Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ruda na ramie


Qubuś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak wrzuce w ramach ostrzezenia i sprawdzajcie swoje ramy ze szczegolnym uwzglednieniem okolic tylnych kol, u mnie sie tam pojawilo sporo i czeka mnie spawanie. Z jednej i drugiej strony nad odbojem przed mocwaniem sprezyn pojawily sie pekniecia i jak  poszlifowalem to az sie przerazilem ile moze byc ostrych wrzerow. Postanowilem polatac te rame bo oprocz tych miejsc cala zdrowa, a co najlepsze mocowanie budy cale. Proponuje polatac z mlotem  i sprawdzic. Marzy mi sie piaskowanie ale nie mam na to kasy

 

pozdrawiam i tak tak to znowu moja angielska klawiatura ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to akurat standard ... wszystkie tam pękają, chyba w końcu zrobię wam tą reperaturkę do wspawania w ramę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej mi wytłumacz dlaczego ramę robią z dwóch ceowników? 

 

nie można było na starcie produkcji giąć kwadratowej rury? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama nie tak do końca jest z 2 ceowników

- rama w rożnych miejscach ma inny przekrój

- w niektórych miejscach jest jeszcze trzecia ścianka w środku,

- łatwiej uzyskać taki kształt spawając ją z kształtek no i jest mocniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o... gniazda sprężyn by się przydały... takie z półki, gotowe do wspawania

 

niby występują jako nr części w nissanie... ale nawet o cenę nie pytałem...

 

jeździć po szrotach z flexem w poszukiwaniu "nie zgnitych" też bez sensu...

 

najprędzej rzeźba... proste to to w kształcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam chętnych na formatkę z blachy w "kształcie" tylnej części ramy terrano ?

komu potrzebne i kto pomoże odrysować ?

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam chętnych na formatkę z blachy w "kształcie" tylnej części ramy terrano ?

komu potrzebne i kto pomoże odrysować ?

Wit.. w.piątek będe w okolicach wołomina,mogę podjechać i pomóc w odrysie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba odrysować tył ramy - to co najczęściej pęka tak aby wyszedł jeden gotowy element który każdy by pragnął przyspawać :) zamiast łatać po kawałku,

wszelkie sugestie odnośnie długości, kształtu, grubości, miejsc spawania, czy np przewidzieć naddatki które potem się dognie z góry i z dołu ramy mile widziane :)

rozumiem że są chętni od T1 i T2

 

generalnie plan jest taki że tektura + flamaster, nożyczki itp - zabawa jak w przedszkolu, wszystkie otworki też trzeba przenieść , potem na skaner i przerysuje w CADzie,

ile to może kosztować będę dopiero wiedział niestety po narysowaniu

 

gdzie wam to pęka najczęściej ? nad sprężyna pewnie gdzieś?

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba odrysować tył ramy - to co najczęściej pęka tak aby wyszedł jeden gotowy element który każdy by pragnął przyspawać :) zamiast łatać po kawałku,

wszelkie sugestie odnośnie długości, kształtu, grubości, miejsc spawania, czy np przewidzieć naddatki które potem się dognie z góry i z dołu ramy mile widziane :)

rozumiem że są chętni od T1 i T2

 

generalnie plan jest taki że tektura + flamaster, nożyczki itp - zabawa jak w przedszkolu, wszystkie otworki też trzeba przenieść , potem na skaner i przerysuje w CADzie,

ile to może kosztować będę dopiero wiedział niestety po narysowaniu

 

gdzie wam to pęka najczęściej ? nad sprężyna pewnie gdzieś?

