Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co się psuje w qashqai / rozszerzona gwarancja


undefine
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj byłem w serwisie i wymieniłem następujące rzeczy - 66 000 km, gwarancja do VI. 2014 :( -

1. Klocki tył - pisk niesamowity - przednie padły przy 55 kkm - koszt 300 zł

2. wymiana gałki zmiany biegów - schodząca farba - gwarancja

3. wymiana osłony pod kolumną kierownicy - znany problem "jęczenia" podczas kręcenia kierownicą - wcześniej 2 x smarowanie , w końcu wymiana - gwarancja

4. blokujący się centralny zamek od strony kierowcy - zamówiony bo nie mieli w serwis- gwarancja

 

jak na auto 2,5 roczne :) ??? Szczerze, nie spodziewałem się 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam. Mam pytanie odnośnie naprawy gwarancyjnej. Jeśli w okresie gwarancji nastapi usterka i naprawa, czy wtedy jest przedłużana gwarancja w zakresie wykonanej naprawy, czy bezwzględnie kończy się ona wraz z upływem ogólnej gwarancji na samochód tj. 3lata,bądź limit km. W warunkach gwarancji nie jest to jednoznacznie określone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończy się po upływie 3 lat/100kkm ,w zależności co upłynie pierwsze.Na naprawę/części odpłatne po gwarancji, masz znowu 12 miesięcy .Edit: Wiem o co Ci chodzi.Przed końcem np.3 miesiące , coś się psuje ,więc powinno być na tą część jeszcze 9 miesięcy gwarancji.Nic bardziej mylnego , jeżeli naprawa była nieodpłatna. Niestety :(

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Manix. Gwarancja biegnie od nowa tylko i wyłącznie wtedy gdy gwarat wyda nową rzecz zamiast wadliwej. W innych przypadkach kończy się po upływie terminu na jaki zastała wydana. Nawet w przypdku, gdy w ostatnium dniu gwarancji dostaniesz np. nowy silnik, który jest traktowany jako cześć zamienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Manix. Gwarancja biegnie od nowa tylko i wyłącznie wtedy gdy gwarat wyda nową rzecz zamiast wadliwej. W innych przypadkach kończy się po upływie terminu na jaki zastała wydana. Nawet w przypdku, gdy w ostatnium dniu gwarancji dostaniesz np. nowy silnik, który jest traktowany jako cześć zamienna.

No prawo wskazuje,że jeżeli dostajesz nowy silnik w ostatnim dniu gwarancji, to gwarancja na samochód ustaje,ale masz pełną gwarancję na ten ów silnik:

 

http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/4425/Czy_po_naprawie_zakupionego_towaru_termin_gwarancji_biegnie_na_nowo.html

 

"Wymiana rzeczy powoduje, że od momentu dostarczenia rzeczy wolnej od wady okres gwarancji wskazany w dokumencie gwarancyjnym biegnie od nowa. W przypadku zaś gdy wada kupionej rzeczy będzie usunięta przez wymianę jej części (podzespołu), tylko dla tej części okres gwarancji podany w dokumencie gwarancyjnym będzie biegł od nowa, tj. od dnia dostarczenia rzeczy wolnej od wad. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla dopełnienia, podstawa prawna Kodeks Cywilny:

 

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rzecz" w tym rozumieniu to cały samochód a nie jakaś część. Silnik jest częścią wymienną. Wydawać by się mogło, że wymiana silnika to istotna naprawa. Jednakże często sądy tak nie rozumują. Za istotną naprawę rozumie się często wymianę wielu podzespołów. A silnik w w tej optyce widzenia jest jednym podzespołem. Cytowany art. pochodzi z 2005 r. Od tego momentu prawo było wielokrotnie nowelizowane. Obecnie przepisy regulują start gwarancji na nowo jedynie w przypadku wymiany na nową rzecz lub istotnych napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby jeszcze uściślić, to Edwardzie, na jakie podstawie uważasz że na silnik dostaniesz jeszcze 2 lata gwarancji ? Czy wiesz co to jest gwarancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie sądziłem, że moje pytanie przywoła tyle odpowiedzi i opinii. Niemniej jednak za wszystkie dziękuję. W moim przypadku chodzi o uszczelnienie miski olejowej (trochę mnie to dziwi przy przebiegu 28 tys. km) .Gwarancja kończy mi się w maju 2015, wprawdzie to jeszcze pół roku, ale biorąc pod uwagę podejście serwisantów to napraw gwarancyjnych wolałbym aby ten okres został przedłużony. Dodam, że w przypadku tej usterki serwis zwrócił się do gwaranta o naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Dodam, że w przypadku tej usterki serwis zwrócił się do gwaranta o naprawę.

