Qubuś Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 tak wrzuce w ramach ostrzezenia i sprawdzajcie swoje ramy ze szczegolnym uwzglednieniem okolic tylnych kol, u mnie sie tam pojawilo sporo i czeka mnie spawanie. Z jednej i drugiej strony nad odbojem przed mocwaniem sprezyn pojawily sie pekniecia i jak poszlifowalem to az sie przerazilem ile moze byc ostrych wrzerow. Postanowilem polatac te rame bo oprocz tych miejsc cala zdrowa, a co najlepsze mocowanie budy cale. Proponuje polatac z mlotem i sprawdzic. Marzy mi sie piaskowanie ale nie mam na to kasy pozdrawiam i tak tak to znowu moja angielska klawiatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 to akurat standard ... wszystkie tam pękają, chyba w końcu zrobię wam tą reperaturkę do wspawania w ramę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 lepiej mi wytłumacz dlaczego ramę robią z dwóch ceowników? nie można było na starcie produkcji giąć kwadratowej rury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 rama nie tak do końca jest z 2 ceowników - rama w rożnych miejscach ma inny przekrój - w niektórych miejscach jest jeszcze trzecia ścianka w środku, - łatwiej uzyskać taki kształt spawając ją z kształtek no i jest mocniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 ale na łączeniu ceowników gnije... na dole zwłaszcza... koroduje idealnie wzdłóż lini spawu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 u mnie jeszcze mocowania sprężyn słabo wyglądają a z jednej strony też pękło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 o... gniazda sprężyn by się przydały... takie z półki, gotowe do wspawania niby występują jako nr części w nissanie... ale nawet o cenę nie pytałem... jeździć po szrotach z flexem w poszukiwaniu "nie zgnitych" też bez sensu... najprędzej rzeźba... proste to to w kształcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 szukam chętnych na formatkę z blachy w "kształcie" tylnej części ramy terrano ? komu potrzebne i kto pomoże odrysować ? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 bardziej plastycznie opisz co Ci trzeba odrysować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litwin Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 szukam chętnych na formatkę z blachy w "kształcie" tylnej części ramy terrano ? komu potrzebne i kto pomoże odrysować ? Wit.. w.piątek będe w okolicach wołomina,mogę podjechać i pomóc w odrysie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 (edytowane) trzeba odrysować tył ramy - to co najczęściej pęka tak aby wyszedł jeden gotowy element który każdy by pragnął przyspawać zamiast łatać po kawałku, wszelkie sugestie odnośnie długości, kształtu, grubości, miejsc spawania, czy np przewidzieć naddatki które potem się dognie z góry i z dołu ramy mile widziane rozumiem że są chętni od T1 i T2 generalnie plan jest taki że tektura + flamaster, nożyczki itp - zabawa jak w przedszkolu, wszystkie otworki też trzeba przenieść , potem na skaner i przerysuje w CADzie, ile to może kosztować będę dopiero wiedział niestety po narysowaniu gdzie wam to pęka najczęściej ? nad sprężyna pewnie gdzieś? Edytowane 10 Września 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 trzeba odrysować tył ramy - to co najczęściej pęka tak aby wyszedł jeden gotowy element który każdy by pragnął przyspawać zamiast łatać po kawałku, wszelkie sugestie odnośnie długości, kształtu, grubości, miejsc spawania, czy np przewidzieć naddatki które potem się dognie z góry i z dołu ramy mile widziane rozumiem że są chętni od T1 i T2 generalnie plan jest taki że tektura + flamaster, nożyczki itp - zabawa jak w przedszkolu, wszystkie otworki też trzeba przenieść , potem na skaner i