Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

żywotnosć benzynowego silnika 2.0 albo 2.5 w X-trialu


pokerfuck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

mam zamiar kupic 10-letniego x-triala na benzynie 2.0  albo 2.5 i zaczalem troche reszerszowac .

dosyc czesto czytam ze te silniki nie sa za dobre.

problemy z napedem rozrzadu , spalanie oleju i tym podobne.

rozgladam sie za autem z mniej wiecej 100 tkm. przebiegu i chcialbym drugie tyle zrobic bez grzebania przy silniku.

dotychczas jezdzilem Mazda 323,nissan primera,honda hr-v wszystkie miedzy 100-170 tkm.bez zadnego defektu.

czy moge tego oczekiwac od x-triala ?

prosze o odpowiedzi -kto zrobil najwiecej na benzynie bez napraw ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość 10-letnich xów ma z pewnością więcej niż 150 tys. Mój ma 90 tys. i nigdy nikt w nim nic nie robił (jestem pierwszy). Podobne resercze zrobiłem w primerach 2.0 i tam też się to potwierdza. Co do oleju to problem występował właściwie tylk w 1.8 ale to w Almerce i Primerze. Nie wiem też czy był to problem czy tylko niedogodność. Po prostu trzeba było dolewać raz na kwartał literek oleju (może niektóre egzemplarze częściej). 2.5 to bym na pewno nie brał bo nie ma części jakby co ale w końcu jak się nie psuje to czego się obawiać? Podobno w Anglii jest bardzo popularny. Łańcuch rozrządu może się rozciągnąć, ale chyba tylko raz ktoś pisał o tym na forum. Możesz kupić też i 300 tys. nie ma problemu tylko nie sprowadzkę od handlarza a z piewszej ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zamiar kupic 10-letniego x-triala ...rozgladam sie za autem z mniej wiecej 100 tkm. przebiegu ....

Obawiam się , że poszukiwania mogą Ci trochę czasu zająć ;) chyba że szukasz ogłoszenia z przebiegiem do negocjacji...

800km miesięcznie jest możliwe jeśli jeździ się tylko do kościoła i po bułki... mimo wszystko powodzenia ;)

 

 

dosyc czesto czytam ze te silniki nie sa za dobre.

problemy z napedem rozrzadu , spalanie oleju i tym podobne.

Silniki jak silniki... obowiązuje zasada: jak dbasz tak masz, a w przypadku używki jest to loteria. Można zajechać i najlepszy silnik a można i używać bezstresowo takiego z najgorszą opinią ( kolega ma VMa w XJcie i jeszcze nygdy mu się nie zJeepał ;) )

 

Z tego co mi wiadomo (chociaż mogę się mylić) to 2.0 i 2,5 to ta sama konstrukcja różniąca się skokiem tłoka (możliwe że i średnicą cylindra). 2.5 jest bardzo popularny na wschodzie europy i ludzie sobie go chwalą, ale tam jeśli kogoś stać na takie auto to spalaniem się zbytnio nie przejmuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Bartez. A gdzie Kolega czyta, złe opinie o tym silniku o ja nigdy takich nie widziałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Bartezm

mieszkam aktualnie w niemczech -mozna spokojnie dostac 2003-2004 z 100 tkm na zegarze za okolo 5000-6000 euro

ja naprzyklad robie w miesiacu okolo 500 km -7km do pracy i z powrotem do tego raz w roku Jakis urlop 2,5-3,5 tkm to jest okolo 10 tkm w roku.

ja wlasciwie nie potzebuje takiego auta ale mi sie podoba i musze go miec -jak dziecko  40 letnie.

dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi i prosze o wiecej.

wychodze z zalozenia ze to Auto nie zejdzie w miescie ponizej 11 litrow. czy mam racje ?

moze pomysle o instalacji gazowej ?