 

U mnie np miedzy belka poprzeczna (okragla) a mocowaniem sprezyny, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę hugh-h że jednak pomysł z gotową reperaturką podtrzymujesz :) . Szkoda, że ja już swoją pospawałem z kawałków. Apropo wykorzystałem do tego płaskowniki do łączenia więźby dachowej. Grube, ocynkowane, mają dużo dziurek do spawania, generalnie pasują do łatania dziur w ramie. Resztę ramy oczyściłem szczotą na flexie, wiertarce itd. Łatwy dostęp zapewniło uniesienie ramy na dystansach drewnianych 10cm, po malowaniu w ich miejsce wskoczą 5cm made in HCD Custom Devices  :thumbsup:

 

Co do samego malowania mam trochę zapytań i zagwostek. Plan mam taki: na oszlifowaną ramę nanieść natryskiem jakiś podkład epoxydowy reagujący z rdzą (Brunox Epoxy, Dinitrol 900 itp http://www.tanie-lakierowanie.pl/520-brunox-epoxy-srodek-na-rdze-na-pedzel.html ) oczywiście z zewnątrz i wewnątrz, na to podkład akrylowy  (nic innego się nie chce trzymać - sprawdzałem) i na to barana 2w1 z masą uszczelniającą z zewnątrz, a wewnątrz ramy środek do profili zamkniętych (http://www.tanie-lakierowanie.pl/konserwacja-i-wygluszanie/266-srodek-do-konserwacji-profili-zamknietych-karoserii.html ) Na barana ewentualnie jakiś twardszy lakier np. bezbarwny (tak polecił znajomy lakiernik) 

 

Co myślicie o takim przepisie na konserwację ramy? Czekam na sugestie.

Edytowane przez clinic112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ocynkowane mają tylko ten problem że są ocynkowane i kiepsko się spawa :P

 

HCD ....  :)

 

wracając do tematu, to kombinujesz za bardzo trochę ... moim zdaniem oczywiście za dużo tych preparatów

brunox na czystej błyszczącej stali się nie trzyma a z moich doświadczeń z rdza sobie i tak nie daje rady.

 

czy ja kiedyś nie pisałem o zabezpieczaniu ramy, ? sam nie pamiętam gdzie więc jeszcze raz to co moim zdaniem jest jedyną słuszną drogą

 

- najpierw umyć odtłuścić żeby syfu nie wcierać

- czyszczenie ramy z zewnątrz - ideał to dać w piasek, najgorzej to szczotka druciana na szlifierce - nabłyszcza powierzchnię i potem nic nie trzyma się jak trzeba, lepiej juz wiertarka i papier ścierny

- preparat wiążący korozję do środka i na zewnątrz - w/g mnie najlepszy to taki który wiąże rdzę w postaci taniny, krajowy najlepszy i najtańszy

- na to epoksyd najlepiej z fosforanami cynku lub wapnia

- na to poliuretan

- a do środka wosk

i koniec

 

- im mniej preparatów tym lepiej,

- baranek to zło - twardnieje pęka odwarstwia się - tego nie widać a w szczeliny wnika woda z zewnątrz jest nadal ładnie a w środku słychać chrupanie - i jeszcze malowanie baranka w ogolę jakaś masakra.

 

niech będzie prosto

 

ma być jeszcze prościej i taniej ok to > corizon a na to lakier i tyle, ale zabezpieczenie epoksydem najlepsze będzie i tak

 

i jeszcze jedna uwaga wszystko będzie tak dobre i trwałe jak dobrze przygotujesz powierzchnie - jak tu się pójdzie na skróty to szkoda roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie kiedyś fachowiec metalowiec tłumaczył że szczota ok, ale pod warunkiem że potem zszeorstkujesz powierzchnie...

 

druty jednak lepiej czyszczą niż papier, łatwiej wydrutować, a potem tylko przejechać papierem żeby popsuć lustro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ocynkowane mają tylko ten problem że są ocynkowane i kiepsko się spawa :P

 

HCD ....  :)

 

wracając do tematu, to kombinujesz za bardzo trochę ... moim zdaniem oczywiście za dużo tych preparatów

brunox na czystej błyszczącej stali się nie trzyma a z moich doświadczeń z rdza sobie i tak nie daje rady.