przerysuje w CADzie, ile to może kosztować będę dopiero wiedział niestety po narysowaniu gdzie wam to pęka najczęściej ? nad sprężyna pewnie gdzieś? U mnie np miedzy belka poprzeczna (okragla) a mocowaniem sprezyny, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 (edytowane) Widzę hugh-h że jednak pomysł z gotową reperaturką podtrzymujesz . Szkoda, że ja już swoją pospawałem z kawałków. Apropo wykorzystałem do tego płaskowniki do łączenia więźby dachowej. Grube, ocynkowane, mają dużo dziurek do spawania, generalnie pasują do łatania dziur w ramie. Resztę ramy oczyściłem szczotą na flexie, wiertarce itd. Łatwy dostęp zapewniło uniesienie ramy na dystansach drewnianych 10cm, po malowaniu w ich miejsce wskoczą 5cm made in HCD Custom Devices . Co do samego malowania mam trochę zapytań i zagwostek. Plan mam taki: na oszlifowaną ramę nanieść natryskiem jakiś podkład epoxydowy reagujący z rdzą (Brunox Epoxy, Dinitrol 900 itp http://www.tanie-lakierowanie.pl/520-brunox-epoxy-srodek-na-rdze-na-pedzel.html ) oczywiście z zewnątrz i wewnątrz, na to podkład akrylowy (nic innego się nie chce trzymać - sprawdzałem) i na to barana 2w1 z masą uszczelniającą z zewnątrz, a wewnątrz ramy środek do profili zamkniętych (http://www.tanie-lakierowanie.pl/konserwacja-i-wygluszanie/266-srodek-do-konserwacji-profili-zamknietych-karoserii.html ) Na barana ewentualnie jakiś twardszy lakier np. bezbarwny (tak polecił znajomy lakiernik) Co myślicie o takim przepisie na konserwację ramy? Czekam na sugestie. Edytowane 12 Września 2013 przez clinic112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 ocynkowane mają tylko ten problem że są ocynkowane i kiepsko się spawa HCD .... wracając do tematu, to kombinujesz za bardzo trochę ... moim zdaniem oczywiście za dużo tych preparatów brunox na czystej błyszczącej stali się nie trzyma a z moich doświadczeń z rdza sobie i tak nie daje rady. czy ja kiedyś nie pisałem o zabezpieczaniu ramy, ? sam nie pamiętam gdzie więc jeszcze raz to co moim zdaniem jest jedyną słuszną drogą - najpierw umyć odtłuścić żeby syfu nie wcierać - czyszczenie ramy z zewnątrz - ideał to dać w piasek, najgorzej to szczotka druciana na szlifierce - nabłyszcza powierzchnię i potem nic nie trzyma się jak trzeba, lepiej juz wiertarka i papier ścierny - preparat wiążący korozję do środka i na zewnątrz - w/g mnie najlepszy to taki który wiąże rdzę w postaci taniny, krajowy najlepszy i najtańszy - na to epoksyd najlepiej z fosforanami cynku lub wapnia - na to poliuretan - a do środka wosk i koniec - im mniej preparatów tym lepiej, - baranek to zło - twardnieje pęka odwarstwia się - tego nie widać a w szczeliny wnika woda z zewnątrz jest nadal ładnie a w środku słychać chrupanie - i jeszcze malowanie baranka w ogolę jakaś masakra. niech będzie prosto ma być jeszcze prościej i taniej ok to > corizon a na to lakier i tyle, ale zabezpieczenie epoksydem najlepsze będzie i tak i jeszcze jedna uwaga wszystko będzie tak dobre i trwałe jak dobrze przygotujesz powierzchnie - jak tu się pójdzie na skróty to szkoda roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 mnie kiedyś fachowiec metalowiec tłumaczył że szczota ok, ale pod warunkiem że potem zszeorstkujesz powierzchnie... druty jednak lepiej czyszczą niż papier, łatwiej wydrutować, a potem tylko przejechać papierem żeby popsuć lustro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 pewnie że tak, liczy się to co na koniec zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 (edytowane) ocynkowane mają tylko ten problem że są ocynkowane i kiepsko się spawa HCD .... wracając do tematu, to kombinujesz za bardzo trochę ... moim zdaniem oczywiście za dużo tych preparatów