 

 

 Całkowicie prawidłowa procedura. Usterkę naprawi serwis , po zgodzie gwaranta(którą napewno wyda) Co do gwarancji, jest to dobra wola producenta , czy ją da na 1,2,3,5 lat , itd.CZY NIE  DA JEJ WCALE , prawo nie obliguje do udzielenia gwarancji. Co innego  RĘKOJMIA( a dokładniej niezgodność towaru z umową) której przepisy są zawarte w Kodeksie Cywilnym .  W skrócie ,  to sprzedawca odpowiada za wady towaru , nie producent.  Rękojmia ma  charakter obiektywny: odpowiedzialność powstaje z mocy prawa, wskutek ujawnienia się wady we wskazanym w ustawie terminie. Niestety ta w przypadku auta to  o ile pamiętam 1 rok lub 2 ,od dnia wydania, chyba że strony ustaliły inaczej i nic tego terminu NIE PRZEDŁUŻA. .

 

Edit: takie rozszczelnienie to pikuś i może powstać z różnych powodów . Np. kamień , zawadzenie miską o coś wystającego lub wada uszczelnienia. Zapewne po naprawie już się nie powtórzy  ;) 

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozszczelnienie miski olejowej pojawiło sie po ok. 5 tys. km od chwili zakupu. Przy pierwszym przeglądzie (po 1 roku) serwis uszczelnił miskę i od tego czasu (trzy lata uzytkowania) jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Całkowicie prawidłowa procedura. Usterkę naprawi serwis , po zgodzie gwaranta(którą napewno wyda) Co do gwarancji, jest to dobra wola producenta , czy ją da na 1,2,3,5 lat , itd.CZY NIE  DA JEJ WCALE , prawo nie obliguje do udzielenia gwarancji. Co innego  RĘKOJMIA( a dokładniej niezgodność towaru z umową) której przepisy są zawarte w Kodeksie Cywilnym .  W skrócie ,  to sprzedawca odpowiada za wady towaru , nie producent.  Rękojmia ma  charakter obiektywny: odpowiedzialność powstaje z mocy prawa, wskutek ujawnienia się wady we wskazanym w ustawie terminie. Niestety ta w przypadku auta to  o ile pamiętam 1 rok lub 2 ,od dnia wydania, chyba że strony ustaliły inaczej i nic tego terminu NIE PRZEDŁUŻA. .

 

Edit: takie rozszczelnienie to pikuś i może powstać z różnych powodów . Np. kamień , zawadzenie miską o coś wystającego lub wada uszczelnienia. Zapewne po naprawie już się nie powtórzy  ;) 

 

To ja uściślę tak całkowicie ;).

 

Gwarancja - świadczenie dobrowolne gwaranta na jego warunkach.

 

Rękojmia za wady fizyczne rzeczy - regulacja w Kodeksie Cywilnym. Ale uwaga - 27 lipca 2002 została uchwolona ustawa o tzw. niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Jak wiecie ustawa ma moc nadrzedną woboc Kodeksu Cywilnego. Wspomniana ustawa regulowała reklamacje konsumentów wobec sprzedawców. Rękojmia zawarta w Kodeksie Cywilnym od tamtej pory dotyczyła tylko podmiotów gospodarczych - czyli jak przedsiębioraca reklamował towar u sprzedawcy (innego przedsiębiorcy) to mógł korzystać z rękojmi.

 

Prawo po raz kolejny się zmienia w tym miesiącu. Wspomniana ustawa z 27 lipca 2002 przestania obowiązywać. Ponownie zostanie znowelizowany Kodeks Cywilny i zapisy o rękojmi. Od tej pory ten akt prawny ponownie będzie po zmainach dotyczył wszystkich - czyli konsumentów i przedsiębiorców. Praawo oczywiscie nie działa wstecz. Nowe zaspisy będą działać dla towaró zakupionych po dacie wprowadzenia nowelizacji. Rzeczy zakupione wcześniej będzie można reklamować na dotyczczasowych zasadach. Uwaga - w nowych przepisach jest dość znacząca zmiana. Towar raz naprawiany klient przy pnownej reklamacji będzie mógł zwrócić lub żadać wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozszczelnienie miski olejowej pojawiło sie po ok. 5 tys. km od chwili zakupu. Przy pierwszym przeglądzie (po 1 roku) serwis uszczelnił miskę i od tego czasu (trzy lata uzytkowania) jest spokój.

U mnie też uszczelniali przy pierwszym przeglądzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać z Waszych informacji to nie ma co liczyć na przedłużenie gwarancji na wykonaną naprawę. Ale czy autoryzowany serwis wykonując naprawę przez wykwalifikowanych pracowników i zgodnie z technologią producenta, przy zastosowaniu oryginalnych części (w tym przypadku pasty uszczelniającej) nie może udzielić gwarancji z tytułu rękojmi? Przecież po upływie gwarancji na cały samochód ( 3lata lub limit km), wykonując takową  naprawę, ale już odpłatnie, udziela rocznej gwarancji. Coś tu nie gra???  Pozostaje mieć nadzieję, że po uszczelnieniu problem się nie powtórzy. Zresztą, jak widzę nieszczelność miski olejowej to nie odosobniony problem, z którym się zetknąłem. Z drugiej strony trochę mnie to dziwi ponieważ w użytkowanych do tej pory przez członków mojej rodziny leciwych już samochodach (SKODA, TOYOTA) nic takiego się nie przydarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...