 

 

 

do karibox

no tak jak szukam negatywnych informacji to tez je znajduje

obiecuje ze teraz sie koncentruje tylko na pozytywnych opiniach :D

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro tak twierdzisz... ;) przeciwny nie jestem i trzymam kciuki za powodzenie poszukiwań 

wychodze z zalozenia ze to Auto nie zejdzie w miescie ponizej 11 litrow. czy mam racje ?

tak możesz zakładać - mój klekot w mieście konsumuje około 10, poprzednia hrvka zresztą też od 10 rozpoczynała ze mną negocjacje :)

 

 

ja naprzyklad robie w miesiacu okolo 500 km -7km do pracy i z powrotem do tego raz w roku Jakis urlop 2,5-3,5 tkm to jest okolo 10 tkm w roku.

obawiam się, że na tak krótkich dystansach gaz nie będzie najlepszym pomysłem - pół trasy i tak będziesz jechał na Pb aż się rozgrzeje silnik a inwestować w gazownię na jeden wyjazd w roku to też tak średnio ;)

 

PS

Autko ogólnie fajne, na wyjazdy proponuję pozbyć się rolety z bagażnika -mocno ogranicza przestrzeń. Ma swoje wady ale wszystko do ogarnięcia 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Bartezm

mieszkam aktualnie w niemczech -mozna spokojnie dostac 2003-2004 z 100 tkm na zegarze za okolo 5000-6000 euro

ja naprzyklad robie w miesiacu okolo 500 km -7km do pracy i z powrotem do tego raz w roku Jakis urlop 2,5-3,5 tkm to jest okolo 10 tkm w roku.

ja wlasciwie nie potzebuje takiego auta ale mi sie podoba i musze go miec -jak dziecko  40 letnie.

dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi i prosze o wiecej.

wychodze z zalozenia ze to Auto nie zejdzie w miescie ponizej 11 litrow. czy mam racje ?

moze pomysle o instalacji gazowej ?

 

 

 

do karibox

no tak jak szukam negatywnych informacji to tez je znajduje

obiecuje ze teraz sie koncentruje tylko na pozytywnych opiniach :D

 

Dobrze, że znajdujesz złe opinie ale gdzie? Daj linki. Ale wydaje mi się, że to raczej niemożliwe. Rozwiej to wrażenie.

Nigdzie a na pewno nie w N nie licz na to, że te przebiegi takie będą, wiem, że tak byśmy chcieli jako kupujący. Przejrzałem mobile.de i nie znalazłem nic konkretnego z tego co piszesz. Poza tym to co ktoś mówi i pisze w ogłoszeniu to jedno a real to drugie. Wyobraź sobie, że kupujesz auto w salonie za 130 tys i jeździsz nim na ryby? i sprzedajesz po 10 latach za bezcen? reszta to tanszy lub droższy marketing.

 

Jeśli mogę poradzić to nie patrz na przebieg ale na:

1. pierwszy właściciel i pełna dokumentacja (rachunki z istniejących serwisów, wcale nie muszą być autoryzowanych)

2. ogólny stan po sprawdzeniu w feu vert lub kwikfit lub innym niemieckim fastservisie (sam nie sprawdzisz bez podnośnika i doświadczenia)

3. sprawdź hamulce, amortyzatory i stan opon bo są bardzo drogie

4. w 2.0 nie ma drogich części poza kompletem hamulców i kompletem amortyzatorów

5. jeśli jest to 4x4 to koniecznie trzeba sprawdzić cały napęd u specjalisty inaczej nie kupuj

 

6. zabijcie mnie ale jeśli to ma być auto fanaberia to lepiej landcruiser prado (wyposażenie) lub jeepy cheerokee (duże silniki), patrol (właściwości jezdne, rozmiary) i pobaw się trochę amatorsko w rajdy (jest tego pełno w kraju w każdy weekend praktycznie), jeśli jednak ma to być auto na codzień to x. Cenowo najlepiej wychodzą też suzuki vitary 1.6 (u nas chodzą do 6000 za 95-97 rok)

Edytowane przez karibox1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi karibox

te negatywy zo napewno pojedyncze przypadki na kartoflanych (niemieckich) forach.

oczywiscie jestem tego swiadomy ze od czasu do czasu trafi sie pechowy egzemplarz.

link na auta ktore znalazlem:

http://www.mobile.de/home/parking/list.html

ten czerwony jest sexy ,nie kazdy z pierwszej reki

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie działa link

 

 

poza tym wyślij mi choć jeden link do tej złej opinii

 

 

 

http://www.nissanboard.de/index.php?page=Thread&threadID=139286

 

moze wiem czemu link nie dziala -sprobuj ten przez Google przetlumaczyc.

 

mialbym jeszcze jedno pytanie-po czym rozpoznac czy bylo duzo ciagniete na haku ?

