Cywilnego. Wspomniana ustawa regulowała reklamacje konsumentów wobec sprzedawców. Rękojmia zawarta w Kodeksie Cywilnym od tamtej pory dotyczyła tylko podmiotów gospodarczych - czyli jak przedsiębioraca reklamował towar u sprzedawcy (innego przedsiębiorcy) to mógł korzystać z rękojmi. Prawo po raz kolejny się zmienia w tym miesiącu. Wspomniana ustawa z 27 lipca 2002 przestania obowiązywać. Ponownie zostanie znowelizowany Kodeks Cywilny i zapisy o rękojmi. Od tej pory ten akt prawny ponownie będzie po zmainach dotyczył wszystkich - czyli konsumentów i przedsiębiorców. Praawo oczywiscie nie działa wstecz. Nowe zaspisy będą działać dla towaró zakupionych po dacie wprowadzenia nowelizacji. Rzeczy zakupione wcześniej będzie można reklamować na dotyczczasowych zasadach. Uwaga - w nowych przepisach jest dość znacząca zmiana. Towar raz naprawiany klient przy pnownej reklamacji będzie mógł zwrócić lub żadać wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulid Opublikowano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2014 U mnie rozszczelnienie miski olejowej pojawiło sie po ok. 5 tys. km od chwili zakupu. Przy pierwszym przeglądzie (po 1 roku) serwis uszczelnił miskę i od tego czasu (trzy lata uzytkowania) jest spokój. U mnie też uszczelniali przy pierwszym przeglądzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NISSUŚ Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Jak widać z Waszych informacji to nie ma co liczyć na przedłużenie gwarancji na wykonaną naprawę. Ale czy autoryzowany serwis wykonując naprawę przez wykwalifikowanych pracowników i zgodnie z technologią producenta, przy zastosowaniu oryginalnych części (w tym przypadku pasty uszczelniającej) nie może udzielić gwarancji z tytułu rękojmi? Przecież po upływie gwarancji na cały samochód ( 3lata lub limit km), wykonując takową naprawę, ale już odpłatnie, udziela rocznej gwarancji. Coś tu nie gra??? Pozostaje mieć nadzieję, że po uszczelnieniu problem się nie powtórzy. Zresztą, jak widzę nieszczelność miski olejowej to nie odosobniony problem, z którym się zetknąłem. Z drugiej strony trochę mnie to dziwi ponieważ w użytkowanych do tej pory przez członków mojej rodziny leciwych już samochodach (SKODA, TOYOTA) nic takiego się nie przydarzyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.