 

czy ja kiedyś nie pisałem o zabezpieczaniu ramy, ? sam nie pamiętam gdzie więc jeszcze raz to co moim zdaniem jest jedyną słuszną drogą

 

- najpierw umyć odtłuścić żeby syfu nie wcierać

- czyszczenie ramy z zewnątrz - ideał to dać w piasek, najgorzej to szczotka druciana na szlifierce - nabłyszcza powierzchnię i potem nic nie trzyma się jak trzeba, lepiej juz wiertarka i papier ścierny

- preparat wiążący korozję do środka i na zewnątrz - w/g mnie najlepszy to taki który wiąże rdzę w postaci taniny, krajowy najlepszy i najtańszy

- na to epoksyd najlepiej z fosforanami cynku lub wapnia

- na to poliuretan

- a do środka wosk

i koniec

 

- im mniej preparatów tym lepiej,

- baranek to zło - twardnieje pęka odwarstwia się - tego nie widać a w szczeliny wnika woda z zewnątrz jest nadal ładnie a w środku słychać chrupanie - i jeszcze malowanie baranka w ogolę jakaś masakra.

 

niech będzie prosto

 

ma być jeszcze prościej i taniej ok to > corizon a na to lakier i tyle, ale zabezpieczenie epoksydem najlepsze będzie i tak

 

i jeszcze jedna uwaga wszystko będzie tak dobre i trwałe jak dobrze przygotujesz powierzchnie - jak tu się pójdzie na skróty to szkoda roboty

To może macie jakieś wypróbowane firmy? Producenta? Markę?

Edytowane przez clinic112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie żadnej z firm której produkty używałem nie zależało żeby je polecać więc nie specjalnie podaje nazwy

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hugh, podaj chociaż przybliżone koszty całej tej chemii do ramy 

Twój pick-up wysunął się na prowadzenie  :zwyciestwo2:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

oj to nie mało wychodzi

 

podkład 60-90zł/l - zależnie ale od gęstości, mi na ramę i wszystko na dole poszło chyba z 8l

poliuretan 60 - 80zł/l - podobnie

 

konwerter rdzy tak z 1-2l - ceny szalone różnice  50zł za 5l lub 100zł za 1l

 

woski tak ze 2-3l z górnej półki to jakieś 60-70zł/l

 

do tego piaskowanie wyszło coś 800zł za ramę wahacze itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety...

ale każdy robi jak lubi, czytaliśmy już przecież o wymianie ramy za robocizną kilka tysie itd .. zawsze można ciąć koszty

natomiast moja rama wygląda nadal tak jak zaraz po malowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem okazję oglądać parę ram T1 .... każda z nich delikatnie mówiąc jest "dużo lżejsza" od mojej (a wzmacniana nie była) , ale nie będzie to trwać wiecznie dlatego powoli rozglądam się za jakąś chemią  ;)

hehe, zauważyłem że te chore ramy dźwigają całkiem fajne nienaruszone nadwozia ...a u mnie na opak  :) " ...justice for all"

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prośba jest teraz taka - ustalamy która cześć ramy najbardziej potrzebna

poniżej jest obrazek proszę go ściągnąć i dorysować na nim gdzie pęka i wstawić potem do swojego posta

 

trzeba kliknąć prawym klawiszem na tym linku   http://hcd-customdevices.pl/hh/ramat1.jpg  i wybrać zapisz jako i zapisać sobie gdzieś na swoim kompie

 

ramat1.jpg

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nm6u.png
 
Uploaded with ImageShack.us

 

u mnie ciężko mówić o pękaniu... raczej korozja wpieprzyła te elementy które były pokryte barankiem i dostawały z kamoli...

 

i gniazda sprężyn słabiutkie... ale ponoć moja rama miarodajna nie jest bo gnije inaczej niż wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...