Gość renald65 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Pomózcie od pewnego czasu cięzko kręciło mi się kierownicą ale wyczytałem na forum,że niby te Nissany tak mają. Aż wreszcie zaczeło być jeszcze gorzej i praktycznie wspomagania już nie mam:( Mechanik powiedział,że przyczyną prawdopodobnie są zużyte łozyska na kolumnach McPersona i przy okazji pęknięta przednia prawa sprężyna. Do tego dodam,że wycieków płynu ze wspomagania nie mam i jak kreciłem kierownicą to nic nie wyło! Dziś wymieniłem obydwie spręzyna i te łożyska wraz z jakimiś dodatkami (tak przy okazji) i nic!!! Czyli wspomaganie nie działa! Mechanik nie wie co może być przyczyną!!! Ja też nie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) Główne przyczyny to: brak napędu pompy, brak płynu, zużyta pompa (rzadko), niedrożne węże, uszkodzona maglownica, łożyska macpersona. Tam nic innego nie ma. Nissany tak nie mają...od roku co najmniej nik tu nie pisał o tym.... Edytowane 18 Września 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) Właśnie, nic nie znalazłem na forum. Nissany tak nie mają a ja mam:( Pompa ma napęd z wałka rozrządu??? czyli mam Ok płyn jest OK łozyska wymienione OK pompa? nie wiem maglownica? nie wiem jak to sprawdzić ??? Edytowane 18 Września 2013 przez renald65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 mógł się zawiesić zawór regulujący siłę wspomagania - zawór powinien być dostępny po odkręceniu węża od zasilania maglownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 jeszcze sprawdź ciśnienie w laczkach jak za małe to będzie ciężko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Dzięki koledzy za podpowiedzi. Zobaczymy czy mechanikowi coś to pomoże. Cisnienie w kołach jest Ok. Pozostaje mi wierzyć,że zawiesił się zawór i nie będę musiał kołować kasy na maglownicę lub pompę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 jeśli auto nie miało wypadku z przodu to nic kosztownego nie ma prawa się wydarzyć. Auto sprowadzane? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Auto w 100% 'polskie" z polskiego salonu ale co wyrabiali porzedni własciciele? nie mam pojęcia. mam od kwietnia zeszłego roku i wszystko było OK! jestem zadowolony ale nie wiem co kupic? maglownicę czy pompę. Mechanik jeszcze dziś auto przeglada, może sprawdzi ten zawór regulujący siłę wspomagania. A jak nie czy mam jechać po diagnozę do serwisu? Diabli wiedzą czy oni sprawdzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 (edytowane) Jak zawór będzie ok to manometrem sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa. Jeśli ok to szukaj maglownicy. W serwisie podepną Cię pod kompa i się dowiesz że nie ma żadnych błedów... Ciśnienie na wolnych obrotach powinno być: 8,000 - 8,800 kPa (81.4 - 87.3 bar, 83 - 89 kg/cm2 , 1,180 - 1,266 psi) Zawór regulujący ciśnienie to nr 19 PS. Ten zawór jest o tyle fajny że można troszkę poprawić siłę wspomagania grzebiąc co nieco przy nim Edytowane 19 Września 2013 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 (edytowane) Jeśli auto z PL to wystarczy podjechać do salonu i popytać. Powinni je znać, a przynajmniej zostały po nim jakieś ślady w systemie. Najtaniej będzie wypytać jakiegoś mechanika z salonu. Co do sprawy to nic nie kupować. Najpierw ustalić co jest winne. Najsamprzód zmienić mechanika. Edytowane 19 Września 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Dziś mam nadzieję,że się wszystkiego dowiem co u mojego Iksa dolega:( Poszła pompa wspomagania. Dokładnie to peknięte łopatki wirnika i pompa do wymiany. Nie mogła dawać ciśnienia. Przyczyną peknięcia łopatek mogło być,że zamiast płynu w układzie miałem syf barwy czarnej. Ktoś powie ,że moja wina, pewnie trochę będzie miał racji ale jak kupiłem Triala to przy wymianie wszytkich możliwych oleji w pewnym