brunox na czystej błyszczącej stali się nie trzyma a z moich doświadczeń z rdza sobie i tak nie daje rady. czy ja kiedyś nie pisałem o zabezpieczaniu ramy, ? sam nie pamiętam gdzie więc jeszcze raz to co moim zdaniem jest jedyną słuszną drogą - najpierw umyć odtłuścić żeby syfu nie wcierać - czyszczenie ramy z zewnątrz - ideał to dać w piasek, najgorzej to szczotka druciana na szlifierce - nabłyszcza powierzchnię i potem nic nie trzyma się jak trzeba, lepiej juz wiertarka i papier ścierny - preparat wiążący korozję do środka i na zewnątrz - w/g mnie najlepszy to taki który wiąże rdzę w postaci taniny, krajowy najlepszy i najtańszy - na to epoksyd najlepiej z fosforanami cynku lub wapnia - na to poliuretan - a do środka wosk i koniec - im mniej preparatów tym lepiej, - baranek to zło - twardnieje pęka odwarstwia się - tego nie widać a w szczeliny wnika woda z zewnątrz jest nadal ładnie a w środku słychać chrupanie - i jeszcze malowanie baranka w ogolę jakaś masakra. niech będzie prosto ma być jeszcze prościej i taniej ok to > corizon a na to lakier i tyle, ale zabezpieczenie epoksydem najlepsze będzie i tak i jeszcze jedna uwaga wszystko będzie tak dobre i trwałe jak dobrze przygotujesz powierzchnie - jak tu się pójdzie na skróty to szkoda roboty To może macie jakieś wypróbowane firmy? Producenta? Markę? Edytowane 12 Września 2013 przez clinic112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 (edytowane) generalnie żadnej z firm której produkty używałem nie zależało żeby je polecać więc nie specjalnie podaje nazwy Edytowane 12 Września 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 (edytowane) Hugh, podaj chociaż przybliżone koszty całej tej chemii do ramy Twój pick-up wysunął się na prowadzenie Edytowane 12 Września 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 oj to nie mało wychodzi podkład 60-90zł/l - zależnie ale od gęstości, mi na ramę i wszystko na dole poszło chyba z 8l poliuretan 60 - 80zł/l - podobnie konwerter rdzy tak z 1-2l - ceny szalone różnice 50zł za 5l lub 100zł za 1l woski tak ze 2-3l z górnej półki to jakieś 60-70zł/l do tego piaskowanie wyszło coś 800zł za ramę wahacze itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 czyli średnio licząc z 1,5 tys. bez piachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 niestety... ale każdy robi jak lubi, czytaliśmy już przecież o wymianie ramy za robocizną kilka tysie itd .. zawsze można ciąć koszty natomiast moja rama wygląda nadal tak jak zaraz po malowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 (edytowane) ostatnio miałem okazję oglądać parę ram T1 .... każda z nich delikatnie mówiąc jest "dużo lżejsza" od mojej (a wzmacniana nie była) , ale nie będzie to trwać wiecznie dlatego powoli rozglądam się za jakąś chemią hehe, zauważyłem że te chore ramy dźwigają całkiem fajne nienaruszone nadwozia ...a u mnie na opak " ...justice for all" Edytowane 12 Września 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 (edytowane) prośba jest teraz taka - ustalamy która cześć ramy najbardziej potrzebna poniżej jest obrazek proszę go ściągnąć i dorysować na nim gdzie pęka i wstawić potem do swojego posta trzeba kliknąć prawym klawiszem na tym linku http://hcd-customdevices.pl/hh/ramat1.jpg i wybrać zapisz jako i zapisać sobie gdzieś na swoim kompie Edytowane 17 Września 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Uploaded with ImageShack.us u mnie ciężko mówić o pękaniu... raczej korozja wpieprzyła te elementy które były pokryte barankiem i dostawały z kamoli... i gniazda sprężyn słabiutkie... ale ponoć moja rama miarodajna nie jest bo gnije inaczej niż wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.