 

2002   104 tkm    5.900 euro do negocjacji

post-74598-0-03776500-1378638491_thumb.jpg

post-74598-0-11982500-1378638498_thumb.jpg

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najłatwiej po przyczepie - czy mocno wyeksploatowana  :whistle:

trudniej po haku, bo po aucie to chyba wtedy jak ma zarwane tylne zawieszenie....

sprawdź gniazdo od przyczepy... u mnie było tak zaśniedziałe jak by nigdy w życiu nikt tam wtyczki nie podłączał... pół godziny czyściłem zanim udało mi się uruchomić światła ;)

 

PS

fucktycznie sexy kolorek  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd się biorą te bajki odnośnie Nissanowskiej benzyny 2.0. Przecież to silnik z rodziny SR20. Nie ma chyba bardziej sprawdzonej jednostki napędowej  :devil:  :nissan: .mój ma 160 tysięcy przebiegu. Nie wiem skąd artykułu o rozrządzie. Przecież tam jest łańcuch, przy dobrej eksploatacji powinien przeżyć niejednego właściciela. U mnie w ciągu tego przebiegu tylko jedna usterka - czujnik położenia wału. Szybka wymiana i po problemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim aucie-Primera P11 miałem taki silnik.Przez 270 tyś przebiegu wymieniłem tylko sondę lambda.Nie wiem do końca czy jest to identyczny silnik jak w Xie,ale złego słowa na niego nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim aucie-Primera P11 miałem taki silnik.Przez 270 tyś przebiegu wymieniłem tylko sondę lambda.Nie wiem do końca czy jest to identyczny silnik jak w Xie,ale złego słowa na niego nie powiem.

Miała gaz? bo inaczej nie powinna paść..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem od Pana z tego forum X-traila z silnikiem benzynowym 2.0 - 2003 rocznik.

Obecnie auto ma 177tkm. Nie robiłem nic oprócz wymiany oleju, filtrów i świec (mówimy

oczywiście tylko o samym motorze).

Niemniej jednak w silniku były wcześniej wymieniane pierścienie bo auto zużywało olej.

Podczas mojej eksploatacji zużycie oleju wynosi obecnie "0" - zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miała gaz? bo inaczej nie powinna paść..

Miała gaz.Przejechałem na gazie 140 tyś km i jakiś większych problemów nie miałem.Oleju nie brała ani kropli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziekuje wszystkim za odpowiedzi-mam na oku ixa z 2004 , 105 tkm , z pierwszej reki bez haka (nie potrzebuje) , letnie i zimowe opony na aluminium za 5500 Euro.

mysle ze cena jest Ok ?

post-74598-0-40234200-1379647577_thumb.jpg

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego kupiłem w zbliżonej cenie. 2003 rok, krajowy, przebieg 174tkm.

Jak do ceny musisz doliczyć jeszcze wszystkie opłaty - to wychodzi prawie 25.000 zł.

Do tego pewnie jeszcze jakiś "pakiet startowy" (typu wymiana oleju itp.) + ubezpieczenie auta.

Wyjdzie jeszcze więcej.

Przekalkuluj i zastanów się czy masz tyle PLN.

 

 

Masz może jakiś link do ogłoszenia ?

Edytowane przez pawelekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi pawelekm

o jaki link Ci chodzi ja szukalem na mobile.de

poza tym juz kupione w e wtorek rejestracja i odbior - cd-radio do wymiany i dmuchwa klekocze ale mysle ze sobie z tym poradze.

podobno dmuchawa klekocze jak filter jest zapchany-zastanawiam sie czy mi filter  potrzebny jak ja nie bede po zadnych saharach jezdzic ?

jeszcze pytanko -to radio podwojne powinno tam pasowac jak sie ten schowek pod radiem usunie?   czy sie myle ? wtyczka jest chyba normalna ?

Edytowane przez pokerfuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchawa klekocze jak obudowa jest źle spasowana, lub jest luz na wałku lub coś do niej wpadło, często jakaś mini spinka, Cd od 1 właściciela nie powinno paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi Pawelekm

o jakie ogloszenia Ci chodzi ? ja szukalem na mobile.de

auto kupione niestety radio do wymiany i dmuchawa terkocze ale mysle ze sobie z tym dam rade-podobno trzeba ten filter wewnetrzny wymienic.

co do radia mam pytanko-czy tam to podwojne sie zmiesci ? czy tam sa normalne wtyczki ?

 

Filtr ... ziom ... filtr ... :D

Jak napisał karibox1 - trzeba będzie kupić przejściówkę na ISO.

Chodziło mi o ogłoszenie sprzedaży tego auta, które kupiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...