warsztacie mieli też wymienić ten płyn. Prawdopodobnie wymienili ale tylko w zbiorniczku a nie w całym układzie czyli ściema i skutki były jakie były. Długa i kosztowna wymiana, pompa zamontowana w silniku, napęd od łańcucha rozrządu:( nie wiedziałem,że tyle rzeczy trzeba rozmontować aby się do niej dostać! No i raczej precyzyjna robota. Naprawiłem w Łodzi na ul. Admiralskiej. Warsztat polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 (edytowane) Witam czy mogę znać cenę tej wymiany? Druga sprawa czy byłeś przy wymianie? Czy widziałeś jak wyjmuje pompę i oglądaliście wspólnie te popękane łopatki? Chodzi o to, że te łopatki nie powinny być pęknięte. To jest rzadkość kosmiczna, typu przebite koło 4 razy tego samego dnia w mieście. Najczęściej problem stanowią opaski przewodów i same przewody (sparciałe) powodujące zapowietrzenie układu. Zastanowiłbym się też nad tym, jeżeli te łopatki były pęknięte to dlaczego? Edytowane 28 Września 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Cóż, nie było mnie przy wyjmowaniu pompy, zobaczyłem ją jak już przybyłem po samochód. Byłem tylko w kontakcie telefonicznym. Pierwsza informacja to była taka,że pompa nie podaje ciśnienia. I nie jest to winą zaworu. Samochód był na naprawie w jednym końcu Łodzi a ja pracuję w Łasku czyli pod Łodzią. Nawet nie miałem szans przyjechać i zobaczyć nawet jakbym chciał tej wymiany. A jeszcze jednego dnia służbowo musiałem być w Bydgoszczy:) Pompę obejrzałem już po przyjechaniu na gotowe. Wymiana nie była tania + używana pompa za 350 zł. Ogólnie naprawa trwała 2 dni. Nie mam pojęcia dlaczego te bodajrze 3 łopatki były pęknięte? Jeżeli ten płyn we wspomaganiu nie był płynem tylko ciemnym szlamem to przy braku smarowania i dużych obrotach pękły? Nie wiem? Pompa nie wyła, nie piszczała i żadnych innych odgłosów nie wydawała jak skręcałem nawet na maksa (często wtedy dwiema rękami). Poprostu było cicho słychać było jak silnik pracuje i żadnego wspomagania! To wspomaganie to chyba szwankowało od momentu jak kupiłem tego Nissana, faktem jest,że myslałem,że tak ten typ ma, dopóki nie przejechałem się Ouatlanderem kolegi i róznica była kolosalna. Ale co ja mam powiedzieć jak mechanicy, gdzie np. wymieniałem łożyska w kołach czy gdzieś indziej jak zmieniałem oleje mówili,że to tak jest. Do czasu aż wspomaganie siadło całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Pompy na pewno są tańsze i to dwukrotnie. Obserwuj teraz płyn czy nie zmienia za szybko koloru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mwerte Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Witam. Mam wielka prośbę o wytłumaczenie. Mój znachor bo inaczej nie da się tego człowieka opisać na początku zregenerował maglownice za grubą kasę a płyn dalej ginie i teraz mi zdjagnozował ze padła pompa wspomagania i ze tłoczy ona płyn do oleju silnikowego. czy to możliwe jest??? czy po prostu poczuł ze wczoraj był 10... z góry dziękuję za odp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Zasadniczo gościu nie może być mechanikiem. Tu masz ilustracje z układem wspomagania. https://partsouq.com/en/catalog/genuine/vehicle?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMCAkg0JTVIAwFlA1VhQCQsWA%24&vid=2116&cid=14&q= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Tylko że kolega ma diesla https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMBA0g0JT1ha1FHUF5YBzw0WA%24&vid=2127&cid=14&uid=90026&q= Tam pompa jest napędzana łańcuchem rozrządu. Teoretycznie mogłoby przedostawać się do oleju silnikowego przez uszczelniacz na pompie. Tylko jak jednego ubywa, to drugiego przybywa. Musisz obserwować. Kiedy było regenerowane? Może układ był zapowietrzony a teraz płyn wyparł powietrze, stąd ubytek w zbiorniczku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.